سیستم گردش خودکار یا جریان ها سیستمی است که پس از ثبت هر فاکتور فروش بصورت خودکار اقدامات لازم جهت ارائه محصول به مشتری را به مسئولیت مربوطه یادآوری نموده و از فراموشی و یا از قلم افتادن سفارشات و تاخیر در تحویل و سایر مشکلات مربوطه جلوگیری می نماید.
برای استفاده از این گزینه ابتدا از بخش وظایف ثبت جریان را انتخاب نموده و با وارد کردن یک نام مناسب روی دکمه افزودن کلیک می کنیم تا سرفصل جریان را ثبت نماییم.
سپس از ثبت آیتم های جریان که مطابق شکل زیر می باشد تمام اقدامات لازم جهت انجام یک سفارش را ثبت و با تعیین اولویت و مسئول انجام دهنده آنها را به آیتم مربوطه متصل می نماییم.
برای مثال فرآیند فروش محصول نرم افزار مدیریت مشتریان (CRM) به این صورت می باشد که : ۱- ابتدا سرکار خانم سلطانی وجه واریزی را تایید می نماید. ۲- سپس سرکار خانم اروجلو آدرس دقیق مشتری را دریافت و در نرم افزار ثبت می کند. ۳- آقای رضایی اقدام به ایجاد قفل سخت افزاری نرم افزار می نماید. ۴- آقای نوشاد نرم افزار را بسته بندی و اقدام به ارسال نرم افزار می نماید.
پس از ثبت این اقدامات از این پس بعد از اینکه هر فاکتور فروش نرم افزاری در سیستم ثبت گردد. وظیفه اول که تایید وجه واریزی است برای خانم سلطانی ایجاد می گردد که ایشان در وظایف خود این امر را مشاهده نموده و پس از انجام اقدامات لازم و تایید وجه این وظیفه را بایگانی می نماید. بلافاصله پس از این اقدام وظیفه بعدی برای خانم اروجلو ثبت می گردد تا آدرس دقیق مشتری را جهت ارسال نرم افزار در سیستم چک و در صورت نیاز اصلاح نماید. به همین ترتیب تمام مراحل انجام کار بصورت اتوماتیک به مسئول مربوطه یادآوری می گردد که باعث جلوگیری از فراموشی وظایف هر فرد می گردد.
برای مشاهده ی کاتالوگ share point کلیک کنید.
بدون نظر