کلیدی ترین اطلاعات مشتری در مدیریت نرم افزار CRM
وقتی برای بار اول نرم افزار CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری ) در اختیار پرسنل و کاربران قرار می گیرد ، آنها نسبت به آن واکنشهای متفاوتی نشان می دهند . درک واکنشها کلید حل مشکلات سازمان در پیاده سازی است.
یک گروه از کاربران گمان دارند این نرم افزار برای کمک به آنهاست . گروه دیگر هیچ نظری ندارند و فقط می خواند بدانند باید چه کار کنند .
گروهی نسبت به ظاهر برنامه نظر می دهند. برخی عجولانه با دیدن پارامترها و فیلدهای نرم افزار ، وحشت می کنند و از لحظه اول مقاومت را شروع می کنند .
سیاست گذاری در ورود داده
این نکته کلیدی باید به کاربران تاکید شود که قرار نیست ، در زمان وارد کردن اطلاعات مشتریان ، تامین کنندگان و کلا مخاطبان ، همه فیلدها را پر کنید . بلکه برخی از فیلدها توسط مدیر ، مشخص شده که الزامی است .
کلید حل مشکلات در شرکتها در زمان استقرار CRM ، برنامه ریزی درست در مدیریت ورود داده در نرم افزار CRM است.
بله ، نرم افزار باید اینقدر منعطف باشد که مدیر سیستم بتواند ، برخی از فیلدها را به دلخواه خود الزامی نماید .
به تجربه ثابت شده ، در عصر حاضر کلیدی ترین فیلدها برای ثبت در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) مواردی چون:
- نام خانوادگی
- شماره همراه یا آیدی شبکه اجتماعی
- نحوه آشنایی
- توضیحات آشنایی و یا نام معرف
- ثبت کننده
- پیشوند ( نماد جنسیت و تیپ اجتماعی است)
درک کاربران CRM بر سرعت استقرار
اگر کاربران سی.آر.ام متوجه شوند و مقید که باید در طول زمان ، اطلاعات مشتری تکمیل شود، قطعا میزان مقاموت در مقابل پیاده سازی و استقرار CRM کاهش می یابد . ابن درک ، اثر مستقیم بر سرعت ستقرار دارد.
ایجاد هم افزایی از طریق ، همراه کردن کاربران CRM ، یکی از مهم ترین دلایل برای تعیین اندازه الزامات در ورود داده است.
مشاوران استقرار ، در زمان انجام دیتا اینتری یا همان ورود داده ، سعی می کنند تا الزامات کمتری و حیاتی تری را تعیین نمایند. این سبب می شود تا کاربران کمک بیشتری را در اجرای برنامه و پیشرفت آن داشته باشند.
آموزشهای مار را در کانال سرواپ و صفحه آموزش مشاهده نمایید.
بدون نظر