با شیوع ویروس کرونا بسیاری از کسب و کار ها دچار اختلال شدند.این اختلال نه تنها در ایران بوجود آمد، بلکه در سراسر جهان ایجاد شد. برخی از سازمان ها و فروشگاه ها با تکنولوژی و نرم افزار هایی که در دست داشتند، توانستد با این اختلال مقابله کنند. این فروشگاه ها به کمک ابزار و تکونولوژی های مدرن توانستند همانند گذشته به کسب و کار خود ادامه دهند. یکی از ابزار کاربردی در این راستا، باشگاه مشتریان است. به همین منظور در این مقاله درمورد نقش باشگاه مشتریان در دوران کرونا بحث خواهیم کرد. عناوین مورد بررسی در این مقاله به شرح زیر می باشد. Customer Club in the Corona
- باشگاه مشتریان قبل از کرونا
- اهمیت باشگاه مشتریان در دوران کرونا
- ضرورت باشگاه مشتریان در دوران کرونا
- مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان در دوران کرونا
- نتایج راه اندازی باشگاه مشتریان در دوران کرونا
باشگاه مشتریان قبل از کرونا
قبل از شیوع ویروس کرونا و یا همان کویید ۱۹ فروشگاه ها و سازمان ها در ابعاد مختلف به رقابت با یکدیگر می پرداختند. برخی از فروشگاه ها برای رقابت در سطح بالاتر از باشگاه مشتریان استفاده کردند. راه اندازی باشگاه مشتریان برای انواع کسب و کار ها قابل اجرا می باشد. به همین منظور مدیران اقدام به اجرا و پیاده سازی باشگاه مشتریان در فروشگاه خود می کردند. با این عمل رضایت مشتریان افزایش می یافت. چراکه خدمات ارائه شده در باشگاه مشتریان منجر به افزایش رضایت مشتریان می شود. Customer Club in the Corona
نکته ی قابل ذکر درمورد پیاده سازی باشگاه مشتریان آن است که مدیران باید تمامی شاخص ها و فاکتور های مهمی که در راه اندازی باشگاه موثر هستند را بررسی کنند. چرا که برای پیاده سازی باشگاه مشتریان چه در دوران کرونا و چه بعد از کرونا لازم است تا شاخص هایی مورد ارزیابی قرار گیرند تا باشگاه مشتریان در بهترین حالت خود اجرا شود. با این کار میزان رضایت مشتری نیز در بالاترین سطح خود قرار می گیرد. و این امر به منظور افزایش حداکثری سود از طریق باشگاه مشتریان می باشد. اما باشگاه مشتریان در دوران کرونا از اهمیت بالاتری برخوردار شد. در ادامه به اهمیت باشگاه مشتریان در دوران کرونا می پردازیم. Customer Club in the Corona
اهمیت باشگاه مشتریان در دوران کرونا | Customer Club in the Corona
بسیاری از مردم در دوران کرونا بخاطر حفظ سلامتی خود در خانه ها ماندند. چرا که ویروس کرونا و یا همان کویید ۱۹ در مکان های عمومی گسترش پیدا می کرد. با وجود این احتیاط ها و ایجاد قوانینی که منجر به تعطیلی فروشگاه ها و سازمان ها می شد، درآمد بسیاری از این مراکز کاهش یافت. فروشگاه هایی که تنها به فروش سنتی بسنده کرده بودند دچار ضرر شدند. چرا که راهی برای فروش محصولات خود نداشتند. همچنین نداشتن راه ارتباطی با مشتریان سابق خود یکی از عواملی بود که باعث شد فروشگاه ها نتوانند با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند. Customer Club in the Corona
ابزاری مثل باشگاه مشتریان و یا نرم افزار های CRM چندین سال است که در خدمت صاحبان کسب و کار قرار گرفته اند. این ابزار کابردی با افزایش رضایت مشتریان سود کسب و کار ها را افزایش می دهند. باشگاه مشتریان ابزاری کاربردی می باشد که با ارائه ی خدمات رایگان و تخفیف به مشتریان فروشگاه، رضایت مشتریان را افزایش می دهد.
اهمیت باشگاه مشتریان در دوران کرونا بیشتر از قبل به چشم امده است. چرا که مشتریان در دوران کرونا برای خرید غیر حضوری و اینترنتی تمایل بیشتری نشان داده اند. مشتریان با خرید از سایت های فروشگاهی، اقدام به اخذ امتیاز در باشگاه مشتریان می نمایند. بنابراین در دوران کرونا ، باشگاه مشتریان به یکی از ابزار های مورد شناخت اکثریت افراد قرار گرفته است. Customer Club in the Corona
ضرورت باشگاه مشتریان در دوران کرونا
با آمدن ویروس کرونا خرید های مردم به سمت خرید های اینترنتی پیش رفت. چرا که وجود خطر های ابتلا به ویروس کرونا در جامعه، مردم را از حضور عادی در جامعه و بازار ها منع کرد. به همین علت خرید اینترنتی از سایت های فروشگاهی ارجحیت پیدا کرد. این اتفاق باعث شد تا رقابت در سایت های فروشگاهی افزایش یابد. رقابت در اینترنت در نگاه اول ساده به نظر می آید. چرا که عواملی مثل ویترین و محل مغازه و یا ساعت کاری دیگر اهمیت نداشت. ولی نحوه ی خدمات در هنگام فروش و بعد از آن اهمیت بالایی پیدا کرد. Customer Club in the Corona
در هنگام داغ شدن رقابت های فروش اینترنتی، بسیاری از فروشگاه اقدام به پیاده سازی باشگاه مشتریان نمودند. کسب و کار هایی که توانستد باشگاه مشتریان را به خوبی در کسب و کار خود راه اندازی کنند، سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دادند. نکته ی قابل توجه در خصوص کسب و کار هایی که باشگاه مشتریان راه اندازی کردند، کیفیت باشگاه مشتریان بود. بنابراین زمان راه اندازی باشگاه مشتریان در دوران کرونا اهمیت کمتری نسبت به کیفیت آن داشت.
بنابراین اگر شماهم قصد ره اندازی باشگاه مشتریان را چه در دوران کرونا و چه بعد از ان دارید بهتر است کارشناسی شده عمل کنید. مشاورین و کارشناسان پیاده سازی باشگاه مشتریان ما نیز آماده ی مشاوره در خصوص راه اندازی باشگاه می باشند. کارشناسان ما با پیاده سازی انواع باشگاه مشتریان در سازمان های مختلف راهنمای خوبی برای راه اندازی یک باشگاه مشتریان در بالاترین سطح کارایی می باشند. Customer Club in the Corona
مزایای راه اندازی باشگاه مشتریان در دوران کرونا
راه اندازی باشگاه مشتریان چه در دوران کرونا و چه غیر از ان باعث افزایش رضایتمندی مشتری خواهد شد. بنابراین برای رقابت در بازار کنونی باید رضایت مشتریان در اولویت های اصلی قرار گیرد. رضایت مشتری بخاطر استفاده از خدمات و تخفیف های باشگاه مشتریان حاصل می شود. بنابراین لازم است تا خدمات مناسبی با سلیقه های مشتریان در نظر گرفته شود. Customer Club in the Corona
کالاهایی مثل ماسک، دستکش، مواد ضد عفونی کننده و … در دوران کرونا مورد اهمیت واقع شده اند. بنابراین با قرار دادن چنین کالاهایی در باشگاه مشتریان می تواند مشتری را برای اخذ امتیاز بیشتر ترغیب کند. مشتری برای اخذ امیتاز بیشتر ترغیب به خرید مجدد خواهد شد. Customer Club in the Corona
اوضاع روانی جامعه در دوران کرونا با معضلاتی همراه شده است. بنابراین با قرار دادن هدیه های متنوع در باشگاه مشتریان می توان حس خوبی را به آن ها منتقل کرد. مشتریان با خرج امتیاز ها و اخذ هدایا به احساس خوشایندی دست پیدا خواهند کرد. و این امر باعث افزایش رضایتمندی مشتریان از فروشگاه خواهد شد. Customer Club in the Corona
ایجاد بازی های سرگرم کننده در باشگاه مشتریان و امکان امتیاز گیری و خرج امتیاز در بازی می تواند مشتریان را در دوران قرنطینه ی کرونا سرگرم کند. که علاوه بر سرگرمی، بحث امتیاز دهی و امتیاز گیری نیز مطرح می شود. مشتریان با امتیاز های بدست آمده در بازی های باشگاه مشتریان می توانند از تخفیف های موجود بهره مند شوند.
نتایج راه اندازی باشگاه مشتریان در دوران کرونا
مزایای بوجود اومده بخاطر راه اندازی باشگاه مشتریان در دوران کرونا ، همگی باعث افزایش رضایتمندی و انتقال حس خوب به مشتری می باشد. هنگامی که مشتری از یک فروشگاهی رضایت داشته باشد، برای خرید مجدد اقدام می کند. خرید مجدد مشتری نیز منجر به افزایش سود فروشگاه می شود.
افزایش سود فروشگاه تنها مربوط به دوران کرونا نخواهد بود. چرا که اگر بتوان در دوران کرونا رضایت مشتریان را جلب کرد و مشتریان تبدیل به مشتری های وفادار شوند، در دوران پس از کرونا نیز مشتری همان فروشگاه خواهند بود. بنابراین سود راه اندازی باشگاه مشتریان تنها به دوران کرونا اختصاص نمی یابد. بلکه با رقابت بهینه در این دوران می توان برای دوران پس از کرونا نیز مشتری های وفادار را به سمت فروشگاه جهت دهی کرد. بنابراین افزایش سود فروشگاه در دوران کرونا و بعد از آن از نتیجه های راه اندازی باشگاه مشتریان در دوران کرونا می باشد.
نرم افزار CRM رکاما تنها محدود به یکسری سازمان های خاص نمی باشد و در بسیاری از مشاغل مورد استفاده قرار می گیرد. در همین راستا می توانید مقاله ی CRM در باشگاه های ورزشی را نیز مطالعه نمایید.
ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر