بهترین نرم افزار CRM برای افزایش حداکثر بهرهوری در کسب و کارتان کدام است؟ اگر میخواهید بهترین نرم افزار CRM برای سازمانتان و کسب و کارتان را منظم کنید به طوری که مشتریان شما راضی، تیم شما هماهنگ و فروشتان رو به افزایش باشد، باید بهترین نرم افزار CRM را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.
انتخاب بهترین CRM ایرانی و یا خارجی باید متناسب با نیاز کسبوکار شما باشد اما محبوبترین CRM ها را به شما معرفی و مقایسه خواهیم کرد و راهکار مناسب به شما ارائه خواهیم کرد.
محبوب ترین و بهترین نرمافزارهای CRM بر اساس معیارهای انتخاب نرمافزار خوب که در ادامه به آن ها میپردازیم، به شرح زیر است:
قصد داریم 4 تا از بهترین نرم افزارهای سی آر ام ایرانی را معرفی و سپس مقایسه کنیم. این چهار نرم افزار CRM به عنوان بهترین ها شناخته شده اند و در ادامه 4 نرم افزار ایرانی دیگر را که به واسطه تبلیغات شناخته شده اند معرفی خواهیم کرد.
نرمافزار CRM الماس یکی از قدیمیترین نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتریانی است که در ایران تولید شده است. این نرمافزار باتوجه به قدمتی که دارد، امکانات کامل و جامعی را در اختیار کسبوکارها قرار میدهد. امکانات و ابزارهای موجود در CRM الماس برای کسبوکارهای متوسط و بزرگ تعبیه شده است. CRM الماس نیز همانند مدیل از امکانات بیشتری نسبت به یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری برخوردار است. بنابراین با نصب CRM الماس که یکی دیگر از بهترین نرمافزارهای ایرانی میباشد از امکانات مختلف سیستم سازی و یکپارچگی سازمان میتوانید برخوردار شوید.
سایت الماس: almascrm.com
نرم افزار CRM مدیل یکی از بهترین نرمافزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان است که از سال 1399 توسعه یافته است. شاید مدیل نوپا بنظر برسد ولی باتوجه به امکانات و ماژول هایی که دارد، تجربه ی چندین ساله ای از خودش را در کسب و کارها به نمایش گذاشته است. چراکه توانسته است نیاز درصد زیادی از کسب و کارها را برآورده کند. توسعه دهنده مدیل توانسته در مدت زمان کوتاهی فراتر از یک CRM پیش رود و نیاز کسب و کارها را در زمینه های مختلفی برطرف کند و کسب و کارها را به سمت سیستم سازی پیش ببرد.
به جرئت میتوان گفت که CRM نور یکی از بزرگترین و بهترین نرم افزارهای CRM ایرانی نرم افزار نور است که در سطح جهانی نیز می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد چرا که نور تنها یک CRM ساده نیست و نیاز هر نوع سازمانی با هر میزان گستردگی را برآورده میکند. نور تنها یک نرم افزار CRM نیست. بلکه باتوجه به نیاز کسب و کارها مواردی همچون باشگاه مشتریان نور، هوش تجاری نور، مدیریت رویداد و عملیات نور، مجله و وبلاگ و همچنین مارکت پلیس به CRM نور اضافه خواهد شد که خود موجب یکپارچگی تمامی اطلاعات می شود.
سرعت بالا: سرعت کار کردن با نور با وجود اینکه نرم افزار به صورت تحت وب می باشد، از یک نرم افزار ویندوزی بیشتر است. سرعت CRM نور یک عامل مهم در انتخاب آن به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای CRM ایرانی می باشد.
امنیت بالا: نرم افزار CRM نور تحت وب می باشد و می توان با دسترسی به اینترنت از آن استفاده کرد ولی تفاوت ان با نرم افزارهای ابری این است که نرم افزار بر روی سرورهای مشتریان نصب می شود و تمامی اطلاعات و دیتاها درون سازمان نگهداری می شود و امکان انتشار دیتاها به حد زیادی کاهش می یابد. علاوه بر این اقدامات امنیتی کامل بر روی نرم افزار انجام شده است.
رابط کاربری آسان: رابط کاربری یکی از عوامل مهم در انتخاب یک CRM خوب است. نور در این زمینه بسیار قوی عمل کرده و با وجود امکانات گسترده آن، دسترسی آسان و طراحی زیبایی را برای کار با نرم افزار در نظر گرفته است.
پشتیبانی: کارشناسان نور با سرعت بالای پشتیبانی، نور را تبدیل به یکی از بهترین ها در ایران کرده اند. مشکلات فنی و تخصصی مشتریان نور در کمترین زمان حل خواهد شد.
یکپارچگی و انسجام: نرم افزار نور به دلیل قابلیت هایی فراتر از یک CRM، سازمان ها را از سایر نرم افزارهای جانبی بی نیاز می کند و تمامی اطلاعات به صورت یکپارچه ذخیره می شوند. علاوه بر این اطلاعات تمامی افراد سازمان، مشتریان، سایر ذیالنفعان و به طور کلی هر شخص حقیقی و یا حقوقی که با سازمان در ارتباط است به صورت یکپارچه در پرونده افراد جمع آوری می شوند.
فرم ساز های پیشرفته: تقریبا همه نرم افزارهای CRM فرم ساز دارند. اما CRM نور یکی از قوی ترین و پیشرفته ترین فرم سازها را دارد که سازمان ها با این قابلیت می توانند دیتاهای مورد نیاز را جمع آوری کنند و گزارشات آن ها را بگیرند.
نوع پلتفرم: نرم افزار CRM نور به صورت تحت وب قابل استفاده است و بر روی سرورهای خود مشتریان نصب می شود.
هزینه: هزینه نور به صورت یکبار پرداخت می باشد و نیازی به شارژ ماهیانه یا سالیانه نیست. قیمت CRM نور از 179.900.000 شروع می شود.
دمو: برای دریافت دمو باید با کارشناسان نور در ارتباط باشید تا آن را برای شما نصب کنند.
تیم CRM یک نرمافزار نسبتا جوان ولی پر از تجربه است که به صورت حرفه ای در حال رشد است. CRM تیم نیز با استفاده از امکانات کاربردی و قیمت مقرون به صرفه به عنوان بهترین نرمافزار CRM ایرانی شناخته شود. تیم سی آر ام با چشم انداز آسان کردن کارها و افزایش بهره وری و کاهش خطاهای انسانی در کسبوکارها وارد این عرصه شده است. باید توجه کرد که یک CRM دیگری با اسم تیمت وجود دارد که نباید آن را با تیم اشتباه گرفت.
ویژگیها | الماس | مدیل | نور | دیدار | پیام گستر | تیم | دانا | سرو |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
نوع پلتفرم | ویندوزی | ابری + موبایل | تحت وب (محلی) | ابری | ابری + وبی | ابری | ابری + محلی | ابری |
مدل پرداخت | یکبار پرداخت | ماهیانه/سالیانه | یکبار پرداخت | ماهیانه/سالیانه | ترکیبی | ماهیانه/سالیانه | ترکیبی | ماهیانه/سالیانه |
مالکیت داده | درون سازمان | روی سرور مدیل | روی سرور مشتری | روی سرور دیدار | نامشخص | ابری | در نسخه محلی | نامشخص |
اپلیکیشن موبایل | ویندوزی | دارد (رایگان) | دارد | دارد | دارد (با هزینه) | دارد (رایگان) | PWA فقط | فقط اندروید |
امنیت اطلاعات | قفل سختافزاری | رمزنگاری اختصاصی | امنیت کامل | دارد | نامشخص | بالا | در نسخه محلی | دارد |
فرمساز پیشرفته | دارد | دارد | پیشرفتهترین | متوسط | دارد | دارد | دارد | دارد |
پشتیبانی و آموزش | نصب حضوری + تلفنی | تخصصی + ویدئویی | پشتیبانی حرفهای | در پلنهای بالا | با هزینه جدا | رایگان و ویدیویی | محدود | دارد |
در جدول بالا مقایسه ای بین بهترین نرم افزارها انجام دادیم اما اگر هنوز برای انتخاب CRM خوب و مناسب کسب و کارتان مردد هستید، با ما همراه باشید. رکاما برای انتخاب بهترین کنار شماست!
انتخاب یک نرم افزار CRM خوب و مناسب بر اساس آمار بدست آمده طبق تحقیقات رسمی و همچنین نظرسنجی های انجام شده، انتخاب بهترین CRM ها بر اساس 11 معیار مهم و با بررسی CRM های معرفی شده، به شرح زیر می باشد.
بر اساس آمار Inside CRM ۵۵٪ کاربران یوزر فرندلی بودن و سهولت استفاده را مهمترین عامل میدانند. بر همین اساس ترتیب بهترین CRM بر اساس یوزرفرندلی بودن به شرح زیر است:
طبق آمار Flowlu داشتن اپلیکیشین کاربردی و البته با هزینه پایین و یا رایگان عامل مهمی در انتخاب CRM است. بر این اساس سی آر ام های زیر انتخاب می شوند.
طبق آمار TechRadar، انتخاب بهترین CRM بر اساس وجود ابزارهایی مانند هوش تجاری، خودکارسازی پیشرفته، سیستمهای تحلیل داده به شرح زیر است:
طبق مطالعات ResearchGate شخصی سازی و امکان گسترش عامل تأثیرگذاری در انتخاب بهترین CRM است.
سرعت عملکرد نرم افزار در انتخاب بهترین CRM بسیار اهمیت دارد. چرا که یکی از اهداف استفاده از نرم افزارها و ابزارها، افزایش انجام سرعت کارهاست. طبق نتایج بدست آمده انتخاب بهترین سی آر ام بر اساس سرعت به شرح زیر است:
عواملی مثل ارزانی، روش های پرداخت، یبکار پرداخت بودن و یا ماهیانه و تخفیف روی طرح ها نرم افزارهای زیر معرفی می شوند.
به طور کلی نرم افزارهای لوکال از امنیت بالاتری برخوردار هستند ولی با این حال هر 8 نرم افزار معرفی شده امنیت خوبی دارند.
پشتیبانی که یکی از فاکتورهای مهم انتخاب نرم افزار است، دلیل مهمی برای انتخاب افراد می باشد. هر چهار نرم افزار معرفی شده شامل:
از رضایت مناسبی از لحاظ پشتیبانی برخوردار شده اند.
سعی کردیم خیلی خلاصه برخی از بهترین CRM های دنیا را به طور مختصر در زیر معرفی کنیم. فقط کافیست شما دکمه + را بزنید و مطالعه کنید.
CRM HubSpot، در ورود خودکار و همگام سازی داده ها از منابع مختلف ارتباطی، همانند وب سایت، تماس های تلفنی، ایمیل ها، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر، متخصص است. موردی که در HubSpot CRM قابل توجه است، رابط کاربری بصری و ناوبری آسان آن است.
در کدام کسب و کار استفاده می شود؟
HubSpot برای فروشندگان و ارائهدهندگان خدمات، شرکتهای کوچک و متوسط، خردهفروشی، حسابداری، املاک و مستغلات و … مناسب است. توجه داشته باشید که این سیستم مدیریت ارتباط با مشتری از لحاظ ظرفیت ذخیرهسازی و پایگاه اطلاعاتی انعطافپذیر است و کاربران میتوانند بسته به فعالیتشان آن را گسترش دهند.
کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان است؟
تمام ویژگیهای HubSpot CRM رایگان است و تمام کاری که باید انجام شود این است که حساب HubSpot ایجاد شود. سپس دادهها وارد گردد و سیستم را مدیریت شود. این نرمافزار CRM بهطور رایگان ۱ میلیون کاربر و مخاطب را در هر کسبوکاری پشتیبانی مینماید. همچنین، ذخیرهسازی اطلاعات در آن نامحدود است، و مستندات و پروفایل مشتریان قابل سازماندهی میباشد.
میتوان از این نرمافزار برای پشتیبانی زنده، پشتیبانی تلفنی، برنامهریزی، ردیابی خودکار بازدیدکنندگان وبسایت و … استفاده نمود. HubSpot CRM امکانات دیگری همچون جلسات، پیامها، دنبالهها، ابزار ایجاد محتوا، بازاریابی ایمیلی، مجموعه رسانههای اجتماعی، داشبورد تجزیهوتحلیل بازاریابی را ارائه میدهد که رایگان نیست و برای داشتن آنها باید پول پرداخت کنید.
نرم افزار زورمو یکی دیگر از سیستمهای ارتباط با مشتری (CRM) است که با زبان php و با استفاده از فریم ورک yii نوشتهشده و متن باز است. تمایز این نرمافزار با دیگر سیستمها، انعطافپذیری آن و پوشش طیف گستردهای از کاامکانات است. این ویژگی باعث شده که بهآسانی بتوان این نرمافزار را سفارشی سازی (customize) کرد.
شرکت زورمو این سیستم را با قابلیتهای اجتماعی نیز سازگار کرده است و محیط نرمافزاری شبیه به شبکههای اجتماعی مثل فیسبوک دارد. زورمو مشابه با HubSpot است که ارتباط با مشتری، خدمات بازاریابی، فروش و مدیریت پروژه را در بر میگیرد، اما درعینحال سادگی قابلتوجهی را ارائه میدهد.
کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان است؟
نسخه رایگان منبع باز این سیستم به کاربران امکان ساخت برنامههای CRM سفارشی را میدهد و تمام فرآیندها را سفارشی میکند. از ویژگیهای این سیستم میتوان به تماس نامحدود با حسابهای دقیق و شخصی شده (۳۶۰ نمایش)، داشبورد های سفارشی، زمینهها، پوستهها و برچسبها، مدیریت فعالیت (جلسات، وظایف و یادداشتها)، ردیابی معامله (اتوماسیون فروش، مدیریت فرصت، پیگیری فروش)، گزارش سفارشی، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت محصول (ایجاد کاتالوگ، مدیریت حجم)، امنیت پیشرفته و غیره اشاره کرد.
نرم افزار CRM Zurmo | نرم افزار مدیریت مشتریان رایگ
کدام قسمت این نرم افزار CRM Insightly رایگان است؟
insightly امکان اضافه کردن ۲ کاربر، ذخیره سازی تا ۲۰۰ مگابایت، ۲۵۰۰ رکورد، ۵ تمپلت ایمیل، ایمپورت کردن ۵۰۰ سطر از فایل، پشتیبانی آنلاین و غیره را به صورت رایگان فراهم می آورد. ویژگی هایی که برای آنها باید پول پرداخت می کنید شامل همگام سازی MailChimp، تقویم و همگام سازی تماس، Onboard کردن جلسات، گزارش های برنامه ریزی شده و هشدارهای هوشمند، نام تجاری سفارشی، مجوزهای مبتنی بر نقش، اتوماسیون کار است، که رایگان نیست.
FreshSales یکی از CRMهای محبوب شرکت Freshdesk است که برای برآورد و مدیریت نیازهای مشتری طراحیشده است. FrehSales شامل یک بسته جذاب رایگان و ویژه برای کسبوکارهای کوچک و درحالتوسعه میباشد. آنچه در مورد FreshSales قابلتوجه است سادگی آن است. این نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری از تعداد نامحدود کاربر، رکوردها و پایگاه مخاطب نامحدود، گزارشهای پیشرفته، و غیره پشتیبانی میکند.
کدام قسمت این نرم افزار CRM Freshdesk، رایگان نیست؟
امکانات دیگری که کاربران برای داشتن آنها باید پول پرداخت کنند و رایگان نیست، شامل نمایش کانال معاملات، ردیابی ایمیل در زمان واقعی، قالبها و اطلاعیهها، ادغام تقویم گوگل، گزارشهای سفارشی، قلمروها، ردیابی رویداد در برنامه، پیگیری رویدادهای وبسایت، یکپارچگی بخش است.
Zoho CRM یک نرمافزار قوی CRM است که تنها به این دلیل که پرداختی برای آن انجام ندادهاید از ارائه قابلیتهای خود خودداری نمیکند. برخلاف دیگر CRM ها، Zoho CRM تمام ویژگیهای اصلی نرمافزار CRM را رایگان ارائه میدهد و به کاربران اجازه میدهد بدون هیچ هزینه اضافی از این نرمافزار برای ۱۰ کاربر استفاده کنید.همچنین میتوانند بدون نیاز به خرید طرح، هر زمان و هر جایی که از نرمافزار تلفن همراه CRM استفاده کنند. و به تمام دادههای خود دسترسی داشته باشند.
کدام قسمت این نرم افزارZoho CRM رایگان است؟
بهترین قسمت های این نرم افزار از ویژگیهای دیگر این نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری میتوان به گزارشهای استاندارد، فرمهای وب، ۱ گیگا بایت ذخیرهسازی، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت گردش کار و غیره اشاره کرد. از امکانات غیررایگان این نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM میتوان به پیشبینی فروش، همکاری تیمی بین گروهها، تجزیه و تحلیل سفارشی، ۱۰۰۰۰۰ رکورد ذخیره داده، ۵۰۰۰ پیام یک روز، ۱۰ فیلد سفارشی و ۲ فیلد منحصربهفرد در هر ماژول، همگامسازی با مخاطبان و تقویمهای گوگل، ذخیره نامحدود و غیره اشاره کرد.
نرم افزار CRM ZOHO. بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری.
Really Simple Systems یک نرمافزار واقعاً ساده برای کسبوکارهای کوچک است که در محیط کلود (ابر) کار میکند و پشتیبانی عالی دارد و کاربر هرگز انتظار ندارد بهصورت رایگان این پشتیبانی را دریافت کنید.
این نرمافزار سی آر ام از ۲ کاربر پشتیبانی میکند و شامل ۱۰۰ مگابایت فضای رایگان، پشتیبانی از ایمیل و چت آنلاین، اتوماسیون فروش، مدیریت تماس، گزارشهای سفارشی، امنیت، امکان خرید ماژولهای بازاریابی و غیره است.
کدام قسمت این نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) رایگان نیست؟
از امکانات قابل خرید این نرمافزار CRM سی آرام که رایگان نیستند، میتوان به پشتیبانی بیشتر کاربران، حسابهای شرکت، مخاطبین و ذخیرهسازی، پشتیبانی تلفنی، MailSync دو طرفه، ماژولهای بازاریابی اختیاری، ماژول سرویس اختیاری، سطوح دسترسی کاربر پیشرفته، گزارشات پیشرفته و تنظیمات سفارشی اشاره کرد.
کدام قسمت این نرم افزار CRM پولی است؟
قسمتهای پولی این برنامه CRM که پولی هستند، شامل اتوماسیون بازاریابی، شمارهگیر خودکار، موضوعات سفارشی، استفاده از آرم خودتان، مدیریت زمان، استفاده از نام دامنه خودتان، و غیره است.
افزونههای بسیاری مانند Streak برای جیمیل وجود دارند. اما بهوسیلهی این ابزار میتوانید اهداف خود را دنبال نمود، امور کاری خود را زودتر به نتیجه رساند. پرسشهای ضروری مشتریان خود را سریعتر پیگیری نمود. Streak محیط گرافیکی زیبایی دارد که مبتنی بر شیوهی درک مستقیم طراحیشده است.
کدام قسمت نرم افزار CRM Streak پولی است؟
Streak یک حساب دمو هم ارائه میدهد که تا سقف ۵ کاربر میتوان از آن استفاده کرد. کاربران برای پیگیری نامحدود ایمیلها، پاپ لاین مشترک نامحدود، پشتیبانی از ایمیل/تلفن، اعتبار سنجی دادهها، مجوزها و بازیابی رویداد، گزارش و فرمولها و غیره باید پول پرداخت کنند.
نرم افزار CRM streak
هدف Capsule سادهتر کردن CRM تا حد امکان، با ارائه ۶ قابلیت هستهای برای کمک به اجرای کسب و کارها میباشد: مدیریت ارتباطات، مدیریت و انجام فروش، سازماندهی ایمیلها، ذخیره سوابق تماسها، مدیریت وظایف کاربران و تکمیل سفارش سازی. کاربران با این نرمافزار تمام کارهای خود را در یک فلوچارت بصری میچینند. به این شکل میتوانند متعلقات و ضرورتهای کار را بهراحتی دنبال کرده و تمام توضیحات مربوطه را در یک محل نگهداری کنند.کار با Casual خیلی ساده است و از محیط گرافیکی و جذابی بهره میبرد که برای انجام پروژههای شخصی یا همکاری در تیمهای کوچک به خوبی جواب میدهد. کاربران باید ابتدا از حساب دمو آن استفاده نمایند و بعد متناسب با نیازهای خود، حساب کاربری موردنظرشان را خریداری یا ارتقا دهند.
کدام قسمت این نرم افزار CRM پولی است؟
از ویژگیهای پولی این برنامه CRM که رایگان نیست، میتوان به تعداد نامحدود کاربران، ۲ گیگابایت حافظه برای هر کاربر و مدیریت ۵۰، ۰۰۰ مخاطب، اشاره نمود
CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری راه حلی سیستماتیک و در برخی مواقع یکپارچه است. این پلتفرم برای دستیابی، توسعه و حفظ رضایتمندی مشتریان، افزایش سودآوری و ایجاد ارزشافزوده اقتصادی در فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش سازمان کاربرد بسیار دارد.
همچنین با تکیه بر راهحلهایی که نرمافزار CRM ارائه میدهد، کسبوکارها میتوانند فرآیندهای خود را بهینه و خودکار کنند. و راههایی در جهت درک بهتر رابطه سازمان با مشتری بیابند.
در ایران شرکتهای مختلفی اقدام به تولید نرمافزارهای CRM کرده اند. برخی با تقلید و کپی کامل از نرمافزارهای خارجی اقدام به تولید کرده اند و برخی باتوجه به نیاز کسبوکارهای ایرانی و فرهنگ مدیریت مشتریان در ایران امکاناتی را در نرمافزارهای خود تعبیه کرده اند. ما به شما 3 تا از بهترین نرم افزارهای CRM را معرفی خواهیم کرد که هرکدام به نوع خود برای انواع مختلف کسبوکارها مناسب می باشد.
به عنوان بهترین CRM های ایرانی می توان از نرمافزار CRM الماس، نرمافزار CRM مدیل و نرمافزار CRM نور نام برد. در ادامه مشخصات و دلایل انتخاب هرکدام را بیان خواهیم کرد. همچنین در صورت نیاز برای دریافت مشاوره و راهنمایی خرید CRM می توانید با مشاورین و کارشناسان گروه مهندسی نرم افزاری رکاما تماس برقرار کنید تا باتوجه به نیاز و نوع کسب و کارتان بهترین نوع CRM را به شما معرفی کنند.
اگر قصد دارید بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را خودتان انتخاب کنید، حتما به موارد زیر دقت کنید. برای انتخاب صحیح و درست 19 گام وجود دارد که با طی کردن آن ها می توان بهترین سی آر ام را برای خود انتخاب کنید.
بله، هر کسب و کار اقتضائات خودش را دارد. به نظر مشاوران رکاما، اجرای موفق CRM، وابستگی کامل به استراتژی ها، اهداف و شرایط درونی و بیرونی کسب وکار دارد.
1- تعیین زمان خرید و راه اندازی CRM
2- شناسایی زیرساختها برای استقرار CRM
3- شناسایی فرهنگ ارتباط با مشتری موجود در شرکت و بلوغ سازمانی
4- تعیین اهداف و دلایل خرید و استقرار CRM
5- تعریف راههای رسیدن به اهداف CRMّ و برنامه عملیاتی
6- نیازهایی که باید نرم افزار CRM رفع کند تعریف کنید
7- نیاز های خود را اولویت بندی نمایید.
8- در انتخاب نرم افزار CRM با خودتان رو راست باشید.
9- ویژگیها، امکانات و توانمندیهای نرم افزارهای CRM را گردآوری نمایید
10- به نرم افزارهای CRM امتیاز بدهید
11- ویژگیهای کلیدی و استاندارد برای انتخاب نرم افزار CRM فراموش نکنید
12- اتصال به دستگاههای ارتباط و مخابراتی
13- هزینه نگهداری اطلاعات
14- امنیت اطلاعات در نرم افزار CRM
15- سرعت نرم افزار CRM پارامتر کلیدی دیگر
16- سیستم گزارشات و داشبورد
17- گزارش سازی از نرم افزارهای دیگر و دیتا بیس دلخواه
18- همیشه کامل بودن مفید نیست
19- ابزارهایی وجود دارد که کارکردن با نرم افزار CRM را راحت می کند
قدم اول انتخاب بهترین CRM: تعیین زمان خرید و راه اندازی CRM
مدیران هر شرکت باید در نظر داشته باشند، زمانی که قصد کردند سیستم CRM را در شرکت یا سازمان خود راه اندازی کنند چقدر زمان دارند، چقدر نیرو برای راه اندازی می توانند تعریف کنند، دلیل ارائه این موضوع آن است که برخی از سی آر ام ها برای پیاده سازی و اجرا از تیم پشتیبان اختصاصی خود استفاده می کنند و برخی از نرم افزار های CRM بر آموزش مناسب تاکید دارند. برخی کل کا را بر عهده خریدار که شمایید می گذارند برخی مشاوره و همراه استقرار آموزش دارند.
قدم دوم انتخاب بهترین CRM: شناسایی زیرساختها
برای انتخاب بهترین نرم افزار سی آر ام باید انطباق نرم افزار با زیرساختهای کسب و کارتان را بررسی کنید، گاهی مشاهده می شود، شرکتها نرم افزاری را تهیه کرده اند که نمی تواند مثلا با زیرسیتم ویپ یا پیامک یا ایمیل ارتباط برقرار کند یا بر عکس به دلیل داشتن امکانات زیاد در برقراری با انواع زیرساختها هزینه ای زیادی را به سازمان تحمیل می کند. بهترین سی آر ام آن استکه انطباق بیشتری با زیرساختهای شرکت شما داشته باشد.
قدم سوم انتخاب بهترین CRM: شناسایی فرهنگ ارتباط با مشتری موجود در شرکت و بلوغ سازمانی
یکی از چالش های اصلی در انتخا و اسقرار بهترین CRM این است که شرکت یا کسب و کار شما در حال حاضر در رابطه با مبحث ارتباط با مخاطب و مشتری دارای چه وضعیتی است؟. اگر از قبل روی این موضوع فرهنگ سازی شده بدانید پیاده سازی و استقرار آسانتر است نسبت به وقتی که مدیران شرکت قصد پیاده سازی دارند و می خواهند همزمان با استقرار و آموزش نرم افزار CRM فرهنگ مدیریت ارتباط با مشتری را هم در سازمان ایجاد نمیاند. این نکته رابطه مستقیم با انتخاب شرکت ارائه دهنده نرم افزار سی آر ام دارد. بهترین شرکت CRM شرکتی است که برای همه وضعیتها و برای همه مدلهای بلوغ سازمانی راهکار نرم افزاری داشته باشد. مثلا مدل سی آر ام ابری، نصبی ویندوزی، نصبی وبی . بهترین شرکتهای سی آر ام می توانند به شما نرم افزارهای مختلف را به صورت بخش بخش و ماژولار و متناسب با پیشرفت شما بفروشند و پیاده سازی و فعال نمایند.
قدم چهارم انتخاب بهترین CRM: تعیین اهداف و دلایل خرید و استقرار CRM
خیلی از مدیران انتخاب بهترین نرم افزار CRM را فقط در نوع برنامه وامکانات نرم افزار CRM جستجو می کنند در حالی که انتخاب بهترین نرم افزار CRM رابطه مستقیم با اهداف و دلایلی دارد که مدیران شرکت را متمایل به پیاده سازی و اجرای این برنامه نموده است. گاهی دلایلی مثل الزامات مشتری و گاهی مباحث رقابتی و حفظ مشتری و گاهی ایجاد نظم در شرکت، بهتر است برای اینکه اهداف را دقیقتر تعیین کنید با مشاوران رکاما و شرکتهای مربوطه به آن تماس بگیرید.
قدم پنجم انتخاب بهترین CRM: تعریف راههای رسیدن به اهداف CRMّ و برنامه عملیاتی
برای آنکه بتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید ، راهکارها و ابزارها را مشخص کنید . داشتن Action Plan یاری کننده مدیران است تا زمانبندی لازم برای رسیدن به اهداف پیاده سازی CRM تدوین نمایند.
وقتی شما اکشن پلان را برای پیاده سازی نرم افزار CRM در شرکت تدوین می نمایید در واقع موارد زیر را مشخص می کنید
قدم ششم انتخاب بهترین CRM: نیازهایی که باید نرم افزار CRM رفع کند تعریف کنید
مدیران گامهایی تعریف شده را تا اینجا به درستی برداشته اند. حالا تصویر روشنی از نیازهای امروز و فردا در دست دارند . این نیاز ها باید به صورت فهرست وار تدوین و آماده شوند . نیازهایی که مرتبط می شود با انتخاب بهترین و کاملترین و کارگشا ترین نرم افزار CRM برای شرکت شما ، مشخص شده است.
قدم هفتم انتخاب بهترین CRM: نیاز های خود را اولویت بندی نمایید.
با توجه به اینکه ممکن است همه نیازهای شما این قابلیت را نداشته باشد که توسط نرم افزار CRM انتخابی تان برطرف شود. یا هزینه تهیه ماژول آن بالا باشد. یا ممکن است نیاز به برنامه نویسی و سفارشی سازی داشته باشد. لذا باید برای نیازهای CRM خودتان اولویت بندی داشته باشد. که بدانید کدام نیاز با چه هزینه ای باید زود تر بر طرف گردد.
قدم هشتم انتخاب بهترین CRM: در انتخاب نرم افزار CRM با خودتان رو راست باشید.
همیشه بهترین برندهای نرم افزارCRM ، بهترینهای آن نیستند. نیازهای مشتریان در استفاده از نرم افزار CRM با هم متفاوت است. شرکتهای تولید کننده نرم افزارCRM ، معمولا تمرکز خود را بر رفع نیازهای عمومی و بازارهای هدف و درآمدزا تر می نهند. لذا در زمان انتخاب نرم افزار CRM باید با خودمان رو راست باشیم . نرم افزار خودرو لوکس نیست که برای نمایش دادن خریداری شود.
لذا نرم افزاری بهترین نرم افزار CRM است که به را حتی بتواند بیشترین نیازها و خواسته های شرکت شما را بر طرف نمایید.
قدم نهم انتخاب بهترین CRM: ویژگیها، امکانات و توانمندیهای نرم افزارهای CRM را گردآوری نمایید.
فهرستی از همه امکانات نرم افزارهای CRM تهیه نمایید. امکانات آنها را به یک جدول انتقال دهید. بهتر است به همان جدول نیازهای شرکت منتقل کنید. هر امکان را در مقابل نیازی که می تواند برطرف نماید قرار دهید. اولویت بندی خود را اعمال نمایید . حالا متوجه می شوید که کدام نیاز های شما راهکار نرم افزاری دارند.
در اینجا لیستی از برخی امکانات سه برنامه و پلتفرم CRM که گروه رکاما متعلق به آن است آورده ایم که شما را در انتخاب بهترین نرم افزار سی آر ام کمک کنیم.
قدم دهم :به نرم افزارهای CRM امتیاز بدهید
بعد از آنکه مشخصات و امکانات نرم افزار ها را شناسایی کردید و مطابق نیازهای طبقه بندی شده شرکت خودتان طبقه بندی نمودید. باید هر نرم افزار را متناسب با میزان تاثیری که در رفع نیازهای شما دارد ، امتیاز بدهید.
حالا فهرستی دارید که با شما حرف می زند . به شما می گوید کدام نرم افزار از لحاظ میزان امکانات مؤثر می تواند کار شما را بیشتر راه بیندازد و بیشتر کاربردی باشد.
قدم یازدهم: ویژگیهای کلیدی و استاندارد برای انتخاب نرم افزار CRM فراموش نکنید
گاهی انتخاب نرم افزار CRM در شرکتها به صورت منفعل انجام می شود. این بدان معناست که مدیران فقط می خواهند در مواجه با مشکلات فعلی راهکاری ارائه نمایند . این درحالی است که ندیدن زوایا و شرایط محیط کسب و کار و انطباق ندادن درست آنها با نرم افزار در آینده هزینه ساز می گردد. حواستان باشد حداقل امکانات نرم افزار CRM این چهر مورد است.
توجه داشته باشید انتخاب بهترین نرم افزار CRM در واقع انتخاب ریزه کاریها و توانمندی های ارائه شده در هر نرم افزار سی آر ام است نه فقط عنوان امکان.در چند قدم بعدی برخی ویژگیهای کلیدی و استاندارد معرفی می شود. اتصال نرم افزار CRM به ابزارهای و دستگاهای مخابراتی یکی از جذابترین امکانات CRM است.
قدم دوازدهم: اتصال به دستگاههای ارتباط و مخابراتی
مدیرانی هستند که بدون در نظر گرفتن چشم انداز و اهداف خود فقط به امکان اتصال نرم افزار CRM به کالر آیدی اکتفا می کنند. و این یعنی دیدن تا نوک بینی. اگر برای خود چشم اندازی را قائل هستید که در آن ممکن است، بسترهای نوین ارتباطی ICT در شرکتتان مورد استفاده قرار گیرد. حتما امکان اتصالات زیر را مد نظر قرار دهید.
قدم سیزدهم: هزینه نگهداری اطلاعات
بسیار زیاد پیش می آید، مدیران متوجه این نکته نباشند که نرم افزار ها پس از استقرار شاهراه ارتباطی و اطلاعاتی سازمان می شوند.
لذا به سرعت و به صورت تصاعدی حجم دیتای زیادی در خود نگه میدارند. این اطلاعات می تواند شامل آرشیو اسناد و مدارک ، فایلهای صوتی مکالمات ، مکتوبات و نامه ها و غیره باشد.اگر از نرم افزارهای CRM اجاره ای یا وابسته به محیط ابری استفاده کنید باید به صورت دوره ای (ماهیانه، سالیانه) مبالغی را برای فضای اشغال شده بپردازید.
در ضمن به این مسئله هم توجه شود در صورت عدم پرداخت، دسترسی به اطلاعاتی که شاید در یک بازه زمانی طولانی جمع آوری نمودید را از دست می دهید.
قدم چهاردهم: امنیت اطلاعات در نرم افزار CRM
اطلاعات سازمان و دانش بوجود آمده در یک شرکت، دارای ارزشی بسیار بالاست. چنانکه در قیمت گذاریهای حرفه ای، ارزش یک سازمان را فقط با دارایی های فیزیکی آن نمی سنجند بلکه به میزان دانش ایجاد شده و موجود آن و قابلیت دسترسی به آن ارزش گذاری می نمایند.
نرم افزار CRM در طول زمان یکی از ابزارهای مدیریت دانش در شرکت خواهد شد. اگر شرایط دسترسی به داده های موجود در آن مشروط به اتصال آنلاین به نرم افزاری باشد یا امکان بک آپ گیری نداشته باشد. یا در سطح دیگری نشود از اطلاعات خروجی هیا صفحه گسترده مثل اکسل تهیه نمود . این بدان معناست که سازمان تمام ارزش خود را به طنابی آویزان کرده که سر آن در دست خودش نیست.
پس مدیران شرکت باید در زمان تهیه بهترین نرم افزار سی آر ام CRM، دقت نمایند تا در سطح نگهداری و بک آپ گیری اطلاعات، مالکیت در اختیار شرکت باشد. حتما بگردید بر اساس نیازهایتان امن ترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان سی آر ام CRM را پیدا کنید.
قدم پانزدهم: سرعت نرم افزار CRM پارامتر کلیدی دیگر
سرعت کار کردن با نرم افزار CRM نباید با افزایش اطلاعات کاهش پیدا کند.
گاهی موارد هست که سرعت کار کردن با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان متناسب با مشکلات زیر ساخت است که با تغییرات زیرساختی تغییر می کند .
در رابطه با سرعت بهترین نرم افزار سی آر ام، سرعت گزارش گیری هم باید مد نظر قرار گیرد. وقتی مدیران در جلسات هستند، یا در حال آماده شدن برای گزارش دهی در جلسه می باشند.
نباید عامل کاهش سرعت گزارش گیری که در اثر افزایش داده ها است بر روند کاری مدیران تاثیر بگذارد.
قدم شانزدهم: سیستم گزارشات و داشبورد
یکی از مهمترین دلایل استفاده از نرم افزار های یکپارچه ، تکیه بر گزارشات آنها است . حتما باید نرم افزاری را مدیران انتخاب کنند که به صورت پیش فرض گزارشات آماده و کاربردی داشته باشد.
در ضمن در نرم افزار CRM مدیران با سلایق مختلف در گزارش گیری روبرو هستند . لذا باید گزارش سازی که بتواند بسیاری از خواسته مدیران را پوشش دهد نیز در نرم افزار موجود باشد.
اما به هر حال هیچ نرم افزاری نمی تواند ادعا نماید می تواند به صورت آماده سلایق و نظرات همه مدیران را در گزارشات و گزارش سازهایش پوشش دهد .لذا نکته مهم این است که باید متناسب با استراتژی های سازمان ، مدیران توسعه دهنده ای ارا انتخاب کنند که با دریافت هزینه مناسب گزارشات اختصتصی تولید نماید.
قدم هفدهم: گزارش سازی از نرم افزارهای دیگر و دیتا بیس دلخواه
یکی از عوامل کلیدی در انتخاب نرم افزار CRM قابلیت ساخت گزارش از دیتابیس آن با استفاده از نرم افزار های جانبی گزارش ساز مثل POWER BI است.نرم افزارهایی هستند که دیتا بیس خود را قفل می نمایند و این امکان را از مجموعه هایی که نیاز مبرم به مدیریت دانش درون سازمانی دارند ، می گیرند .مدیران در انتخاب نرم افزار باید این قابلیت را در نظ بگیرند که بتوانند به هر دلیل و هر زمان به راحتی از دیتابیس گزارش تهیه نمایند .نکته دیگر این است در اکثر نرم افزارها قابلیت ارتباط با نرم افزارهای دیگر لحاظ نشده .اما در برخی از آنها این امکان وجود دارد تا با استفاده از ابزارهای درون نرم افزاری ، به صورت موقت برخی از گزارشات را از نرم افزار های دیگر فراخوانی شود .
قدم هجدهم: همیشه کامل بودن مفید نیست
در انتخاب نرم افزار CRM به عنوان یکی از پایه ای ترین نرم افزارهای سازمانی باید دقت شود ، تمام پرسنل بتوانند با نرم افزار ارتباط بر قرا نمایند .توجه مدیران باید به این نکته باشد که فقط ، رفع نیازهای مدیریتی لحاظ نشود .در مشاوره های صورت گرفته توسط تیم مشاوره رکاما ، مشاهده می شود ، در زمان استقرار مقاوتهای زیادی از طرف پرسنلی که گاها فقط اپراتور هستند ، در مواجهه با پدیده راه اندازی نرم افزار CRM بوجود می آید.
قدم نوزدهم: ابزارهایی وجود دارد که کارکردن با نرم افزار CRM را راحت می کند
مدیران مؤثر در انتخاب نرم افزار CRM باید در زمان خرید نرم افزار سی آر ام، ابزارهای جانبی مثل اپلیکیشنها، اتصال به دستگاهها و تکنولوژی های روز را از نظر دور نکنند .گاهی با هزینه های اندک می توان از اتلافهای زیاد پیشگیری نمود. و در سازمان ارزش افزوده بوجود آورد.
در صورتی که انتخاب بهترین CRM برایتان سخت است، توصیه می کنیم با مشاورین رکاما در ارتباط باشید تا طبق نیاز شما بهترین نرم افزار CRM را به شما معرفی کنند. همین حالا با رکاما در ارتباط باشید.
گروه مهندسی نرم افزار دانش بنیان رکاما پیشتاز در ارائه راهکارهای نوین در حوزه سیستم های مشتری مداری، فعالیت خود را در سال 1391 با هدف ارائه به روزترین راهکارهای مدیریتی در امر بازاریابی و فروش آغاز کرد. تولید و توسعه پلتفرمهای ویژه و متنوع در مدیریت کسبوکارها توسط تیمی خلاق وفناور، بیانگر اصالت رکاما میباشد.
مشتاق سوم،بعد از پل شهرستان،شهرک علمی تحقیقاتی، طبقه اول
شماره تماس:
09112299587
فرمانیه،نارنجستان7
تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به شرکت رزبان زبده اندیشه می باشد.