نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان CRM
چرا باید کسب و کارتان یکپارچه باشد؟
۱۳۹۸-۰۳-۱۰
بانک-دانش آموزش سی.آر.ام
درباره بانک دانش و مشاوره
۱۳۹۸-۰۳-۱۰

CRM چیست؟ معنی سی آر ام چیست؟

crm چیست؟ چه معنی دارد؟

CRM چیست؟ CRM قطعا می تواند معانی متفاوتی را برای اشخاص تداعی نماید. حتی معنی مخفف شده و ۳ حرفی CRM سی آر ام نیز خود دو مفهوم کلی را نمایش می دهد. سی آر ام چیست؟ اشخاص زیادی این سه حرف را (سی آر ام) نماد CRM و گروهی نیز آن را بازاریابی ارتباط با مشتری تعبیر می نمایند. گروه دیگری نیز هستند و بر این عقیده و باورند که تمام مشتریان، ارتباط تامین کننده با آنها را نمی خواهند لذا مناسب می دانند که کلمه ارتباط را حذف نموده و به مدیریت مشتری بسنده می کنند. جالب است بدانید که CRM انواع مختلفی نیز دارد که در این مقاله به انواع سی آر ام نیز خواهیم پرداخت.

CRM چیست؟
CRM چیست؟ سی آر ام چیست؟ crm یعنی چی؟ انواع سی آر ام چیست؟

اطلاعات بیشتر در رابطه با نرم افزار سی آر ام می توانید صفحه نرم افزار CRM چیست دنبال کنید. یا در همین سایت کلمات سی آرام CRM مدیریت ارتباط مشتری را جستجو کنید.

CRM چیست؟ مفاهیمی که از CRM برداشت می شود

سی آر ام چیست و چه مفاهیمی دارد؟
انواع سی آر ام. مفاهیم CRM .crm چیست.

به طور کلی سه مفهوم کلیدی درباره اینکه CRM چیست وجود دارد که با این سه مفهوم می توان دریافت که معنی و مفهوم CRM، چیست.

  • مجموعه ای کامل از گردش کارها (فرآیندها) و  ابزارهاست که برای مدیریت ارتباط با مشتریان فعلی و بالقوه و حتی مشتریان ناراضی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • CRM به عنوان راهبردی تجاری است. که برای انتخاب و مدیریت مشتریان، همچنین بهینه کردن و ایجاد ارزش افزوده در  شرکت با نگه داشتن میزان مناسبی از فروش در دراز مدت مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می توان گفت: CRM، یک استراتژی فراگیر در فرایند بازاریابی هرکسب و کاری است و تمام  فناوری ها، فرآیندها و فعالیت های کسب و کار را حول مشتری یکپارچه می‌سازد.
  • CRM به عنوان نظام اطلاعاتی یکپارچه ای است که برای انجام برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و کنترل فعالیت‌های قبل و بعد از فروش شرکتها مورد استفاده قرار می گیرد. هدفش توانمندکردن سازمان جهت ایجاد یک تعامل با مشتری  با استفاده مناسب و بهنگام از ابزارهای متعدد ارتباطی است. این ابزارها در CRM شامل وبسایت، ایمیل، فکس، تلفن، شبکه های اجتماعی، نامه و … است. | CRM چیست.
بازاریابی نرم افزار CRM چیست؟
انواع سی آر ام. بازاریابی نرم افزار CRM چیست؟ سی آر ام چیست؟

انواع CRM چیست؟

نرم افزارهای مربوط به مدیریت ارتباط با مشتری و یا همان CRM در انواع مختلف، با تکنولوژی های متفاوت وجود دارد. گاهی همراه ابزارها و امکانات کاربردی متعدد و با اندازه های متفاوت ارائه می شود. در این مطلب به طور خلاصه برخی از آنها را بیان می نماییم.

به شما پیشنهاد می شود همیشه این موضوعات را در سایت ما دنبال کنید. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

عملکرد و فواید مدیریت ارتباط با مشتریان CRM
CRM چیست؟ انواع سی آر ام.

انواع CRM ها با توجه به عملکردشان چیست؟

انتخاب نرم افزارها همیشه برای مدیران و کاربران، دارای سختی هایی بوده است. اینکه کدام نوع CRM را چرا باید انتخاب کنیم، سوال مدیران آینده بوده و هست. در این قسمت نرم افزار مناسب برای مدیریت ارتباط با مشتریان را با توجه به نوع عملرد بررسی می نماییم.

  • نرم افزارهای CRM عملیاتی (OPERATIONAL) چیست؟
  • نرم افزار CRM مشارکتی یا تعاملی (COLLABORATIVE) چیست؟
  • نرم افزار CRM تحلیلی (ANALYTICAL) چیست؟
CRM های عملیاتی چیست؟
نرم افزار های عملیاتی CRM. سی آر ام چیست؟ انواع سی آر ام. معنی crm چیست؟

CRM عملیاتی چیست؟ (OPERATIONAL)

برای اینکه بررسی کنیم CRM عملیاتی چیست باید بگوییم که این دسته از CRM ها بر روی پشتیبانی از عملیات ها متمرکز شده است. نرم افزارهای سی آر ام عملیاتی می توانند بین فرایندهای مؤثر در پشتیبانی از فروش و بازاریابی یکپارچگی ایجاد نمایند. این فرایندها می توانند شامل بازاریابی، فروش، خدمات پس از فروش و … باشند. نرم افزار CRM عملیاتی با در اختیار داشتن سیستم های جمع آوری اطلاعات اتوماتیک و دستی از مراکز تماس، وب سایت، ایمیل، فکس، وظایف و … به راحتی پرونده ای کامل از یک مشتری را در اختیار بازاریابان و فروشندگان در شرکت قرار می دهد. شاید بتوان گفت این دسته از نرم افزارها دارای محبوبیتی ویژه هستند. | CRM چیست.

نرم افزار مشارکتی و تعاملی CRM چیست؟
نرم افزار مشارکتی و تعاملی CRM. سی آر ام چیست؟

CRM مشارکتی یا تعاملی چیست؟ (COLLABORATIVE)

CRM چیست؟ (تعاملی) | این دسته از نرم افزار های CRM برای آن طراحی شده اند که بتوانند تمام ارتباطات تعاملی مخاطبین با سازمان را پوشش دهند. به این معنا که مخاطب بتواند به راحتی با قسمت دلخواه ارتباط برقرار نماید و به نتیجه برسد. در این نوع از نرم افزار تمرکز بر جمع آوری و مدیریت رفتار مخاطب و مشتریان است تا با گرفتن فیدبک های دقیق تعاملی سازنده تر را مدیریت نمایند.

این تعاملات می توانند از تمام روش های ارتباطی انجام شود و به طور دستی یا اتوماتیک سوابق و اطلاعات آن در نرم افزار CRM جمع آوری شود.

تحلیل و گزارشات پویا در CRM
تحلیل و گزارشات پویا در CRM. سی آر ام چیست؟ CRM تحلیلی چیست؟

CRM تحلیلی چیست؟ (ANALYTICAL)

در خصوص اینکه CRM تحلیلی چیست، باید بگوییم که کاملا برای سازمان های مدیر محور طراحی و ساخته می شود و کاربردهای متعددی دارد.

  1. نظارت آسان بر وضعیت کمپینهای تبلیغاتی و راحت کردن فرایند تجزیه و تحلیل و بهبود آنها با دسترسی لحظه به لحظه به داده های مشتریان.
  2. نظرت و مدیریت تمام مراحل جذب و نگهداری مشتری
  3. مدیریت تبدیل وضعیت مشتریان از سرنخ به فرصت و مشتریان بالقوه به بالفعل
  4. مدیریت حفظ مشتریان و تبدیل آنها از یک بار خرید به مشتریان وفادار و هوادار
  5. مدیریت پرونده مخاطبین و مشتریان و مدیریت لحظه ای رفتار مشتری
  6. مدیریت تحقیق ، توسعه و تعالی سازمانی بر محور رضایتمندی و خواسته مشتریان

نرم افزارهای متعددی را می توان یافت که با تکیه بر یکی از متد بالا طراحی و ساخته شده اند. اما آنچه مهم است این مطلب است که تقریبا امروزه همه نرم افزارهای CRM با مشتریان سعی می کنند بخشی از مدل های فوق را داشته باشند.

انواع CRM چیست؟ بر مبنای امکانات و قیمت

انواع سی.آر.ام CRM
انواع سی آر ام CRM چیست؟ سی آر ام چیست؟

وقتی مدیران یک شرکت قصد می کنند و تصمیم می گیرند اقدام به خرید یا استفاده از CRM نمایند، قطعا قیمت یکی از مهمترین ملاک ها در انتخاب است که این البته گاهی مدیران خسیس را به چالش و گاهی حتی به سقوط می کشاند.

به هر حال انواع نرم افزار CRM از لحاظ قیمت می تواند شامل موارد زیر باشد:

انواع CRM از لحاظ قیمت چیست؟
انواع CRM از لحاظ قیمت چیست؟ CRM چیست؟
  • نرم افزارهای CRM رایگان

نرم افزارهای CRM رایگان در سه کلاس مختلف ارائه می شوند (کاملا رایگان – رایگان مدت دار و آزمایشی (trial) – رایگان محدود). نوع اول معمولا یا نسخه غیر اصلی است یا برای ایجاد یک بستر آزمایشی ارائه می شود تا با دراختیار قرارگرفت افراد و سلیقه ای مختلف مشلات آن به صورت ارزان شناسایی شود و یا تبلیغاتی است. این نوع از نرم افزار معمولا پشتیبانی ندارد.

  • نرم افزارهای CRM  یکبار نصب چیست؟

در این سبک از فروش، مشتری قیمت نرم افزارCRM سی آر ام را  دریک مرحله می پردازد و معمولا برای آپدیتها و پشتیبانی هزینه های مجزا پرداخت می کند.

  • نرم افزارهای CRM اجاره ای چیست؟

فروشندگان نرم افزار اجاره ای، قابلیت تعریف کاربر و سطوح دسترسی به اجزای نرم افزار CRM را فضای ابری ایجاد کرده اند. مشتری پس از خرید هرکاربر و فضای مشخص اقدام به ثبت اطلاعات روی نرم افزار می نماید. در این سبک از فروش تمام اطلاعات روی فضای کلود نزد توسعه دهندگان نرم افزار است. در ضمن حالت های خرید رایگان مدت دار، یک ماهه یا بیشتر با محدودیت و بدون محدودیت هم داراست. | نرم افزار CRM چیست.

  • نرم افزارهایCRM نصبی ماژولار چیست؟

نرم افزارهای CRM نصبی ماژولار شبیه نرم افزارهای یک بار نصب هستند اما خریدار به همه امکانات دسترسی ندارد و متناسب با نیاز خود هر ماژل یا قسمت نرم افزارنرم افزار CRM را که خواست می خرد و برای او دسترسی داده می شود . در این نوع از خرید نرم افزار معمولا تعداد کاربر و امکانات قابل انتخاب هستند.

انواع CRM چیست؟ از لحاظ تکنولوژی

تکنولوژی های متعددی امروز بکار می رود تا نرم افزارهای کاربردی تر و مشتری پسند تر ارائه شود. انواع آن ها شامل:

  • نرم افزارهای CRM تحت وب چیست؟
  • نرم افزارهای CRM  یکبار نصب (ویندوز و مک) چیست؟
  • نرم افزارهای CRM سی آر ام موبایل (اندروید و آی او اس) چیست؟
  • نرم افزارهای CRM ابری یا کلود چیست؟

هر تکنولوژی به نوبه خود شامل نقاط قوت و ضعف است که در مقاله ای دیگر به آن خواهیم پرداخت. برای تکمیل این موضوع می توانید به صفحه انواع CRM مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نرم افزار سی آر ام می توانید به صفحه بلاگ CRM مراجعه نمایید.

1 Comment

دیدگاهتان را بنویسید

درباره باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...