در هر کسبوکاری رعایت اصول مشتری مداری از اهمیت زیادی برخوردار است. چراکه رعایت اصول مشتری مداری است که مشتریان را به مشتری وفادار تبدیل میکند. سازمانهایی که نتوانند مشتریهای وفادار جذب نمایند، هزینههای گزافی را باید برای جذب مشتری جدید پرداخت کنند. باشگاه مشتریان یک ابزار کاربردی در جهت رعایت اصول مشتری مداری میباشد. Customer orientation with customer club
بنابراین با کمک نرمافزار باشگاه مشتریان میتوان تعداد زیادی از مشتریان را به مشتری وفادار تبدیل کرد. بدینصورت هزینههای سازمان برای جذب مشتری و فروش محصول بسیار کاهش پیدا میکند. چراکه هزینهی فروش مجدد در بسیاری از سازمانها تنها ۱۰ درصد هزینهی تبلیغ و فروش به مشتری جدید میباشد. با مطالعه مقاله بررسی سازمان برای باشگاه مشتریان می توانید کسب و کار خود را برای راه اندازی این سامانه بررسی نمایید.
در این مقاله قصد داریم تحت عناوین زیر در مورد اصول مشتری مداری با باشگاه مشتریان توضیحات کاربردی را ارائه دهیم.
- باشگاه مشتریان چیست؟
- انواع باشگاه مشتریان برای مشتری مداری
- زنجیره ی حفظ مشتری
- ایجاد نظرسنجی به کمک باشگاه
- مزیت باشگاه مشتریان برای دریافت نظرات
باشگاه مشتریان چیست؟ | Customer orientation with customer club
برای بررسی اصول مشتری مداری با باشگاه در ابتدا لازم است تعریف باشگاه مشتریان را بدانیم. باشگاه مشتریان بستری است که همواره باعث ایجاد رابطهای صمیمانه بین مشتری و سازمان میشود.
رابطهی صمیمانهای که به خاطر ارزشگذاری به مشتری توسط سازمان صورت میگیرد. دلیل احساس ارزش نهادن به مشتری توسط سازمان، وجود مزایا و خدماتی است که به کمک باشگاه مشتریان میتوان به مشتریان ارائه کرد. خدماتی مثل تخفیف بر محصولات سازمان، کد تخفیف بازدید موزهها، کد تخفیف نرمافزارها، شرکت در قرعهکشی، تبدیل امتیاز به امور خیریه و … . Customer orientation with customer club
هرچقدر که این خدمات دارای تنوع بیشتری باشد، مشتریان احساس رضایت بیشتری از سازمان خواهند داشت. در این صورت حس صمیمانه بودن بین سازمان و مشتریان نیز بیشتر خواهد شد. ایجاد این حس یکی از اصول مشتری مداری میباشد. بنابراین باشگاه یک بستر جهت ارائهی خدمات به مشتریان برای جذب رضایت آنها میباشد. البته در خصوص ارائهی خدمات باید کارشناسیهای لازم صورت بگیرد تا در عین بهرهمندی مشتریان از مزایای باشگاه، سازمان دچار ضرر نشود. برای مطالعه بیشتر در این مورد به صفحه باشگاه مشتریان چیست؟ سر بزنید.
انواع باشگاه مشتریان برای مشتری مداری
باشگاه مشتریان میتواند در بسترهای مختلفی پیادهسازی شود. برخی از سازمانها تنها با ارائهی یک کارت مخصوص به مشتریان خود، خدمات و تخفیفهایی را بهعنوان باشگاه (customer club) در نظر میگیرد. برخی حتی ممکن است سادهتر عمل کنند. بهطوریکه مشتری پس از خرید تنها با دادن شماره ملی و یا شماره همراه خود امتیازاتی را برای خریدهای بعدی خود دریافت خواهند کرد. اما کاملترین نوع باشگاه، باشگاهی است که در فضای سایت میباشد. ایجاد باشگاه در قالب سایت نسبت به سایر بسترها دارای مزیتهای بیشتری میباشد. Customer orientation with customer club
با ایجاد باشگاه مشتریان در قالب سایت برای رعایت اصول مشتری مداری، مشتریان همواره میتوانند به پنل کاربری خود مراجعه کنند. فرقی نمیکند که در فروشگاه باشند و یا در منزل خود. در هر مکان و هرزمانی مشتریان میتوانند به پنل کاربری خود مراجعه کرده و از امتیازات بهرهمند شوند. بدینصورت رضایت مشتریان چند برابر خواهد شد. بدین گونه مشتریهای وفادار بیشتری جذب سازمان میشوند. برای آشنایی بیشتر با مدل های مختلف این سامانه، انواع باشگاه مشتریان را مطالعه نمایید.
زنجیره ی حفظ مشتری
امروزه سازمانها برای افزایش سود خود علاوه بر جذب مشتریان جدید لازم است تا در حفظ مشتریان قدیمی خود بکوشند. بنابراین رعایت اصول مشتری مداری در خصوص نگهداری مشتریان سابق ضروری میباشد. با ورود مشتریان جدید به سازمان تعداد مشتریان افزایشیافته و تعداد مشتریهایی که باید در جهت حفظ آنها کوشید نیز افزایش میباشد. بهکارهایی که باعث افزایش مشتریان بدینصورت میشود زنجیرهی حفظ مشتری گفته میشود. زنجیرهی حفظ مشتری با کمک باشگاه (customer club) بسیار آسان خواهد بود. چراکه باشگاه مشتریان نرمافزاری است که در جهت وفادار سازی مشتریان کاربردهای زیادی دارد. Customer orientation with customer club
سازمانهایی که قصد دارند سود خود را با زنجیرهی حفظ مشتری افزایش دهند، استفاده از باشگاه مشتریان توصیه میشود. البته هر نوع باشگاهی منجر به حفظ زنجیرهی مشتری نمیشود.
چراکه پیادهسازی باشگاه برای اصول مشتری مداری باید بهصورت کارشناسی شده صورت بگیرد. برای مشورت برای راهاندازی باشگاهمی توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. کارشناسان ما با تجربهی پیادهسازی باشگاه مشتریان در انواع سازمانها، مدیران سازمانها را در جهت پیادهسازی باشگاه یاری خواهند کرد. همچنین، مطالعه مقاله مدیریت وفاداری مشتری با باشگاه مشتریان نیز می تواند اطلاعات مفیدی به شما ارائه دهند.
ایجاد نظرسنجی به کمک باشگاه مشتریان
از دیگر اصول مشتری مداری، احترام و ارزشگذاری به نظرات مشتریان میباشد. چراکه مشتریان با ارائهی نظرات خود حس ارزشمند بودن و محترم بودن خواهند کرد. بنابراین ایجاد نظرسنجی به کمک باشگاه (customer club) راه خوبی برای انتقال این حس میباشد. مزیت دیگر ایجاد نظرسنجی، دریافت پیشنهادات مشتریان است که میتواند سازمان را در جهت تصمیمگیریها یاری کند. بنابراین با ایجاد نظرسنجی در باشگاه مشتری میتوان به نقاط ضعف و نقاط قوت سازمان پی برد. با آگاهی از این نکات میتوان ایرادات سازمان را رفع کرد. رفع ایرادات نیز سازمان را در جهت رعایت اصول مشتری مداری یاری خواهد کرد.
دریافت نظرات مشتریان در هر زمینهای میتواند باشد. برای تمرکز بر اصول مشتری مداری میتوان در خصوص نحوهی برخورد با مشتری، کیفیت محصولات، نحوهی ارسال و … فرمهای نظرسنجی را ایجاد کرد.
باشگاه مشتری با جمعآوری اطلاعات فرمها نتیجهی نظرسنجی را بهصورت دادههای آماری و نمودار نمایش خواهد داد. مدیران سازمان با بررسی و تحلیل دادهها میتوانند تصمیمات درستی را در خصوص رعایت اصول مشتری مداری بگیرند. Customer orientation with customer club
مزیت دیگر باشگاه مشتری ها برای دریافت نظرات
ایجاد نظرسنجی به کمک باشگاه مشتریها علاوه بر راحتی کار، مزیت دیگری نیز دارد. در باشگاه میتوان برای فرمهای نظرسنجی امتیازاتی را در نظر گرفت. بدینصورت مشتریان با تکمیل فرمهای نظرسنجی امتیاز مشخصی را دریافت خواهند کرد. سپس میتوانند برای مزایای باشگاه از امتیازات استفاده کنند. بدنی صورت مشتریان بیشتری در نظرسنجی شرکت خواهند کرد. با افزایش آمار شرکتکنندگان در نظرسنجی، دقت و کیفیت نظرسنجی نیز افزایش مییابد. بنابراین بهصورت دقیقتری میتوان اصول مشتری مداری را در سازمان رعایت کرد.
درنهایت همهی این کاربردها و مزایای نرمافزار باشگاه مشتریان برای رعایت اصول مشتری مداری، به افزایش فروش سازمان منجر میشود. همچنین کاهش هزینههای جذب مشتری در کنار افزایش فروش، به افزایش چشمگیر سود سازمان منجر خواهد شد. و همهی اینها با پیادهسازی یک باشگاه مشتری و یا customer club کاربردی و اصولی امکانپذیر خواهد بود. Customer orientation with customer club
آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر