- اهمیت رعایت اصول مشتری مداری در سازمان
- ارتباط موثر با مشتری با نرم افزار CRM ( سی آر ام )
- ارسال پیام به مشتریان با کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
- اصول مشتری مداری و ارسال پیام های مناسبتی به مشتریان
اهمیت رعایت اصول مشتری مداری در سازمان | Customer orientation with CRM
سود هر سازمانی وابسته به مشتریان آن سازمان است. فرقی نمیکند که مشتریان حقیقی باشند و یا حقوقی. درهرصورت هرچه تعداد مشتریان بالاتر باشد، سود سازمان نیز بیشتر میشود. همچنین هرچه تعداد دفعات خرید مشتریان بیشتر شود بازهم سود سازمان افزایش مییابد. با رعایت اصول مشتری مداری، مشتریان از سازمان رضایت بیشتری خواهند. هنگامیکه رضایت مشتریان یک فروشگاه و سازمان افزایش یابد، مشتریان بیشتری جذب سازمان میشوند. علاوه بر این مشتریان قدیمی نیز تبدیل به مشتریان وفادار خواهند شد. با خواندن مقاله اندازه گیری رضایت مندی مشتریان با نرم افزارCRM، میتوانید از نحوه عملکرد این پلتفرم آگاه شوید.
هنگامیکه رعایت اصول مشتری در سازمان به خوبی انجام شود، روحیهی کارکنان نیز افزایشی باید. چراکه سازمان همواره در مسیر بهبود و پیشرفت قرار میگیرد. اما برای رعایت اصول مشتری مداری لازم است تا از ابزار و تکنولوژی موجود در این زمینه استفاده شود. ابزاری به اسم نرمافزار CRM (سی آر ام) رکاما. با استفاده از نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری میتوان تمامی اصول مشتری مداری در سازمان را رعایت کرد. بنابراین با پیادهسازی نرمافزار CRM (سی آر ام) رکاما مشتریان قدیمی تبدیل به مشتریان وفادار میشوند و مشتریان جدیدی نیز جذب سازمان خواهند شد. به همین علت است که رعایت اصول مشتری مداری اهمیت پیداکرده است. Customer orientation with CRM
ارتباط موثر با مشتری با نرم افزار CRM ( سی آر ام )
یکی از اصول مشتری مداری داشتن ارتباط مؤثر با مشتری است. نرمافزار CRM (سی آر ام) با داشتن قابلیتهای مختلف کارکنان سازمان را برای داشتن ارتباط مؤثر با مشتریان یاری میکند. نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری تمامی اطلاعات لازم را از مشتری دریافت کرده و ثبت میکند. مهمترین اطلاعاتی که ذخیره میکند اطلاعات تماس مشتریان است.
اطلاعات دیگری مثل سابقههای تماس، پیامک، ایمیل و … همگی در نرمافزار CRM (سی آر ام) ثبت خواهند شد. کارکنان سازمان در هنگام تماس با مشتریان و پیگیری امور مربوط به مشتریان میتوانند سوابق آنها را بررسی کنند و سپس با دانش کافی با مشتریان ارتباط برقرار خواهند کرد. بدینصورت ارتباط مؤثر با مشتری به کمک CRM صورت میگیرد.
علاوه بر این سوابق خرید مشتریان و یا فروش پیمانکاران نیز همگی بهطور کامل در نرمافزار CRM (سی آر ام) ثبت میشوند. بنابراین در هر زمان که نیاز باشد کارکنان میتوانند در کمترین زمان ممکن به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند. البته محدودیت دسترسی برای هر کارمند توسط مدیر در نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری قابل تنظیم میباشد. با برقراری ارتباط مؤثر با مشتریان رضایت مشتریان نیز افزایش مییابد. و این خود جزئی از اصول مشتری مداری میباشد. Customer orientation with CRM
ارسال پیام به مشتریان با کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
از دیگر موارد اصول مشتری مداری ارسال اطلاعیهها و پیامها در زمان لازم میباشد. نرمافزار CRM (سی آر ام) با ثبت اطلاعات تماس مشتریان در خود، امکان ارسال پیام را در هر زمان که نیاز باشد فراهم میکند. همچنین نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری با قابلیت دستهبندی مشتریان این امکان را فراهم کرده است که در صورت نیاز تنها به گروه خاصی از مشتریان پیام ارسال شود. Customer orientation with CRM
در برخی از مواقع ممکن است نیاز باشد تا خبری در مورد سازمان به اطلاع مشتری برسد. بهطور مثال درصورتیکه تغییراتی در نحوهی سفارشات صورت بگیرد، میتوان این اطلاعیه را به آگاهی مشتریان رساند.
همچنین در صورت تعطیلی، تغییر ساعت کاری سازمان و یا هر نوع تغییرات دیگری که نیاز است مشتریان از آن آگاه شوند را بهراحتی با نرمافزار CRM (سی آر ام) به اطلاع آنها رساند. اطلاعرسانی به مشتریان علاوه بر آگاهی آنها از اخبار سازمان، یادآوری مناسبی نیز میباشد. یادآوریهای مختلف نیز اسم و برند سازمان را در ذهن مشتریان ماندگارتر میکند. با مراجعه به مقاله نرم افزار اطلاع رسانی CRM، میتوانید به اطلاعات مفید دست پیدا کنید.
اصول مشتری مداری و ارسال پیام های مناسبتی به مشتریان
از دیگر کاربردهای پیام دادن به مشتریان با نرمافزار CRM (سی آر ام) میتوان به ارسال پیام در مناسبتهای خاص اشاره کرد. بهطوریکه اگر اطلاعات مشتریان از قبیل تاریخ تولد، سالگرد ازدواج و … در نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریان ثبتشده باشد، نرمافزار CRM (سی آر ام) بهطور خودکار پیام تبریکی را برای مشتریان در زمان موعد ارسال خواهد کرد. ارسال اینگونه پیامها نیز جزئی از اصول مشتری مداری میباشد. رضایت مشتریان نیز بدینصورت افزایش مییابد. چراکه احساس خشنودی و ارزش به آن ها دست خواهد داد.Customer orientation with CRM
همچنین در اعیاد و شهادتها و مناسبتهای ملی میتوان پیامی را برای مشتریان ارسال نمود. ارسال اینگونه پیامکها بهصورت خودکار انجاممی شود. تنها لازم است تا یکبار متنی را بهعنوان پیشنویس آماده کرد. سپس با تنظیم تاریخها این اتفاق بهصورت خودکار صورت میگیرد. همچنین میتوان در ارسال پیامهای مناسبتی ارسال پیام را با اسم مخاطب ارسال کرد. این کار نیز بهصورت خودکار توسط CRM (سی آر ام) انجام میشود. فقط کافی است تنظیمات آن را برای یکبار انجام داد. این کار نیز جزئی از اصول مشتری مداری میباشد. Customer orientation with CRM
با مراجعه به صفحه خرید نرم افزار سی آر ام می توانید از نحوه خرید و لیست قیمت های این نرم افزار فوق العاده آگاه شوید. یا با با کارشناسان ما در رکاما تماس حاصل نمایید.
آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر