مدیریت کمپین های تبلیغاتی با CRM
مدیریت کمپین های تبلیغاتی با CRM
۱۴۰۰-۰۱-۱۹
کاربرد CRM در کارخانه ها
کاربرد CRM در کارخانه ها
۱۴۰۰-۰۱-۱۹

مدیریت کارمندان تنبل

مدیریت کارمندان تنبل

مدیریت تنبلی کارمندان. راه کاهش تنبلی در افراد سازمان. ابزار مناسب برای مدیریت کارمند های تنبل. روش رفع تنبلی در سازمان.

افرادی که یک کسب و کاری را راه اندازی می کنند، انتظار دارند تمامی زیردستان او نیز دلسوز کسب و کار باشند. اما در بسیاری از مواقع ضعف هایی در افراد دیده می شود که نه تنها به بهبود کسب و کار کمک نمی کنند، بلکه مانع رشد کسب و کار و سازمان نیز می شوند. یکی از این ضعف ها در کارمندان تنبلی می باشد. با تنبلی کارمندان کارها به درستی پیش نخواهد رفت. از طرفی ممکن است نیروی متخصص به راحتی پیدا نشود و صاحبان کسب و کار ها حاضر شوند با تنبلی کارمندان کنار بیایند. اما اگر مدیریت کارمندان تنبل با شیوه های صحیح انجام شود، به مرور تنبلی افراد از بین خواهد رفت.

در این مقاله قصد داریم به مدیریت کارمندان تنبل و روش های از بین رفتن تنبلی افراد بپردازیمو بدین منظور عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

روش مدیریت تنبلی افراد
ابزار مناسب برای مدیریت کارمند های تنبل. روش رفع تنبلی در سازمان. مدیریت تنبلی کارمندان. راه کاهش تنبلی در افراد سازمان.

اهمیت مدیریت کارمندان تنبل

کارمندان تنبل در هر سازمانی منجر به وارد شدن زیان خواهد شد. چرا که تنبلی باعث عقب افتادن کار ها می شود. در هر سازمانی هر اموری که با تاخیر انجام شود، در نهایت نارضایتی مشتری ایجاد می شود. چرا که تمامی امور سازمان همگی به انجام امور مشتریان ختم خواهد شد. بنابراین باید جلوی تنبلی کارمندان گرفته شود تا رضایت مشتریان کاهش پیدا نکند. هرچه میزان رضایت مشتریان افزایش یابد، قطعا سود کسب و کار نیز بیشتر خواهد شد. به همین علت مدیریت کارمندان تنبل و کاهش تنبلی آن ها یکی از کارهای مهم هر کسب و کار می باشد.

دلیل دیگری که باید تنبلی کارمندان مدیریت شود این است که اگر در یک سازمانی یک کارمند تنبلی کند، ممکن است تنبلی و انرژی منفی او به سایر کارمندان منتقل شود. روش جلوگیری از تنبلی سایر افراد این است که فرد تنبل مدیریت شود. هرچقدر هم که سایر کارمندان انرژی داشته باشند و کار خود را به درستی انجام دهد، با این حال ممکن است تنبلی یک فرد تا حدی روی دیگران نیز تاثیر گذار باشد. به همین منظور برای جلوگیری از انتشار تنبلی به سایر کارمندان باید مدیریت کارمند های تنبل را به خوبی انجام داد.

ابزار مناسب برای مدیریت اشخاص تنبل در سازمان

برای مدیریت کارمندان تنبل در سازمان لازم است تا از ابزار مناسب مدیریتی استفاده شود. در این زمینه یک ابزار بسیار کاربردی وجود دارد که می توان به آسانی کارمندان را مدیریت کرد و با روش های کاربردی تنبلی آن ها را کاهش داد. ابزاری به اسم نرم افزار CRM رکاما و یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری. این نرم افزار علاوه بر مدیریت مشتریان، کارمندان و اشخاص تنبل در سازمان را نیز مدیریت می کند. این نرم افزار جامع و کاربردی کار مدیران کسب و کار را در هر زمینه ای آسان می کند.

دقت بالای نرم افزار CRM رکاما در انجام امور، امکان اشتباه در کار ها را کاهش می دهد. نظم بخشی فوق العاده ی سی آر ام رکاما باعث می شود تا رضایت مشتریان نیر افزایش یابد. در ادامه قصد داریم به قابلیت های مهم این نرم افزار برای مدیریت تنبلی کارمندان بپردازیم. قابلیت هایی که با کمک آن ها می توان انگیزه را در کارمندان افزایش داد و تنبلی را از آن ها دور کرد.

ایجاد وظیفه و روش کاهش تنبلی

در شرایط مختلف برای هر کارمندی مطابق با جایگاه سازمانی که دارد، وظایفی ایجاد می شود. به طور مثال اگر یک مشتری برای خرید محصول تماس بگیرد باید وظیفه ی پیگیری برای بازاریابان سازمان ایجاد شود. یا مثلا اگر یک مشتری درخواست مرجوعی نماید باید یک وظیفه برای بخش حسابداری صادر شود. و یا بسیاری از حالت های دیگر که در هرکدام با ایجاد شرایط مختلفی باید وظیفه ای انجام شود. بنابراین باید از یک روش صحیح برای انجام درست امور استفاده کرد. یکی از کاربرد های نرم افزار CRM رکاما برای مدیریت تنبلی کارمندان این است که وظایف لازم را هم به صورت خودکار و هم به صورت دستی ایجاد می کند.

در بعضی مواقع لازم است تا کارمندی برای یک کارمند دیگر وظیفه ای را ایجاد کند. و یا لازم است مدیر برای یک کارمند و یا کارمندان یک بخش وظیفه و یا وظایفی را تعیین نماید. این کار به صورت دستی و همراه با جزئیات ایجاد می شود. زمان ایجاد وظیفه نیز قابل تنظیم و برنامه ریزی می باشد. شرح دقیق وظایفی که باید انجام شود نیز در CRM ثبت می شود. بدین صورت می توان مدیریت کارمندان را آسان تر مدیریت کرد.

کاهش تنبلی کارمندان
روش رفع تنبلی در سازمان. مدیریت تنبلی کارمندان. ابزار مناسب برای مدیریت کارمند های تنبل. راه کاهش تنبلی در افراد سازمان.

مزایای ایجاد وظیفه در CRM ( سی آر ام ) برای مدیریت کارمندان تنبل

با نرم افزار سی آر ام ایجاد وظیفه برای هر کارمندی همراه با دقیق ترین اطلاعات ثبت خواهد شد. بنابراین کارمندان تنبل دیگر بهانه ای برای عدم آگاهی از جزئیات وظیفه نخواهند داشت. از آنجایی که روز و ساعت انجام وظیفه در CRM رکاما قابل تنظیم می باشد، کارمندان تنبل بهانه ای برای فراموشی وظیفه نیز نخواهند داشت. اگر وظیفه در ساعت مشخص شده با کارمند مربوطه نمایش داده شود ولی کارمند در آن لحظه قادر به انجام آن نباشد، می تواند آن را برای زمان دیگری تنظیم نماید. در صورتی که زمان جدید تنظیم شود، تغییرات ایجاد شده توسط کارمند قابل مشاهده می باشد.

در صورتی که کارمندان تنبل بدون اعتنا به وظیفه آن را رد نمایند، وظیفه با رنگ قرمز همواره در پنل کاربری نمایش داده می شود. بنابراین کارمندان تنبل هیچ بهانه ای برای انجام ندادن آن نخواهند داشت. یکی دیگر از مزایای مدیریت کارمندان تنبل با سی آر ام این است که شرح کار های انجام شده در قبال وظیفه نیر قابل مشاهده می باشد. بنابراین کارمندان تنبل نمی توانند تنبلی خود را در انجام وظیفه ی خود دخالت دهند. مدیران کسب و کار ها با بررسی وظایف انجام شده می توانند به عملکرد کارمندان پی ببرند. در این صورت می توان کارمندان تنبل را پیدا کرده و آن ها را مدیریت کنند. بنابراین ایجاد وظیفه با CRM یکی دیگر از روش های مناسب برای مدیریت کارکنان تنبل می باشد.

گزارش وظایف انجام شده

در نرم افزار CRM رکاما این امکان وجود دارد که کارمندان پس از پایان کار خود، شرح وظایف انجام شده ی خود را درج نمایند. هر کارمندی با توجه به جایگاهی در سازمان دارد، وظایف تعیین شده ای را در طول روز انجام می دهد. اما این وظایف هرکدام دارای جزئیاتی می باشند که در طول روز ممکن است متفاوت انجام شوند. همچنین ممکن است برخی از امور در کنار وظایف اصلی هر کارمند به او متحول شود. بنابراین تمامی کارمندان اعم از کارمندان برجسته و کارمندان تنبل باید ظرح کارهای انجام شده در همان روز را در CRM ثبت کنند.

ثبت گزارش وظایف انجام شده ی کارمندان به مدیریت کارمندان تنبل کمک زیادی می کند. چرا که مدیر کسب و کار می توانند همه روزه شرح وظایف را بررسی نماید. با بررسی شرح وظایف می توان به تنبل بودن و یا نبودن افراد پی برد. همچنین اگر نقطه ضعفی در کارمندان وجود داشته باشد، می توان آن را پیدا کرد و بهبود بخشید. بنابراین گزارش وظایف انجام شده روش دیگری برای مدیریت تنبلی در سازمان می باشد.

راه های کاهش تنبلی در کارمندان
روش رفع تنبلی در سازمان. راه کاهش تنبلی در افراد سازمان. ابزار مناسب برای مدیریت کارمند های تنبل. مدیریت تنبلی کارمندان.
ثبت اطلاعات اقدامات انجام شده به صورت خودکار

برخی از اموری که کارمندان در سازمان انجام می دهند، به طور خودکار در CRM رکاما ثبت می شود. به طور مثال اگر یک کارمندی با یک مشتری تماس بگیرد، نام کارمند به عنوان پاسخ دهنده در نرم افزار CRM و یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ثبت می شود. برعکس این اتفاق نیز به همین شکل انجام می شود. یعنی اگر مشتری با سازمان تماس بگیرد، نام کارمند پاسخ دهنده ثبت می شود. بنابراین با بررسی روابط مشتریان و رفتار کارمندان می توان به تنبلی کارمندان پی برد. چرا که اگر یک کارمندی با تنبلی به مشتری پاسخ دهد، رضایت مشتری کاهش پیدا می کند. بنابراین با بررسی اطلاعاتی که CRM به صورت خودکار ذخیره می کند، می توان مدیریت کارمندان تنبل را به شکل صحیحی انجام داد.

با استفاده از روش های بیان شده می توان تنبلی افراد سازمان و کارمندان را از بین برد. ابزار لازم برای پیاده سازی روش ها نرم افزار CRM می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت راه اندازی نرم افزار CRM می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. همچنین برای آگاهی بیشتر از نرم افزار CRM رکاما می توانید مقاله ی خدمات CRM را مطالعه نمایید.

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...