CRM یک ابزار با کاربرد زیاد، برای مدیران میباشد. ازآنجاییکه، کارخانهها به عنوان یک عنصر مهم تولیدی دارای بخشهای مختلف مدیریتی هستند، بنابراین CRM در کارخانه ها بسیار کاربردی میباشد. چراکه CRM در تمامی بخشهای مدیریتی کارخانه قابلاستفاده است. اما ممکن است بسیاری از افراد در خصوص مزایای استفاده از بهترین نرم افزار سی ار ام در کارخانهها، اطلاعات لازم را نداشته باشند.
بنابراین قصد داریم در این مقاله در خصوص کاربردهای نرمافزار CRM در کارخانهها توضیحات لازم را ارائه دهیم. بنابراین اگر قصد دارید مدیریت کارخانه را در تمامی سطوح بهآسانی و با دقت بالا انجام دهید، چند دقیقه بر روی این مقاله تأمل کنید و تا انتها مطالعه نمایید.
عناوین زیر در خصوص کاربردها CRM و اهمیت آن در کارخانهها موردبررسی قرار خواهند گرفت.
- اهمیت مدیریت کارخانه و استفاده از CRM
- قابلیت های CRM برای کارخانه ها
- ثبت گزارشات کارخانه در CRM
- ثبت اطلاعات افراد مرتبط با کارخانه در CRM
- سیستم مدیریت حسابداری کارخانه در CRM
اهمیت مدیریت کارخانه و استفاده از CRM
برای درک بهتر کاربردهای نرم افزار CRM در کارخانه، در ابتدا به اهمیت مدیریت کارخانهها و استفاده از CRM خواهیم پرداخت. پسازآن، به کاربردهای مهم سی آر ام برای مدیران کارخانه میپردازیم.
هر کارخانه از چندین بخش مختلف اعم از: بخش تولید، بخش حسابداری، کنترل موجودی و انبار، کنترل کیفیت و سایر بخشها تشکیلشده است. هرکدام از این بخشها در کارخانه دارای مدیریتی جداگانه میباشد، که باید بر اقدامات انجامشده نظارت کنند و مشکلات را بررسی و رفع نمایند. تمامی این مدیران نیز باید مدیریت شوند. بنابراین دقت از پایینترین سطح مدیریت باید وجود داشته باشد، تا مدیریت در سطوح بالا نیز بهدرستی انجام شود.
وجود نیروهای زیاد و مختلف در کارخانه، یکی دیگر از دلایل استفاده از CRM در کارخانهها میباشد. چراکه بررسی اقدامات کارکنان در تعداد بالا کار آسانی نخواهد بود، و مدیران سطوح بالاتر باید بتوانند گزارشات تهیهشده را بهراحتی دریافت کنند، و بر اساس آنها تصمیمگیری اساسی را انجام دهند. بنابراین وجود یک نرمافزار جامع مدیریتی برای هر کارخانهای واجب میباشد. البته میتوان، از ابزارهای مدیریتی مختلفی در کارخانه استفاده کرد، ولی هرچه تعداد نرمافزارها کمتر ولی جامعتر باشد، دقت در ثبت اطلاعات و مدیریت بیشتر خواهد شد. جهت نصب رایگان CRM مدیل که توسط گروه نرم افزاری رکاما تولید و توسعه یافته است، می توانید به صفحه CRM رایگان مراجعه نمایید.
قابلیت های CRM برای کارخانه ها
CRM رکاما یک نرمافزار جامع مدیریتی است که در هر حوزه و کسبوکاری مورداستفاده قرار بگیرد، تمامی نیازهای مدیران را برای مدیریت مجموعه خود برطرف میکند. بنابراین مدیران کارخانه میتوانند با کمک این نرمافزار تمامی کارهای مدیریتی خود را مدیریت کنند و بررسیهای خود را با آسانی انجام دهند. چراکه سی آر ام اطلاعات را نیز بهصورت جامع جمعآوری میکند. نرمافزار CRM در کارخانهها دارای کاربردهای مختلفی است که مهمترین آنها را شرح خواهیم داد:
ثبت گزارشات کارخانه در CRM
یکی از مهمترین اطلاعات در هر کارخانهای گزارشات میباشند، چراکه تأثیر زیادی در نحوهی تصمیمگیری و پیشبرد اهداف دارد. بنابراین باید آنها را بهصورت دقیق و همراه با جزئیات ثبت و نگهداری کرد. گزارشات باید بهگونهای باشند که در هر زمان، مدیر کارخانه بتواند به آنها دسترسی داشته باشد و از آنها استفاده کند. یکی از کاربردهای CRM رکاما در کارخانهها، ثبت دقیق این گزارشات توسط مسئول مربوطه و دستهبندی آنها برای مدیران سطح بالاتر میباشد.
مدیران کارخانه میتوانند با بررسی گزارشات مشکلات موجود در کارخانه را پیداکرده و در جهت رفع آنها دستورات لازم را برای رفع آنها صادر کند. هرچه میزان دقت گزارشات بیشتر باشد، مشکلات موجود در کارخانه سریعتر رفع خواهد شد که این اتفاق با سی آر ام قابل انجام است. یکی دیگر از مزیتهای CRM در کارخانهها در خصوص ثبت گزارشات، امنیت آن میباشد. امنیت CRM بهگونهای است که میزان دسترسی هر فردی در کارخانه به اطلاعات قابل تنظیم است.
ثبت اطلاعات افراد مرتبط با کارخانه در CRM
یکی دیگر از الزامات وجود CRM برای کارخانهها، ثبت اطلاعات افراد میباشد. مدیران کارخانهها و یا کارمندان آن روزانه با افراد زیادی سروکار دارند. بنابراین لازم است تا با افراد از طریق راههای مختلفی ارتباط برقرار کنند. ازجمله این راهها میتوان به: تماس تلفنی، ارسال پیامک، ایمیل و یا فکس میباشد. اما برقراری ارتباط افراد مشغول در کارخانه ممکن است با چالشهایی مواجه شود. درنتیجه لازم است تا ابزاری باشد که چالشهای موجود در برقراری ارتباط را رفع نماید.
در نرمافزار CRM میتوان تمامی اطلاعات افراد را ثبت کرد و در هر زمان که نیاز باشد از آنها استفاده کرد. یکی از این اطلاعات افراد، اطلاعات تماس میباشد. بنابراین در هرزمانی میتوان با انتخاب یک مخاطب در CRM اطلاعات آن را مشاهده کرد و با یک کلیک با آن ارتباط برقرار کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت اطلاعات از افراد، میتوانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. مطالعه مقاله CRM چیست نیز توصیه می شود.
سیستم مدیریت حسابداری کارخانه در CRM
یکی دیگر از کاربردهای CRM در کارخانهها، استفاده از سیستم حسابداری پیشرفته میباشد. چراکه همانطوری که، در ابتدای مقاله هم بیان شد، CRM رکاما یک نرمافزار جامع میباشد، که تمامی نیازهای مدیران را برطرف میکند. بنابراین سیستم حسابداری پیشرفته نیز با CRM رکاما قابل انجام میباشد. با استفاده از سیستم حسابداری سی آرام کارخانهها، میتوان تمامی امور مربوط به به حسابداری کارخانه را انجام داد و آنها را بررسی و مدیریت کرد.
بهطور مثال میتوان، با استفاده از حسابداری CRM رکاما مدیریت حقوق کارکنان را انجام داد. همچنین مدیریت خرید محصولات اولیه و یا فروش محصولات کارخانه با این سیستم قابل انجام است. دقت بالای این نرمافزار باعث کاهش اشتباهات در امورمالی خواهد شد.
نرمافزار CRM رکاما قابلیتهای بسیار گستردهی دیگری برای کارخانهها دارد که همهی آنها در قالب یک مقاله نمیگنجد. بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اجرای CRM رکاما در کارخانهها میتوانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید و از راهنماییهای آنها بهرهمند شوید. کارشناسان رکاما شما را برای اجرای بهترین CRM با بیشترین کارایی راهنمایی خواهند کرد و شما میتوانید با خیالی آسوده مدیریت کارخانه را با CRM رکاما انجام دهید.
بدون نظر