در قسمت قبلی مطالب مرتبط با کاربرد نرم افزار CRM در کسب و کار بیان شد. در این قسمت مطالبی مربوط به فروش تجهیزات و خدمات تاسیساتی ارائه میگردد.
رقابت در بازار تاسیسات به حدی رسیده که می توان گفت اقیانوس این حرفه قرمز شده است. هر روز صاحبان این کسب و کار برای نگهداری و جذب مشتری راه های جدیدی را جست و جو می کنند. نکته قابل تامل عدم آشنایی مدیران صنف تجهیزات خدمات تاسیساتی با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان CRM سی ار ام است.
با توجه به آنکه تعداد افراد استفاده کننده از این ابزار در حرفه ی تاسیسات حرارتی و برودتی به شدت کم است، لذا می توان با تکیه به توانمندی های این نرم افزار (CRM) ، به راحتی با مشتریان به صورت جذاب ارتباط برقرار نمود .
دامنه کاربرد نرم افزار CRM در صنف تاسیسات حرارتی و برودتی
اگر فرآیند های مرتبط با این رشته فعلی را فرآیند های مرتبط با مشتری و کسب و کار تقسیم کنیم و به پیروی از این طبقه بندی عملیات های موثر در هر فرآیند را که می تواند در رضایتمندی و جلب توجه مشتری موثر باشد را نیز به دو دسته خدمات و فروشی تقسیم نماییم. می توان گفت : نرم افزار CRM می تواند کمک شایانی به مدیران کسب و کار نماید.
فرض کنیم تجهیزات برودتی و حرارتی خریداری و در فروشگاه به نمایش گذاشته شده است .
مشتریات به صورت روزانه از این تجهیزات بازدید می کنند و برخی از این پیش فاکتور ها به فروش منجر می شود . بعد از فروش ارائه خدمات نصب بر عهده فروشگاه است که البته درآمد زایی خوبی راهم در پی دارد.
این خدمات نصب و راه اندازی و شروع شدن یک پشتیبانی باید منظم و به موقع انجام شود. پس از انجام نصب و راه اندازی در اختیار داشتن نظر مشتریان در رابطه با نصاب و همچنین میزان رضایت آنها در طول زمان از ارائه خدمات پشتیبانی و گارانتی و عملکرد محصولات و تجهیزات باید رصد شود.
در ضمن ارائه خدمات به صورت دوره ای، تمدید پشتیبانی ، تعویض اقلام مصرفی و … از جمله پارامتر هایی است که باید فراموش نشود .
چند سئوال اساسی تا اینجا مطرح می شود :
- چند درصد از بازدید کنندگان پیش فاکتور دریافت کرده اند ؟
- چه نسبتی از کسانی که پیش فاکتور دریافت کرده اند به سمت خرید ترقیب شده اند؟
- چرا برخی از مشتریان بعد از دریافت پیش فاکتور یا بازدید از محصولات به خرید از فروشگاه ترقیب نشده اند و یا از خرید منصرف شده اند ؟
- آیا نصابی که خدمات نصب را انجام داده به موقع اقدام کرده ؟
- آیا مشتری از خدمات ارائه شده راضی است ؟
- آیا مشتری خدمات دیگر مرتبط با تاسیسات را از همین فروشگاه تامیین می کند ؟
- آیا راهی هست که زمان تعویض اقلام مصرفی را به مشتری و فروشنده یادآوری کند ؟
- آیا حجم خرید مشتری در طول زمان از فروشگاه افزایش می یابد ؟
- آیا می توان به صورت هوشمند محصولات جدید یا حتی تاریخ تولد مشتری را یادآوری یا تبریک گفت ؟
و سئوالات دیگر.
نرم افزار CRM چه امکاناتی را به مدیران صنف حرارتی و برودتی ارائه می نماید.
- ثبت مشتریانی که با راه های مختلف با فروشگاه آشنا شده اند .
- صدور فاکتور و پیش فاکتور .
- ارائه گزارشات نموداری از خرید و تمامی مشتریان و …
- ارائه یادآورهای دوره ای برای پشتیبانی ، گارانتی و چک و …
- ثبت اتوماتیک شماره های تماس و مدت مکالمه و ضبط مکالمه .
- ارسال هوشمند پیامک یا ایمیل و تلگرام برای تولد یا معرفی محصول جدید
- یادآور اتوماتیک وظایف به کارمندان در قبال یک مشتری
نرم افزار CRM می تواند جذب مشتری و نگهداری آن را هوشمند و آسان نماید.
آموزش صورتحساب های خرید و فروش در نرم افزار CRM
برای دریافت مطالب مرتبط با آموزش نرم افزار CRM ما را دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر