پایان سردرگمی در مدیریت!
یک راهکار یکپارچه برای افزایش فروش، جذب مشتری و بهینه‌سازی فرآیندها

تا آخر بهمن ماه از 5.000.000 تومان اعتبار هدیه بهره‌مند شوید

پایان سردرگمی در مدیریت!
اعتبار هدیه تا آخر بهمن ماه

کارت وفاداری مشتری

Customer Loyalty Card کارت وفاداری مشتری

در دنیای امروز که رقابت میان کسب‌وکارها شدیدتر از همیشه است، حفظ مشتریان فعلی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های موفقیت محسوب می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که افزایش تنها ۵٪ در نرخ حفظ مشتری، می‌تواند تا ۹۵٪ سودآوری کسب‌وکار را افزایش دهد. بنابراین، سازمان‌هایی که به دنبال رشد پایدار و افزایش درآمد هستند، باید بر ایجاد روابط بلندمدت با مشتریان خود تمرکز کنند.

یکی از مؤثرترین راهکارها برای ترغیب مشتریان به خریدهای مکرر و تبدیل آن‌ها به مشتریان وفادار، ایجاد باشگاه مشتریان و ارائه کارت وفاداری است. این ابزارها به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا علاوه بر افزایش تعامل با مشتریان، برند خود را در ذهن آن‌ها ماندگار کنند.

کارت وفاداری مشتریان

کارت وفاداری مشتری و یا همان کارت باشگاه مشتری کارتی است، که معمولاً به‌صورت فیزیکی به مشتری ارائه می‌گردد. مشتری با اخذ کارت وفاداری می‌تواند از خدماتی همچون تخفیف در خریدهای بعدی خود استفاده کنند. در برخی از موارد بجای تخفیف اعتبار کارت افزایش می‌یابد. در هر دو صورت مشتری در خریدهای بعدی مبلغ کمتری را پرداخت می‌کند.

معمولاً جنس کارت‌های بانکی را از PVC تهیه می‌کنند. زیرا جنس PVC برای کارت‌های وفاداری و اعتباری دارای انعطاف مناسبی هستند. همچنین می‌توان مدارهای الکتریکی را برای استفاده‌ی راحت‌تر در آن‌ها قرار داد. طراحی کارت‌های وفاداری و نحوه‌ی ارائه و میزان تخفیف و بسیاری از فاکتورهای دیگر بر اساس استراتژی سازمان و فروشگاه تعیین می‌گردد.

روش کار با کارت وفاداری مشتری

نحوه‌ی کارایی و نوع کارت وفاداری و یا همان کارت باشگاه مشتریان بستگی به نوع سازمان و فروشگاه دارد. در برخی از فروشگاه‌ها کارت اعتباری صادرشده دارای یک کد می‌باشد که بر روی آن درج‌شده است. مشتریان می‌توانند با خواندن آن کد از مزایا و تخفیفی که دارد بهره‌مند شوند. همچنین ممکن است کارت باشگاه مشتری یک‌بار مصرف صادر شود. در این موارد مشتری طبق میزان خریدی که دارد یک کارت با میزان مشخصی تخفیف دریافت می‌کند و در خرید بعدی با تحویل دادن از تخفیف بهره‌مند می‌شود.

در بعضی موارد ممکن است کارت اعتباری وفاداری مشتری به‌صورت مجازی صادر شود. به این صورت که مشتری با دادن یک کد مشخص (به فرض مثال کد ملی) فروشنده امتیاز اخذشده را وارد کارت مجازی مشتری کند. مشتری نیز بتواند در هر زمان با ورود به پنل کاربری خود از امتیاز اخذشده اطلاع پیدا کند.

یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های استفاده از کارت وفاداری، باشگاه مشتریان است. باشگاه مشتریان در واقع یک نسخه دیجیتالی از کارت وفاداری است که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به کارت فیزیکی، از تخفیف‌ها و امتیازات بهره‌مند شوند. در این روش، مشتریان از طریق اپلیکیشن یا وب‌سایت اختصاصی فروشگاه می‌توانند امتیازات خود را مشاهده، مدیریت و استفاده کنند. این روش نه‌تنها راحت‌تر است بلکه امکان شخصی‌سازی پیشنهادها و تخفیف‌ها را نیز فراهم می‌آورد.”

روش کار با کارت وفاداری مشتری
Customer Loyalty Card. کارت باشگاه مشتریان چیست؟ کارت وفاداری مشتریان.
کارت اعتباری تخفیف فروشگاه. ابزار های وفاداری مشتری.

کارت وفاداری مشتری اعتباری

در برخی از فروشگاه‌ها کارت اعتباری هوشمند صادر می‌شود. کارتی که با هر بار خرید فروشندگان آن را شارژ می‌کنند. برخی از فروشگاه‌ها مدت مشخصی را برای استفاده از امتیاز موجود در کارت وفاداری تعیین می‌کنند. و برخی دیگر به‌صورت دائمی کارت باشگاه مشتری را شارژ می‌کنند.

درصورتی‌که اعتبار کارت موقت باشد، مشتری برای خرید مجدد در بازه زمانی کوتاه‌تری اقدام به خرید می‌کند. از طرفی اگر محصول فروشگاه طوری نباشد که در بازه‌های کوتاه قابل‌استفاده باشد، سوختن امتیاز ممکن است مشتری را ناراحت کند. بنابراین افرادی که قصد دارند برای کارت اعتباری فروشگاه خود مدت اعتبار تعیین کنند بهتر است به‌صورت کارشناسی شده بر روی این موضوع تمرکز کنند.

کارت وفاداری مشتری دائمی

اگر برای استفاده از تخفیف و اعتبار کارت وفاداری مشتری زمانی در نظر گرفته نشود، کارت اعتباری به‌صورت دائمی خواهد بود. درصورتی‌که اعتبار کارت دائمی باشد مشتری می‌تواند در هر زمان که بخواهد از تخفیف موجود استفاده کند. البته در کارت‌های دائمی بحث جمع امتیازات و تخفیف هم به وجود می‌آیدبدین‌صورت که مشتری برای اخذ امتیاز در هر خرید می‌تواند امتیازهای قبلی را با آن جمع کند و در آن روز از آن استفاده نکنند.

در برخی از موارد ممکن است مدیران فروشگاه تصمیم بگیرند که امتیاز های اخذشده در هر خرید تنها در خرید بعدی مورداستفاده قرار گیرند. البته هرچقدر تصمیمات اخذشده در مورد کارت وفاداری مشتری به نفع مشتریان باشد، رضایت مشتریان بیشتر افزایش خواهد یافت. ولی این تصمیمات نباید به‌صورتی باشند که سازمان و یا فروشگاه دچار ضرر شوند.

باشگاه مشتریان؛ نسل جدید کارت‌های وفاداری

علاوه بر کارت‌های فیزیکی، امروزه بسیاری از کسب‌وکارها از باشگاه مشتریان به‌عنوان یک جایگزین هوشمند برای کارت‌های وفاداری سنتی استفاده می‌کنند. باشگاه مشتریان یک کارت وفاداری مجازی است که به مشتریان این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به حمل کارت، امتیازات و تخفیف‌های خود را در یک اپلیکیشن یا پنل آنلاین مدیریت کنند. این روش نه‌تنها موجب افزایش تعامل مشتریان می‌شود بلکه به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که پیشنهادات ویژه و شخصی‌سازی‌شده برای هر مشتری ارائه دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از انواع کارت وفاداری و مزایا و معایب آن‌ها می‌توانید مقاله‌ی انواع کارت وفاداری مشتری را نیز مطالعه کنید.

با رکاما، باشگاه مشتریان خود را حرفه‌ای بسازید! ما در رکاما با ارائه یک سیستم پیشرفته و هوشمند وفاداری مشتریان، به شما کمک می‌کنیم تا فروش خود را افزایش دهید، مشتریان را به برندتان وفادار کنید و تجربه‌ای منحصر‌به‌فرد برای آن‌ها رقم بزنید. همین امروز کسب‌وکار خود را به سطح بالاتری ببرید!

هدیه رکاما

با تکمیل فرم زیر، نیازهای کسب‌وکار خود را بیان کنید تا علاوه بر مشاوره رایگان تیم رکاما، از هدیه 5.000.000 تومانی بهره‌مند شوید. 

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

مرحله 1 از 3 - اطلاعات اولیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
تماس با ما

رکاما مشتاق شنیدن صدای شماست

شماره تماس: 03134910

ایمیل: info@rokama.ir

پیمایش به بالا

با رکاما مسیر رشد کسب‌وکارتان را شروع کنید

با تکمیل فرم زیر علاوه بر دریافت مشاوره رایگان برای مشکلات کسب و کارتان، از 5.000.000 تومان اعتبار هدیه بهره‌مند شوید.

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

مرحله 1 از 3 - اطلاعات اولیه