What is CRM
مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) چیست؟ What is CRM
۱۳۹۹-۰۸-۱۶
Types of customer loyalty cards
انواع کارت وفاداری مشتری چیست ؟ Types of customer loyalty cards
۱۳۹۹-۰۸-۱۶
Customer Loyalty Card کارت وفاداری مشتری

Customer Loyalty Card . کارت وفاداری مشتریان . کارت باشگاه مشتریان چیست ؟ ابزار های وفاداری مشتری . کارت اعتباری تخفیف فروشگاه .

یکی از اصلی ترین و مهم ترین ابزار های وفادار سازی مشتری ، ایجاد باشگاه مشتریان است. سازمان ها به کمک باشگاه مشتریان اقدام به افزایش رضایت مشتریان خود می کنند. در این صورت مشتری ها با خرید مجدد از سازمان تبدیل به مشتریان وفادار خواهند شد. بدینگونه سود سازمان نیز افزایش خواهد یافت. Customer Loyalty Card

بسیاری از سازمان ها برای تکمیل شدن باشگاه مشتریان خود، کارت وفاداری مشتری را نیز به آن اضافه می کنند. اما کارت وفاداری مشتری چیست و چگونه عمل می کند؟ برای دانستن پاسخ این سوال عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت. Customer Loyalty Card

Customer Loyalty Card کارت باشگاه مشتریان
Customer Loyalty Card . کارت وفاداری مشتریان . کارت اعتباری تخفیف فروشگاه .
کارت باشگاه مشتریان چیست ؟ ابزار های وفاداری مشتری .

کارت وفاداری مشتریان چیست ؟ | Customer Loyalty Card

کارت وفاداری مشتری و یا همان کارت باشگاه مشتری کارتی است که معمولا به صورت فیزیکی به مشتری ارائه می گردد. مشتری با اخذ کارت وفاداری می تواند از خدماتی همچون تخفیف در خرید های بعدی خود استفاده کنند. در برخی از موارد بجای تخفیف اعتبار کارت افزایش می یابد. در هر دو صورت مشتری در خرید های بعدی مبلغ کمتری را پرداخت می کند. Customer Loyalty Card

معمولا جنس کارت های بانکی را از PVC تهیه می کنند. زیرا جنس PVC برای کارت های وفاداری و اعتباری دارای انعطاف مناسبی هستند. همچنین می توان مدار های الکتریکی را برای استفاده ی راحت تر در آن ها قرار داد. طراحی کارت های وفاداری و نحوه ی ارائه و میزان تخفیف و بسیاری از فاکتور های دیگر بر اساس استراتژی سازمان و فروشگاه تعیین می گردد. Customer Loyalty Card

روش کار با کارت وفاداری مشتری چیست ؟

نحوه ی کارایی و نوع کارت وفاداری و یا همان کارت باشگاه مشتریان بستگی به نوع سازمان و فروشگاه دارد.  در برخی از فروشگاه ها کارت اعتباری صادر شده دارای یک کد می باشد که بر روی آن درج شده است. مشتریان می توانند با خواندن آن کد از مزایا و تخفیفی که دارد بهره مند شوند. همچنین ممکن است کارت باشگاه مشتری یکبار مصرف صادر شود. در این موارد مشتری طبق میزان خریدی که دارد یک کارت با میزان مشخصی تخفیف دریافت می کند و در خرید بعدی با تحویل دادن از تخفیف بهره مند می شود. Customer Loyalty Card

در بعضی موارد ممکن است کارت اعتباری وفاداری مشتری به صورت مجازی صادر شود. به این صورت که مشتری با دادن یک کد مشخص (به فرض مثال کد ملی) فروشنده امتیاز اخذ شده را وارد کارت مجازی مشتری کند. مشتری نیز بتواند در هر زمان با ورود به پنل کاربری خود از امتیاز اخذ شده اطلاع پیدا کند.

Customer Loyalty Card وفاداری مشتری
Customer Loyalty Card . کارت باشگاه مشتریان چیست ؟ کارت وفاداری مشتریان .
کارت اعتباری تخفیف فروشگاه . ابزار های وفاداری مشتری .

کارت وفاداری مشتری اعتباری چیست ؟

در برخی از فروشگاه ها کارت اعتباری هوشمند صادر می شود. کارتی که با هر بار خرید فروشندگان آن را شارژ می کنند. برخی از فروشگاه ها مدت مشخصی را برای استغاده از امتیاز موجود در کارت وفاداری تعیین می کنند. و برخی دیگر به صورت دائمی کارت باشگاه مشتری را شارژ می کنند. Customer Loyalty Card

در صورتی که اعتبار کارت موقت باشد، مشتری برای خرید مجدد در بازه زمانی کوتاه تری اقدام به خرید می کند. از طرفی اگر محصول فروشگاه طوری نباشد که در بازه های کوتاه قابل استفاده باشد، سوختن امتیاز ممکن است مشتری را ناراحت کند. بنابراین افرادی که قصد دارند برای کارت اعتباری فروشگاه خود مدت اعتبار تعیین کنند بهتر است به صورت کارشناسی شده بر روی این موضوع تمرکز کنند. Customer Loyalty Card

کارت وفاداری مشتری دائمی چیست ؟

اگر برای استفاده از تخفیف و اعتبار کارت وفاداری مشتری زمانی در نظر گرفته نشود، کارت اعتباری به صورت دائمی خواهد بود. در صورتی که اعتبار کارت دائمی باشد مشتری می تواند در هر زمان که بخواهد از تخفیف موجود استفاده کند. البته در کارت های دائمی بحث جمع امتیازات و تخفیف هم بوجود می آید. بدین صورت که مشتری برای اخذ امیتاز در هر خرید می تواند امتیاز های قبلی را با آن جمع کند و در آن روز از آن استفاده نکنند. Customer Loyalty Card

در برخی از موارد ممکن است مدیران فروشگاه تصمیم بگیرند که انتیاز های اخذ شده در هر خرید تنها در خرید بعدی مورد استفاده قرار گیرند. البته هرچقدر تصمیمات اخذ شده در مورد کارت وفاداری مشتری به نفع مشتریان باشد، رضایت مشتریان بیشتر افزایش خواهد یافت. ولی این تصمیات نباید به صورتی باشند که سازمان و یا فروشگاه دچار ضرر شوند. Customer Loyalty Card

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

درباره باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...