کنسول فروشگاه آنلاین
کنسول فروشگاه آنلاین متصل به CRM سی.آر.ام
۱۳۹۸-۰۳-۲۰
android app
اپلیکیشن های اندرویدی android app
۱۳۹۸-۰۳-۲۰
باشگاه مشتریان چیست؟

CRM نرم افزار مدیریت ارتباط مشتری سی.آر.ام

باشگاه مشتریان (Loyalty Club) چیست ؟

باشگاه مشتریان با نامهای متعددی شناخته می شود . از آنجمله می توان باشگاه هواداری، باشگاه وفاداری، باشگاه مشتریان وفادار را نام برد. در حقیقت باشگاه مشتریان یک نوع خاص از نرم افزار CRM سی آر ام است. یا همام مدیریت ارتباط با مشتری . تفاوت عمده باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM سی.آر.ام در این است که ، CRM بر روی مدیریت روند انجام کارهای مشتری ، پیشرفت جذب و نحوه ارتباطات مشتری در سازمان تمرکز دارد . ولی باشگاه مشتریان بر روی رفتار مشتری متمرکز می شود .

رفتار مشتری در باشگاه مشتریان رصد می شود

در باشگاه مشتریان مدیریت رفتار مشتری در جهت افزایش فروش است با تمرکز بر رفتاری است که مشتری از خود نشان می دهد. رفتارهای مشتری مانند تعداد دفعات مراجعه مشتری، فاصله بین مراجعات، مقدار خرید، مدت زمان از آخرین خرید، علاقه مندی های مشتریان، عادت های مشتریان و امثال آن . البته اینها عکس العملی است مستقیم از تصمیم گیری های سازمان در قبال مشتریان. لذا سازمان با ایجاد و خلق رفتارهایی برنامه ریزی شده ، سعس مس کند هوشمندانه در باشگاه مشتریان رفتار مشتری را مدیریت و قابل پیشبینی نماید.

مدیریت هوشمندانه رفتار مشتری

اطلاعات بدست آمده از واکنشهای مشتریان در باشگاه مشتری ، مورد تحلیل و ارزیابی قرار می گیرد. و تصمیماتی در شرکت در قبال مشتری اخذ می شود که تا مشتری به خرید بیشتر ، ارتباط تعاملی سازنده تر و … تشویق شود . هرچه ارتباط مشتری با سازمان تعاملی تر شود لذا اطلاعات بهتری ارائه می دهد تا بشود رفتار او را پیشبینی نمود. و بر مبنای علایق و سلایق و عادات او تصمیم های بیشتر و دقیق تری گرفت.

باشگاه مشتریان رکاما

باشگاه مشتریان متصل به سی.آر.ام CRM این امکان را برای شما مهیا می کند تا برای مشتری که از بین رقبا شما را انتخاب نموده ، حق تقدم و اولویتی قائل شوید . این گام اول در وفادار سازی مشتری است که برداشته اید.

مدیریت رفتار مشتری فقط متمرکز بر حجم خرید در بازه های زمانی تعریف شده نمی شود . مشتری آگاه ترین کس به نیازمندی های خودش می باشد پس متناسب با نیازها و اولویت آنها نسبت به خرید محصول و خدمت حرکت و انتخابهایی را انجام میدهد. متخصصان بازاریابی هوشمندانه با ایجاد موجها و پالسهایی در بازار هدف منتظر عکس العمل مشتریان می مانند. زمانی که چیزی بنام بازار نباشد عکس العملها و بازخوردها ترکیبی از بازخوردهای صحیح و ناصحیح ، حساب شده و حساب نشده است . مهمتر از آن مشخص نیست این بازخوردها توسط استفاده کنندگان محصولات و خدمات است یا مشتریان رقبا و متفرقه.

واژگاه اصلی این مطلب باشگاه مشتریان CRM سی.آر.ام است.

اهداف باشگاه مشتریان

  • ایجاد حق اولویت برای مشتریان باشگاه
  • مسابقه نمایش وفاداری بین مشتریان باشگاه
  • ایجاد بستر لذت بخش تعامل بین مشتری و شرکت از طریق باشگاه
  • ایجاد بستر تعاملی بین مشتری و سوپروایزرها
  • رصد رفتار مشتری در مواجهه با طرحهای تشویقی
  • مدیریت هوشمند نظر سنجیها ، انتقادات و پیشنهادات
  • سوق دادن مشتریان از تک خرید به خریدهای مجدد
  • سوقدادن مشتری از تکرار خرید به وفاداری در خرید
  • مدیریت مشتری در وافادار ماندن و هوادار شدن
باشگاه-مشتریان
باشگاه-مشتریان

باشگاه مشتریان بستر صمیمی را ایجاد می کند تا حتی مشتریان با یکدیگر تعامل کنند و حتی در رابطه با محصولات نظر بدهد. شاید بتوان گفت این مرحله می تواند چشم اندازی بر ایجاد یک باشگاه مشتریان موفق باشد.

از طریق باشگاه مشتریان مالکان پیشه، می توانند میزان ورودی مشتری جدید از طریق معرفی دیگر مشتریان را رصد کنند. مشتریان نیز می توانند با وارد کردن دوستان جدید به جمع خریداران و مشتریان از کسب و کار کارمورد علاقه خود حمایت کنند و پاداش و امتیاز کسب کنند.

در باشگاه مشتریان الماس چه امکاناتی وجود دارد؟

  • دریافت امتیاز به ازای عضویت
  • دریافت امتیاز به ازای داشتن ارتباط منظم و مستمر در باشگاه مشتریان
  • دریافت امتیاز به ازای خرید ( فاکتور)
  • دریافت امتیاز به ازای مبلغ و حتی افزایش پلکانی
  • دریافت امتیاز به ازای خرید کالاهای خاص ، خرید از گروه کالاهای تعریف شده
  • کسب امتیاز با شرکت در نظر سنجی
  • کسب امتیاز با ارائه نقد و پیشنهاد تایید شونده
  • کسب امتیاز به ازای معرفی مشتری
  • کسب امتیاز از طریق معرفی باشگاه مشتریان یا کسب و کار( کلیک روی لینک اختصاصی)
  • کسب امتیاز به ازای خرید مجدد
  • تجمیع امتیاز با دوستان
  • خرج امتیاز در قرعه کشی های باشگاه مشتریان
  • خرج امتیاز نزد شرکای تجاری
  • خرج امتیاز و کسب تخفیف
  • خرج امتیاز و دریافت جوایز (انتخابی و اتفاقی)
  • دسترسی به پروفایل با قابلیت تنظیم و تغییر
  • مشاهده گزارش کسب و خرج امتیازات
  • گزارشات نموداری

برخی از امکانات یک باشگاه مشتریان خوب برای انتخاب

یک باشگاه مشتریان خوب را بر مبنای میزان تاثیر گذاری آن بر مشتری شناسایی می کنند. قابلیتهایی که یک باشگاه مشتریان حرفه ای به کاربران و مدیران برای رصد رفتار مشتری در باشگاه مشتریان ارائه می نماید ، یکی از مهمترین شاخصه های انتخاب و سرآمدی باشگاه است. در زیر به طور خلاصه برخی از ویژگیهای یک باشگاه مشتریان سرآمد ارائه می شود.

– هوشمند و خودکار بودن باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان باید بتواند به راحتی ، هوشمندانه و فرایند محور ، بین مشتری و افراد سازمان ارتباط ایجاد نماید. یک باشگاه هوشمند باید بتواند در زمانی سریع اقدام به ثبت و عضو گیری نماید.

یک باشگاه باید قابلیت قانون گذاری داشته باشد ، بتوان در آن تعریف کرد مثلا مشتریان گروه الف که وارد باشگاه می شوند چه بنری را مشاهده نمایند.

– منعطف و توسعه پذیری باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان در کسب و کارها و حرفه های متفاوت دارای تفاوتهای زیادی است . باشگاه مشتریان حرفه ای می تواند نیاز هر کسب و کار و حرفه ای را متناسب با نیاز های آن به طور تخصصی مرتفع نماید.

– سیستم گزارش گیری ، گزارش سازی و نمودارهای مدیریتی باشگاه مشتریان

مهمترین رکن یک باشگاه مشتریان حرفه ای ، این است که بتواند ، گزارشات تحلیلی و نموداری مناسب از رفتار های مشتریان در بازه های زمانی دلخواه ارائه نماید.

– قابلیتهای تعامل با مشتریان باشگاه

مشتری ، رفتارهای صحیح تری از خود نمایش می دهد زمانی که بپذیرد ، باشگاه مشتریان با او در تعامل است و این باور در مشتری زمانی بوجود می آید که مشتری ابزارهای تعمل را در اختیار داشته باشد. مثلا ببیند وقتی درخواستی دارد سریعا می تواند از طریق باشگاه ارائه نماید یا نقد یا پیشنهاد .

– قابلیت اتصال باشگاه مشتریان به سیستم های مالی

یکی از مهمترین آیتمهای تصمیم گیری در رابطه با مشتری ، و رفتار او ، قطعا ، رفتارهای مالی و خریدها و پرداختهای مشتری است. در باشگاهی که ارتباط با سیستم مالی وجود نداشته باشد ، قطعا ، گزارشات و تحلیلها ناقص و اشتباه از آب در خواهند آمد.

– قابلیت اتصال باشگاه مشتریان به نرم افزار CRM

نحوه ارتباط مشتری با سازمان ، تعداد دفعات ، مدت ارتباط و … پارامتهرهای تکمیل کننده تحلیل های باشگاه مشتریان است که اگر ارتباط با نرم افزار CRM بوجود آید ، قطعا تحلیلها مناسبتر و دقیق تر خواهن شد.

– توانمندی های شرکت توسعه دهنده باشگاه مشتریان در انجام سفارشی سازی

اگر نرم افزار باشگاه مشتریان به صورت یک بسته نرم افزار باشد ، و قابلیت توسعه و سفارشی سازی نداشته باشد . نمی تواند دوام زیدی در سازمانهای پیشرو بیاورد . چون نیاز به تغییر جز لاینفک نرم افزار است . نرم افزار باشگاه مشتریانی که به تیم پشتیبان و برنامه نویسان پویا متصل باشد ، خیال صاحی باشگاه را نسبت به آینده راحت می نماید .

– قابلیت اتصال باشگاه مشتریان به فروشگاههای آنلاین

امروزه ،یکی از ارکان فروش ، فروش از طریق فروشگاههای آنلاین است . اگر باشگاه مشتریان نتواند رفتار مشتری را در فروشگا آنلاین رصد کن ، قطعا آمار صحیح و دقیق از رفتار مشتری در زمان خرید در اختیار مدیران قرار نمی دهد.

در باشگاه مشتریان نزدیک ۱۸ مدل کسب امتیاز و ۶ مدل خرج امتیاز شناسایی شده که متناسب با سطوح دسترسی قابل تعریف و استفاده است. که در فیلم معرفی آن در کانال سرواپ قابل مشاهده است.

اگر با ما تماس بگیرید اطلاعات بیشتر در رابطه با باشگاه مشتریان CRM سی.آر.ام و دمو نرم افزار را دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

درباره باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...