تفاوت باشگاه مشتریان و CRM چیست؟
۳ تفاوت مهم بین نرم افزار باشگاه مشتریان و نرم افزار CRM
۱۳۹۹-۱۲-۲۰
نرم افزار CRM برای شرکت های دانش بنیان
نرم‌افزار CRM برای شرکت های دانش‌بنیان
۱۳۹۹-۱۲-۲۰

اصول مذاکره با CRM

اهمیت اصول مذاکره

اصول مذاکره با نرم افزار CRM. اصول و فنون مذاکرات. مذاکره در بازاریابی. فنون جذب مشتری با مذاکره.کاربرد سی آر ام در مذاکرات.

مذاکره در کسب و کارها همواره یکی از کارهای مهمی بوده است که باید مطابق با اصول آن پیش رفت. چرا که رعایت اصول در مذاکره باعث می شود تا نتیجه ی مذاکره به شکل دلخواه صورت بگیرد. بسیاری از مدیران و مشاوران همواره به دنبال جواب “چطور با مشتری مذاکره کنیم؟” هستند. بنابراین در این مقاله قصد داریم در خصوص اینکه چگونه با افراد مذاکره کنیم توضیحات لازم را ارائه خواهیم داد. بنابراین با بهره مندی از آموزش های این مقاله می توان بهترین نتیجه را از مذاکرات گرفت. در این مقاله یک ابزار کاربردی معرفی می شود که می توان با کمک آن مذاکره کرد. نرم افزاری به اسم CRM (مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟). همچنین اصول مذاکره با مشتری با CRM به طوری که بهترین کارایی را داشته باشد، توضیح داده خواهد شد.

عناوین زیر در خصوص اینکه چطور با CRM مذاکره کنیم و اصول آن چیست، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

اصول و فنون مذاکره با CRM
اصول مذاکره با نرم افزار CRM. فنون جذب مشتری با مذاکره.کاربرد سی آر ام در مذاکرات. اصول و فنون مذاکرات. مذاکره در بازاریابی.

اهمیت مذاکره در کسب و کار

هر شرکتی و هر کسب و کاری باید بتواند با دو دسته افراد بهترین مذاکره را انجام دهد. یکی مشتریان می باشد که برای فروش بیشتر باید بتوان با مشتریان مذاکره کرد. دسته ی دوم از افراد، تامین کنندگان می باشند که برای کاهش هزینه ها باید بتوان با آن ها مذاکره کرد. به همین منظور مذاکره برای فروش بیشتر و هزینه های کمتر دارای اهمیت زیادی در کسب و کارها می باشد.

مذاکره در اصل به معنای گفت و گوی دو طرفه ای می گویند که طرفین قرار است در خصوص یک موضوعی به توافق برسند یا ممکن است نرسند. بنابراین مذاکره در کسب و کارها بدون رعایت اصول آن و ترفندهای کاربردی، منجر به رسیدن به توافق نخواهد شد. و یا اگر توافقی صورت بگیرد، توافقی نیست که مدیران به دنبال آن بودند. بنابراین مذاکره در کسب و کارها از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. بنابراین قصد داریم کاربرد CRM (سی آر ام) را برای مذاکره با مشتری بیان کنیم.

اولین اصول مذاکره: برنامه ریزی مناسب

اولین و مهم ترین اصل در مذاکره، برنامه ریزی دقیق می باشد. یکی از اصول برنامه ریزی مناسب برای مذاکره، تعیین تاریخ و ساعت دقیق جلسات مذاکره می باشد. همچنین بهتر است موضوع مذاکره شفاف باشد تا آمادگی لازم برای جلسه وجود داشته باشد. اما برای آنکه بتوان جزئییات جلسه را به صورت دقیق تر ثبت کرد، می توان از نرم افزار CRM رکاما کمک گرفت. با استفاده از این نرم افزار می توان یک یادآوری برای جلسات و مذاکرات تنظیم کرد. ساعت یادآوری در اصول برنامه ریزی مذاکره، مطابق با زمان لازم برای آمادگی قابل تنظیم است. این زمان می تواند چند ساعت و یا چند روز تنظیم شود.

بسیاری از کسب و کارها مذاکرات زیادی انجام می دهند. بنابراین ممکن است موضوع مذاکرات و دلیل اصلی برگزاری جلسات را فراموش کنند. در این هنگام افراد می توانند با ثبت جزئیات مذاکرات در CRM رکاما، در هر زمان که نیاز بود از جزئیات مذاکره مطلع شوند. همچنین مدیران می توانند نکات لازم برای مذاکره را در پنل مشاوران خود قرار دهند. در این صورت فرد مذاکره کننده می تواند قبل از شروع مذاکره، مروری بر نکات ضروری داشته باشند. بدین صورت می توان نتیجه ی مطلوبی از گفت و گو دریافت کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ی CRM چیست را نیز مطالعه نمایید.

ثبت اطلاعات جلسات مذاکره

از دیگر اصول مذاکره با افراد، می توان به ثبت اسناد مربوطه اشاره کرد. یکی دیگر از کاربردهای نرم افزار CRM رکاما ثبت اطلاعات جلسات مذاکره ای می باشد که در گذشته انجام شده اند. بنابراین افراد مذاکره کننده می توانند در هر زمان که نیاز بود به جزئیات مذاکرات قبلی دست پیدا کنند. با استفاده از این اطلاعات می توان به نتایج حاصل از مذاکرات قبلی دست پیدا کرد و بر اساس آن ها ادامه ی جلسات و یا مذاکرات جدید را انجام داد.

در نرم افزار CRM می توان اطلاعات افرادی را که در جلسات شرکت کردند نیز ثبت کرد. با ثبت افراد حاضر در جلسه به عنوان مخاطبین در CRM می توان اطلاعات کاملی را از آن ها در CRM جمع آوری کرد. همچنین می توان در هر زمان که نیاز باشد با آن ها ارتباط برقرار کرد. برقراری ارتباط با کمک CRM از طریق تماس، پیامک، ایمیل و فکس امکان پذیر می باشد. همچنین جزئیات هر نوع برقراری ارتباط با افراد مذاکره کننده در CRM به طور کامل ثبت خواهد شد.

روش مذاکره با مشتری
کاربرد سی آر ام در مذاکرات. اصول و فنون مذاکرات. اصول مذاکره با نرم افزار CRM. فنون جذب مشتری با مذاکره. مذاکره در بازاریابی.

ثبت اسناد مربوط به جلسات مذاکره با افراد

نرم افزار CRM قابلیت بارگزاری و ثبت اسناد و مدارک را نیز دارد. هرنوع مدرکی و با هر فایلی با فرمت های مختلف قابل ثبت می باشد. بنابراین در جلساتی که مذاکره صورت می گیردف طبیعتا اسنادی ثبت خواهد شد. همچنین ممکن است مدارکی از طرف مذاکره دریافت شود که باید به ثبت برسد. در نرم افزار سی آر ام تمامی این اسناد قابل ثبت بوده و با یک جست و جوی ساده می توان به راحتی به اسناد دسترسی پیدا کرد. امنیت CRM در این خصوص به گونه ای است که امکان محدودیت دسترسی برای سایر کاربران عضو شده در CRM وجود دارد. بنابراین هر شخصی قادر نخواهد بود که به اسناد مذاکره که یکی از اصول مذاکره می باشد، دسترسی پیدا کند.

یکی دیگر از مزیت های ثبت اسناد در CRM رکاما، امکان دسترسی در هر مکانی می باشد. با داشتن CRM تحت وب رکاما می توان در هر جلسه ای به مدارک مذاکرات قبلی دسترسی پیدا کرده و از آن ها استفاده کرد. بنابراین مدیران و مذاکره کنندگان دیگر نیازی به حمل اسناد نخواهند داشت.

رسیدگی به اعتراضات در مذاکره با CRM

یکی از عوامل تاثیر گذار در خرید مشتریان، رضایت آن ها می باشد. بنابراین اصول دیگر در مذاکرات با مشتری این است که باید بتوان رضایت آن ها را بدست آورد. یکی از مواردی که رضایت مشتریان را افزایش می دهد، رسیدگی به شکایات آن هاست. بنابراین در مذاکرات که شکایات مشتری بیان می شود، می توان موضوع شکایت را در CRM رکاما ثبت کرد. شکایت مشتریان ممکن است در خصوص موارد مختلفی باشد. بنابراین مسئول رسیدگی به شکایات مشتریان در مذاکرات بستگی به موضوع شکایت دارد. یعنی اگر شکایت در خصوص کیفیت محصول باشد، نرم افزار CRM شکایت را به بخش کنترل کیفیت ارسال می کند. اگر موضوع در خصوص قیمت محصول باشد، شکایت به بخش فروش ارسال خواهد شد. بدین صورت اصول رسیدگی به شکایات به خوبی انجام می شود.

با ارسال شکایات به صورت خودکار در CRM رکاما، رسیدگی به شکایات مذاکره کنندگان در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد. همچنین نتیجه ی رسیدگی به شکایت قابل بررسی و مشاهده می باشد. برای بررسی امور انجام شده در خصوص شکایات می توان به وظیفه ی ایجاد شده برای افراد مراجعه کرد.

برای دریافت مشاوره جهت راه اندازی CRM می توانید با کارشناسان رکاما در تماس باشید. کارشناسان و مشاورین رکاما، سازمان ها را برای رشد بیشتر یاری خواهند کرد. کاربرد ها و خدمات دیگر نرم افزار CRM را می توانید در بخش بلاگ ماطلعه نمایید.

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...