انتخاب بهترین نرم افزار CRM ایران
بهترین و کاملترین نرم افزار CRM ایران قسمت دوم
2019-07-07
انتخاب نرم افزار CRM سی ار ام
بهترین و کاملترین نرم افزار CRM ایران قسمت سوم
2019-07-13

معرفی بهترین نرم افزار های رایگان CRM مدیریت ارتباط با مشتریان

انتخاب-نرم-افزار-CRM-رایگان

انتخاب-نرم-افزار-CRM-رایگان

معرفی بهترین نرم افزار های رایگان  CRM مدیریت ارتباط با مشتریان

می دانیم CRM از Customer relationship management مخفف شده است و معنای لغوی آن مدیریت ارتباط با مشتری است . CRM به روش ها استراتژی هایی اطلاق می شود که شرکتی جهت مدیریت و تحلیل رفتار مشتریان خود استفاده می کند . در واقع هدف از استفاده از این روشها بهبود ارتباط با مشتری جهت افزایش فروش ، افزایش تکرار خرید ، افزایش حجم خرید و تنوع آن استفاده می شود.اگر اطلاعات بیشتری از نرم افزار CRM  می خواهید مقالات دیگر ما را در بلاگ رکاما مطالعه کنید یا به صورت نمونه اینجا را مطالعه فرمایید. به هر حال قصت ما امروز معرفی نرم افزار CRM  سی آر ام  نیست . امروز قصد داریم برخی از بهترین  نرم افزارهای CRM  سی ار ام خارجی رایگان را که می توان برای  برای مدیریت راحت تر مشتریان ، ثبت اطلاعات ، مدیریت فروش و.. از آن ها استفاده کرد معرفی نماییم.

نماد بیشتر نرم افزار های CRM در دنیا
نماد بیشتر نرم افزار های CRM در دنیا

مقایسه اجمالی بهترین نرم افزارهای CRM مدیریت ارتباط با مشتری رایگان

کاربرد سیستم مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM چیست ؟

 CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری راه حلی سیستماتیک و در برخی مواقع یکپارچه است. برای دستیابی، توسعه و حفظ رضایتمندی مشتریان، افزایش سودآوری و ایجاد ارزش افزوده اقتصادی در فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش سازمان. راه اندازی فرآیندهای خودکار و بهینه سازی فرآیندهای کسب و کار در سازمان و بیرون از آن ،
توسط راه حل های ارائه شده در مدیریت ارتباط با مشتری در جهت ایجاد و با هدف بهینه سازی درک رابطه سازمان با مشتری ممکن است.

کلماتی که دنبال آن بوده اید نرم افزار CRM رایگان بهترین .

فوائد بهترین نرم افزار CRM
فوائد نرم افزار CRM

تمرکز عمده CRM  بر موارد ذیل است.

  • مدیریت اتوماتیک فرآیندهای بازاریابی
  • مدیریت اتوماتیک فرآیندهای فروش
  • مدیریت اتوماتیک ارائه ی خدمات به مشتری
داشتن بهترین نرم افزار همه چیز نیست.

قبلا بیان شده است رسیدن به موارد فوق صرفا با در اخیار گرفتن یک نرم افزار محقق نمی شود . بلکه پیاده سازی صحیح وظیفه اصلی در رسیدن به اهداف را بر عهده دارد. . که طبق نظر همه کارشناسان و مشاوران CRM  انتخاب بهترین نرم افزار CRM حتی رایگان ،  ولی  نامناسب می تواند و اثرات پرهزینه و حتی جبران ناپذیری را در فرایندهای کسب و کار و فعالیت های جاری سازمان بجا بگذارد.

چگونه یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری مناسب را انتخاب و ارزیابی کنیم؟

انتخاب بهترین نرم افزار CRM ایرانی
انتخاب بهترین نرم افزار CRM

کارشناسان و مشاوران رکاما ، تولید سلسله مقالاتی را برای انتخاب بهترین و کاملترین نرم افزار CRM که مناسب سازمان باشد را شروع کرده اند و به صورت دنباله دار در بلاگ کاما و قسمت آموزش و مشاوره منتشر می کنند . اما به طور کلی یک نرم افزار سی آر ام CRM باید دارای ویژگی های  از قرار زیر باشد:

  • گزارش و نمودارهای مختلفی از ارتباط با مشتریان جز لاینفک یک نرم افزار CRM خوب است.و هرچه این گزارشات کاملتر و دقیق تر باشند کاربر را در مقایسه اینکه کدام مشتری بیشتر با شما ارتباط داشته یا  به صورت نقد و یا اقساط خرین  کرده اند و …نمایش می دهد.
  • یک نرم افزار سی آر ام CRM باید امکانی داشته باشد تا بشود در عین حال که میزان داده بیشتری ذخیره می نماید ، محیطی ساده و کاربر پسند را هم برایش ایجاد نمود. این سبب می شود تا در طول استفاده کاربر خسته نشود.
  • نکته مهم دیگر در رابطه با نرم افزار خوب این است که  از طرف تولیدکننده به صورت مرتب تحت پایش قرار گیرد  و  بروزرسانی شوند.
  • یک نرم افزار CRM مدیریت ارتباط با مشتری باید فرایند ها راساده کند و امکاناتی فراهم کند تا کاربران با سرعت و دقت بیشتری کارها را انجام دهند و مدیران بتوانند از عملکرد کارکنان فروش گزارش گیری نمایند.

موارد بیشتر برای انتخاب بهترین نرم افزار CRM حتی رایگان

  • سفارشی سازی – هرچه قابلیت سفارشی سازی یک نرم افزار CRM بیشتر باشد، احتمالاٌ دقت بالاتری را در رفع نیازهای کاربران خواهد داشت. اگر تولیدکننده  ینرم افزار CRM به کاربران فرصت انتخاب ویژگی های دلخواه را بدهند ، یعنی آنها تنها برای امکانات مورد نیاز خود هزینه می کنند.
  • یکپارچگی – نرم افزارCRM نباید  بدون توجه به فرآیندهای مربوط به بازاریابی مانند تبلیغات و فروش  انتخاب شود . زیرا نخواهد توانست  حداکثر منافع کاربر را تامین کند. بهتر است از نرم افزارCRM ی استفاده شود که بتواند بین فرایندها یکپارچگی ایجاد نماید.
  • پشتیبانی و خدمات پس از فروش – هیچ نرم افزار CRM ارتباط با مشتری، بدون پشتیبانی شرکت تولیدکننده کامل نیست. مدیران باید توجه کنند هرچه میزان استفاده از نرم افزار در شرکت گسترده تر شود ، میزان نیاز به استفاده از خدمات پشتیبانی بیشتر می شود . پس باید درانتخاب نرم افزار دقت شود که پشتیبانی و خدمات پس از فروش آن رکن اصلی را به عهده می گیرد.

آمارها در باره روش انتخاب CRM چه می گویند؟

طبق آمارها کاربران مختلف دلیل انتخاب یک نرم افزار CRM  را با نسبتهای مختلف اعلام نموده اند .

  • o        ۶۵ درصد از کاربران سهولت استفاده
  • o        ۶۰ درصد از کاربران ویژگی بازاریابی ایمیل
  • o        ۲۷ درصد مدیریت زمانبندی و برنامه ریزی
  • o        10 درصد از کاربران گزارش گیری

معرفی نرم افزار های  CRM رایگان به صورت اجمالی

سعی می کنیم در این مجال کوتاه برخی از بهترین نرم افزارهای CRM رایگان را معرفی نماییم.

۱- نرم افزار رایگان مدیریت مشتری  HubSpot CRM

ساختار محبوب فروش و بازاریابی، Hubspot CRM روند فروش در سراسر کانال های متعدد در هر شرکتی  را ساده می کند. به منظور صرفه جویی در زمان، عدم انجام دستی وظایف تکراری فروش و بازاریابی در پس زمینه کار می کند. همچنین این نرم افزار CRM در ورود خودکار و همگام سازی داده ها از منابع مختلف ارتباطی، همانند وب سایت، تماس های تلفنی، ایمیل ها، رسانه های اجتماعی و بیشتر، متخصص است. چیزی که در HubSpot CRM قابل توجه است، رابط کاربری بصری و ناوبری آسان است.

بیشتر در کدام کسب و کار استفاده می شود؟

HubSpot  برای فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات، شرکت های کوچک و متوسط، خرده فروشی، حسابداری، املاک و مستغلات، و غیره مناسب است. توجه داشته باشید که این سیستم مدیریت ارتباط با مشتری از لحاظ ظرفیت ذخیره سازی و پایگاه اطلاعاتی انعطاف پذیر است و کاربران می توانید بسته به فعالیتشان آن را گسترش دهید.

کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان است؟

تمام ویژگی های HubSpot CRM رایگان است و تمام کاری که باید انجام شود این است که حساب HubSpot  ایجاد شود.سپس داده ها وارد گردد و سیستم را مدیریت شود . این نرم افزار CRM به طور رایگان ۱ میلیون کاربر و مخاطب را در هر کسب و کاری پشتیبانی می نماید .  ذخیره سازی نامحدود است ، مستندات و پروفایل مشتری را قابل سازماندهی می باشد … . می توان از این نرم افزار رایگان برای  پشتبانی زنده، پشتیبانی تلفنی، برنامه ریزی، ردیابی خودکار بازدیدکنندگان وب سایت و … استفاده نمود . HubSpot CRM  امکانات دیگری همچون جلسات، پیام ها، دنباله ها، ابزار ایجاد محتوا، بازاریابی ایمیلی، مجموعه رسانه های اجتماعی، داشبورد تجزیه و تحلیل بازاریابی را ارائه می دهد که رایگان نیست و برای داشتن آنها باید پول پرداخت کنید.

نرم افزار CRM رایگان hubspot

۲- نرم افزار سی آر ام رایگان  Zurmo CRM

زورمو یکی دیگر از سیستم های ارتباط با مشتری (CRM) رایگان است که با زبان php و با استفاده از فریم ورک yii نوشته شده و متن باز است. تمایز این نرم افزار با دیگر سیستم ها انعطاف پذیری آن و پوشش طیف گسترده ای از کاربردهاست. این ویژگی باعث شده که به آسانی بتوان این نرم افزار را سفارشی (customize) کرد. شرکت زورمو این سیستم را با قابلیت های اجتماعی نیز سازگار کرده است و محیط نرم افزاری شبیه به شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک دارد. زورمو مشابه با HubSpot است که ارتباط با مشتری، خدمات بازاریابی، فروش و مدیریت پروژه را در بر می گیرد، اما در عین حال سادگی قابل توجهی را ارائه می دهد.

کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان است؟

نسخه رایگان منبع باز این سیستم به کاربران امکان ساخت برنامه های CRM سفارشی را می دهد و تمام فرآیندها را سفارشی می کند. از ویژگی های این سیستم می توان به تماس نامحدود با حساب های دقیق و شخصی شده (۳۶۰ نمایش)، داشبورد های سفارشی، زمینه ها، پوسته ها و برچسب ها، مدیریت فعالیت (جلسات، وظایف و یادداشت ها)، ردیابی معامله (اتوماسیون فروش، مدیریت فرصت، پیگیری فروش)،گزارش سفارشی، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت محصول (ایجاد کاتالوگ، مدیریت حجم)، امنیت پیشرفته و غیره اشاره کرد.

نرم افزار CRM رایگان Zurmo

۳- Insightly  بهترین نرم افزار CRM رایگان

ماریا توماس مدیر محصولات در شرکت Insightly که ارائه دهنده نرم افزار CRM مستقر در سان فرانسیسکوست، معتقد است که اگر شما روزانه حداقل با ۱۰ تا ۲۰ مشتری ارتباط داشته باشید، کسب و کار شما می تواند از یک ابزار CRM درست و مناسب بهره مند شود. نرم افزار Insightly یک نرم افزار ساده و مقیاس پذیر است که با رشد کسب و کار  رشد می کند. هر دو قابلیت های اساسی و پیشرفته را ارائه می دهد، بنابراین کاربران می توانند با یک برنامه استاندارد، رایگان، و فوق العاده مقرون به صرفه شروع کنید، سپس کسب و کارشان را ارتقا دهند.

کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان است؟

insightly  امکان اضافه کردن ۲ کاربر، ذخیره سازی تا ۲۰۰ مگابایت، ۲۵۰۰ رکورد، ۵ تمپلت ایمیل، ایمپورت کردن ۵۰۰ سطر از فایل، پشتیبانی آنلاین و غیره را به صورت رایگان فراهم می آورد. ویژگی هایی که برای آنها باید پول پرداخت کنید شامل همگام سازی MailChimp، تقویم و همگام سازی تماس، Onboard  کردن جلسات ، گزارش های برنامه ریزی شده و هشدارهای هوشمند، نام تجاری سفارشی، مجوزهای مبتنی بر نقش، اتوماسیون کار است و رایگان نیست.

نرم افزار CRM رایگان insigtly

۴ – Freshsales بهترین سیستم  CRM

FreshSales یکی از محصولات محبوب Freshdesk است که برای برآورد و مدیریت نیازهای مشتری طراحی شده است. FrehSales یک بسته جذاب رایگان و ویژه برای کسب و کارهای کوچک و در حال توسعه است. آنچه که در مورد FreshSales  قابل توجه است سادگی آن است.  این نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری از تعداد نامحدود کاربر، رکوردها و پایگاه مخاطب نامحدود، گزارش های پیشرفته، و غیره پشتیبانی می کند.

کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان است؟

امکانات دیگری که کاربران برای داشتن آنها باید پول پرداخت کنند و رایگان نیست، شامل نمایش کانال معاملات، ردیابی ایمیل در زمان واقعی، قالب ها و اطلاعیه ها، ادغام تقویم گوگل، گزارش های سفارشی، قلمروها، ردیابی رویداد در برنامه، پیگیری رویدادهای وب سایت، یکپارچگی بخش است.

نرم افزار CRM رایگان freash sales

۵- نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری رایگان  Zoho CRM

Zoho CRM یک نرم افزار قوی CRM است که تنها به این دلیل که پرداختی برای آن انجام نداده اید از ارائه قابلیت های خود خودداری نمی کند. برخلاف دیگر CRM های رایگان، Zoho CRM تمام ویژگی های اصلی نرم افزار CRM را ارائه می دهد و بهکاربران اجازه می دهد بدون هیچ هزینه اضافی از این نرم افزار برای ۱۰ کاربر استفاده کنید. همچنین می توانند بدون نیار به خرید طرح، هر زمان و هر جایی که از نرم افزار تلفن همراه CRM استفاده کنند. و به تمام داده های خود دسترسی داشته باشند.

کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان است؟ و بهترین قسمتهای این نرم افزار

از ویژگی های دیگر این نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری می توان به گزارش های استاندارد، فرم های وب، ۱ گیگابایت ذخیره سازی، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت گردش کار و غیره اشاره کرد. از امکانات پولی  و غیر رایگان این نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM می توان به پیش بینی فروش، همکاری تیمی بین گروه ها، تجزیه و تحلیل سفارشی،
۱۰۰۰۰۰ رکورد ذخیره داده، ۵۰۰۰ پیام یک روز، ۱۰ فیلد سفارشی و ۲ فیلد منحصر به فرد در هر ماژول، همگام سازی با مخاطبان و تقویم های گوگل، ذخیره نامحدود و غیره اشاره کرد.

نرم افزار CRM رایگان ZOHO

۶- نرم افزارCRM رایگان مدیریت ارتباط با مشتریان  Really Simple Systems

Really Simple Systems یک نرم افزار واقعا ساده برای کسب و کارهای کوچک است که در محیط کلود (ابر) کار می کند و پشتیبانی عالی دارد و کاربر هرگز انتظار ندارد به صورت رایگان این پشتیبانی را دریافت کنید. این نرم افزار سی آر ام از ۲ کاربر پشتیبانی می کند و شامل ۱۰۰ مگابایت فضای رایگان، پشتیبانی از ایمیل و چت آنلاین، اتوماسیون فروش، مدیریت تماس، گزارش های سفارشی، امنیت، امکان خرید ماژول های بازاریابی و غیره است.

کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان نیست؟

از امکانات پولی این نرم افزار CRM سی آر ام که رایگان نیست ، می توان به پشتیبانی بیشتر کاربران، حساب های شرکت، مخاطبین و ذخیره سازی، پشتیبانی تلفنی، MailSync  دو طرفه، ماژول های بازاریابی اختیاری، ماژول سرویس اختیاری ، سطوح دسترسی کاربر / نقش پیشرفته، گزارش پیشرفته، تنظیمات سفارشی پیشرفته اشاره کرد.

نرم افزار CRM رایگان ریل

۷- نرم افزار Sugar CRM

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری Sugar CRM یکی از نرم افزارهای متن باز است که دارای نسخه های متفاوت Community و  professional و corporate و enterprise وultimate می باشد . ماژول بازاریابی آن برای بازاریابی ساده است و با یک ویزارد، کل فعالیت قابل کنترل است و یک ایجاد کننده ایمیل جامع دارد. تابع جستجوی آن بسیار مفید می باشد. نتایج جستجو برای دسترسی سریع در لیست های drop-down نمایش داده می شود. sugar CRM امکان multi-tasking دارد و ۲۲ زبان را پشتیبانی می کند.

ویژگی های کلیدی برنامه که برای آن باید پول پرداخت کرد ,و دیگر رایگان نیستند ، شامل اتوماسیون و پیش بینی فروش، مدیریت بازاریابی، اتوماسیون پشتیبانی، اتوماسیون مرکز تماس، گزارش و داشبورد،  SugarCRM موبایل، نقل قول محصولات، جریان کار پیشرفته، دیدگاههای مبتنی بر نقش، دسترسی به گزارش مبتنی بر SQL، ذخیره سازی بیشتر اشاره کرد.

نرم افزار CRM رایگان sugar CRM

۸- مدیریت ارتباط با مشتری آنلاین Bitrix24

Bitrix24  یک نرم افزار  مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRMاست . به صورت اینترنتی و آنلاین است و بدون نیاز به نصب و از طریق اینترنت می توان به آن دسترسی داشت و اغلب ویژگی های آن برای تجارت های کوچک ۱۰۰% رایگان است. این نرم افزار به سازماندهی و پیگیری ارتباط با مشتری های موجود یا بالقوه، همکاران، نمایندگی ها و … کمک می کند .   CRMرایگان Bitrix24 با وجود پایگاه داده‌ ای که دارد به راحتی رویدادهایی مانند تماس ها و قرار ملاقات ها را ذخیره و مدیریت کند. این نرم افزار از تعداد نامحدودی از کاربران، ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی، مدیریت تماس، بازاریابی ایمیلی، اتوماسیون فروش، صورتحساب، چت زنده، ارتباطات یکپارچه و غیره پشتیبانی می کند.

کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان است؟

قسمت های پولی این برنامه CRM که دیگر رایگان نیستند ، شامل اتوماسیون بازاریابی، شماره گیر خودکار، موضوعات سفارشی، استفاده از آرم خودتان ، مدیریت زمان، استفاده از نام دامنه خودتان، و غیره است.

نرم افزار CRM رایگان bitrix24

۹- Streak نرم افزار سی آر ام CRM رایگان

Streak ابزاری است که با جیمیل سینک می شود و جیمیل را به محیط یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) واقعی تبدیل می نماید. می توان  به وسیله‌ی آن، تمام بحث‌ها و مکالمه‌های خود را پیگیری کرد. افزونه‌های بسیاری مانند Streak برای جیمیل وجود دارند. اما به وسیله‌ی این ابزار می‌توانید اهداف خود را دنبال نمود ، امور کاری خود را زودتر به نتیجه رساند . پرسش‌های ضروری مشتریان خود را سریع‌تر پیگیری نمود.. Streak محیط گرافیکی زیبایی دارد که مبتنی بر شیوه‌ی درک مستقیم طراحی شده است.

کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان است؟

Streak یک حساب رایگان هم ارائه می‌دهد که تا سقف ۵ کاربر می‌توان از آن استفاده کرد. کاربران  برای پیگیری نامحدود ایمیل ها ،پاپ لاین مشترک نامحدود، پشتیبانی از ایمیل/ تلفن، اعتبار سنجی داده ها، مجوزها و بازیابی رویداد، گزارش و فرمول ها و غیره باید پول پرداخت کنند و رایگان نیست.

نرم افزار CRM رایگان streak

۱۰- مدیریت ارتباط با مشتری CRM رایگان با نرم افزار Capsule

هدف Capsule ساده تر کردن CRM تا حد امکان، با ارائه ۶ قابلیت هسته ای برای کمک به اجرای کسب و کار ها می باشد: مدیریت ارتباطات ، مدیریت و انجام فروش، سازماندهی ایمیل ها ، ذخیره سوابق تماسها ، مدیریت وظایف کاربران و تکمیل سفارش سازی .کاربران با این نرم افزار تمام کارهای خود را در یک فلوچارت بصری می چینند . به این شکل می‌توانند متعلقات و ضرورت‌ های کار را به راحتی دنبال کرده و تمام توضیحات مربوطه را در یک محل نگهداری کنند.

کار با Casual خیلی ساده است و از محیط گرافیکی و جذابی بهره می برد که برای انجام پروژه‌های شخصی یا همکاری در تیم های کوچک به خوبی جواب می دهد. کاربران باید ابتدا از حساب رایگان آن استفاده نمایند  و بعد متناسب با نیازهای  خود، حساب کاربری مورد نظرشان را خریداری یا ارتقا دهند.

کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان است؟

از ویژگی های پولی این برنامه CRM که رایگان نیست ، می توان به تعداد نامحدود کاربران ، ۲ گیگابایت حافظه برای هر کاربر، مدیریت ۵۰،۰۰۰ مخاطب، اشاره نمود .

نرم افزار CRM مدیریت ارتباط با مشتریان ایرانی ارزان رایگان حرفه ای پیشرفته
نرم افزار CRM رایگان کپسولا

در این مقاله سعی شد تا بهترین نرم افزار های CRM رایگان معرفی شود . برای دیدن آموزشهای تصویری به کانال سرواپ مراجعه نمایید.

پاسخی بگذارید

دریافت بن تخفیف
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...