نرم افزار بازاریابی
نرم افزار بازاریابی | نرم افزار فروش | Marketing Software
۱۴۰۰-۰۵-۱۷

CRM چیست؟ | CRM مخفف چه کلماتی است؟

CRM چیست؟

CRM چیست؟ کلمه ی CRM مخفف چیست؟ معانی حروف CRM. سی آر ام چیست؟ عبارت CRM از چه کلماتی تشکیل شده است؟ سی آر ام مخفف چه کلماتی می باشد؟

CRM چیست و یا اینکه CRM مخفف چه کلماتی است سوالی است که بسیاری از افراد به دنبال معنی آن هستند. بدین منظور قصد داریم در این مقاله به جواب سوال CRM مخفف چیست بپردازیم و ساده ترین و کامل ترین معنی CRM چیست را بیان کنیم. از آنجایی که شاید بسیاری از افراد با نرم افزار CRM آشنایی داشته بشند باید بدانند که نرم افزار سی آر ام یک نرم افزار جامع و کاربردی برای مدیریت کسب و کار می باشد.

اهمیت سی آر ام چیست؟ اهمیت این نرم افزار و به کارگیری CRM در چند سال اخیر افزایش یافته است. چرا که سازمان ها برای رقابت باید بتوانند تمامی امور سازمان خود را به صورت دقیق و به آسانی مدیریت کنند. به همین دلیل CRM ها گسترش یافته و هرکدام دارای امکانات منحصر به فردی می باشد. از آنجایی که نرم افزار سی آر ام و به خصوص CRM رکاما قابلیت های زیادی برای مدیریت دارد، استفاده از CRM برای رشد سازمان ها و شرکت ها و همچنین فروشگاه ها توصیه می شود. اما افراد قبل از پیاده سازی CRM در سازمان خود بهتر است از معنی دقیق CRM چیست مطلع باشند. بنابراین در این مقاله علاوه بر اینکه به موضوع CRM مخفف چیست می پردازیم، به معرفی کوتاه این نرم افزار برای پاسخ به سوال سی آر ام چیست می پردازیم.

crm چیست؟

برای آگاهی از معنی CRM و اطلاع از مخفف کلمه ی CRM عناوین زیر بررسی خواهند شد.

کلمه ی CRM مخفف چه کلماتی است
CRM چیست؟ کلمه ی CRM مخفف چیست؟ معانی حروف CRM. سی آر ام مخفف چه کلماتی می باشد؟ عبارت CRM از چه کلماتی تشکیل شده است؟ سی آر ام چیست؟

CRM چیست؟ معنی و مفهوم کلی CRM

در ابتدا قبل از اینکه به شرح کامل جواب CRM مخفف چیست بپردازیم، به مفهوم کلی این عبارت می پردازیم تا با درک بهترین از عبارات مخفف شده ی CRM آگاه شوید. اما CRM چیست؟ معنی کلی و مفهوم اصلی CRM، مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. هدف از اجرای CRM انجام یکسری نکات و اصول مهم مدیریتی می باشد که رعایت آن ها باعث رشد سازمان می شود. بسیاری از ابزارهای CRM به منظور افزایش رضایت مشتریان ایجاد شده اند. ابزارهایی که به طور مستقیم در جهت حفظ رضایت مشتریان وجود دارند. برای مثال می توان به مدیریت رفتار مشتریان، مدیریت تماس ها و سایر راه های ارتباطی، بررسی و نظارت بر رفتار کارمندان با مشتریان، مدیریت اطلاعات اشخاص، مدیریت اسناد مشتری و از دست موارد به صورت مستقیم بر رضایت مشتری اثر گذار می باشد.

یکسری از کاربرد های نرم افزار CRM، به صورت غیرمستقیم با رضایت مشتریان ارتباط دارد. بنابراین مدیریت این موارد نیز دارای اهمیت می باشد. به طور مثال مواردی مثل مدیریت راه های ارسال محصولات، مدیریت محصولات، مدیریت و نظارت بر انبار، اطلاع از وضع بازار و از این دست موارد شامل کاربرد های CRM برای حفظ رضایت مشتریان به صورت غیر مستقیم می باشد.

شرح کامل CRM چیست؟

سی آر ام چیست؟ CRM به انجام یکسری عملیات و اموری که باعث می شود تا فروش سازمان افزایش یابد، می گویند. افزایش فروش در گرو عوامل زیادی در سازمان می باشد. به همین خاطر CRM ها انواع مختلفی دارند که باتوجه به نیاز سازمان می توان هریک از آن ها را انتخاب کرده و پیاده سازی کرد. در ادامه انواع CRM ها نیز توضیح داده خواهد شد. نرم افزار CRM رکاما یکی از کامل ترین نرم افزارهای سی ار ام موجود در ایران می باشد که تمامی امکانات مورد نیاز سازمان را در خود جای داده است.

اما امکانات دقیق تر CRM چیست؟ برای مشاهده ی لیست کامل امکانات به همراه قیمت ها می توانید به صفحه قیمت CRM مراجعه نمایید. همچنین می توانید برای اطلاع از امکانات کلی نرم افزار به صفحه امکانات CRM رجوع نمایید. همچنین در صورت نیاز برای مشاوره خرید نرم افزار می توانید با کارشناسان رکاما در ارتباط باشید.

روش منظم ساختن سازمان با سی آر ام چیست؟ در حالت کلی CRM سازمان را در جهت رسیدن به اهداف نظم می بخشد. این ایجاد نظم با کمک ماژول هایی مثل ماژول وظایف قابل انجام است. علاوه بر این با تنظیم یادآورها می توان زمان انجام امور کارهارا کاهش داد. از دیگر ویژگی های CRM برای مدیریت کسب و کارها می توان به گزارشات اشاره نمود. با استفاده از گزارش های موجود در CRM رکاما می توان تصمیمات مهمی را برای پیشبرد اهداف سازمان اتخاذ نمود. همچنین دسترسی سریع به تمامی اطلاعات مخاطبین اعم از: اطلاعات تماس، فکس، ایمیل، اسناد، تاریخ های موثر، ویژگی های اخلاقی، تخصص، ارتباط با سایر مخاطبین و… باعث می شود تا مدیریت مخاطبین نیز به آسانی انجام شود.

امکانات دیگر CRM چیست؟ از دیگر ویژگی ها می توان امکانات بازاریابی، اتوماسیون اداری، گردش کاری و سایر امکانات موجود در کاتالوگ CRM اشاره کرد. تا اینجا سعی شد تعریف دقیقی برای CRM چیست بیان شود. اکنون که معنی و مفهوم کلی عبارت CRM چیست داده شد، به جواب سوال CRM مخفف چیست و یا اینکه CRM مخفف چه کلماتی است خواهیم پرداخت.

سی آر ام چیست؟

CRM مخفف چه کلماتی است؟

اکنون به معنی هر حرف از کلمه ی CRM خواهیم پرداخت و جواب سوال CRM مخفف چیست در این بخش داده خواهد شد. عبارت CRM چیست؟ CRM از سه بخش C و R و M تشکیل شده است.

حرف C مخفف چیست؟

حرف C در عبارت CRM مخفف کلمه ی Customer می باشد. معنی کلمه ی Customer به زبان فارسی “مشتری” می شود.

حرف R مخفف چیست؟

حرف R مخفف کلمه ی Relationship می باشد. این کلمه به زبان فارسی به معنی “ارتباط” می باشد.

حرف M مخفف چیست؟

حرف M در عبارت CRM مخفف کلمه ی Management می باشد. Management به معنای “مدیریت” می باشد.

ترکیب این سه حروف در عبارت CRM به معنای “مدیریت ارتباط با مشتری” می باشد. بنابراین اگر در مقاله ای عبارت CRM نوشته شده باشد، منظور مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. معنی و مفهوم کلی عبارت مدیریت ارتباط با مشتری و جواب اینکه CRM چیست در بخش قبل بیان شد. اما اینکه CRM مخفف چیست تنها به همین تعریف بسنده نمی شود چرا که تعریف CRM به گونه ی دیگری بیان می شود. در ادامه به تعریف crm چیست خواهیم پرداخت.

سی آر ام مخفف چیست
سی آر ام مخفف چه کلماتی می باشد؟ کلمه ی CRM مخفف چیست؟ معانی حروف CRM. CRM چیست؟ عبارت CRM از چه کلماتی تشکیل شده است؟ سی ار ام چیست؟

تعریف عبارت CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) | CRM چیست؟

اکنون که جواب سوال مخفف CRM مخفف چیست بیان شد، به تعریف عبارت CRM می پردازیم. در ابتدا لازم به ذکر است که تعریف مشخصی برای CRM وجود ندارد. چرا که به باتوجه به CRM های گوناگون تعریف های مختلفی از این عبارت بیان شده است. بنابراین مخفف CRM که مدیریت ارتباط با مشتری می شود دارای تعریف های گوناگون می باشد. تا به امروز برای عبارت CRM که مخفف مدیریت ارتباط با مشتری می باشد ۴ تعریف بیان شده است. در ادامه به توضیح هر یک از این تعاریف می پردازیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص CRM می توانید مقاله ی انواع CRM را مطالعه نمایید.

۱) CRM استراتژیک چیست؟

در جواب اینگه CRM استراتژیک چیست باید بگوییم این تعریف از CRM بر مبنای جلب رضایت مشتریان بیان شده است. تعریف CRM استراتژیک این است که روش ها و ترفند هایی بکار گرفته شود تا رضایت مشتریان افزایش یابد و بتوان وفاداری آن ها را نیز افزایش داد. این تعریف خود به سه گروه زیر تقسیم می شود:

  • CRM استراتژیک با تمرکز بر کیفیت محصولات و یا خدمات
  • CRM استراتژیک با تمرکز بر افزایش رضایت مشتریان
  • CRM استراتژیک با تمرکز بر تبلیغات و گسترش روابط عمومی

بنابراین افرادی که از این نوع CRM برای پیشرفت خود استفاده کنند، تمامی تمرکز خود را بر استفاده از ابزار های افزایش رضایت مشتری خواهند گذاشت. افرادی که طبق این تعریف عمل می کنند اعتقاد دارند که مشتری اگر راضی باشد، پیشرفت سازمان نیز به آسانی رخ می دهد.

۲) CRM عملیاتی چیست؟

برخی از افراد نیز اعتقاد دارند که CRM مخفف اموری است که بر مبنای خودکار سازی و ماشینی کردن ارائه ی خدمات به مشتریان می باشد. بنابراین هرگاه از این افراد بپرسید که CRM مخفف چیست آن ها در جواب خواهند گفت: « سی آر ام به بازاریابی، بسته بندی و فروش و خدمات پس از فروش و پشتیبانی CRM می گویند.» با این جمله می توان دریافت که CRM عملیاتی، خود به سه گروه زیر تقسیم می شود:

  • تبلیغات و بازاریابی
  • بسته بندی و فروش
  • خدمات پس از فروش و سایر امور پشتیبانی محصولات و خدمات

این نوع CRM با هدف بهینه کردن خدمات و امور مربوط به مشتریان اجرا می شود. بنابراین افراد با اجرای آن می توانند هزینه های خدمات دهی را کاهش دهند. در نتیجه افراد می توانند کیفیت خدمات را افزایش دهند.

۳) CRM تحلیلی چیست؟

دسته ی سوم از افراد معتقدند که جواب سوال CRM مخفف چیست این است که بتوان با همان “مدیریت ارتباط با مشتری” داده های آماری مشتریان جمع اوری نمایند و مشتریان را مدیریت کنند. این نوع سی آر ام بر پایه ی تحلیل داده های جمع آوری شده صورت می گیرد. یعنی سازمان جزئی ترین اطلاعات مربوط به مشتریان را جمع آوری کند و سپس آن ها را تحلیل نماید. در CRM تحلیلی، داده های آماری مورد نیاز از چهار روش زیر بدست خواهد آمد:

  • آمار و داده های حاصل از فروش خدمات و محصولات
  • آمار و داده های مربوط به بخش حسابداری
  • آمار و گزارشات حاصل از بازاریابی
  • آمار و داده های حاصل از خدمات

این داده ها و آمار ها توسط سی آر ام جمع آوری می شوند و به بخش های مدیریتی سازمان منتقل می شوند. سپس مدیران با توجه به  داده های بدست آمده تصمیات لازم را برای سازمان خواهد گرفت.

CRM مخف چه کلماتی است؟
معانی حروف CRM. CRM چیست؟ عبارت CRM از چه کلماتی تشکیل شده است؟ کلمه ی CRM مخفف چیست؟

۴) CRM تعاملی چیست؟

آخرین تعریف از اینکه CRM چیست بر پایه ی تعامل با مشتریان بیان شده است. بنابراین CRM تعاملی تعریف دیگری از اینکه CRM مخفف چیست می باشد. این تعریف باتوجه به امکانات و قابلیت های نرم افزار CRM که برای برقراری ارتباط با مشتریان دارد بیان شده است. در واقع این تعریف بخاطر ایجاد روابطی بهتر با مشتری ایجاد شده است. طبق این تعریف سازمان باید توجه بیشتری به صحبت های مشتریان و نظرات آن ها داشته باشد. ایجاد نظرسنجی نیز جزئی از این تعریف می باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص تعاریف سی آر ام به مقاله ی سامانه CRM مراجعه نمایید. همچنین برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل نمایید. مشاوران رکاما شما را برای رشد سازمان با کمک CRM راهنمایی خواهند کرد.

ما را برای تکمیل مطلب و آموزش ها، در کانال سرواپ دنبال کنید.

1 Comment

  1. بهرام گفت:

    اطلاعات کامل و دقیقی رو از CRM بیان کردین. به خصوص قسمت توضیحات CRM مخفف چیست رو به زبان ساده و قابل فهم بیان کردین. با تشکر از سایت خوبتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...