آیا آموزش و راه اندازی نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) فقط برای داشتن گزارشات است؟
یا صرفا داده ها جمع آوری می شوند تا یک روز از گزارشات آن برای حل اختلاف بین پرسنل و مشتریان استفاده شود؟
یا آنکه به مدیران آموزش دهیم که با گوش دادن به ضبط مکالمات فی مابین پرسنل ، مچ آنها را بگیرند؟
باید بدانیم اطلاعات جمع آوری می شوند تا با استفاده از آنها در شرکت ، ارزش افزوده ایجاد شود.
ارزش افزوده هایی که نتیجه ی ایجاد بهبود های مستمر در فرایندها و فعالیتهای سازمانی و مؤثر بر سازمان است.
همیشه پرسیده می شود واقعا این گزارشات ، نمودارها ، اعداد ، مستندات چطور می توانند به مدیران برای ایجاد بهبود کمک کنند؟
سعی می کنیم از این مجال پیش آمده برای آموزشهای قطره چکانی و ارتقای سطح دانش مشتریان استفاده نماییم .
و تا جایی که ممکن است به صورت خلاصه به بررسی و نتیجه گیری از گزارشهای بدست آمده از CRM بپردازیم.
فقط باید بدانیم اصطلاحات و معیارهای گزارش گیری ها طبق آنچیزی است که در نرم افزار الماس CRM بکار گرفته شده است.
گزارشات با هم رابطه دارند.
برای شروع باید یک اصل کلیدی را تعریف کنیم . اصلی که همیشه در نگاه به نمودارها و گزارشات باید در نظر گرفت.
این اصل چیزی نیست جز اینکه گزارشات با هم رابطه دارند.
وقتی گزارشی را می بینید دنبال ارتباط بین داده ها بگریدید. یک ارتباط منطقی و روند دار.
ارتباطی که هارمونی دارد. با شما حرف میزند. بدانید این گزارشی که در دست دارید آمده تا به شما بگوید دارد چه اتفاقاتی می افتد . یا اتفاقات گذشته چه ربطی به اتفاقات آینده دارند. خوب خیلی فلسفی شد.
مثلا وقتی گزارش ترکیبی تعداد وظایف و تماسهای مربوط به یک مخاطب را می بینید:
به طور نا خودآگاه مثلا بپرسید ، هر چند تماس یک وظیفه شده ، یا آیا ارتباطی بین تعداد تماس و تعداد فاکتور فروش هست.
در آینده سولات بیشتری به صورت عینی از گزارشات می پرسیم و جوابهای آنها را بررسی می کنیم. قیمت و خرید CRM.
آموزش های ما را در رابطه CRM و گزارشات آن در کانال سرواپ و صفحه آموزش مشاهده نمایید.
بدون نظر