امروزه سازمانها و فروشگاهها به این نتیجه رسیدهاند که تعامل با مشتری میزان فروش سازمان را افزایش میدهد. فرقی نمیکند که سازمان بزرگ باشد یا کوچک. خدماتی باشد و یا محصول محور و یا انواع دیگر آن. دارای کارمندان زیاد باشد و یا کم، محصول یکبار مصرف داشته باشند و یا محصولات مصرفی، درهرصورت تعامل با مشتری فروش را افزایش داده و سود سازمان نیز افزایش مییابد.
بنابراین استفاده از ابزار تعامل بسیار اهمیت دارد. ابزاری مثل نرمافزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری که یک تکنولوژی بر اساس جذب مشتری بیشتر میباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این نرم افزار فوق العاده CRM چیست؟ را بخوانید. Customer information software with CRM
در این مقاله قصد داریم در خصوص کاربرد نرمافزار CRM برای تعامل با مشتری بحث کنیم. تعاملی که از طریق اطلاع رسانیهای مختلف صورت میگیرد. به همین منظور عناوین زیر موردبررسی قرار خواهند گرفت.
- جمع آوری اطلاعات مشتریان در نرم افزار CRM برای اطلاع رسانی
- دسته بندی مشتریان در CRM برای اطلاع رسانی آسان
- مزایای دیگر دسته بندی مشتریان در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
- اطلاع رسانی خودکار با نرم افزار CRM
- کاربرد دیگر ارسال پیام خودکار
جمع آوری اطلاعات مشتریان در نرم افزار CRM برای اطلاع رسانی
یکی از کاربردهای نرمافزار CRM (نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری) جمعآوری اطلاعات تماس مشتریان بهطور کامل میباشد. اطلاعات تماس مثل شماره همراه، شماره ثابت، شماره محل کار، ایمیل، فکس و … . بنابراین در هر زمان با توجه به نیاز سازمان میتوان با مشتری ارتباط برقرار کرد. زمانی که مشتری با سازمان تماس برقرار میکند، شمارهی او در نرمافزار CRM (سی آر ام) نمایان میشود. سپس میتوان با چند کلیک ساده آن را ذخیره کرد. Customer information software with CRM
برای دریافت سایر اطلاعات تماس با مشتری میتوان در صحبتهای مختلف این اطلاعات را کسب نمود. علاوه بر این اطلاعاتی همچون تاریخ تولد، محل کار و هر اطلاعاتی که سازمان ممکن است روزی به آن نیاز داشته باشد را میتوان در نرمافزار CRM (سی آر ام) به ثبت رساند. هنگامیکه یک کارمند بخواهد به اطلاعات تماس یک مشتری دسترسی پیدا کند میتواند با یک سرچ ساده این کار را انجام دهد. البته میتوان برای دسترسی هر کارمند به گروه مخاطبان محدودیتهایی را اعمال کرد. این اقدام بستگی به نوع سازمان و تعداد کارمندان دارد.
دسته بندی مشتریان در CRM برای اطلاع رسانی آسان
از دیگر کاربردهای نرمافزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری، امکان دستهبندی مشتریان میباشد. دستهبندی مشتریان با توجه به استراتژی مدیران و نوع مشتریان، در هر سازمان متفاوت است. ممکن است یک سازمان بخواهد مشتریان خود را بر اساس میزان خریدی که انجام میدهد دستهبندی کند. یک سازمان دیگر ممکن است دستهبندی را بر اساس نوع محصولات خریداری دستهبندی کند. و یا ممکن است سازمانی مشتریان خود را بر اساس ارزشی که دارند دستهبندی کنند. و یا سایر دسته بندیهای دیگر که ممکن است وجود داشته باشد. Customer information software with CRM
هنگامیکه مشتریان در CRM (سی آر ام) دستهبندیشده باشند، اطلاعرسانی به مشتریان هر دسته کار آسانی خواهد بود. بهطور مثال ممکن است یک سازمان بخواهد موجودی یک محصول را به اطلاع مشتریانی که نیازمند آن محصول هستند برساند. در این صورت با نوشتن متن و انتخاب دسته و یا دستههای موردنظر، اطلاعرسانی بهآسانی انجام خواهد شد. در این صورت در هزینههای ارسال پیام صرفهجویی میشود. چراکه پیام موردنظر برای مخاطبین غیر هدف ارسال نمیشود. با مطالعه مقاله دسته بندی مخاطبین در نرم افزار سی آر ام می توانید اطلاعات کامل در این مورد دریافت کنید.
مزایای دیگر دسته بندی مشتریان در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
یکی دیگر از مزیتهای دستهبندی مشتریان در نرمافزار CRM (سی آر ام)، پاسخگویی کارمندان مربوط به هر دسته میباشد. بهطور مثال اگر یک مشتری در ابتدای فرآیند بازاریابی قرار دارد، باید کارمند مربوط به بخش بازاریابی با آن صحبت کند. در این مورد اگر کارمند پشتیبانی بخواهد پاسخگو باشد ممکن است امکان فروش به مشتری از دست برود. با این کار سرعت پاسخگویی به مشری افزایش مییابد. چراکه در هنگام تماس مشتری، کارمند مربوط به آن سریعاً مطلع شده و پاسخگوی مشتری خواهد بود. در این صورت رضایت مشتری نیز افزایش میباید. این عمل در مدیریت ارتباط با مشتری بسیار اهمیت دارد. Customer information software with CRM
اطلاع رسانی خودکار با نرم افزار CRM
از دیگر کاربردهای نرمافزار CRM (سی آر ام) برای تعامل و اطلاعرسانی به مشتری، امکان تنظیم ارسال پیام خودکار به مشتریان میباشد. بهطور مثال میتوان پیامی را مبنی بر تبریک تولد مشتری در پیشنویس CRM (سی آر ام) قرار داد. با کدهای از پیش تعریفشده در CRM (سی آر ام) میتوان نام مشتری را در ابتدای پیام قرار داد. البته نرمافزار CRM و یا همان نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری هنگام ارسال پیامهای خودکار، این کار را انجام میدهد. سپس با داشتن تاریخ تولد هر مشتری در CRM (سی آر ام)، پیامهای تبریک تولد در روز و ساعت مشخصشده ارسال میشود. Customer information software with CRM
با تنظیم تاریخهای مناسبتی و ملی در CRM (سی آر ام) نیز میتوان پیامی را برای مشتریان ارسال کرد. برای این کار نیز تنها کافی است یکبار پیام موردنظر را در پیشنویس اضافه کرد. سپس با تعریف تاریخهایی که سازمان قصد دارد در آن روز پیام ارسال شود، پیام موجود در پیشنویس برای مشتریان ارسال میشود. همچنین مطالعه مقاله آموزش اطلاع رسانی در نرم افزار CRM می تواند برای شما مفید باشد.
کاربرد دیگر ارسال پیام خودکار
یکی دیگر از کاربردهای ارسال پیام خودکار در بحث یادآوریها میباشد. بهطور مثال ممکن است یک مشتری بخواهد هر موقع کالایی در سازمان موجود شد به آن اطلاعرسانی شود. در این صورت اطلاعرسانی بهصورت خودکار انجام میشود. و یا اگر مشتریان بهصورت چک خرید کردهاند، میتوان پیامی را مبنی بر یادآوری موعد چک و یا زمان تسویهحساب ارسال کرد. Customer information software with CRM
اینگونه پیامها نیز به کمک نرمافزار CRM بهصورت خودکار ارسال خواهند شد. با استفاده از امکانات اطلاعرسانی به مشتریان به کمک نرمافزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری، نرخ تعامل سازمان با مشتریان بالا خواهد رفت. در این صورت نام و برند سازمان در ذهن مشتریان از ماندگاری بیشتری برخوردار میشود. بنابراین میزان فروش سازمان افزایش پیدا میکند. به دنبال افزایش فروش سازمان، سود سازمان نیز افزایش مییابد. برای مشاهده هزینه های نرم افزار CRM به لیست قیمت نرم افزار سی آر ام سر بزنید.
چرا باید کسب و کارتان یکپارچه باشد؟
آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر