Application of CRM in marketing

Application of CRM in marketing . کاربرد نرم افزار CRM در بازاریابی . جذب مشتری به کمک CRM . وفادار سازی مشتریان با سی آر ام . بانک اطلاعات مشتریان برای بازاریابی


کاربرد نرم‌افزار crm بازاریابی به‌گونه‌ای است که فرایندهای ارائه خدمت به مشتریان را قوی و هدفمندتر خواهد کرد. بازاریابی (marketing) به معنای وسیع خود مهم‌ترین فعالیتی است که یک کسب‌وکار برای موفقیت و پیشرفت خود از آن بهره می‌جوید. برای آشنایی با یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی مطالعه مقاله بهترین نرم افزار بازاریابی و فروش به شما پیشنهاد می شود. Application of CRM in marketing

به‌طورکلی کاربرد نرم‌افزار crm در بازاریابی موارد زیر است:

در این مقاله قصد داریم هر یک از موارد گفته‌شده را تشریح کنیم و برای آگاهی بیشتر زوایای پنهان آن را بررسی کنیم. پس برای اطلاع از عملکرد crm در بازاریابی با ما همراه باشید.

Application of CRM in marketing نرم افزار
Application of CRM in marketing . بانک اطلاعات مشتریان برای بازاریابی. کاربرد نرم افزار CRM در بازاریابی
جذب مشتری به کمک CRM . وفادار سازی مشتریان با سی آر ام .

۱) کاربرد نرم افزار crm در بازاریابی و تبلیغات | Application of CRM in marketing

اهمیت و کاربرد نرم‌افزار crm در بازاریابی و تبلیغات مرتبط با درجه اهمیت تبلیغات در بازاریابی است. تبلیغات گام مهم در بازاریابی می‌باشد، که اگر به شکل صحیح و اصولی انجام شود می‌تواند مشتریان زیادی را جذب محصول کرده و موفقیت بیشتری را در فروش کسب کرد.

 نرم‌افزار crm مهم‌ترین ابزار تبلیغاتی اینترنتی و غیر اینترنتی است که صاحبان مشاغل مختلف می‌توانند با خرید، آموزش و استفاده از آن، کالاها و خدمات خود را در سطح کلان معرفی و عرضه کنندنرم‌افزار crm با دارا بودن ماژول‌های متنوع تبلیغاتی امکان معرفی محصولات به‌تمامی علاقه‌مندان در سراسر کشور و حتی متقاضیان خارج از کشور را فراهم کرده است. ابزارها و افزونه‌های تبلیغاتی نرم‌افزار crm می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:. Application of CRM in marketing
  • تعریف، ایجاد و مدیریت کمپین‌های تبلیغاتی
  • ارسال حداکثری فکس، پیامک و ایمیل به تمامی متقاضیان

با استفاده از نرم‌افزار crm می‌توان دغدغه افزایش تعداد مشتری و بازاریابی منظم و مدیریت‌شده را در بازارهای هدف رفع کرده و گام مهم و اساسی در راستای تبلیغات کسب‌وکار خود برداشت.

 ۲) کاربرد نرم افزار crm در ایجاد بانک اطلاعاتی مشتریان :

کاربرد نرم‌افزار crm در ایجاد بانک اطلاعاتی مشتریان  بسیار تأثیر گذار بوده است. بازاریابی موفق زمانی اتفاق می‌افتد که یک فروشنده یا تاجر توانایی و قدرت لازم را در ثبت اطلاعات مخاطبان و متقاضیان خود داشته باشد. در غیر این صورت با نقص اطلاعات مشتریان حتی در قدم اول که تبلیغات می‌باشد با شکست روبرو خواهد شد. ثبت و ضبط مشخصات و اطلاعات مربوط به مشتریان برای ارسال تبلیغات و تخفیف‌های مناسبتی یک اقدام الزامی است.

تصور کنید اگر هر یک از اطلاعات مربوط به خریداران و مشتریان یک مجموعه تجاری به‌صورت پراکنده در دفترها و سیستم‌های مختلف وجود داشته باشد، این بی‌نظمی موجب نابسامانی در مجموعه تجاری شده و تأثیر خود را زمانی نمایان می‌کند که صاحب مجموعه قصد تبلیغ و ارائه خدمت داشته باشد. اینجاست که نرم‌افزار crm کاربرد خود را نشان می‌دهد و تمامی اطلاعات مربوط به مخاطبان و مشتریان آن مجموعه را ثبت کرده و سروسامان می‌دهد و نظمی درونی بین تمام بخش‌های مجموعه تجاری ایجاد می‌کند.

در این زمان مدیر مجموعه برای تبلیغ، ارسال آگهی، پیام و تماس با طیف گسترده‌تری از افراد گروه‌بندی‌شده مواجه است و این امر سبب رشد روزافزون خواهد شد؛ چراکه روزانه افراد بیشتری با آن مجموعه آشنا شده و در پی کسب اطلاعات بیشتر درباره محصولات و خدمات خواهند بود. Application of CRM in marketing

نرم افزار CRM ابزاری برای بهبود تعاملات بین فروشنده و مشتریان

نرم‌افزار crm در بازاریابی به‌عنوان یک ابزار سیستماتیک به دنبال بهبود کیفی و کمی تعاملات بین فروشنده و مشتریان است. تمامی فروشندگان در هر صنعت و حرفه‌ای که باشند هدف مشترکی را دنبال می‌کنند. هدفی که آنها را به فعالیت‌های بیشتر در جهت جذب افراد جدید و مشتریان بالقوه وا می‌دارد. اکثر فروشندگان ماهر بر این امر واقف‌اند که علاوه بر نگهداری مشتریان قدیمی، باید مشتریان جدیدی را جذب کرده و کالاها و محصولات را به آنها معرفی کرد.

یکی از عملکردهای نرم‌افزار crm به‌عنوان یک راهبرد اساسی در امر بازاریابی، کشف مشتریان بالقوه است. مشتریان بالقوه درواقع همان افرادی هستند که هنوز با مجموعه تجاری آشنا نشده‌اند و محصولات را ندیده اما خواهان اصلی آن هستنددرواقع نرم‌افزار crm به فروشندگان کمک می‌کند که با دارا بودن بانک اطلاعاتی مخاطبان، نیازها و ارزش‌های آنان را شناسایی کرده و درنهایت با ارسال تبلیغات گوناگون در بازه زمانی مختلف، مشتریان بالقوه را به مرحله آشنایی با مجموعه تجاری کشانده و درنهایت این آشنایی، منجر به فروش هدفمند شود.Application of CRM in marketing

عملکرد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا همان crm:

به دست آوردن اطلاعات مختلف مشتریان (نام، شماره تماس، شغل و محل کار، سوابق خرید، سبک زندگی، رفتار خرید، بازخوردهای حین و بعد خرید)

  • تشخیص خواسته‌های اصلی و بنیادین مشتریان
  • دسته‌بندی مشتریان بر اساس رفتارها، نیازها و خواسته‌های آنان
  • ساماندهی اطلاعات بر اساس معیارهای فروشنده و مشتریان
  • معنادار کردن اطلاعات مخاطبین برای تصمیم آگاهانه در تبلیغات
  • شخصی‌سازی پیام‌های تبلیغاتی و بازاریابی بر اساس تمامی ویژگی‌های مشتریان.Application of CRM in marketing

نرم‌افزار crm با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و خواسته‌های اصلی مشتریان فعلی و بالقوه موجب می‌شود، تبلیغات سازمان بهبود چشمگیری  پیدا کند  و هزینه‌های تبلیغاتی کاهش یابد. همچنین، رابطه با مشتریان در جهت شناسایی، معرفی و عرضه محصولات عمیق‌تر خواهد شد و درنهایت سوددهی در تجارت افزایش می‌یابد .

Application of CRM in marketing چیست
Application of CRM in marketing . وفادار سازی مشتریان با سی آر ام
بانک اطلاعات مشتریان برای بازاریابی. کاربرد نرم افزار CRM در بازاریابی .

۳) کاربرد نرم افزار crm در متمرکز کردن تماس ها | Application of CRM in marketing

کاربرد نرم‌افزار crm در متمرکز کردن تماس‌ها  به‌گونه‌ای است که منجر به مدیریت همه‌جانبه تماس‌های ورودی و خروجی می‌شود. یکی از بخش‌های مهم در بازاریابی مدیریت تماس‌ها است. در حالت کلی، تماس‌ها به دو بخش تماس‌های ورودی و خروجی منتهی می‌شوند. منظور از تماس‌های ورودی تماس از طرف مشتری یا متقاضی جدید با فروشنده است و منظور از تماس‌های خروجی تماس از جانب فروشندگان با خریداران می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از قابلیت میتوانید به مدیریت مرکز تماس سر بزنید.

در بازاریابی اگر کسی بخواهد مشتریان فعلی خود را نگه دارد و به آمار آنها بیفزاید باید در هردو بخش ورودی و خروجی، تماس‌های تجاری خود را به‌صورت قدرتمند کنترل و مدیریت کند. برای این امر نرم‌افزار crm تأثیر بسزایی در متمرکز کردن تماس‌ها دارد.crm برای مدیریت تماس‌ها در بازاریابی دو عملکرد اساسی دارد: Application of CRM in marketing

۱. تحلیل و ارزیابی تماس ها پس از مکالمه

عملکرد نرم‌افزار crm در بخش تماس‌های ورودی و خروجی به‌گونه‌ای است که تمامی تماس‌ها را ضبط می‌کندهنگامی‌که یک فروشنده تماسی از جانب خریدار یا مشتری بالقوه (تماس ورودی) و یا بالعکس (تماس خروجی) داشته باشد با استفاده از قابلیت crm در مدیریت تماس و ضبط صدا، می‌تواند نحوه برخورد خود را با مشتری تحلیل کند.ازاین‌رو فروشندگان قادرند رفتار تجاری خود را ارزیابی کنند.

فروشندگان با تحلیل تماس‌های خود به این نکته پی می‌برند که طرز برخوردشان با مشتری چگونه بوده است. آیا رفتار کاملاً آرام و معمولی داشته‌اند یا به‌صورت تهاجمی برخورد کرده‌اند. آنان می‌توانند خود را به‌جای مشتری پنداشته و تماس‌های خود را بهبود دهند و با بالا بردن کیفیت تماس و تعامل خود با مشتری، قدرت و مهارت خود را در مرحله فروش افزایش دهند و درنتیجه سود بیشتری را کسب کنند. Application of CRM in marketing

۲. برنامه ریزی و پیگیری تماس های ضروری

هر مجموعه تجاری علاوه بر جذب مشتری، پیگیری سفارشات متقاضیان را نیز بر عهده دارد. در دنیای امروزی که مشتریان برای هر محصول و خدمات با انتخاب‌های متعدد و گوناگونی روبه‌رو هستند، پیگیری امور مشتریان و رسیدگی به سفارشات آنان یک رفتار مشتری مدارانه است که سهم بسزایی در حفظ مشتریان برای مجموعه بازرگانی دارد. در حالت کلی تأثیر نرم‌افزار crm در بخش مدیریت تماس‌های بازاریابی را می‌توان به موارد زیر خلاصه کرد: Application of CRM in marketing

  • ضبط تمامی تماس‌های ورودی و خروجی از تمامی مشتریان و مراکز مختلف
  • تحلیل و ارزیابی رفتار فروشندگان با مشتریان در جهت بهبود رابطه دو طرفه
  • برنامه‌ریزی خودکار برای تنظیم تماس‌های ضروری و پیگیری سفارشات ضروری مشتریان
  • افزایش حداکثری در جذب مشتریان جدید و ثابت نگه‌داشتن مشتریان قدیمی
  • صرفه‌جویی در زمان برای نظم بخشیدن به تماس‌ها و برنامه‌ریزی‌های تلفن‌های اساسی

نرم‌افزار crm با عملکرد همه‌جانبه خود در مدیریت تماس‌ها، کمک شایانی به فروشندگان و تعاملات آنان با مشتریان می‌کند. برای  خرید و استفاده از این نرم‌افزار و آشنایی بیشتر با عملکردهای مختلف آن با ما تماس بگیرید.

برنامه ریزی و پیگیری تماس های ضروری
Application of CRM in marketing
وفادار سازی مشتریان با سی آر ام . کاربرد نرم افزار CRM در بازاریابی .

۴) کاربرد نرم افزار crm در وفادارسازی مشتریان :

عملکرد و کاربرد نرم‌افزار crm در وفادار سازی مشتریان بسیار موفق و رضایتمندانه بوده است. به‌گونه‌ای که فروشندگان با اعتمادبه‌نفس بیشتری برای فروش خود اقدام می‌کنند. منظور از وفادار سازی مشتریان، حفظ مشتریان قدیمی و جدید می‌باشد، که با ارائه خدمات متنوع  به مشتریان همراه با رضایت‌مندی آنان به‌دست می‌آید. امروزه نگه‌داشتن مشتریان برای هر مجموعه تجاری امری حیاتی است. چراکه اگر در این زمینه سعی و تلاش خود را به‌کار نگیرند هرلحظه  با کاهش آمار مشتریان مواجه شده و سود بازاریابی آن مجموعه کم خواهد شد.

فروشندگانی که در بازاریابی خود از نرم‌افزار crm استفاده می‌کنند، اطمینان خاطر دارند که با این نرم‌افزار در تمامی بخش‌های بازاریابی خود به‌صورت منظم و هدفمند جلو خواهند رفت. از تبلیغات گسترده گرفته تا مدیریت تماس‌ها و ثابت نگه‌داشتن مشتریان قدیمی و افزایش مشتریان جدید، همه را با نرم‌افزار crm مدیریت و تجربه می‌کنند. Application of CRM in marketing

نرم افزار crm برای وفادارسازی مشتریان ابزارها و متدهای جدیدی دارد .

ابزارهای CRM در مرحله نگه داشتن مشتریان به شرح زیر است :
  • تنظیم بانک جامع اطلاعاتی از مشتریان قدیمی و جدید (روحیات_ خواسته‌ها) و طبقه‌بندی مشتریان طبقه سلایق خرید آنها
  • کشف نیازهای اصلی مشتریان
  • شخصی‌سازی پیام‌های تبلیغاتی متناسب با ویژگی‌های مشتریان
  • صرفه‌جویی در اتلاف وقت و هزینه‌های اضافی تبلیغاتی
  • تحلیل تمامی تعاملات و تلاش در جهت بالا بردن کیفیت رابطه با مشتری
  • تبلیغ و ارائه خدمات و کالاهای بازاریابی به مشتریان در سطح کلان
  • فروش بیشتر و افزایش سود تجاری و موفقیت ارزشمند

تمامی تاجران و فروشندگان می‌توانند با خرید نرم‌افزار crm تصمیم خود را برای پیشرفت تجاری قطعی کنندهم‌اکنون با تماس  خود، این نرم‌افزار را سفارش داده و از آن استفاده کنید. و اطمینان خاطر داشته باشید که در زمان نه چندان دور رشد چشمگیری در تجارت خود خواهید داشت. Application of CRM in marketing

آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *