Use of CRM in Corona

Use of CRM in Corona . دلایل استفاده از CRM در دوران کرونا . گسترش کرونا و استفاده از سی آر ام . مزایای مدیریت ارتباط با مشتری در کرونا.


نرم افزار CRM در دوران کرونا و غیر کرونا همواره مورد استفاده ی سازمان هایی که به فکر پیشرفت بوده اند، قرار گرفته است. چرا که ابزار موجود در CRM مدیران را در جهت مدیریت ارتباط با مشتریان یاری کرده است. و هنگامی که در یک سازمان و فروشگاه ارتباط با مشتریان مدیریت شود می توان راهکارهای مناسبی در جهت افزایش فروش و جلب رضایت مشتریان ارائه کرد. و این اتفاق در دوران کرونا از اهمیت بیشتری برخوردار شده است. به همین منظور در این مقاله دلایل استفاده از CRM را در دوران کرونا مورد بررسی قرار می دهیم. عناوین مورد بحث در این مقاله به شرح زیر می باشد. Use of CRM in Corona

عناوین بیان شده همگی دلایلی بر استفاده از CRM در دوران کرونا می باشد. برای اطلاع از دلایل خرید این نرم افزار می توانید به مقاله ی دلایل خرید CRM در دوران کرونا مراجعه نمایید.

Use of CRM in Corona کرونا و سی ار ام
Use of CRM in Corona. دلایل استفاده از CRM در دوران کرونا. مزایای مدیریت ارتباط با مشتری در دوران کرونا. گسترش کرونا و استفاده از سی آر ام.

استقبال بیشتر از نرم افزار CRM در دوران کرونا | Use of CRM in Corona

نرم افزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری در دوران کرونا بیشتر از سایر اوقات مورد استقبال مدیران و سازمان ها قرار گرفته است. چرا که دلایل مختلفی بخاطر وجود کرونا باعث شده است تا مشتریان سازمان و فروشگاه ها کاهش یابند. ولی استفاده از نرم افزار CRM در دوران کرونا می تواند کاهش مشتریان را جبران نماید. همچنین تاثیرات مثبت استفاده از CRM در دوران کرونا، برای دوران پس از کرونا نیز پابرجا خواهد ماند. بنابراین مدیران سازمان ها و فروشگاه ها می توانند با راه اندازی سی آر ام در مجموعه ی خود، از مزایای CRM هم در دوران کرونا و هم پس از کرونا بهره مند شوند. Use of CRM in Corona

دلایل زیادی برای این استقبال در دوران کرونا وجود دارد. در این مقاله به مهم ترین دلایل استفاده از CRM در دوران کرونا خوایم پرداخت.

اهمیت بالای بازاریابی با CRM در دوران کرونا | Use of CRM in Corona

گسترش شیوع کرونا باعث شد تا فروش بسیاری از سازمان ها و فروشگاه ها کاهش یابد. این اتفاق نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته نیز رخ داد. چرا که مردم سلامتی خود در اولویت قرار دادند و ترجیح دادند که مدتی را به دور از اجتماع باشند. با فاصله گرفتن مردم از اجتماع میزان فروش نیز کاهش پیدا کرد. تبلیغات مستقیم در فروشگاه ها تاثیر کمتری پیدا کرد. چرا که تعداد مشتریان حاضر در فروشگاه ها نیز کاهش پیدا کرد. بنابراین نقش بازاریابی و پیدا کردن سرنخ ها و فرصت ها پررنگ تر شد.

نرم افزار CRM با دارا بودن سیستم کامل بازاریابی این امکان را در اختیار مدیران و بازاریابان قرار داد که بتوانند به صورت موثری اقدام به بازاریابی نمایند. با CRM در دوران کرونا می توان سرنخ های بیشتری را تبدیل به فرصت کرد. چرا که مشتریان در دوران کرونا حضور کمتری پیدا خواهند کرد و بازاریابان می توانند خود به سراغ مصرف کنندگان بروند. Use of CRM in Corona

تبلیغات با کمک CRM در دوران کرونا

از آنجایی که با گسترش کرونا افراد متقاضی برای تبلغیات در بستر های مختلف زیاد شده اند، هزینه های تبلیغات نیز بالاتر رفته است. بنابراین پیدا کردن مشتری و بازاریابی به روش های دیگر مورد اسقبال مدیران قرار گرفته است. به همین دلیل بازاریابان یک فروشگاه می توانند با استفاده از نرم افزار CRM فرآیند بازاریابی را تا به نتیجه رسیدن فروش کالا انجام دهند. بدون صرف هزینه های سنگینی مثل هزینه های تبلیغات.

تبدیل سرنخ ها به فرصت ها یکی از فرآیند های بازاریابی می باشد. بازاریابان به کمک سیستم بازاریابی CRM می توانند به راحتی این فرآیند را به پایان رسانند. کاهش هزینه های بازاریابی و افزایش فروش در کنار هم دیگر، سود سازمان و فروشگاه را به صورت چشمگیری افزایش می دهد. و این دلیل مهمی برای استفاده از سی آر ام در دوران کرونا می باشد. فروشگاه هایی که در دوران کرونا از CRM استفاده خواهند کرد سرعت رشد بیشتری را نسبت به سایر فروشگاه ها خواهند داشت. چرا که انجام فرآیند بازاریابی از طریق دیگر تنها هزینه های فروشگاه را افزایش می دهد و نسبت به فروشگاه های دارای CRM رشد کمتری را تجربه خواهند کرد. Use of CRM in Corona

جمع آوری اطلاعات مشتریان در دوران کرونا به کمک CRM

یکی از کاربرد های CRM در فروشگاه ها در دوران کر.نا، ثبت اطلاعات کامل مشتریان است. ثبت اطلاعات مشتریان در زمینه های مختلفی نیز صورت می گیرد. از اطلاعات تماس و اطلاعات شناسایی مشتریان گرفته تا سوابق خرید و مدارک اسکن شده و … . هرکدام از این اطلاعات در CRM در یک زمینه ای مورد استفاده قرار می گیرد. گسترش ویروس کرونا و برقراری ارتباط با مشتریان به صورت غیر حضوری فرصت خوبی را برای تکمیل اطلاعات مشتریان فراهم کرده است. بدین طریق می توان یک پایگاه اطلاعاتی کامل را از مشتریان در CRM در اختیار داشت. Use of CRM in Corona

تکمیل اطلاعات تماس مشتریان به صورت کامل این امکان را به فروشگاه می دهد که بتواند از طریق راه های مختلف با مشتریان ارتباط داشته باشد. ارتباط با مشتریان از طریق فکس، ایمیل، شماره همراه و ثابت و … امکان پذیر خواهد بود. همچنین سوابق تماس و ارتباطات به همراه توضیحات و محتوای آن ها به طور کامل در CRM ثبت خواهد شد.

Use of CRM in Corona دلایل استفاده از سی آر ام
Use of CRM in Corona. مدیریت ارتباط با مشتری در دوران کرونا
گسترش کرونا و استفاده از سی آر ام. دلایل استفاده از CRM در دوران کرونا.

ثبت اطلاعات شغلی مشتریان در CRM

یکی دیگر از اطلاعاتی که از مشتریان در نرم افزار CRM می توان ثبت کرد، اطلاعات شغلی و حرفه ی مشتریان می باشد. با ثبت این نوع اطلاعات می توان هر زمان که نیازی به حرفه ی خاصی بود با جست و جو در دسته بندی های شغلی از حرفه ی مشتریان بهره برد. این اطلاعات در دوران کرونا که پیدا کردن متخصصان آسان نمی باشد بسیار سودمند خواهد بود. علاوه بر این در دوران پس از کرونا نیز می توان به راحتی حرفه ی مورد نظر را در میان مشتریان فروشگاه پیدا کرد. ارسال محصولات متناسب با نوع حرفه و تخصص مشتریان نیز یکی دیگر از دلایل استفاده از سی آر ام می باشد. Use of CRM in Corona

برای اطلاع از سایر مزیت های نرم افزارهای مدیریتی در دوران کرونا می توانید مقاله ی نقش باشگاه مشتریان در دوران کرونا را مطالعه نمایید.

تحلیل و بررسی عملکرد کارهای انجام شده به کمک CRM

در یک سازمان و فروشگاه کارهای زیادی در جهت بازاریابی و فروش محصولا صورت می گیرد. اموری که توسط کارمندان فروش و بازاریابان صورت می گیرد به طور کامل در CRM ثبت خواهد شد. علاوه بر این اطلاعات میزان خرید هر مشتری، میزان سود هر محصول، تعداد محصولات فروش رفته، مرجوعی و … نیز ثبت خواهد شد. ثبت این اطلاعات در دوران کرونا کمک زیادی به تحلیل و تصمیم گیری هوشمندانه ، جهت پیاده سازی روش های کاربردی برای فروش بیشتر، می کند. روش هایی که تنها به کمک تجزیه و تحلیل داده های آماری توسط نرم افزار سی آر ام بدست می آید.

بنابراین با استفاده از نرم افزار CRM به راحتی می توان عملکرد کل سازمان و فروشگاه را بررسی کرد. بررسی این اطلاعات کمک زیادی در جهت رفع نقاط ضعف در دوران کرونا می کند. همچنین با این کار می توان نقاط قوت را همچنان تقویت کرد. بدین صورت فروش سازمان و فروشگاه در دوران کرونا نیز افزایش خواهد یافت. Use of CRM in Corona

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *