انتخاب بهترین نرم افزار CRM

انتخاب بهترین نرم افزار CRM


چطور می شود با استفاده گزارشات نرم افزار CRM عملکرد بازاریابان را کنترل نمود؟ قسمت دوم

در قسمت قّبل مشاهده شد مدیرعامل یک شرکت ، پس از مواجهه با بحران و ایجاد نزاع بین پرسنل پشتیبانی ، اقدام به اخذ تصمیم نمود. مرجع او برای تصمیم گیری گزارشات دریافت شده از نرم افزار CRM سی آر ام بود . که توسط مدیران بخشهای مربوطه تهیه شده بود.

یک تحلیل سریع از روش کار مدیر عامل توسط مشاوران زبده ارائه شد .مشاهده گردید به صورت کلی به سه روش می توان گزارشات نرم افزارCRM را مورد خوانش قرار داد.

روش پرسش و پاسخ باید به شیوه ای پیش رود که مدیرانی که دارند گزارش می گیرند هیچ پیش زمینه ذهنی نداشته باشند . به عبارت دیگر ، دنبال یه جواب خواص نباشند . اگر مدیران به دنبال پیدا کردن جوابی که می خواهند باشند ، یعنی گزارشات صرفا برای توجیه تهیه شده است.

روشهای ممکن استفاده از گزارشات نرم افزارCRM

به طور کلی ۳ نوع نگاه به گزارشات وجود دارد.

  1. سوال و جواب با گزارشات
  2. گوش دادن به گزارشات
  3. تعامل با گزارشات ( قدم نخست در پیاده سازی BI در سازمان)
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان cRM
با گزارشات نرم افزار CRM صحبت کنید

توجه فرمایید برخی این مطالب برای اولین بار در این فضا توسط مشاوران رکاما مطرح می شود . لذا انتشار آن با بیان منبع اشکالی ندارد.

۲- گوش کردن به گزارشات نرم افزار CRM سی آر ام

گزارشات وقتی در مقابل دیدگان مدیران قرار می گیرند ، حاوی مطالبی ، از گذشته هستند که آن را برای آینده با خود می برند . گاهی این مطالب به شیوایی صحبت کردن یک معلم برای دانش آموزان خود می باشد . زمانی که دارد مطالب را به آنها آموزش می دهد .

نوع دیگری از گزارشات دریافتی از نرم افزار CRM شیوا نیستند ، اما مانند یک پازل ، با کنار هم قرار گرفتن ، ماهیت پیام های خود را نمایش می دهند . در این نوع از گزارشات CRM باید کمی حوصله و هوش صرف کنند . البته با تکنیکهای گزارش خوانی هم آشنا باشند .

اما نوعی از گزارشات دریافتی از نرم افزارهای CRM ( نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان) وجود دارد که برای رسیده به پیامها و نکات همراه آن باید ، مثل یک کارآگاه ، به حل معما پرداخت. البته این نوع گزارشات , علاوه بر حوصله ، تجربه ، بلد بودن تکنیک ، هوش وافر ، در بسیاری از موارد نیاز به کار تیمی دارد.

یک مثال عینی از روش پرسش و پاسخ با گزارشات CRM

سایت یک شرکت تجاری که به فروش لوازم برقی آنلاین مشغول است ، روزانه در مواجهه با انواه کلیک می باشد ، گزارش های متنوعی از این کلیکها بدست می آید . به صورت عمومی و ساده ، کلیکهایی که بر روی کالا ها می شود ، کلیکهایی که بر روی منو ها می شود ، کلیکهایی که بر روی پاپ آپها و اخطارها می شود و … .

وقتی مدیر سایت می خواهد به پیامهای حاص از گزارشات این کلیکها گوش کند می تواند ، از تعداد و نسبت آنها به راحتی متوجه شود ، در کوتاه مدت ، میان مدت ، بلند مدت ، بازدید کنندگان سایت او دنبال چه هستند ؟

از قرار گرفتن نسبتهای روزانه ، می تواند متوجه ساعت و روز پیک مراجعه به سایت شود . یا از تعداد کلیک روی پاپ آپها متوجه می شود که آیا پاپ آپها جذاب هستند یا خیر .

مشاوران زبده CRM ، گزارشات را بررسی میکنند

چند نکته کلیدی در این قطعا دیده نشده است.

  • هر گزارش به طور مجزا چه می گوید ؟
  • گزارشات با هم ارتباط نزدیک دارند ، ارتباط آنها مستقیم است یا معکوس؟
  • ارتباط گزارشات یا داده های درون گزارشات افزاینده است یا کاهنده ؟
  • ارتباط بین آن دسته از گزارشات که بر هم مؤثر هستند ، ممتدند یا ناپیوسته ؟
  • ….

مشاهده میشود اگر مشاوران زبده وارد عمل شوند سیستم بررسی گزارشات روند دیگری را به خود می گیرد .

در روش گوش کردن به گزارشات نوعی طوفان فکری بوجود می آید ، بالاخص اگر کار به صورن انفرادی نباشد و تیمی پیگیری گردد.

برای اینکه در رابطه با گزارشات نرم افزار CRM سی آر ام ، مطلب طولانی و مطالعه وقت گیر نشود ، سعی می شود مطالب به صورت چند قسمتی مطرح شود.

.آموزش ثبت گردش های کاری در نرم افزار CRM

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *