تکنیک های جذب مشتری با CRM

تکنیک های جذب مشتری با CRM


هر کسب‌وکاری نیاز دارد، تا مشتریان جدیدی را به سمت خود جذب نماید. درصورتی‌که سازمان‌ها نتوانند، مشتریان جدیدی را جذب کنند، پس از گذشت مدتی سهم خود را از بازار از دست خواهند داد. به همین علت پیدا کردن تکنیک‌های جذب مشتری و افزایش مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار  است.

بنابراین توصیه می‌شود، تا هر کسب‌وکاری با توجه به محصولات و یا خدماتی که ارائه می‌دهد، از ابزارهای جذب مشتری استفاده نمایید. یکی از ابزارهای پرکاربرد برای جذب مشتری بیشتر، نرم‌افزار CRM می‌باشد. CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری رکاما برای هر نوع سازمانی و با هر محصولات و یا خدماتی مناسب است. بنابراین استفاده از تکنیک‌های جذب مشتری با CRM بسیار کارآمد می‌باشد.

در ادامه قصد داریم در خصوص اهمیت جذب مشتری و تکنیک‌های نرم‌افزار CRM رکاما برای پیدا کردن مشتری بیشتر توضیحات لازم را بیان کنیم. بدین منظور عناوین زیر موردبررسی قرار خواهند گرفت. بنابراین با مطالعه‌ی این مقاله تا انتها می‌توان به تکنیک‌های مهم و کاربردی جذب مشتری با نرم‌افزار CRM پی برد. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سی آر ام می‌توانید مقاله‌ی CRM چیست را مطالعه نمایید.

راه جذب مشتری
تکنیک های جذب مشتری با CRM. بهترین روش جذب مشتری. نرم افزار سی آر ام رکاما. راز جذب مشتریان. راه های افزایش فروش. آموزش پیدا کردن مشتری با CRM.

اهمیت جذب مشتری با CRM

راه‌های مختلفی بری جذب مشتری وجود دارد. هر روشی دارای مزایا و معایب به‌خصوصی می‌باشد. اما استفاده از  بهترین نرم‌افزار CRM، برای افزایش مشتریان یکی از راه‌های مطمئن و جامع می‌باشدچراکه می‌توان با استفاده از نرم‌افزار CRM رکاما از تمامی روش‌های پیدا کردن مشتری بهره برد. عدم محدودیت اجرای CRM در سازمان‌ها باعث می‌شود، تا هر نوع سازمانی با هر نوع خدمات و محصولاتی که دارد، بتواند از آن بهره‌مند شود. علاوه بر این مدیریت جامع امور مربوط به جذب مشتری باعث شده است، تا این نرم‌افزار مورد استقبال سازمان‌های زیادی قرار بگیرد.

با استفاده از نرم‌افزار CRM رکاما می‌توان امور مربوط به پیگیری، نیازسنجی بازار، پیگیری مشتریان، خدمات پس از فروش، مدیریت ارتباط با مشتریان، اطلاع‌رسانی و هر امور دیگری که مربوط به جذب مشتری می‌شود را انجام داد. انجام این امور نیز به‌صورت کاملاً جامع و کاربردی صورت می‌گیرد. بنابراین با استفاده از CRM رکاما می‌توان بیشترین تعداد مشتری را به سمت سازمان جذب کرد.

مدیریت مشتریان جذب‌شده به سمت سازمان یکی دیگر از امور مهمی است که سازمان‌ها باید به آن توجه کافی داشته باشند. چراکه تنها جذب مشتری باعث افزایش مقطعی سازمان می‌شود، ولی با مدیریت آن‌ها می‌توان سود سازمان را به‌طور مستمر افزایش داد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در خصوص CRM می‌توانید مقاله‌ی CRM  چیست را مطالعه نمایید.

تکنیک های افزایش مشتریان با CRM رکاما

تا اینجا اهمیت جذب مشتریان با استفاده از نرم‌افزار CRM بیان شد. اما چگونه می‌توان با CRM رکاما این کار را انجام داد؟ پاسخ این سؤال در ادامه داده‌شده است. پس تا پایان مطلب همراه ما باشید. همچنین در صورت نیاز برای مشاوره می‌توانید با کارشناسان رکاما در تماس باشید. کارشناسان رکاما شما را به‌صورت رایگان راهنمایی خواهند کرد.برای مشاهده‌ی لیست قیمت‌ها می‌توانید به صفحه قیمت CRM مراجعه نمایید.

شناسایی نیاز مشتریان با CRM

اولین فن برای جذب مشتریان، شناخت آن نیاز مشتریان می‌باشد. هر سازمانی باید نیاز افراد را شناسایی کند، تا بتواند محصولات و یا خدمات موردنیاز مشتریان را تأمین کند. چراکه هر شخصی به دنبال رفع نیازهای خود می‌باشد. بنابراین اگر سازمان محصولات و یا خدماتی به‌غیر از نیاز افراد عرضه کند، افراد دلیلی برای خرید آن نخواهند داشت، و بدین‌صورت سازمان نمی‌تواند مشتری را به سمت خود جذب نماید.

با نرم‌افزار CRM (سی آر ام) رکاما می‌توان نیازهای مشتریان را شناسایی کرد. میزان فروش محصولات و نوع محصولات فروخته‌شده در هر سازمانی، در نرم‌افزار CRM رکاما ثبت می‌شود. فرقی نمی‌کند که محصول فیزیکی باشد، و یا غیر فیزیکی و یا خدماتی فروخته‌شده باشد. درهرصورت تمامی اطلاعات مربوط به فروش محصولات در CRM رکاما ثبت می‌شودبدین‌صورت صاحبان کسب‌وکار با بررسی آمارهای مربوط به فروش محصولات و اطلاعات آن‌ها می‌تواند به نیاز اصلی مشتریان پی ببرد.

یکی از اطلاعاتی که برای فروش محصولات درج می‌شود، اطلاعات مربوط به زمان خرید محصولات می‌باشد. بنابراین بررسی تاریخ خرید محصولات نیز کمک زیادی به برنامه‌ریزی برای تولید و یا عرضه‌ی محصول می‌کند.

تکنیک افزایش فروش
بهترین روش جذب مشتری. نرم افزار سی آر ام رکاما. راز جذب مشتریان. تکنیک های جذب مشتری با CRM. راه های افزایش فروش. آموزش پیدا کردن مشتری با CRM.

توجه به مشتریان قدیمی

بسیاری افراد تصور می‌کنند که با تمرکز بر بازاریابی برای پیدا کردن مشتریان جدید می‌توانند فروش بیشتری انجام دهند. اما توجه به مشتریان قدیمی یکی از کارهایی می‌باشد که می‌تواند علاوه بر خرید مجدد مشتریان قدیمی، مشتریان جدیدی نیز به سازمان اضافه شود. چراکه اگر یک مشتری از محصول و یا خدماتی راضی باشد، آن را به دیگران معرفی می‌کند. با این کار تبلیغات رایگانی برای سازمان انجام می‌شود.

بنابراین هیچ سازمانی نباید مشتریان قدیمی خود را کنار بگذارد. هر کسب‌وکاری با توجه به نوع محصولات و یا خدماتی که دارد باید میزان تمرکز خود را برای پیدا کردن مشتریان جدید و حفظ مشتریان  قدیمی تعیین کند. این میزان کاملاً بستگی به نوع سازمان و محصولات آن دارد. اما درهرصورت جذب مشتری با CRM (سی آر ام) از این طریق امکان‌پذیر می‌باشد.

یکی از عواملی که باعث می‌شود تا نتوان مشتری جدید جذب کرد، بی‌توجهی به مشتریان قدیمی می‌باشدچراکه اگر مشتریان یک سازمان از آن کسب‌وکار ناراضی باشد، نارضایتی خود را نیز به دیگران منتقل می‌کند. تجربه ثابت کرده است که اگر یک مشتری از فروشگاهی ناراضی باشد، حدود ده نفر دیگر را با خود همراه می‌کند و آن‌ها را از این نارضایتی آگاه می‌کند. اما درصورتی‌که رضایت داشته باشد تنها ممکن است رضایت خود را به سه نفر منتقل کند. بنابراین توجه به مشتریان قدیمی اهمیت زیادی برای جذب مشتری جدید دارد.

توجه به مشتریان جدید

علاوه بر توجه به مشتریان قدیمی و رفع نارضایتی آن‌ها، باید به مشتریان جدید نیز توجه کرد. چراکه پیدا کردن مشتری تنها مرحله‌ی اول جذب مشتری می‌باشد. در ادامه باید به نیازها و ابهامات و یا سؤالات مشتریان گوش فرا داد، و آن‌ها را رفع نمود. در این صورت مشتریان جدید به سازمان اعتماد می‌کند. سپس محصولات و یا خدمات موردنیاز خود را خریداری می‌کند.

توجه به مشتریان جدید باعث می‌شود در همان ابتدا مشتریان با رضایت بیشتری اقدام به خرید نمایند. در این صورت امکان تبدیل‌شدن مشتریان جدید به مشتریان وفادار بسیار افزایش خواهد یافت. بنابراین نباید از توجه به مشتریان قدیم و جدید غافل شد. رضایت مشتریان جدید نیز باعث جذب مشتریان بیشتر خواهد شد. برای توجه به مشتریان و رفع نیازهای آن‌ها نرم‌افزار CRM رکاما کارایی مناسبی دارد. با CRM رکاما می‌توان مشتریان بیشتری را از این طریق جذب کرد. برای اطلاع از چگونگی رضایتمندی مشتریان با CRM کلیک کنید.

شناسایی نیاز کارمندان

کارمندان هر سازمانی افرادی هستند، که تعدادی از آن‌ها به‌صورت مستقیم و بقیه به‌صورت غیرمستقیم با مشتریان در ارتباط هستند. بنابراین نوع رفتار کارمندان و میزان انگیزه‌ی آن‌ها برای کار کردن تأثیر زیادی در جذب مشتری دارد. بدین‌صورت که اگر هر کارمندی وظیفه‌ی خود را به‌درستی انجام دهد، برنامه‌ها و اهداف سازمان قابل‌دستیابی خواهند بود. برنامه‌ریزی لازم جهت جذب مشتری جدید نیز به بهترین حالت ممکن قابل انجام خواهد بود. اما برای آنکه کارمندان سازمان وظیفه‌ی خود را به‌درستی انجام دهند، باید انگیزه‌ی کافی را داشته باشند. کارمندان زمانی انگیزه‌ی لازم را برای جذب مشتری خواهند داشت که نیازشان رفع شده باشد.

با نرم‌افزار CRM رکاما علاوه بر مدیریت ارتباط با مشتری، می‌توان کارمندان را نیز مدیریت کرد. چراکه قابلیت‌های زیادی برای مدیریت کارمندان وجود دارد. با استفاده از این قابلیت‌ها می‌توان به عملکرد آن‌ها نیز نظارت کرد. با بررسی رفتار کارمندان و عملکرد آن‌ها که در CRM رکاما ثبت می‌شوند، می‌توان نیاز کارمندان را شناسایی کرد. با شناسایی نیاز کارمندان می‌توان در جهت رفع آن‌ها تلاش کرد. بنابراین انگیزه‌ی آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین شناسایی نیاز کارمندان یکی دیگر از تکنیک‌های جذب مشتری با CRM می‌باشد

روش های پیدا کردن مشتری
بهترین روش جذب مشتری. تکنیک های جذب مشتری با CRM. راه های افزایش فروش. آموزش پیدا کردن مشتری با CRM. نرم افزار سی آر ام رکاما. راز جذب مشتریان.
دریافت بهترین CRM برای اجرای تکنیک های جذب مشتری

برای انتخاب بهترین نرم‌افزار CRM برای جذب مشتری بهتر است، نرم‌افزاری را انتخاب کرد که بتوان تمامی تکنیک‌های گفته‌شده را با آن اجرا کرد. نرم‌افزار CRM رکاما با داشتن تمامی قابلیت‌ها برای اجرای تکنیک‌های جذب مشتری به‌عنوان یکی از نرم افزارهای برتر CRM شناخته می‌شود. این نرم‌افزار علاوه بر اجرای تکنیک‌های بیان‌شده، تمامی قابلیت‌های جامع و کاربردی برای جذب مشتری را دارد. بنابراین با CRM رکاما علاوه بر مدیریت تمامی بخش‌های سازمان، می‌توان مشتریان جدیدی را نیز جذب کرد. درنتیجه سود سازمان نیز افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

برای دریافت راهنمایی جهت راه‌اندازی CRM و همچنین اجرای تکنیک‌های جذب مشتری، می‌توانید با کارشناسان رکاما در تماس باشید. کارشناسان رکاما به‌صورت رایگان به شما مشاوره‌های لازم را خواهند داد. همچنین برای تکمیل توضیحات این مقاله می‌توانید، به مقاله‌ی چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنم؟ مراجعه نمایید. پ برای اطلاع از ابزارهای دیگر برای جذب مشتری نیز می‌توانید مقاله‌ی تکنیک‌های حفظ مشتری با باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.

 

۱ نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *