نرمافزار CRM چیست و چه دلیلی برای استفاده دارد؟ آیا همه نرم افزارهای CRM کار مشترکی انجام می دهند؟ فرق نرم افزارهای CRM چیست؟ نرم افزار CRM یک نرمافزار برای مدیریت ارتباط با مشتریان است. اما امروزه نرمافزار CRM کاربردهای بیشتری در اختیار کسب و کارها قرار داده که منجر به افزایش فروش، افزایش بهره وری کارمندان و به طور کلی رشد سازمان ها شده است. در ابتدا با یک آمار در خصوص نرمافزار CRM شروع میکنیم. 91% از شرکت هایی که بیشتر از 10 کارمند دارند، از نرمافزار سی آر ام استفاده میکنند. طبق تحقیقات انجامشده توسط Grand View Research، بازار جهانی CRM در سال ۲۰۲۳ بیش از ۵۸ میلیارد دلار ارزش داشته و انتظار میرود که این رقم تا سال ۲۰۳۰ با نرخ رشد ۱۳.۹٪ در سال افزایش یابد.اما چه دلیلی باعث شده تا کسب و کارها برای بهبود فرآیندهای کاری خود از نرمافزار CRM استفاده کنند؟ جواب این سوال یکپارچگی و ایجاد نظم با استفاده از نرمافزار سی آر ام است. برای اطلاع از اینکه چگونه یک سی آر ام نظم و یکپارچگی ایجاد میکند همراه ما باشید.
مفهوم نرمافزار CRM چیست؟
به طور خلاصه نرم افزار CRM یک نرمافزار با قابلیت های مختلف جهت مدیریت مشتریان، کارکنان و تمامیامور مربوط به مدیریت یک سازمان میباشد. از نرمافزار CRM میتوان جهت بهره وری و افزایش فروش و کاهش هزینه ها کمک گرفت. هرچقدر محبط کاربری نرمافزار CRM ساده تر باشد و در عین حال تمامیامکانات مورد نیاز برای مدیریت را داشته باشد، بهره وری و سرعت العمل بیشتری در انجام امور مربوط به سازمان اتفاق خواهد افتاد.
برای درک بهتر از نرمافزار CRM سوالات زیر را بخوانید:
آیا میدانید چند فروش در حال حاضر در شرکتتان در جریان است؟
آیا میدانید در یک ماه گذشته چند مشتری از شما قیمت گرفته اند!؟ اکنون در چه وضعیتی هستند؟
آیا با رفتن یک نیروی کاری از شرکتتان، کلیه اطلاعات شما همراه وی خارج میگردد؟
آیا با ترک نیروهای کاری از شرکت، نیروی جدید بسرعت قابل جایگزینی است؟
کدام مشتریان شما مدتی است از شما خرید نکرده اند؟
با نرمافزار CRM میتوان به پاسخ سوالات بالا در کمترین زمان و با چند کلیک ساده دست پیدا کرد.


تعریف نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریان
نرمافزار CRM یا سیستم مدیریت ارتباط با مشتری موثرترین ابزار جهت افزایش رضایت مشتریان، جذب مشتریان جدید و همچنین افزایش فروش میباشد. استفاده از این گونه نرمافزارها علاوه بر پایین آوردن هزینه ارتباط با مشتریان باعث عدم از بین رفتن اطلاعات و فراموشی درخواستهای مشتریان میگردد.
وقتی یک سازمان کوچک، متوسط یا بزرگ، با دقت، رفتار وتمایلات مشتریان را رصد میکند. خواسته های مشتری برایشان مهم است. به پیشنهادات و انتقادات در زمان مناسب پاسخ میدهند. ارتباط با مشتریان را جدی میگیرند و از همه ابزارهای ارتباطی برای دریافت نظر مشتری استفاده میکنند. به هر قیمت رضایتمندی مشتریان را در راس امور قرار میدهد. در نتیجه مشتری را به این باور میرساند که رضایتمندی او برای سازمان مهم است. و این سبب میشود تا مشتری فادار بماند.
نکته کلیدی اینجاست که برای رسیدن به آن جایگاه نزد مشتری، باید یک بانک اطلاعاتی در دسترس، سریع و کامل در اختیار داشت و ابزاری که بتواند کارها راخودکار انجام دهد.
آیا نرمافزارهای CRM رکاما فقط به مدیریت مشتریان میپردازد؟ خیر! کاربردهای این نرمافزار بیشتر از موارد گفته شده است.
دلایل استفاده از نرمافزار CRM چیست؟
در ادامه به مهم ترین دلایل استفاده از نرمافزار سی آر ام میپردازیم:
- ثبت اطلاعات مشتریان و همکاران (اعم از حقیقی و حقوقی)
- مدیریت وظایف روزانه
- ثبت و مدیریت سیستم خرید و فروش و صدور فاکتور و پیش فاکتور
- انجام حسابداری بصورت بسیار ساده
- ارسال پیامک، فکس و ایمیل بصورت تکی، گروهی، تبلیغاتی و اطلاع رسانی
- مدیریت سیستم گردش کاری
- پیگیری وظایف و انتقال وظایف به سایر پرسنل
- بایگانی کامل پرونده مشتریان
- امکان ضبط تمام مکالمات تلفنی و پیوست به پرونده مشتریان
- گزارشات کامل خرید و فروش
- گزارشات کامل مشتریان جدید، محصولات محبوب و …
- گزارش تعداد، حجم و مدت مکالمات تلفنی در بازه های زمانی مختلف
- طراحی این نرمافزار بصورت بسیار ساده و کاربر پسند بوده و بدون نیاز به دانش قبلی و آموزش های خاص قابل استفاده میباشد.
از مزایای استفاده از این نرمافزار میتوان به موارد زیر اشاره نمود:
- وابستگی به نیروهای کاری خود مانند منشی، بازاریاب، مدیر فروش و … بشدت کاهش مییابد.
- آسودگی دسترسی به اطلاعات مشتریان قدیم و نیازهای مشتریان فعلی
- یکپارچه سازی سیستم گردش کاری در شرکت جهت کاهش فشار کاری و فراموشی وظایف
- بایگانی کامل استعلام ها و درخواستهای مشتریان با امکان جستجو و مشاهده وضعیت هر استعلام و یا سفارش
- ایجاد انسجام و نظم کاری در بین کارکنان و تعیین حدود دسترسی به بخشهای مختلف
- اما چگونه این همه مزیت با نصب تنها یک نرمافزار بدست میآید؟ دلایل آن را بررسی میکنیم.



کاربرد این اطلاعات در CRM چیست؟
دلیل افزایش بهره وری با نرم افزار CRM چیست؟
مهم ترین دلیل و اصلی ترین دلیل خرید CRM برای افزایش بهره وری سازمان، جمع آوری اطلاعات مشتریان در نرم افزار CRM است. در نرم افزار سی ار ام اطلاعات تماس مثل شماره همراه، شماره ثابت، شماره محل کار، ایمیل، فکس و … به صورت یکپارچه ثبت و ذخیره می شود. بنابراین در هر زمان با توجه به نیاز سازمان میتوان با مشتری ارتباط برقرار کرد. زمانی که مشتری با سازمان تماس برقرار میکند، سوابق تماس و شرح تماس و وظایف لازم برای پیگیری مشتری ثبت می شود.
علاوه بر این اطلاعاتی همچون تاریخ تولد، محل کار و هر اطلاعاتی که سازمان ممکن است روزی به آن نیاز داشته باشد را میتوان در نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری رکاما به ثبت رساند. هنگامیکه یک کارمند بخواهد به اطلاعات تماس یک مشتری دسترسی پیدا کند میتواند با یک سرچ ساده این کار را انجام دهد. البته میتوان برای دسترسی هر کارمند به گروه مخاطبان محدودیتهایی را اعمال کرد. این اقدام بستگی به نوع سازمان و تعداد کارمندان دارد.
اما اکنون که اطلاعات مشتریان ذخیره شده می توان اقدامات زیر را انجام داد:
1_ افزایش بهرهوری تیم فروش
دلیل افزایش بهرهوری تیم فروش با نرمافزار CRM چیست؟با استفاده از نرمافزار CRM میتوان اطلاعات مربوط به مشتریان از زمانی که با سازمان ارتباط میگیرند و تا زمانی که فروش محصول و یا خدمت اتفاق میافتد را ذخیره کرد. بعد از آن نیز اگر مشتری با سازمان به هر دلیلی ارتباط داشته باشد تمامیاطلاعات لازم و مربوطه در نرمافزار سی ار ام ذخیره خواهد شد. بدین صورت تیم فروش و بازاریابی میتواند سریع تر و به صورت موثر تری با مشتریان ارتباط برقرار نمایند. طبق گزارش Salesforce، شرکتهایی که از نرمافزار CRM استفاده میکنند، میانگین بهرهوری تیم فروش خود را تا ۳۴٪ افزایش میدهند.
2_ بهبود تجربه مشتری
در نرمافزار CRM، تاریخچه تعاملات با مشتریان در یک پایگاه داده ای ثبت میشود. جالب است بدانید 80% از مشتریان انتظار دارند که شرکتها نیازهای آنها را بشناسند و تجربهای متناسب با نیازشان ارائه دهند. با استفاده از نرمافزار سی ار ام این امر محقق خواهد شد. وقتی مشتریان یک سازمان درخواستی را مطرح میکنند، قطعا انتظار دارند، درخواستشان در کوتاهترین زمان و به بهترین وجه، پاسخ داده شود. آن چیزی که میتواند در پیشبرد فرآیندی و نظام مند درخواستهای مشتری موثر باشد، ابزار مدیریتی نرمافزار سی ار ام میباشد.
با راه اندازی درست نرمافزار CRM و استفاده از ماژول مدیریت وظایف، قطعا هیچ کدام از نیروهای انسانی،کاری را فراموش نمیکنند. قطعا هیج یک از پرسنل کاری را بدون دلیل به کس دیگر منتقل نمیکند. قطعا هیچ درخواستی گم نمیشود.
3_ تحلیل و گزارشدهی پیشرفته
روش گزارش دهی در نرم افزار CRM چیست؟ یک نرمافزار CRM بدون ابزارهای گزارش گیری و گزارش دهی معنا نخواهد داشت. چرا که باید بتوان از اطلاعات جمع آوری شده بهره برد و با استفاده از سیستم های گزارش دهی در سی آر ام این اتفاق خواهد افتاد. از آنجایی که اطلاعات به صورت یکپارچه در سی ار ام ذخیره میشوند، تنها با چند کلیک میتوان گزارش و عملکرد هر فرآیندی که در نرمافزار رخ میدهد را مشاهده کرد. بدین صورت میتوان با آمارهای واقعی و با حداقل خطای ممکن گزارشات را مطالعه کرد و بر اساس آن ها تصمیم گیری کرد.
4_ اتوماسیون فرآیندها
در نرمافزار سی ار ام امکان خودکارسازی بسیاری از امور مثل وظایف، ارسال پیامک، ارسال ایمیل تکی و یا گروهی، یادآوری برای سرخ ها و … وجود دارد. با استفاده از اتوماسیون فرآیندها امکان خودکارسازی اموری بیان شده میسر میباشد. اما تاثیر اتوماسیون فرآیندها در کسب و کار با نرم افزار CRM چیست؟ جالب است بدانید کسبوکارهایی که از اتوماسیون CRM استفاده میکنند، تا ۳۰٪ زمان کمتری برای فرآیندهای فروش صرف میکنند.
5_ اطلاع رسانی خودکار با نرمافزار سی آر ام
با تنظیم تاریخهای مناسبتی و ملی در CRM میتوان پیامیرا برای مشتریان ارسال کرد. برای این کار نیز تنها کافی است یکبار پیام موردنظر را در پیشنویس اضافه کرد. سپس با تعریف تاریخهایی که سازمان قصد دارد در آن روز پیام ارسال شود، پیام موجود در پیشنویس برای مشتریان ارسال میشود.
6_ بهبود همکاری تیمی
از دیگر دلایل استفاده از نرمافزار CRMچیست؟ بهبود همکاری تیمیدر سازمان است. در هر کسب و کاری لازم است تا تیم های بازاریابی، فروش و پشتیبانی با یکدیگر هماهنگ باشد. نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری با قابلیت هایی که دارد مثل ثبت وظایف، ثبت یکپارچه اطلاعات و … این یکپارچگی را به ارمغان میآورد.
7_ کاهش هزینه های پنهان در سازمان
وقتی یکپارچگی ابزارها به داد مدیران میرسد که بتوانند، علاوه بر بهبود فرآیندها، زمان ها و هزینه های پنهان را شناسایی و اقدام به حذف یا مدیریت آن ها نمایند.
در تمام شرکتها ارسال پیامک، ایمیل، پستهای تلگرامیو فکس به طور روزانه وقت قابل توجهی از پرسنل و گاها مدیران را به خود معطوف مینماید.
نرمافزار CRM به راحتی با یکپارچه سازی میتواند علاوه بر حذف کامل زمان ارسالهای تکراری، با ایجاد دسترسی های سریع عامل مؤثری در کاهش زمانهای پرت در سازمان باشد.
عامل دیگری که سی آر ام میتواند در کاهش هزینه ای پنهانی به مجموعه سازمان کمک کند خلوت و تمیز کردن میز کار است.
8_ ثبت وظابف و پیگیری امور
در شرکتها مشاهده میشود، وقتی مدیری وظیفه ای برای یکی از پرسنل خود تعریف میکند، باید انجام دادن آن را مرتب به پرسنل یادآوری نماید. به عبارتی مدیر زنگ یادآوری وظایف زیر دستان خود میشود. در این وضعیت اتفاقی که به ندرت میافتد تمرکز مدیران برتحلیل، ایجاد و مدیریت روابط مؤثرتر بین وظایف و نتایج آنها است.
معمولا کارمندان شرکت، مدیران را در یک تسلسل باطل اسیر میکنند که شامل دیگر وظیفه تعریف کرده، وظیفه قبلی مانده، وقت زیادی صرف انجام وظایف میشود و موارد مشابه دیگر.
9_ مدیریت شکایات مشتری
اگر مشتری بخواهد اولویت رسیدگی به خواسته های خود را درجه بندی نماید. می توان با اطمینان این نکته را مورد توجه قرار داد که مشتری انتظار جدی دارد که تامین کننده او به صورت جدی به شکایات او توجه نماید. ایراد شکاید نشانگر نارضایتی مشتری است. طبقه بندی دلایل شکایت، نگهداری سوابق شکایت، در دسترس بودن راهکارهای راضی کردن مشتری و رفع کدورت و همچنین اقدام سریع به رفع سوء تفاهمها و کدورتهای پیش آمده قطعا از قابلیتهای یک فرهنگ جاری و ساری مدیریت ارتباط با مشتریان در یک سازمان است.
10_ سنجش رضایت مشتری
اما کاربرد نرم افزار CRM در سنحش رضایت مشتری چیست؟ برای همه سازمانها در این عصر، سنجش رضایت مشتری اهمیت بالایی دارد. چرا که می تواند در ارائه خدمات به مشتری علاوه بر بهبود فرایندی، عمق بیشتری به روابط با مشتریان بدهد.مدیریت ارتباط با مشتریان دنبال آن است که با ایجاد ارتباطات مستمر، برنامه ریزی شده و هدفمند علاوه بر اطلاع رسانی، در تجربه مشتریان شریک شود. بدین صورت نرم افزار CRM تاثیر بسازیی در مشتری مداری خواهد داشت.
11_ بهبود خدمات مشتری
در هر سازمانی خدمات متنوعی به یک مشتری ارائه می شود. یکی از این خدمات اطلاع رسانی در رابطه با محصول جدید، تغییرات محصولات و خدمات، قیمتها، تخفیفها و … است. حال اگر مشتری حس کند که سازمان نسبت به اطلاع رسانی به او اهمیت نداده، لذا گرایش به سمت نارضایتی و چه بسا ترک ارتباط می نماید. لذا باید در استراتژی های سازمانی برای مدیریت ارتباط با مشتریان، افزایش کیفیت این نوع خدمات در نظر گرفته شود.
12_ مدیریت وفاداری مشتری
مدیریت وفاداری مشتری در نرم افزار CRM چگونه است؟ ایجاد یک گرایش جدی در مشتری برای آنکه همکاری با شرکت را به صورت منظم ادامه دهد. این همکاری شامل خریدهای مکرر، معرفی دوستان، پیگیری و همراهی با برند و … است. اگر یک مشتری این رفتار را از خود نشان داد به معنی رضایتمندی او از عملکرد شرکت است. این گروه از مشتریان به محض اینکه قصد خرید می کنند اول از محصولات و خدمات شرکت بازدید می کنند. اینها اولویتشان برای خرید، این شرکت است. پس می توان به صورت یقینی گفت مهمترین عامل برای وفادارسازی مشتری، تمرکز بر رضایتمندی مشتری است.
البته یکی از مهمترین جنبههایی که در مدیریت ارتباط با مشتری باید در نظر داشت، جنبه وفاداری مشتریان است. این امکان در نرمافزارهای CRM رکاما صورت می گیرد چراکه رکاما سیستم وفادارسازی و باشگاه مشتریان را به CRM خود متصل کرده است.
13_ فرآیند حفظ مشتری
به صورت طبیعی مشتریان تمایل دارند در خرید محصول ریسک تغییر تامین کننده را نداشته باشند. پس آنها برای تامین نیازهای تجاری و بالاخص نیازهایی که دارای حساسیت است، متمایل به حفظ رابطه با تامین کنندهای هستند که از او راضی هستن. ایجاد روابط پایدار و اقناع مشتری نسبت به اینکه شرکت نیز می خواهد این رابطه پایدار بماند، از عوامل اصلی در مدیریت ارتباط با مشتریان است. سازمانها با تمرکز استراتژیک تکنیکهای ارتباطی با مشتری به سمت جذب و نگهداری بیشتر مشتریان می روند. که قطعا پایداری کسب و کار و رونق آن را در پی دارد.
14_ ویژگی نمایش نیازهای مشتری
قطعا در پیشبینی نیازهای واقعی مشتریان کاری غیرممکن است.پس امکان نگهداری نیازها، اولویتها، علایق و تمایلات مشتری و حتی مواردی که او نمی پسندد امری مهم است.سازمانها برای توانمند شدن در گروهبندی و ایجاد اولویت بین نیازهای مشتری و بالانس کردن آن با توانایی های خود به CRM نیاز دارند.
15_ ارسال پیامک
از دیگر کاربردهای نرمافزار CRM تعامل و اطلاعرسانی به مشتری، امکان تنظیم ارسال پیام خودکار به مشتریان میباشد. بهطور مثال میتوان پیامیرا مبنی بر تبریک تولد مشتری در پیشنویس CRM قرار داد. با کدهای از پیش تعریفشده CRM میتوان نام مشتری را در ابتدای پیام قرار داد. البته نرمافزار CRM یا همان نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری هنگام ارسال پیامهای خودکار، این کار را انجام میدهد. سپس با داشتن تاریخ تولد هر مشتری در CRM پیامهای تبریک تولد در روز و ساعت مشخصشده ارسال میشود.
قابلیت های سیستم وظایف در نرم افزار CRM چیست؟
- مشاهده وضعیت وظایف تنفیظ شده
- یاد آوری وظیفه در زمان تعریف شده
- حذف کامل فراموشی ها
- حذف کامل گم شدن وظایف مکتوب
- گزارش از ریز اقدامات هر وظیفه
- مشاهده افراد درگیر در یک فعالیت
- مشاهده میزان وظایف یک پرسنل جهت ارجاع جدید
- مشاهده زمانهای خالی پرسنل
مدیریت وظایف در نرمافزار CRM به پرسنل کمک میکند تا علاوه بر اینکه همه وظایف را به صورت دقیق دریافت، اجرا و منتقل کنند. امکان رصد مسیر حرکت یک درخواست را نیز مهیا مینماید.
نتیجه پیاده سازی مدیریت وظایف در سازمان، بهیود عملکرد پرسنل در قبال وظایف تعیین شده برای آنها است. هیچ وظیفه یا درخواستی گم نمیشود، فراموش نمیشود، طبق زمانبندی اجرا میشود، سوابق اجرا و ارجاع آن ماندگار و قابل گزارشگیری و جستجو است.
نرم افزار CRM رایگان رکاما در پلنفرم مدیل ایجاد کرده است که تنها با یک ثبت نام ساده می توانید به صورت نامحدود از نرم افزار CRM رایگان مدیل استفاده کنید. لازم به ذکر است رکاما دو مدل نرم افزار CRM دیگر با نام های نور و الماس طراحی کرده که هرکدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. برای دریافت راهنمایی جهت انتخاب CRM مناسب کسب و کارتان، با مشاورین رکاما در ارتباط باشید و یا فرم انتهای صفحه را تکمیل نمائید.
انواع نرمافزارهای CRM چیست؟
نرمافزارهای CRM به سه دسته کلی تقسیم میشوند:
این نوع CRM برای خودکارسازی فرآیندهای فروش، بازاریابی و خدمات مشتری تولید و طراحی شده است.
بر تجزیهوتحلیل دادههای مشتریان تمرکز دارد و به شرکتها کمک میکند تا تصمیمات مبتنی بر داده بگیرند.
اطلاعات مشتریان را بین بخشهای مختلف سازمان به اشتراک میگذارد تا ارتباطات مؤثرتری با مشتریان برقرار شود.اما در ایران، ترکیب این نرمافزارها طراحی و تولید شده است که در ادامه به معرفی بهترین نرمافزارهای سی ار ام ایرانی نیز خواهیم پرداخت.
برای کسب اطلاعات دقیقتر درمورد انواع CRM های موجود به مقاله انواع CRM مراجعه نمائید.

کدام کسبوکارها به نرمافزار CRM نیاز دارند؟
میتوان گفت تقریبا همه کسبوکارهایی که با مشتری تعامل دارند و به دنبال بهبود مدیریت ارتباط با مشتریان خود هستند، میتوانند از نرمافزارهای سی ار ام بهره ببرند. از جمله:
- شرکتهای فروش و خدماتی
- فروشگاههای آنلاین
- کلینیکها و مراکز درمانی
- شرکتهای تولیدی و صنعتی
چالشهای پیاده سازی نرم افزار CRM چیست؟
مقاومت در برابر تغییر: برخی از کارکنان سازمان در هر سطحی که باشند، ممکن است در برابر استفاده از نرمافزارهای جدید مقاومت کنند. که البته این چالش برای اکثر نرمافزارها است که خب دلیل آن بخاطر نداشتن اطلاعات کافی درمورد اینکه نرم افزار CRM چیست می باشد.
هزینههای اولیه: پیادهسازی یک سی ار ام سفارشی میتواند هزینهبر باشد. اگر به دنبال راه اندازی CRM برای کسب و کار خود هستید نگران نباشید چراکه راه حل مناسبی برای این چالش به شما معرفی خواهیم کرد.
یکپارچگی با سیستمهای موجود: برخی از CRMها نیاز به هماهنگی با سایر سیستمهای نرمافزاری مثل حسابداری، انبارداری و… دارند. البته این موضوع نیز قابل حل شدن میباشد.

معیار انتخاب بهترین نرمافزار CRM چیست؟
آیا استفاده از هر نرمافزار CRM برای سازمان مناسب است؟ در جواب این سوال باید بگوییم که خیر اینطور نیست. چراکه برنامه نویس های مختلفی در ایران اقدام به تولید یک پلتفرم تحت عنوان CRM نموده اند و با وعده های نجومیافزایش فروش، اقدام به بازاریابی و فروش نرمافزار خود میکنند. اما در واقع بسیاری از آن ها چیزی به جز هزینه بر دوش کسب و کارها نمیگذارند. اما یک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری خوب را چگونه پیدا کنید؟ در واقع برای انتخاب یک نرمافزار سی ار ام کاربردی بهتر است از نرمافزارهایی که سابقه طولانی در این حوزه دارند استفاده کنید. گروه مهندسی نرمافزاری رکاما با سابقه بیش از یک دهه در زمینه بهبود مدیریت کسب و کارها و نرمافزار CRM فعالیت میکند که با استفاده از تجربه و تیم فنی متخصص رکاما سه مدل نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در ایران تولید شده است که با نام های CRM نور، CRM الماس و CRM مدیل شناخته میشوند. اما کدام یک از ان ها مناسب کسب و کار شماست؟!
برای دریافت مشاوره و راهنمایی در این خصوص میتوانید با مشاورین رکاما در ارتباط باشید. راه دیگر برای انتخاب درست جهت خرید نرمافزار CRM انجام نیازسنجی کسب و کار است. در تکمیل این موضوع می توانید مقاله بهترین نرم افزار CRM را مطالعه نمایید.

نیازسنجی برای انتخاب نرمافزار CRM
برای انتخاب بهترین نرمافزار CRM باید نیازسنجی برای کسب و کارتان انجام شود. چراکه نرمافزارهای CRM امکانات مختلفی دارند و انواع مختلفی از سی ار ام تولید شده است. بنابراین برای جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی بهتر است نیازسنجی را با مشاورین CRM انجام دهید. نگران هزینه های مشاوره نباشید چراکه رکاما، نیازسنجی را به صورت رایگان هم به صورت آنلاین و هم به صورت تلفنی و یا حتی به صورت حضوری و کاملا رایگان برای کسب و کارها با هدف رشد و بهبود سازمان ها انجام خواهد داد. کافیست فرم زیر را تکمیل نمایید تا مشاورین رکاما در اولین فرصت با شما تماس بگیرند و نیازسنجی و مشاوره را انجام دهند. برای تکمیل فرم مشاوره کلیک کنید بدین صورت میتوانید بهترین نرمافزار CRM ایرانی را برای کسب و کار خود پیدا کنید.
ویژگی های مهم برای انتخاب درست نرم افزار CRM چیست؟
- قابلیت یکپارچگی با سایر سیستمها
- امکان شخصیسازی و سفارشیسازی
- رابط کاربری ساده و کاربرپسند
- پشتیبانی و امنیت اطلاعات
- مدل قیمتگذاری مناسب
کدام یک نرمافزارها CRM در ایران ویژگی های بیان شده را دارند؟

در ایران گروه مهندسی نرمافزاری رکاما اقدام به تولید سه پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری یا همان سی ار ام نموده است که هرکدام ویژگی ها و مزایای منحصر به فرد خود را دارند. اولین CRM رکاما با اسم CRM الماس شناخته میشود که به عنوان قدیمیترین CRM های ایران شناخته میشود. الماس به صورت نصبی در ویندوز قابل استفاده است. برای مشاهده امکانات آن به صفحه نرم افزار الماس مراجعه کنید.

دومین محصول رکاما نرمافزار CRM مدیل است که به صورت ابری در هرجایی که اینترنت باشد قابل استفاده است. رابط کاربری آسانی داره و سرعت بالایی داره. برای مشاهده ویژگی های مدیل به صفحه نرم افزار مدیل مراجعه کنید.

سومین نرمافزار تولیدی شرکت رکاما نور است که به جرئت می توان گفت یکی از کامل ترین و بزرگ ترین نرم افزارهای CRM ایرانی است که علاوه بر قابلیت های CRM دارای XRM، باشگاه مشتریان، مارکت پلیس، مجله و هوش تجاری است. برای مشاهده قابلیت های نور به صفحه نرم افزار نور مراجعه کنید.