بهترین روش بازاریابی با نرم افزار CRM
به طور خلاصه بازاریابان درزیر سیستم بازاریابی ، در نرم افزار CRM می توانند با بهترین شیوه عمل کنند.
علاوه بر ایجاد سرنخ از لیست سرنخ های استفاده نمایند ، یک سرنخ را دریافت می کنند ، پیگیری می کنند ، و ملزم به پیگیری می شوند ، ادامه می دهند تا بتوانند آن را تبدیل به فرصت و در نهایت ، فرصتها پیگیری می شود و به فروش منجر می شود .
بازاریابان در این فرایند بازاریابی ، ملزم می شوند تا سوابق اقدامات خود را به هبترین شکل در نرم افزار CRM ثبت نمایند .
در فرایند بازاریابی ، با بهترین نرم افزار CRM ، علاوه بر اینکه مدیران عملکرد بازاریابان را رصد و تحلیل می کنند ، بازاریابان نیز می توانند عملکرد یک ماهه خود را پیش چشم داشته باشند .
با زیر سیستم بازاریابی متصل به نرم افزار CRM ، بازاریابین علاوه بر دسترسی به سوابق بازاریابی انجام شده برای مشتریان ، در جریان یک رقابت شیرین و جذاب با همکاران بازاریاب دیگر خود قرار می گیرند. و سعی می کنند تعداد بیشتری سرنخ دریافت نمایند . و از دل آن سرنخها فرصتهای بیشتری را به فروش برسانند .
زیر سیستم بازاریابی در نرم افزار CRM
چطور به بازاریاب سرنخ تخصیص بدهیم؟
یکی از روشهای بازاریابی با نرم افزار CRM ، استفاده از ، زیر سیستم بازاریابی آن می باشد . که با وارد کردن لیست سرنخ ها و تخصیص آن به کاربر بازاریابی ، کار شروع می شود .
وقتی لیست افرادی که به عنوان سرنخ هستند ، مشخص گردید ، مدیر سیستم باید آنها را در یک گروه منسجم نماید . سپس با ورود به قسمت مدیریت بازاریابان و انتخاب بازاریاب ، گروه مورد نظر را به او برای گروه سرنخ تخصیص دهد . سپس باید تعیین نماید که وقتی بازاریابی ، مرحله سرنخ را به پایان رسانید ، نتیجه به عنوان فرصت به چه گروهی سرریز شود . و با انجام فروش ، افراد گروه سرنخ به کدام گروه به عنوان گروه فروش منتقل شوند.
بازاریابی در زیر سیستم بازاریابی در نرم افزار CRM
بعد از انجام تنظیمات توسط مدیر سیستم ، کار توسط بازاریاب و با ورود به داشبورد اختصاصی خودش شروع می شود.
بازاریاب ، در داشبورد اختصاصی اش ، شروع به فعالیت می نماید. او می تواند هم از لیست تخصیص داده شده به صورت رندوم ، سرنخ ها را دریافت نماید و هم می تواند ، در صورت لزوم ، خودش سرنخ جدید تعریف نماید.
نکته مهم اینجاست که اگرمدیر بازاریابی، یک لیست را بین چند بازاریاب به اشتراک گذاشته باشد. هر بازاریاب به ازای هر درخواست ، به صورت تصادفی یکی از افراد لیست را دریافت می نماید . و یک رقابت سالم بین بازاریاب ها جهت دریافت سرنخ و پیشبرد کار ، ایجاد می شود.
پس از دریافت سرنخ بازاریابی چهگونه کار کنید؟
پس از آنکه بازاریاب ، سرنخ را دریافت کرد ، شروع به انجام بازاریابی می نماید . به راحتی می تواند ، با کلیک بر روی شماره مشتری ، در صورت ، اتصال به سیستم مدیریت تماس ویپ ، با مشتری تماس برقرار نماید. پس از تماس یا در حین تماس اقدام به تکمیل اطلاعات بازار یابی می نماید.
اقداماتی که بازاریاب می تواند ثبت یا مدیریت کند
- تعریف یک عنوان دلخواه برای تشخیص سریع موضوع بازاریابی
- تعیین مرحله ، شاید یک بازاریابی در زمانی که سرنخ دریافت می شود ، لزوما از چند مرحله تشکیل شده باشد . لذا بازاریاب ، مرحله را می تواند تعیین نماید.
- تعیین وضعیت بازاریابی ، شاید به سرعت در همان مرحله اول سرنخ به فرصت یا فروش تغییر وضعیت دهند ، لذا بازاریاب می تواند این تغییر وضعیت را ثبت نماید.
- ثبت توضیحات ، مشخص نمودن اقدامات با توضیحات در هر دفعه که پیگیری صورت می گیرد
- ثبت نتیجه و وضعیت مارکت ، بازریاب در حین بازاریابی و پرزنت ، می تواند تشخیص دهد که پرزنت صورت گرفته در وضعیت پیگیری بماند یا موفق است یا شکست خورده و دلیل آن چیست .
- تعیین نوع فرصت ، گاهی پیش می آید که فرصت ایجاد شده ، از نوع فرصت ابتدایی است یا فروش مجدد ، لذا بازاریاب می تواند ، این موضوع را نیز تعیین نماید .
- تخمین مبلغ قابل فروش، بازاریابین در حین بازاریابی ، می توانند ، تخمینی از مبلغ احتمالی فروش داشته باشند و آن را در نرم افزار ثبت نمایند
- تعیین مسئول پیگیری در ادامه ، یک بازاریاب می تواند مرحله بعدی و پیگیری یک سرنخ یا فرصت را به همکارش منتقل نماید .
- بازاریاب می تواند در پیگیری را به تاریخ دیگری موکول نماید
- بازاریاب در داشبورد بازاریابی ، می تواند کلا سر نخ را به همکارا دیگر منتقل نماید .
- پارامترهای گزارش گیری مثل تعیین رنگ ، احتمال فروش ، فعال و غیر فعال کردن نیز در اختیار بازاریاب است .
- بازاریاب به راحتی می تواند ، اقدامات خود را به جای تایپ نمودن در توضیحات از لیست اقدامات انتخاب و اضفه نماید .
- بازاریاب می تواند محصولی را که به سرنخ معرفی کرده یا قیمتی که ارائه نموده به همراه توضیحات از لیست اقلام انتخاب و ثبت نماید .
- بازاریاب به رحتی می تواند ، به طور مستقیم برای مشتری فاکتور صادر نماید .
مزایای مهمتر زیر سیستم بازاریابی در نرم افزار CRM
مزیتهای زیادی در کار با زیرسیستم بازاریابی در نرم افزار CRM وجود دارد.
- ثبت سوابق باراریابی هم ازطریق نوشتن توضیح و هم انتخاباقدامات
- دسترسی سریع و مستقیم به پرونده شتری
- دسترسی مستقیم به صدور فاکتور
- گزارش لحظه ای میزان فروش بازاریاب در ماه
- مقایسه بازاریابین به صورت آماری و نموداری
- مشاهده قیف فروش ماهیانه بازاریاب توسط خودش
- دسترسی مستقیم به گروه محصولات
- گزارشات متنوع از فروش
- قابلیت تعریف سوح دسترسی
- قابلیت اتصال به ویپ
- اتصال مستقیم به حسابداری و مالی
در این قسمت ما با درج عنوان موضوع ، عناوین دلخواه را تعریف کرده و یا با انتخاب هریک از آن ها می توانیم عناوین مد نظر را حذف کنیم.گردش نامه نرم افزار CRM
آموزش مدیریت محصولات و خدمات در نرم افزار CRM
ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر