بهترین نرم افزار CRM

بهترین نرم افزار CRM برای افزایش حداکثر بهره‌وری در کسب و کارتان کدام است؟ اگر می‌خواهید بهترین نرم افزار CRM برای سازمانتان و کسب و کارتان را منظم کنید به طوری که مشتریان شما راضی، تیم شما هماهنگ و فروشتان رو به افزایش باشد، باید بهترین نرم افزار CRM را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

انتخاب بهترین CRM ایرانی و یا خارجی باید متناسب با نیاز کسب‌وکار شما باشد اما محبوب‌ترین CRM ها را به شما معرفی و مقایسه خواهیم کرد و راهکار مناسب به شما ارائه خواهیم کرد.

نرم افزارهای CRM

محبوب ترین و بهترین نرم‌افزارهای CRM بر اساس معیارهای انتخاب نرم‌افزار خوب که در ادامه به آن ‌ها می‌پردازیم، به شرح زیر است:

بهترین CRM های ایرانی

  • نرم افزار CRM الماس
  • نرم افزار CRM مدیل
  • نرم افزار CRM نور
  • نرم افزار CRM تیم
بهترین CRM های ایرانی

بهترین CRM های خارجی

  • نرم افزار CRM Zurmo
  • نرم افزار CRM Insightly
  • نرم افزار CRM Freshsales
  • نرم افزار CRM Zoho
  • نرم افزار CRM RSS
  • نرم افزار CRM Sugar
  • نرم افزار CRM Bitrix24
  • نرم افزار CRM Streak
  • نرم افزار CRM Capsule

بهترین نرم‌افزارهای CRM در ایران

قصد داریم 4 تا از بهترین نرم افزارهای سی آر ام ایرانی را معرفی و سپس مقایسه کنیم. این چهار نرم افزار CRM به عنوان بهترین ها شناخته شده اند و در ادامه 4 نرم افزار ایرانی دیگر را که به واسطه تبلیغات شناخته شده اند معرفی خواهیم کرد.

1. معرفی نرم افزار CRM الماس

الماس CRM بهترین نرم افزار ایرانی

نرم‌افزار CRM الماس یکی از قدیمی‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریانی است که در ایران تولید شده است. این نرم‌افزار باتوجه به قدمتی که دارد، امکانات کامل و جامعی را در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. امکانات و ابزارهای موجود در CRM الماس برای کسب‌وکارهای متوسط و بزرگ تعبیه شده است. CRM الماس نیز همانند مدیل از امکانات بیشتری نسبت به یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری برخوردار است. بنابراین با نصب CRM الماس که یکی دیگر از بهترین نرم‌افزارهای ایرانی می‌باشد از امکانات مختلف سیستم سازی و یکپارچگی سازمان می‌توانید برخوردار شوید.

دلایل انتخاب CRM الماس به عنوان بهترین CRM ایرانی

  • امکانات کامل CRM: نرم‌افزار CRM یک تعریف مشخصی دارد. در چند سال اخیر CRM های مختلفی در ایران تولید شده اند که تنها اسمی‌از CRM دارند ولی امکانات کامل و کابردی برای مدیریت کسب‌وکار را ندارند. ولی الماس یکی از قدیمی‌های با اصالت است که در طی 14 سال فعالیت خود همواره در حال توسعه و بروزرسانی نرم‌افزار مطابق با نیاز روز کسب‌وکارها و سازمان ها ماژول های مختلفی را در خود جای داده است. به جرئت می‌توان گفت CRM الماس به لحاظ امکاناتی یکی از بهترین نرم‌افزارهای CRM ایرانی است.
  • رابط کاربری آسان: در نرم‌افزار CRM الماس امکانات گستره ای گنجانده شده است. بنابراین شاید کار با تمامی‌امکانات آن سخت بنظر برسد ولی دسته بندی امکانات الماس به گونه ای طراحی شده است که کار با تمامی‌امکانات آن را اسان کرده است.
  • یکپارچه بودن الماس: از ویژگی های متمایز الماس که آن را تبدیل به بهترین CRM ایرانی کرده است، یکپارچه بودن نرم‌افزار الماس است. به طوری که تمامی‌اسناد، اطلاعات، سوابق، فاکتورها، پیام ها . هرآنچه که مربوط به سازمان و افراد مرتبط با آن است در نرم‌افزار CRM الماس ذخیره می‌شوند.
  • بومی و قدیمی بودن الماس: نرم‌افزار CRM الماس به دلیل قدمت بالایی که دارد توانسته مطابق با نظرات مشتریان زیادی امکانات خود را گسترش دهد و نیازهای بسیاری از کسب و کارها را برطرف نماید. الماس به عنوان یکی از پیشرفته ترین نرم افزارهای CRM ویندوزی در ایران شناخته شده که همین امر موجب بی نیازی سازمان‌ها از نرم‌افزارهای جانبی شده است.
  • امنیت دیتا در الماس: نرم افزار CRM الماس که یکی از بهترین CRM های ایرانی است تمامی اطلاعات و دیتای کسب‌وکارها را در درون سرور همان سازمان نگهداری می‌کند و به هیچ عنوان امکان نفوذ از خارج از سازمان وجود ندارد. الماس با استفاده از قفل سخت افزاری پیشرفته نصب و فعال می شود.

ویژگی‌های الماس CRM

  • نوع پلتفرم: نرم‌افزار CRM الماس بر بستر ویندوزی نوشته شده است. بنابراین سازمان ها و کسب‌وکارهایی که تمایل دارند تمامی‌اطلاعات سازمانشان درون سازمان ذخیره شوند می‌توانند از CRM الماس استفاده نمایند. برای نصب و استقرار CRM الماس در سازمانتان کافیست یک کیس کامپیوتر داشته باشید تا هسته نرم‌افزار بر روی آن نصب شود و سایر کارکنان از آن بر روی سیستم خود استفاده کنند.
  • هزینه الماس: هزینه خرید نرم افزار CRM به صورت یکبار پرداخت می‌باشد و لایسنس و قفل سخت افزاری نرم افزار به صورت دائمی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد و برای استفاده از نرم‌افزار نیازی به پرداخت ماهیانه و یا سالیانه نیست. شروع قیمت الماس از 13.000.000 تومان می‌باشد.
  • دمو: برای مشاهده نرم افزار CRM الماس و چگونگی عملکرد نرم‌افزار باید با تیم الماس در ارتباط باشید.

سایت الماس: almascrm.com

2. معرفی نرم افزار CRM مدیل

بهترین CRM فارسی رایگان

نرم افزار CRM مدیل یکی از بهترین نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان است که از سال 1399 توسعه یافته است. شاید مدیل نوپا بنظر برسد ولی باتوجه به امکانات و ماژول هایی که دارد، تجربه ی چندین ساله ای از خودش را در کسب و کارها به نمایش گذاشته است. چراکه توانسته است نیاز درصد زیادی از کسب و کارها را برآورده کند. توسعه دهنده مدیل توانسته در مدت زمان کوتاهی فراتر از یک CRM پیش رود و نیاز کسب و کارها را در زمینه های مختلفی برطرف کند و کسب و کارها را به سمت سیستم سازی پیش ببرد.

دلایل انتخاب CRM مدیل به عنوان بهترین CRM ایرانی

  • رابط کاربری آسان: یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب بهترین نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری رابط کاربری آسان نرم افزار است. منظور از رابط کاربری آسان یعنی با یک آموزش ساده بتوان به راحتی با نرم افزار کار کرد و فرآیندهای اجرایی در نرم افزار را بتوان به راحتی تعریف کرد.
  • سرعت نرم افزار: نرم‌افزارهایی که امکانات کامل و زیادی دارند معمولا با مشکل سرعت مواجه می شود. ولی از آنجایی که کد نویسی مدیل به صورت بهینه انجام شده است، سرعت بالای کار با نرم افزار باعث شده است تا مدیل به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای CRM شناخته شده باشد.
  • امکانات کاربردی: اگر بخواهیم تخصصی به مسئله امکانات نرم افزارهای CRM نکاه کنیم، باید بگوییم امکانات زیاد دلیل بر بهترین شدن نیست. بلکه امکانات کاربردی و موثر است که یک نرم افزار را به بهترین CRM تبدیل می کند.
  • قیمت به‌صرفه: اگر بخواهیم منطقی به موضوع قیمت مدیل بپردازیم باید بگویم باتوجه به امکانات، پشتیبانی و در حال توسعه بودن نرم افزار مدیل، قیمت مقرون به صرفه ای دارد. لازم به ذکر است که قیمت مدیل به صورت سالیانه پرداخت می شود. بنابراین نسبت به هزینه نرم افزارهایی که یکبار پرداخت هستند هزینه کمتری دارد.
  • پشتیبانی: تیم پشتیبانی مدیل یک تیم تخصصی و فنی می باشد که مشکلات کاربران را در اسرع وقت حل خواهند کرد. پشتیبانی مدیل از طریق تماس تلفنی و تیکت انجام می شود.
  • توسعه و آپدیت: یکی دیگر از دلایل انتخاب CRM مدیل به عنوان بهترین نرم افزار، توسعه و آپدیت های دائمی نرم افزار است. چرا که توسعه دهنگان مدیل همواره در حال نیاز سنجی کسب و کارهای مختلف هستند و نیازشان را در قالب ماژول ها به نرم افزار اضافه می کنند. لازم به ذکر است افراد در هر زمان که مدیل را تهیه می کنند می توانند از آخرین آپدیت ها بهره مند شوند.
  • چندزبانه: مدیل دارای زبان فارسی و انگلیسی می‌باشد که کسب‌وکارها متناسب با نیاز خود می‌توانند زبان‌های بیشتری را به صورت دستی به نرم افزار اضافه کنند.
  • دارای اپ موبایل: مدیل برای بهترین شدن اقدام به تولید نرم افزارهای اندروید و همچنین وب اپ برای استفاده در تلفن های همراه، با ریسپانسیو دقیق نموده است. بنابراین افراد سازمان در هر مکانی می توانند از نرم افزار به راحتی و با دسترسی سریع استفاده کنند.

ویژگی های مدیل

  • نوع پلتفرم: مدیل نیز همانند دیدار به صورت ابری می‌باشد. بسیاری از کسب و کارها نمی خواهند هزینه نگهداری اطلاعات و سرور را برای نصب نرم افزار CRM بدهند. بنابراین مدیل پلتفرم های خود را به صورت تحت وب ایجاد کرده است و افرادی که از مدیل استفاده می کنند می توانند در هر زمانی و هر مکانی تنها با دسترسی به اینترنت به CRM مدیل متصل شوند و از ان استفاده کنند. دلیل شارژ سالیانه مدیل هم به همین علت است. لازم به ذکر است که مدیل سیاست حریم خصوصی و محرمانگی اطلاعات را به صورت کامل رعایت می کند.
  • هزینه: از انجایی که مدیل همانند دیدار یک CRM ابری است رقیب جدی برای دیدار محسوب می‌شود. بنابراین مدیل علاوه بر دارا بودن امکانات بیشتر نسبت به دیدار، قیمت کمتری دارد. هزینه مدیل نیز باتوجه به نیاز کسب‌وکارها به صورت ماهیانه و یا سالیانه پرداخت می‌شود. شروع هزینه مدیل از 291.500 تومان در ماه می‌باشد.
  • دمو: CRM مدیل یک نسخه رایگان با امکانات مورد نیاز کسب‌وکارهای نوپا تعبیه کرده که به صورت نامحدود قابل استفاده است. بنابراین دموی مدیل محدودیت زمانی ندارد. علاوه بر این دانلود و نصب اپلیکیشن اندروید مدیل هیچ هزینه اضافه تری ندارد و حتی در نسخه رایگان نیز می توان از آن استفاده کرد.

3. معرفی نرم افزار CRM نور

راهنمای انتخاب بهترین نرم افزار CRM در ایران

به جرئت می‌توان گفت که CRM نور یکی از بزرگ‌ترین و بهترین نرم افزارهای CRM ایرانی نرم افزار نور است که در سطح جهانی نیز می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد چرا که نور تنها یک CRM ساده نیست و نیاز هر نوع سازمانی با هر میزان گستردگی را برآورده می‌کند. نور تنها یک نرم افزار CRM نیست. بلکه باتوجه به نیاز کسب و کارها مواردی همچون باشگاه مشتریان نور، هوش تجاری نور، مدیریت رویداد و عملیات نور، مجله و وبلاگ و همچنین مارکت پلیس به CRM نور اضافه خواهد شد که خود موجب یکپارچگی تمامی اطلاعات می شود.

دلایل انتخاب نور به عنوان بهترین نرم افزار CRM ایرانی

سرعت بالا: سرعت کار کردن با نور با وجود اینکه نرم افزار به صورت تحت وب می باشد، از یک نرم افزار ویندوزی بیشتر است. سرعت CRM نور یک عامل مهم در انتخاب آن به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای CRM ایرانی می باشد.
امنیت بالا: نرم افزار CRM نور تحت وب می باشد و می توان با دسترسی به اینترنت از آن استفاده کرد ولی تفاوت ان با نرم افزارهای ابری این است که نرم افزار بر روی سرورهای مشتریان نصب می شود و تمامی اطلاعات و دیتاها درون سازمان نگهداری می شود و امکان انتشار دیتاها به حد زیادی کاهش می یابد. علاوه بر این اقدامات امنیتی کامل بر روی نرم افزار انجام شده است.
رابط کاربری آسان: رابط کاربری یکی از عوامل مهم در انتخاب یک CRM خوب است. نور در این زمینه بسیار قوی عمل کرده و با وجود امکانات گسترده آن، دسترسی آسان و طراحی زیبایی را برای کار با نرم افزار در نظر گرفته است.
پشتیبانی: کارشناسان نور با سرعت بالای پشتیبانی، نور را تبدیل به یکی از بهترین ها در ایران کرده اند. مشکلات فنی و تخصصی مشتریان نور در کمترین زمان حل خواهد شد.
یکپارچگی و انسجام: نرم افزار نور به دلیل قابلیت هایی فراتر از یک CRM، سازمان ها را از سایر نرم افزارهای جانبی بی نیاز می کند و تمامی اطلاعات به صورت یکپارچه ذخیره می شوند. علاوه بر این اطلاعات تمامی افراد سازمان، مشتریان، سایر ذی‌النفعان و به طور کلی هر شخص حقیقی و یا حقوقی که با سازمان در ارتباط است به صورت یکپارچه در پرونده افراد جمع آوری می شوند.
فرم ساز های پیشرفته: تقریبا همه نرم افزارهای CRM فرم ساز دارند. اما CRM نور یکی از قوی ترین و پیشرفته ترین فرم سازها را دارد که سازمان ها با این قابلیت می توانند دیتاهای مورد نیاز را جمع آوری کنند و گزارشات آن ها را بگیرند.

ویژگی های نور

نوع پلتفرم: نرم افزار CRM نور به صورت تحت وب قابل استفاده است و بر روی سرورهای خود مشتریان نصب می شود.
هزینه: هزینه نور به صورت یکبار پرداخت می باشد و نیازی به شارژ ماهیانه یا سالیانه نیست. قیمت CRM نور از 179.900.000 شروع می شود.
دمو: برای دریافت دمو باید با کارشناسان نور در ارتباط باشید تا آن را برای شما نصب کنند.

4. معرفی نرم‌افزار تیم CRM

تیم crm

تیم CRM یک نرم‌افزار نسبتا جوان ولی پر از تجربه است که به صورت حرفه ای در حال رشد است. CRM تیم نیز با استفاده از امکانات کاربردی و قیمت مقرون به صرفه به عنوان بهترین نرم‌افزار CRM ایرانی شناخته شود. تیم سی آر ام با چشم انداز آسان کردن کارها و افزایش بهره وری و کاهش خطاهای انسانی در ‌کسب‌وکارها وارد این عرصه شده است. باید توجه کرد که یک CRM دیگری با اسم تیمت وجود دارد که نباید آن را با تیم اشتباه گرفت.

دلایل انتخاب تیم CRM به عنوان بهترین نرم‌افزار CRM ایرانی

  • امکانات کاربردی: تیم CRM بجای آنکه روی افزایش ماژول‌ها کار کند، روی کاربردی بودن امکانات تمرکز کرده است. علاوه بر این روز به روز به این امکانات کاربردی اضافه می‌کند تا مطابق با نیاز روز ‌کسب‌وکارها پیش برود.
  • اپلیکیشن رایگان: تیم CRM یک نرم‌افزار ابری است که با استفاده از اینترنت می‌توان از هر مکانی به ان دسترسی داشت. با این وجود نرم‌افزار اندروید و وب اپ برای استفاده از تلفن‌های هوشمند را تولید کرده که برای نصب و دانلود آن نیازی به پرداخت هزینه اضافه تر نیست.
  • مشاوره فروش: برای انتخاب بهترین CRM و بهترین ماژول‌ها برای نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری، مشاورین تیم به صورت دقیق و رایگان برای ‌کسب‌وکارها نیازسنجی انجام می‌دهند. بدین صورت ‌کسب‌وکارها نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای ماژول‌های غیرکاربردی ندارند.
  • پشتیبانی: تیم فنی تیم به صورت حرفه ای و در زمان کم مشکلات افراد را به صورت تلفنی، ریموت و تیکت حل می‌کنند.
  • آموزش: آموزش‌های رایگان تیم به صورت کلیپ تیم را به یکی از بهترین نرم‌افزارهای CRM برای انتخاب ‌کسب‌وکارها تبدیل کرده است. با استفاده از کلیپ‌های آموزشی می‌توان کار کردن با نرم‌افزار را یاد گرفت و نیازی به پرداخت هزینه برای آموزش نیست. علاوه بر این در صورت درخواست خریداران آموزش حضوری و یا به صورت آنلاین نیز داده می‌شود.

ویژگی‌های نیم

  • پلتفرم: تیم به صورت ابری قابل استفاده است و نیازی به زیرساخت برای نصب نرم‌افزار ندارد.
  • هزینه: از آنجایی که نرم‌افزار تیم ابری است هزینه آن به صورت ماهیانه و یا سالیانه پرداخت می‌شود. هزینه تیم از 299.000 تومان در ماه شروع می‌شود که نسبت به رقیب خود که پلتفرم‌های ابری دارند امکانات بیشتر و قیمت مقرون به صرفه تری دارد.
  • دمو: تیم CRM نیز دارای نسخه دمو است و برای دریافت آن با مشاورین تیم در ارتباط باشید.

سایر نرم‌افزارهای CRM در ایران

4 نرم افزار معرفی شده یعنی CRM الماس، CRM نور، CRM مدیل و CRM تیم به عنوان بهترین نرم افزارهای CRM ایرانی شناخته می شوند و این 4 نرم افزار بر اساس معیارهای مختلف به عنوان بهترین ها شناخته می شوند.

اما برای راهنمایی بهتر 4 نرم افزار دیگر که در ایران شناخته شده اند را نیز معرفی خواهیم کرد.

معرفی نرم‌افزار دانا

دانا پرداز

نرم‌افزار دانا نیز یکی از بهترین نرم‌افزارهای CRM برای مدیریت ارتباط با مشتریان است که توانسته سهمی‌از بازار را بدست اورد. این نرم‌افزار بیشتر روی ارسال پیام از طریق مختلف تمرکز داشته و امکانات مختلفی در این خصوص در نرم‌افزار خود جای داده است.

دلایل انتخاب داناپرداز به عنوان بهترین نرم‌افزار CRM ایرانی

  • مشاوره قبل خرید: دانا پرداز به افرادی که قصد خرید CRM دارند از طریق فرم‌های مختلفی که در سایت قرارداده خریداران CRM را راهنمایی می‌کنند و مشاوره می‌دهند.
  • نسخه وب اپ: دانا نسخه PWA را برای استفاده کنندگان از نرم‌افزار قرارداده که برای سهولت استفاده در تلفن‌های همراه می‌باشد. البته طبق آخرین اطلاعات نسخه اندروید ندارد و صرفا باید با نسخه وب اپ کار کرد.
  • چت آنلاین: در دانا می‌توان از قابلیت چت آنلاین برای صحبت کردن بین افراد استفاده کرد.
  • خدمات استقرار: برای راه اندازی دانا می‌توانید از خدمات استقرار خود مجموعه بهره مند شوید که البته ملزم به پرداخت هزینه و اصطلاحا خرید خدمات آنبوردینگ دانا هستید.

ویژگی‌های دانا

  • پلتفرم: دانا هم به صورت ابری و هم به صورت محلی قابل نصب است که البته امکانات هردو پلتفرم یکسان است.
  • هزینه: مبلغ خرید دانا به صورت ابری به ازای هر کارشناس و برای هر یکماه از 228.000 تومان شروع می‌شود و برای نسخه محلی از 29.160.000 شروع می‌شود که تنها سه کارشناس می‌توانند استفاده کنند و بدون کاربر است. برای ثبت کاربر باید نسخه‌های بالاتر را تهیه کرد.
  • دمو: دارای دمو 14 روزه با تکمیل فرم درخواست.

معرفی نرم افزار CRM پیام گستر

پیام گستر

نرم‌افزار پیام گستر نیز همانند الماس قدمت بالایی دارد. اخیرا پیام گستر نیز اقدام به توسعه باشگاه مشتریان نیز نموده است. پیام گستر به لحاظ قیمت و هزینه، نسبت به سایر رقبا در این حوزه، قیمت بالایی دارد. اما برای انتخاب امکانات می‌توان به صورت سفارشی ماژول‌ها را انتخاب کرد و سفارش داد. هزینه آموزش و استقرار نیز به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

دلایل انتخاب پیام گستر به عنوان بهترین نرم‌افزار CRM ایرانی

  • دارای اپ اندروید: پیام گستر اپلیکیشن اندروید نیز برای استفاده از نرم‌افزار تولید کرده. البته برای داشتن اپلیکیشن موبایل نیازمند پرداخت هزینه می‌باشد.
  • امکانات متنوع: پیام گستر برای بهترین CRM شدن امکانات مختلفی در CRM خود گنجانده که همگی به مدیریت بهتر ارتباط با مشتریان کمک می‌کنند.
  • چند زبانه: پیام گستر همانند رقیب اصلی خود یعنی نور قابلیت اضافه کردن چند زبانه را دارد و می‌توان ترجمه‌های زبان‌های مختلف را به صورت دستی در نرم‌افزار اضافه کرد.
  • دارای فرم ساز: یکی دیگر از دلایل انتخاب پیام گستر به عنوان بهترین نرم‌افزار CRM، قابلیت فرم ساز آن می‌باشد که می‌توان از فرم‌ها استفاده‌های مختلفی برای مدیریت بهتر کرد.

ویژگی‌های پیام گستر

  • پلتفرم: پیام گستر هر دو مدل پلتفرم ابری و وبی را تولید کرده.
  • هزینه: پلتفرم ابری پیام گستر با امکانات محدود از 170.000 تومان برای هر کاربر برای یکماه شروع می‌شود. پلتفرم وبی مدیل برای دریافت کنسول مدیریت ارتباط با مشتری که همان هسته CRM است باید مبلغ 31.200.000 تومان پرداخت کرد.
  • دمو: دارای 30 روز تست رایگان.

معرفی نرم‌افزار سرو

سرو

یکی دیگر از CRM‌های ایرانی که به عنوان بهترین نرم‌افزار CRM می‌توان از آن اسم برد، سرو است. این نرم‌افزار نیز برای تیم‌های بازاریابی، فروش و خدمات امکانات مختلفی را در نظر گرفته است.

دلایل انتخاب سرو به عنوان بهترین نرم‌افزار CRM ایرانی

  • ظاهر: ظاهر و طراحی نرم‌افزار با رنگ‌های مختلف طراحی شده که از نظر استفاده کنندگان یک عامل برای انتخاب سرو به عنوان بهترین سی آر ام ایرانی می‌باشد.
  • نسخه موبایل: سرو نیز برای بهترین بودن و عقب نماندن از رقبا نرم‌افزار اندروید برای استفاده از تلفن‌های هوشمند را طراحی کرده است. در سایت سرو دکمه برای دانلود نسخه IOS نیز وجود دارد ولی عملا کار نمی‌کند و بنظر میاد هنوز برای گوشی‌های آیفون نسخه ای در نظر نگرفته است.
  • اتصال به راهکاران سیستم: سرو با نرم‌افزارهای راهکاران سیستم نیز متصل می‌شود که البته طبق آخرین اطلاعات این امکان در نسخه‌های پایه و حرفه ای وجود ندارد و باید نسخه بینهایت و اختصاصی تهیه کرد.

ویژگی‌های سرو

  • پلتفرم: سرو به صورت ابری قابل عرضه است و به صورت نصبی نیست.
  • هزینه: مبلغ خرید سرو در صورتی که پرداخت را به صورت یکجا برای یکسال انجام دهید از مبلغ 225.000 تومان برای هر یکماه شروع می‌شود و به ازای هر کاربر می‌باشد. اگر خدمات پس از فروش سرو را نیاز داشته باشید،از مبلغ 675.000 تومان ماهانه برای هر کاربر شروع می‌شود.

معرفی نرم افزار CRM دیدار

دیدار

نرم‌افزار CRM دیدار به دلیل تبلیغات گسترده به عنوان یکی از شناخته شده‌های حوزه CRM می‌باشد. این نرم‌افزار توانسته مشتریان زیادی را به خود جذب کند. دیدار یک CRM مبتنی بر فضای ابری است که در ادامه به دلایل انتخاب دیدار به عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای CRM ایرانی می‌پردازیم.

دلایل انتخاب CRM الماس به عنوان بهترین CRM ایرانی

  • دسترسی از بیرون سازمان: از آنجایی که نرم افزار CRM دیدار ابری است، با داشتن اینترنت می‌توان به نرم‌افزار دسترسی پیدا کرد و از امکانات آن استفاده کرد.
  • محیط زیبا: از دیگر دلایل انتخاب CRM دیدار، طراحی محیط نرم افزار است.
  • وعده افزایش 300 درصدی فروش: در سایت دیدار عبارت‌های افزایش 300 درصدی فروش به چشم می‌خورد. ولی در این خصوص نمی‌توان آمار دقیقی بدست آورد چراکه هر کسب‌وکاری و هر صنعتی متناسب با حوزه فعالیت خود می‌تواند فروش خود را با CRM افزایش دهد.
  • آموزش: نرم‌افزار دیدار بر روی طرح‌های پیشرفته خود آموزش رایگان نیز قرار داده است.
  • مناسب فروش: دیدار بر روی فعالیت فروش کار کرده است که امکانات دیدار بیشتر به سمت امور فروش می‌باشد.

ویژگی‌های CRM دیدار

  • نوع پلتفرم: نرم افزار CRM دیدار در محیط ابری می‌باشد بنابراین برای استفاده از آن می‌بایست به اینترنت متصل شد.
  • هزینه: هزینه CRM دیدار از 328.000 تومان به ازای یک کاربر به اضافه هزینه مالیات شروع می‌شود و به صورت ماهیانه و سالیانه می‌باشد و مشتریان باید پس از اتمام طرح خود مجددا آن را خریداری کنند.
  • دمو: به مدت 14 روز امکان استفاده رایگان دارد.

مقایسه بهترین CRM های ایرانی

ویژگی‌ها الماس مدیل نور دیدار پیام گستر تیم دانا سرو
نوع پلتفرم ویندوزی ابری + موبایل تحت وب (محلی) ابری ابری + وبی ابری ابری + محلی ابری
مدل پرداخت یکبار پرداخت ماهیانه/سالیانه یکبار پرداخت ماهیانه/سالیانه ترکیبی ماهیانه/سالیانه ترکیبی ماهیانه/سالیانه
مالکیت داده درون سازمان روی سرور مدیل روی سرور مشتری روی سرور دیدار نامشخص ابری در نسخه محلی نامشخص
اپلیکیشن موبایل ویندوزی دارد (رایگان) دارد دارد دارد (با هزینه) دارد (رایگان) PWA فقط فقط اندروید
امنیت اطلاعات قفل سخت‌افزاری رمزنگاری اختصاصی امنیت کامل دارد نامشخص بالا در نسخه محلی دارد
فرم‌ساز پیشرفته دارد دارد پیشرفته‌ترین متوسط دارد دارد دارد دارد
پشتیبانی و آموزش نصب حضوری + تلفنی تخصصی + ویدئویی پشتیبانی حرفه‌ای در پلن‌های بالا با هزینه جدا رایگان و ویدیویی محدود دارد

بهترین CRM برای کسب و کار ما کدام است؟

در جدول بالا مقایسه ای بین بهترین نرم افزارها انجام دادیم اما اگر هنوز برای انتخاب CRM خوب و مناسب کسب و کارتان مردد هستید، با ما همراه باشید. رکاما برای انتخاب بهترین کنار شماست!

انتخاب یک نرم افزار خوب و مناسب بر اساس آمار بدست آمده طبق تحقیقات رسمی و همچنین نظرسنجی های انجام شده، انتخاب بهترین CRM ها بر اساس 11 معیار مهم و با بررسی CRM های معرفی شده، به شرح زیر می باشد.

بهترین نرم افزار CRM فارسی

انتخاب بهترین CRM بر اساس سهولت استفاده (User-friendly بودن)

بر اساس آمار Inside CRM ۵۵٪ کاربران یوزر فرندلی بودن و سهولت استفاده را مهم‌ترین عامل می‌دانند. بر همین اساس ترتیب بهترین CRM بر اساس یوزرفرندلی بودن به شرح زیر است:

    • نور
    • مدیل
    • الماس
    • تیم
  •  

انتخاب بهترین CRM بر اساس اپلیکیشن موبایل (Mobile CRM)

طبق آمار Flowlu داشتن اپلیکیشین کاربردی و البته با هزینه پایین و یا رایگان عامل مهمی در انتخاب CRM است. بر این اساس سی آر ام های زیر انتخاب می شوند.

  • نور
  • تیم
  • مدیل
  • الماس

انتخاب بهترین CRM بر اساس اتوماسیون و سیستم سازی

طبق آمار TechRadar، انتخاب بهترین CRM بر اساس وجود ابزارهایی مانند هوش تجاری، خودکارسازی پیشرفته، سیستم‌های تحلیل داده به شرح زیر است:

  • الماس
  • نور
  • مدیل
  • تیم

انتخاب بهترین CRM بر اساس شخصی‌سازی و انعطاف‌پذیری

طبق مطالعات ResearchGate شخصی سازی و امکان گسترش عامل تأثیرگذاری در انتخاب بهترین CRM است.

  • مدیل
  • نور
  • تیم
  • الماس

انتخاب بهترین CRM بر اساس سرعت نرم افزار

سرعت عملکرد نرم افزار در انتخاب بهترین CRM بسیار اهمیت دارد. چرا که یکی از اهداف استفاده از نرم افزارها و ابزارها، افزایش انجام سرعت کارهاست. طبق نتایج بدست آمده انتخاب بهترین سی آر ام بر اساس سرعت به شرح زیر است:

  • تیم
  • نور
  • مدیل
  • الماس

 

انتخاب بهترین CRM بر اساس هزینه و قیمت

عواملی مثل ارزانی، روش های پرداخت، یبکار پرداخت بودن و یا ماهیانه و تخفیف روی طرح ها نرم افزارهای زیر معرفی می شوند.

  • مدیل
  • دیدار
  • الماس
  • نور

انتخاب بهترین CRM بر اساس امنیت

به طور کلی نرم افزارهای لوکال از امنیت بالاتری برخوردار هستند ولی با این حال هر 8 نرم افزار معرفی شده امنیت خوبی دارند.

  • الماس
  • نور
  • تیم
  • مدیل

انتخاب بهترین CRM بر اساس پشتیبانی

پشتیبانی که یکی از فاکتورهای مهم انتخاب نرم افزار است، دلیل مهمی برای انتخاب افراد می باشد. هر چهار نرم افزار معرفی شده شامل:

  • مدیل
  • تیم
  • الماس
  • نور

از رضایت مناسبی از لحاظ پشتیبانی برخوردار شده اند.

معرفی بهترین crm های معروف در دنیا

سعی کردیم خیلی خلاصه برخی از بهترین CRM های دنیا را به طور مختصر در زیر معرفی کنیم. فقط کافیست شما دکمه + را بزنید و مطالعه کنید.

CRM HubSpot، در ورود خودکار و همگام سازی داده ها از منابع مختلف ارتباطی، همانند وب سایت، تماس های تلفنی، ایمیل ها، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر، متخصص است. موردی که در HubSpot CRM قابل توجه است، رابط کاربری بصری و ناوبری آسان آن است.

در کدام کسب و کار استفاده می شود؟

HubSpot  برای فروشندگان و ارائه‌دهندگان خدمات، شرکت‌های کوچک و متوسط، خرده‌فروشی، حسابداری، املاک و مستغلات و … مناسب است. توجه داشته باشید که این سیستم مدیریت ارتباط با مشتری از لحاظ ظرفیت ذخیره‌سازی و پایگاه اطلاعاتی انعطاف‌پذیر است و کاربران می‌توانند بسته به فعالیتشان آن را گسترش دهند.

کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان است؟

تمام ویژگی‌های HubSpot CRM رایگان است و تمام کاری که باید انجام شود این است که حساب HubSpot  ایجاد شود. سپس داده‌ها وارد گردد و سیستم را مدیریت شود. این نرم‌افزار CRM به‌طور رایگان ۱ میلیون کاربر و مخاطب را در هر کسب‌وکاری پشتیبانی می‌نماید. همچنین، ذخیره‌سازی اطلاعات در آن نامحدود است، و مستندات و پروفایل مشتریان قابل سازمان‌دهی می‌باشد. 

می‌توان از این نرم‌افزار برای  پشتیبانی زنده، پشتیبانی تلفنی، برنامه‌ریزی، ردیابی خودکار بازدیدکنندگان وب‌سایت و … استفاده نمود. HubSpot CRM  امکانات دیگری همچون جلسات، پیام‌ها، دنباله‌ها، ابزار ایجاد محتوا، بازاریابی ایمیلی، مجموعه رسانه‌های اجتماعی، داشبورد تجزیه‌وتحلیل بازاریابی را ارائه می‌دهد که رایگان نیست و برای داشتن آنها باید پول پرداخت کنید.بهترین CRM خارجی

 

نرم افزار زورمو یکی دیگر از سیستم‌های ارتباط با مشتری (CRM) است که با زبان php و با استفاده از فریم ورک yii نوشته‌شده و متن باز است. تمایز این نرم‌افزار با دیگر سیستم‌ها، انعطاف‌پذیری آن و پوشش طیف گسترده‌ای از کاامکانات است. این ویژگی باعث شده که به‌آسانی بتوان این نرم‌افزار را سفارشی سازی (customize) کرد.
شرکت زورمو این سیستم را با قابلیت‌های اجتماعی نیز سازگار کرده است و محیط نرم‌افزاری شبیه به شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک دارد. زورمو مشابه با HubSpot است که ارتباط با  مشتری، خدمات بازاریابی، فروش و مدیریت پروژه را در بر می‌گیرد، اما درعین‌حال سادگی قابل‌توجهی را ارائه می‌دهد.

کدام قسمت این نرم افزار CRM رایگان است؟

نسخه رایگان منبع باز این سیستم به کاربران امکان ساخت برنامه‌های CRM سفارشی را می‌دهد و تمام فرآیندها را سفارشی می‌کند. از ویژگی‌های این سیستم می‌توان به تماس نامحدود با حساب‌های دقیق و شخصی شده (۳۶۰ نمایش)، داشبورد های سفارشی، زمینه‌ها، پوسته‌ها و برچسب‌ها، مدیریت فعالیت (جلسات، وظایف و یادداشت‌ها)، ردیابی معامله (اتوماسیون فروش، مدیریت فرصت، پیگیری فروش)، گزارش سفارشی، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت محصول (ایجاد کاتالوگ، مدیریت حجم)، امنیت پیشرفته و غیره اشاره کرد.

زومو بهترین سی آر ام

نرم افزار CRM Zurmo | نرم افزار مدیریت مشتریان رایگ

ماریا توماس مدیر محصولات در شرکت Insightly که یکی از ارائه دهنده‌های بهترین CRM مستقر در سان‌فرانسیسکو است، معتقد است که اگر شما روزانه حداقل با ۱۰ تا ۲۰ مشتری ارتباط داشته باشید، کسب‌وکار شما می‌تواند از یک ابزار CRM درست و مناسب بهره‌مند شود.  نرم افزار Insightly یک پلتفرم ساده و توسعه پذیر است که با رشد کسب و کار،  رشد می کند. همچنین این نرم افزار قابلیت های اساسی و پیشرفته را ارائه می دهد، بنابراین کاربران می توانند با یک برنامه استاندارد، رایگان و فوق العاده مقرون به صرفه شروع کنند، سپس کسب و کارشان را با نرم افزار مدیریت مشتریان و یا همان سی ار ام ارتقا دهند.

کدام قسمت این نرم افزار CRM Insightly رایگان است؟

insightly  امکان اضافه کردن ۲ کاربر، ذخیره سازی تا ۲۰۰ مگابایت، ۲۵۰۰ رکورد، ۵ تمپلت ایمیل، ایمپورت کردن ۵۰۰ سطر از فایل، پشتیبانی آنلاین و غیره را به صورت رایگان فراهم می آورد. ویژگی هایی که برای آنها باید پول پرداخت می کنید شامل همگام سازی MailChimp، تقویم و همگام سازی تماس، Onboard  کردن جلسات، گزارش های برنامه ریزی شده و هشدارهای هوشمند، نام تجاری سفارشی، مجوزهای مبتنی بر نقش، اتوماسیون کار است، که رایگان نیست.

نرم افزار CRM  insigtly

 

FreshSales یکی از CRMهای محبوب شرکت Freshdesk است که برای برآورد و مدیریت نیازهای مشتری طراحی‌شده است. FrehSales شامل یک بسته جذاب رایگان و ویژه برای کسب‌وکارهای کوچک و درحال‌توسعه می‌باشد. آنچه در مورد FreshSales  قابل‌توجه است سادگی آن است.  این نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری از تعداد نامحدود کاربر، رکوردها و پایگاه مخاطب نامحدود، گزارش‌های پیشرفته، و غیره پشتیبانی می‌کند.

کدام قسمت این نرم افزار CRM Freshdesk، رایگان نیست؟

امکانات دیگری که کاربران برای داشتن آنها باید پول پرداخت کنند و رایگان نیست، شامل نمایش کانال معاملات، ردیابی ایمیل در زمان واقعی، قالب‌ها و اطلاعیه‌ها، ادغام تقویم گوگل، گزارش‌های سفارشی، قلمروها، ردیابی رویداد در برنامه، پیگیری رویدادهای وب‌سایت، یکپارچگی بخش است.

بهترین نرم افزار CRM رایگان freash sales

Zoho CRM یک نرم‌افزار قوی CRM است که تنها به این دلیل که پرداختی برای آن انجام نداده‌اید از ارائه قابلیت‌های خود خودداری نمی‌کند. برخلاف دیگر CRM ها، Zoho CRM تمام ویژگی‌های اصلی نرم‌افزار CRM را رایگان ارائه می‌دهد و به کاربران اجازه می‌دهد بدون هیچ هزینه اضافی از این نرم‌افزار برای ۱۰ کاربر استفاده کنید.همچنین می‌توانند بدون نیاز به خرید طرح، هر زمان و هر جایی که از نرم‌افزار تلفن همراه CRM استفاده کنند. و به تمام داده‌های خود دسترسی داشته باشند.

کدام قسمت این نرم افزارZoho CRM رایگان است؟

بهترین قسمت های این نرم افزار از ویژگی‌های دیگر این نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌توان به گزارش‌های استاندارد، فرم‌های وب، ۱ گیگا بایت ذخیره‌سازی، اتوماسیون بازاریابی، مدیریت گردش کار و غیره اشاره کرد. از امکانات غیررایگان این نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM می‌توان به پیش‌بینی فروش، همکاری تیمی بین گروه‌ها، تجزیه و تحلیل سفارشی، ۱۰۰۰۰۰ رکورد ذخیره داده، ۵۰۰۰ پیام یک روز، ۱۰ فیلد سفارشی و ۲ فیلد منحصربه‌فرد در هر ماژول، همگام‌سازی با مخاطبان و تقویم‌های گوگل، ذخیره نامحدود و غیره اشاره کرد.

برترین نرم افزار CRM رایگان ZOHO

نرم افزار CRM ZOHO. بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری.

Really Simple Systems یک نرم‌افزار واقعاً ساده برای کسب‌وکارهای کوچک است که در محیط کلود (ابر) کار می‌کند و پشتیبانی عالی دارد و کاربر هرگز انتظار ندارد به‌صورت رایگان این پشتیبانی را دریافت کنید.

این نرم‌افزار سی آر ام از ۲ کاربر پشتیبانی می‌کند و شامل ۱۰۰ مگابایت فضای رایگان، پشتیبانی از ایمیل و چت آنلاین، اتوماسیون فروش، مدیریت تماس، گزارش‌های سفارشی، امنیت، امکان خرید ماژول‌های بازاریابی و غیره است.

کدام قسمت این نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) رایگان نیست؟

از امکانات قابل خرید این نرم‌افزار CRM سی آرام که رایگان نیستند، می‌توان به پشتیبانی بیشتر کاربران، حساب‌های شرکت، مخاطبین و ذخیره‌سازی، پشتیبانی تلفنی، MailSync دو طرفه، ماژول‌های بازاریابی اختیاری، ماژول سرویس اختیاری، سطوح دسترسی کاربر پیشرفته، گزارشات پیشرفته و تنظیمات سفارشی  اشاره کرد. 

برنامه ی CRM بهترین در خارج

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری Sugar CRM یکی از نرم‌افزارهای متن باز است که دارای نسخه‌های متفاوت Community ،professional corporate ،enterprise و ultimate می‌باشد.ماژول بازاریابی شوگر CRM، برای انجام امور بازاریابی ساده مناسب است. با استفاده از یک ویزارد، کل فعالیت های این سیستم قابل‌کنترل می‌باشد و یک ایجادکننده ایمیل جامع دارد. همچنین، تابع جستجوی این پلتفرم بسیار مفید می‌باشد. نتایج جستجو برای دسترسی سریع در لیست‌های drop-down نمایش داده می‌شود. sugar CRM امکان multi-tasking دارد و ۲۲ زبان را پشتیبانی می‌کند.ویژگی‌های کلیدی برنامه که برای آن باید پول پرداخت کرد، موارد پولی نرم افزار شامل اتوماسیون و پیش‌بینی فروش، مدیریت بازاریابی، اتوماسیون پشتیبانی، اتوماسیون مرکز تماس، گزارش و داشبورد، SugarCRM موبایل، نقل‌قول محصولات، جریان کار پیشرفته، دیدگاه‌های مبتنی بر نقش، دسترسی به گزارش مبتنی بر SQL، ذخیره‌سازی بیشتر، می باشند.

مدیریت ارتباط با مشتری خارجی sugar CRMCRM

Bitrix24 یک نرم‌افزار  مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM است. که به‌صورت اینترنتی و آنلاین است. در واقع بدون نیاز به نصب و از طریق اینترنت می‌توان به آن دسترسی داشت و اغلب ویژگی‌های آن برای تجارت‌های کوچک ۱۰۰% مجانی است.این نرم‌افزار به سازمان‌دهی و پیگیری ارتباط با مشتری‌های موجود یا بالقوه، همکاران، نمایندگی‌ها و … کمک می‌کند. CRM  Bitrix24 با وجود پایگاه داده‌ای که دارد، می تواند به‌راحتی رویدادهایی مانند تماس‌ها و قرار ملاقات‌ها را ذخیره و مدیریت کند. این نرم‌افزار از تعداد نامحدودی از کاربران، ۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، مدیریت تماس، بازاریابی ایمیلی، اتوماسیون فروش، صورتحساب، چت زنده، ارتباطات یکپارچه و غیره پشتیبانی می‌کند.

کدام قسمت این نرم افزار CRM پولی است؟

قسمت‌های پولی این برنامه CRM که پولی هستند، شامل اتوماسیون بازاریابی، شماره‌گیر خودکار، موضوعات سفارشی، استفاده از آرم خودتان، مدیریت زمان، استفاده از نام دامنه خودتان، و غیره است.

بهترین bitrix24 crm مدیریت ارتباط با مشتریان

 

بهترین نرم افزار CRM bitrix24

Streak ابزاری است که با جیمیل سینک می‌شود و جیمیل را به محیط یک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) واقعی تبدیل می‌نمایدمی‌توان  به‌وسیله‌ی آن، تمام بحث‌ها و مکالمه‌های خود را پیگیری کرد.

افزونه‌های بسیاری مانند Streak برای جیمیل وجود دارند. اما به‌وسیله‌ی این ابزار می‌توانید اهداف خود را دنبال نمود، امور کاری خود را زودتر به نتیجه رساند. پرسش‌های ضروری مشتریان خود را سریع‌تر پیگیری نمود. Streak محیط گرافیکی زیبایی دارد که مبتنی بر شیوه‌ی درک مستقیم طراحی‌شده است.

کدام قسمت نرم افزار CRM Streak پولی است؟

Streak یک حساب دمو هم ارائه می‌دهد که تا سقف ۵ کاربر می‌توان از آن استفاده کرد. کاربران برای پیگیری نامحدود ایمیل‌ها، پاپ لاین مشترک نامحدود، پشتیبانی از ایمیل/تلفن، اعتبار سنجی داده‌ها، مجوزها و بازیابی رویداد، گزارش و فرمول‌ها و غیره باید پول پرداخت کنند.

بهترین نرم افزار CRM خارجی پولی

 

نرم افزار CRM  streak

هدف Capsule ساده‌تر کردن CRM تا حد امکان، با ارائه ۶ قابلیت هسته‌ای برای کمک به اجرای کسب و کارها می‌باشد: مدیریت ارتباطات، مدیریت و انجام فروش، سازمان‌دهی ایمیل‌ها، ذخیره سوابق تماس‌ها، مدیریت وظایف کاربران و تکمیل سفارش سازی. کاربران با این نرم‌افزار تمام کارهای خود را در یک فلوچارت بصری می‌چینند. به این شکل می‌توانند متعلقات و ضرورت‌های کار را به‌راحتی دنبال کرده و تمام توضیحات مربوطه را در یک محل نگهداری کنند.کار با Casual خیلی ساده است و از محیط گرافیکی و جذابی بهره می‌برد که برای انجام پروژه‌های شخصی یا همکاری در تیم‌های کوچک به خوبی جواب می‌دهد. کاربران باید ابتدا از حساب دمو آن استفاده نمایند  و بعد متناسب با نیازهای  خود، حساب کاربری موردنظرشان را خریداری یا ارتقا دهند.

کدام قسمت این نرم افزار CRM پولی است؟

از ویژگی‌های پولی این برنامه CRM که رایگان نیست، می‌توان به تعداد نامحدود کاربران، ۲ گیگابایت حافظه برای هر کاربر و مدیریت ۵۰، ۰۰۰ مخاطب، اشاره نمود

CRM خارجی

چرا باید بهترین CRM را پیدا کنیم؟

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری راه حلی سیستماتیک و در برخی مواقع یکپارچه است. این پلتفرم برای دستیابی، توسعه و حفظ رضایتمندی مشتریان، افزایش سودآوری و ایجاد ارزش‌افزوده اقتصادی در فرآیندهای بازاریابی، فروش و خدمات پس از فروش سازمان کاربرد بسیار دارد.

همچنین با تکیه‌ بر راه‌حل‌هایی که نرم‌افزار CRM ارائه می‌دهد، کسب‌وکارها می‌توانند فرآیندهای خود را بهینه و خودکار کنند. و راه‌هایی در جهت درک بهتر رابطه سازمان با مشتری بیابند.

مشاوره دریافت بهترین نرم افزار CRM

در ایران شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید نرم‌افزارهای CRM کرده اند. برخی با تقلید و کپی کامل از نرم‌افزارهای خارجی اقدام به تولید کرده اند و برخی باتوجه به نیاز کسب‌وکارهای ایرانی و فرهنگ مدیریت مشتریان در ایران امکاناتی را در نرم‌افزارهای خود تعبیه کرده اند. ما به شما 3 تا از بهترین نرم افزارهای CRM را معرفی خواهیم کرد که هرکدام به نوع خود برای انواع مختلف کسب‌وکارها مناسب می باشد.

به عنوان بهترین CRM های ایرانی می توان از نرم‌افزار CRM الماس، نرم‌افزار CRM مدیل و نرم‌افزار CRM نور نام برد. در ادامه مشخصات و دلایل انتخاب هرکدام را بیان خواهیم کرد. همچنین در صورت نیاز برای دریافت مشاوره و راهنمایی خرید CRM می توانید با مشاورین و کارشناسان گروه مهندسی نرم افزاری رکاما تماس برقرار کنید تا باتوجه به نیاز و نوع کسب و کارتان بهترین نوع CRM را به شما معرفی کنند.

03137763088

راهنمای گام به گام انتخاب بهترین نرم افزار سی آر ام

اگر قصد دارید بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری را خودتان انتخاب کنید، حتما به موارد زیر دقت کنید. برای انتخاب صحیح و درست 19 گام وجود دارد که با طی کردن آن ها می توان بهترین سی آر ام را برای خود انتخاب کنید.

بله، هر کسب و کار اقتضائات خودش را دارد. به نظر مشاوران رکاما، اجرای موفق CRM، وابستگی کامل به استراتژی ها، اهداف و شرایط درونی و بیرونی کسب وکار دارد.

1- تعیین زمان خرید و راه اندازی CRM

2- شناسایی زیرساختها برای استقرار CRM

3- شناسایی فرهنگ ارتباط با مشتری موجود در شرکت و بلوغ سازمانی

4-     تعیین اهداف و دلایل خرید و استقرار CRM

5- تعریف راههای رسیدن به اهداف CRMّ و برنامه عملیاتی

6- نیازهایی که باید نرم افزار CRM رفع کند تعریف کنید

7- نیاز های خود را اولویت بندی نمایید.

8- در انتخاب نرم افزار CRM با خودتان رو راست باشید.

9- ویژگیها، امکانات و توانمندیهای نرم افزارهای CRM را گردآوری نمایید

10- به نرم افزارهای CRM امتیاز بدهید

11- ویژگیهای کلیدی و استاندارد برای انتخاب نرم افزار CRM فراموش نکنید

12- اتصال به دستگاههای ارتباط و مخابراتی

13- هزینه نگهداری اطلاعات

14- امنیت اطلاعات در نرم افزار CRM

15- سرعت نرم افزار CRM پارامتر کلیدی دیگر

16- سیستم گزارشات و داشبورد

17- گزارش سازی از نرم افزارهای دیگر و دیتا بیس دلخواه

18- همیشه کامل بودن مفید نیست 

19- ابزارهایی وجود دارد که کارکردن با نرم افزار CRM را راحت می کند

چگونه بهترین CRM ایرانی فارسی را انتخاب کنیم؟

قدم اول انتخاب بهترین CRM: تعیین زمان خرید و راه اندازی CRM

مدیران هر شرکت باید در نظر داشته باشند، زمانی که قصد کردند سیستم CRM  را در شرکت یا سازمان خود راه اندازی کنند چقدر زمان دارند، چقدر نیرو برای راه اندازی می توانند تعریف کنند، دلیل ارائه این موضوع آن است که برخی از سی آر ام ها برای پیاده سازی و اجرا از تیم پشتیبان اختصاصی خود استفاده می کنند و برخی از نرم افزار های CRM بر آموزش مناسب تاکید دارند. برخی کل کا را بر عهده خریدار که شمایید می گذارند برخی مشاوره  و همراه استقرار آموزش دارند.

قدم دوم  انتخاب بهترین CRM: شناسایی زیرساختها

برای انتخاب بهترین نرم افزار سی آر ام باید انطباق نرم افزار با زیرساختهای کسب و کارتان را بررسی کنید، گاهی مشاهده می شود، شرکتها نرم افزاری را تهیه کرده اند که نمی تواند مثلا با زیرسیتم ویپ یا پیامک یا ایمیل ارتباط برقرار کند یا بر عکس به دلیل داشتن امکانات زیاد در برقراری با انواع زیرساختها هزینه ای زیادی را به سازمان تحمیل می کند. بهترین سی آر ام آن استکه انطباق بیشتری با زیرساختهای شرکت شما داشته باشد.

قدم سوم  انتخاب بهترین CRM: شناسایی فرهنگ ارتباط با مشتری موجود در شرکت و بلوغ سازمانی

یکی از چالش های اصلی در انتخا و اسقرار بهترین CRM این است که شرکت یا کسب و کار شما در حال حاضر در رابطه با مبحث ارتباط با مخاطب و مشتری دارای چه وضعیتی است؟. اگر از قبل روی این موضوع فرهنگ سازی شده بدانید پیاده سازی و استقرار آسانتر است نسبت به وقتی که مدیران شرکت قصد پیاده سازی دارند و می خواهند همزمان با استقرار و آموزش نرم افزار CRM فرهنگ مدیریت ارتباط با مشتری را هم در سازمان ایجاد نمیاند. این نکته رابطه مستقیم با انتخاب شرکت ارائه دهنده نرم افزار سی آر ام دارد. بهترین شرکت CRM  شرکتی است که برای همه وضعیتها و برای همه مدلهای بلوغ سازمانی راهکار نرم افزاری داشته باشد. مثلا مدل سی آر ام ابری، نصبی ویندوزی، نصبی وبی . بهترین شرکتهای سی آر ام می توانند به شما نرم افزارهای مختلف را به صورت بخش بخش و ماژولار و متناسب با پیشرفت شما بفروشند و پیاده سازی و فعال نمایند.

قدم چهارم  انتخاب بهترین CRM: تعیین اهداف و دلایل خرید و استقرار CRM

خیلی از مدیران انتخاب بهترین نرم افزار CRM را فقط در نوع برنامه وامکانات نرم افزار CRM جستجو می کنند در حالی که انتخاب بهترین نرم افزار CRM رابطه مستقیم با اهداف و دلایلی دارد که مدیران شرکت را متمایل به پیاده سازی و اجرای این برنامه نموده است. گاهی دلایلی مثل الزامات مشتری و گاهی مباحث رقابتی و حفظ مشتری و گاهی ایجاد نظم در شرکت، بهتر است برای اینکه اهداف را دقیقتر تعیین کنید با مشاوران رکاما و شرکتهای مربوطه به آن تماس بگیرید.

قدم پنجم  انتخاب بهترین CRM: تعریف راههای رسیدن به اهداف CRMّ و برنامه عملیاتی

برای آنکه بتوانید به اهداف خود دست پیدا کنید ، راهکارها و ابزارها را مشخص کنید . داشتن Action Plan یاری کننده مدیران است تا زمانبندی لازم برای رسیدن به اهداف پیاده سازی CRM تدوین نمایند.

وقتی شما اکشن پلان را برای پیاده سازی نرم افزار CRM در شرکت تدوین می نمایید در واقع موارد زیر را مشخص می کنید

  • چه کسی یا کسانی باید درگیر این ماجرا شود؟
  • چه فعالیتهایی باید انجام شود؟
  • در چه زمانی هر فعالیت باید انجام شود؟
  • در چه محل و مکانی باید این فعالیتها صورت گیرد؟
  • چه منابعی باید برای انجام فعالیتها تامین شود؟
  • در انتخاب نرم افزار CRM با خودتان رو راست باشید.
آموزش گام به گام انتخاب بهترین CRM فارسی
روش دریافت بهترین نرم افزارهای CRM چیست؟

قدم ششم  انتخاب بهترین CRM: نیازهایی که باید نرم افزار CRM رفع کند تعریف کنید

مدیران گامهایی تعریف شده را تا اینجا به درستی برداشته اند. حالا تصویر روشنی از نیازهای امروز و فردا در دست دارند . این نیاز ها باید به صورت فهرست وار تدوین و آماده شوند . نیازهایی که مرتبط می شود با انتخاب بهترین و کاملترین و کارگشا ترین نرم افزار CRM برای شرکت شما ، مشخص شده است.

قدم هفتم  انتخاب بهترین CRM: نیاز های خود را اولویت بندی نمایید.

با توجه به اینکه ممکن است همه نیازهای شما این قابلیت را نداشته باشد که توسط نرم افزار CRM انتخابی تان برطرف شود. یا هزینه تهیه ماژول آن بالا باشد. یا ممکن است نیاز به برنامه نویسی و سفارشی سازی داشته باشد. لذا باید برای نیازهای CRM خودتان اولویت بندی داشته باشد. که بدانید کدام نیاز با چه هزینه ای باید زود تر بر طرف گردد.

قدم هشتم  انتخاب بهترین CRM: در انتخاب نرم افزار CRM با خودتان رو راست باشید.

همیشه بهترین برندهای نرم افزارCRM ، بهترینهای آن نیستند. نیازهای مشتریان در استفاده از نرم افزار CRM با هم متفاوت است. شرکتهای تولید کننده نرم افزارCRM ، معمولا تمرکز خود را بر رفع نیازهای عمومی و بازارهای هدف و درآمدزا تر می نهند. لذا در زمان انتخاب نرم افزار CRM باید با خودمان رو راست باشیم . نرم افزار خودرو لوکس نیست که برای نمایش دادن خریداری شود.

لذا نرم افزاری بهترین نرم افزار CRM است که به را حتی بتواند بیشترین نیازها و خواسته های شرکت شما را بر طرف نمایید.

 

قدم نهم  انتخاب بهترین CRM: ویژگی‌ها، امکانات و توانمندی‌های نرم افزارهای CRM را گردآوری نمایید.

فهرستی از همه امکانات نرم افزارهای CRM تهیه نمایید. امکانات آنها را به یک جدول انتقال دهید. بهتر است به همان جدول نیازهای شرکت منتقل کنید. هر امکان را در مقابل نیازی که می تواند برطرف نماید قرار دهید. اولویت بندی خود را اعمال نمایید . حالا متوجه می شوید که کدام نیاز های شما راهکار نرم افزاری دارند.

در اینجا لیستی از برخی امکانات سه برنامه و پلتفرم CRM   که گروه رکاما متعلق به آن است آورده ایم که شما را در انتخاب بهترین نرم افزار سی آر ام کمک کنیم.

قدم دهم :به نرم افزارهای CRM امتیاز بدهید

بعد از آنکه مشخصات و امکانات نرم افزار ها را شناسایی کردید و مطابق نیازهای طبقه بندی شده شرکت خودتان طبقه بندی نمودید. باید هر نرم افزار را متناسب با میزان تاثیری که در رفع نیازهای شما دارد ، امتیاز بدهید.
حالا فهرستی دارید که با شما حرف می زند . به شما می گوید کدام نرم افزار از لحاظ میزان امکانات مؤثر می تواند کار شما را بیشتر راه بیندازد و بیشتر کاربردی باشد.

چگونه می توان در ایران بهترین CRM را انتخاب کرد؟
راهنمایی برای قدم های انتخاب بهترین نرم افزار CRM فارسی
  • اتصال به خطوط شهری و انواع آن
  • اتصال به خطوط سیپ ترانک SIP TRUNK
  • اتصال به سانترال
  • قابلیت ضبط مکالمات
  • امکان ثبت موضوع روی تماس
  • امکان ثبت توضیحات
  • اتصال به ویپ
  • گزارش گیری های چند سطحی
  • اتصال به موبایل و بالاخص تلفنهای هوشمند
  • قابلیت تبدیل شدن نرم افزار به سافت فون

قدم یازدهم: ویژگی‌های کلیدی و استاندارد برای انتخاب نرم افزار CRM فراموش نکنید

گاهی انتخاب نرم افزار CRM در شرکتها به صورت منفعل انجام می شود. این بدان معناست که مدیران فقط می خواهند در مواجه با مشکلات فعلی راهکاری ارائه نمایند . این درحالی است که ندیدن زوایا و شرایط محیط کسب و کار و انطباق ندادن درست آنها با نرم افزار در آینده هزینه ساز می گردد. حواستان باشد حداقل امکانات نرم افزار CRM این چهر مورد است.

  • پرونده مشتری و مخاطب
  • مدیریت وظایف و یادآور
  • اطلاع رسانی پیامکی و ایمیلی
  • گزارشات مرتبط با اقدامات برای مشتریان

توجه داشته باشید انتخاب بهترین نرم افزار CRM در واقع انتخاب ریزه کاریها و توانمندی های ارائه شده در هر نرم افزار سی آر ام است نه فقط عنوان امکان.در چند قدم بعدی برخی ویژگیهای کلیدی و استاندارد معرفی می شود. اتصال نرم افزار CRM به ابزارهای و دستگاهای مخابراتی یکی از جذابترین امکانات CRM است.

قدم دوازدهم: اتصال به دستگاههای ارتباط و مخابراتی

مدیرانی هستند که بدون در نظر گرفتن چشم انداز و اهداف خود فقط به امکان اتصال نرم افزار CRM به کالر آیدی اکتفا می کنند. و این یعنی دیدن تا نوک بینی. اگر برای خود چشم اندازی را قائل هستید که در آن ممکن است، بسترهای نوین ارتباطی ICT در شرکتتان مورد استفاده قرار گیرد. حتما امکان اتصالات زیر را مد نظر قرار دهید.

قدم سیزدهم: هزینه نگهداری اطلاعات

بسیار زیاد پیش می آید، مدیران متوجه این نکته نباشند که نرم افزار ها پس از استقرار شاهراه ارتباطی و اطلاعاتی سازمان می شوند.
لذا به سرعت و به صورت تصاعدی حجم دیتای زیادی در خود نگه میدارند. این اطلاعات می تواند شامل آرشیو اسناد و مدارک ، فایلهای صوتی مکالمات ، مکتوبات و نامه ها و غیره باشد.اگر از نرم افزارهای CRM اجاره ای یا وابسته به محیط ابری استفاده کنید باید به صورت دوره ای (ماهیانه، سالیانه) مبالغی را برای فضای اشغال شده بپردازید.
در ضمن به این مسئله هم توجه شود در صورت عدم پرداخت، دسترسی به اطلاعاتی که شاید در یک بازه زمانی طولانی جمع آوری نمودید را از دست می دهید.

قدم چهاردهم: امنیت اطلاعات در نرم افزار CRM

اطلاعات سازمان و دانش بوجود آمده در یک شرکت، دارای ارزشی بسیار بالاست. چنانکه در قیمت گذاریهای حرفه ای، ارزش یک سازمان را فقط با دارایی های فیزیکی آن نمی سنجند بلکه به میزان دانش ایجاد شده و موجود آن و قابلیت دسترسی به آن ارزش گذاری می نمایند.
نرم افزار CRM در طول زمان یکی از ابزارهای مدیریت دانش در شرکت خواهد شد. اگر شرایط دسترسی به داده های موجود در آن مشروط به اتصال آنلاین به نرم افزاری باشد یا امکان بک آپ گیری نداشته باشد. یا در سطح دیگری نشود از اطلاعات خروجی هیا صفحه گسترده مثل اکسل تهیه نمود . این بدان معناست که سازمان تمام ارزش خود را به طنابی آویزان کرده که سر آن در دست خودش نیست.
پس مدیران شرکت باید در زمان تهیه بهترین نرم افزار سی آر ام CRM، دقت نمایند تا در سطح نگهداری و بک آپ گیری اطلاعات، مالکیت در اختیار شرکت باشد. حتما بگردید بر اساس نیازهایتان امن ترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان سی آر ام CRM را پیدا کنید.

بهترین نرم افزار فارسی زبان CRM در ایران

قدم پانزدهم: سرعت نرم افزار CRM پارامتر کلیدی دیگر

سرعت کار کردن با نرم افزار CRM نباید با افزایش اطلاعات کاهش پیدا کند.
گاهی موارد هست که سرعت کار کردن با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان متناسب با مشکلات زیر ساخت است که با تغییرات زیرساختی تغییر می کند .
در رابطه با سرعت بهترین نرم افزار سی آر ام، سرعت گزارش گیری هم باید مد نظر قرار گیرد. وقتی مدیران در جلسات هستند، یا در حال آماده شدن برای گزارش دهی در جلسه می باشند.
نباید عامل کاهش سرعت گزارش گیری که در اثر افزایش داده ها است بر روند کاری مدیران تاثیر بگذارد.

قدم شانزدهم: سیستم گزارشات و داشبورد

یکی از مهمترین دلایل استفاده از نرم افزار های یکپارچه ، تکیه بر گزارشات آنها است . حتما باید نرم افزاری را مدیران انتخاب کنند که به صورت پیش فرض گزارشات آماده و کاربردی داشته باشد.
در ضمن در نرم افزار CRM مدیران با سلایق مختلف در گزارش گیری روبرو هستند . لذا باید گزارش سازی که بتواند بسیاری از خواسته مدیران را پوشش دهد نیز در نرم افزار موجود باشد.
اما به هر حال هیچ نرم افزاری نمی تواند ادعا نماید می تواند به صورت آماده سلایق و نظرات همه مدیران را در گزارشات و گزارش سازهایش پوشش دهد .لذا نکته مهم این است که باید متناسب با استراتژی های سازمان ، مدیران توسعه دهنده ای ارا انتخاب کنند که با دریافت هزینه مناسب گزارشات اختصتصی تولید نماید.

قدم هفدهم: گزارش سازی از نرم افزارهای دیگر و دیتا بیس دلخواه

یکی از عوامل کلیدی در انتخاب نرم افزار CRM قابلیت ساخت گزارش از دیتابیس آن با استفاده از نرم افزار های جانبی گزارش ساز مثل POWER BI است.نرم افزارهایی هستند که دیتا بیس خود را قفل می نمایند و این امکان را از مجموعه هایی که نیاز مبرم به مدیریت دانش درون سازمانی دارند ، می گیرند .مدیران در انتخاب نرم افزار باید این قابلیت را در نظ بگیرند که بتوانند به هر دلیل و هر زمان به راحتی از دیتابیس گزارش تهیه نمایند .نکته دیگر این است در اکثر نرم افزارها قابلیت ارتباط با نرم افزارهای دیگر لحاظ نشده .اما در برخی از آنها این امکان وجود دارد تا با استفاده از ابزارهای درون نرم افزاری ، به صورت موقت برخی از گزارشات را از نرم افزار های دیگر فراخوانی شود .

چگونه بهترین نرم افزار CRM را پیدا کنیم

قدم هجدهم: همیشه کامل بودن مفید نیست

در انتخاب نرم افزار CRM به عنوان یکی از پایه ای ترین نرم افزارهای سازمانی باید دقت شود ، تمام پرسنل بتوانند با نرم افزار ارتباط بر قرا نمایند .توجه مدیران باید به این نکته باشد که فقط ، رفع نیازهای مدیریتی لحاظ نشود .در مشاوره های صورت گرفته توسط تیم مشاوره رکاما ، مشاهده می شود ، در زمان استقرار مقاوتهای زیادی از طرف پرسنلی که گاها فقط اپراتور هستند ، در مواجهه با پدیده راه اندازی نرم افزار CRM بوجود می آید.

قدم نوزدهم: ابزارهایی وجود دارد که کارکردن با نرم افزار CRM را راحت می کند

مدیران مؤثر در انتخاب نرم افزار CRM باید در زمان خرید نرم افزار سی آر ام، ابزارهای جانبی مثل اپلیکیشنها، اتصال به دستگاهها و تکنولوژی های روز را از نظر دور نکنند .گاهی با هزینه های اندک می توان از اتلافهای زیاد پیشگیری نمود. و در سازمان ارزش افزوده بوجود آورد.

در صورتی که انتخاب بهترین CRM برایتان سخت است، توصیه می کنیم با مشاورین رکاما در ارتباط باشید تا طبق نیاز شما بهترین نرم افزار CRM را به شما معرفی کنند. همین حالا با رکاما در ارتباط باشید.

پیمایش به بالا