Customer orientation with customer club . باشگاه مشتریان و مشتری مداری . کاربرد باشگاه مشتری در حفظ مشتریان. اصول مشتری مداری در سازمان.
در هر کسب و کاری رعایت اصول مشتری مداری از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا که رعایت اصول مشتری مداری است که مشتریان را به مشتری وفادار تبدیل می کند. سازمان هایی که نتوانند مشتری های وفادار جذب نمایند، هزینه های گزافی را باید برای جذب مشتری جدید پرداخت کنند. باشگاه مشتریان یک ابزار کاربردی در جهت رعایت اصول مشتری مداری می باشد. Customer orientation with customer club
بنابراین با کمک نرم افزار باشگاه مشتریان می توان تعداد زیادی از مشتریان را به مشتری وفادار تبدیل کرد. بدین صورت هزینه های سازمان برای جذب مشتری و فروش محصول بسیار کاهش پیدا می کند. چرا که هزینه ی فروش مجدد در بسیاری از سازمان ها تنها ۱۰ درصد هزینه ی تبلیغ و فروش به مشتری جدید می باشد.
در این مقاله قصد داریم تحت عناوین زیر در مورد اصول مشتری مداری با باشگاه مشتریان توضیحات کاربردی را ارائه دهیم.
برای بررسی اصول مشتری مداری با باشگاه در ابتدا لازم است تعریف باشگاه مشتریان را بدانیم. باشگاه مشتریان بستری است که همواره باعث ایجاد رابطه ای صمیمانه بین مشتری و سازمان می شود. رابطه ی صمیمانه ای که بخاطر ارزش گذاری به مشتری توسط سازمان صورت می گیرد. دلیل احساس ارزش نهادن به مشتری توسط سازمان، وجود مزایا و خدماتی است که به کمک باشگاه مشتریان می توان به مشتریان ارائه کرد. خدماتی مثل تخفیف بر محصولات سازمان، کد تخفیف بازدید موزه ها، کد تخفیف نرم افزارها، شرکت در قرعه کشی، تبدیل امتیاز به امور خیریه و … . Customer orientation with customer club
هرچقدر که این خدمات دارای تنوع بیشتری باشد، مشتریان احساس رضایت بیشتری از سازمان خواهند داشت. در این صورت حس صمیمانه بودن بین سازمان و مشتریان نیز بیشتر خواهد شد. ایجاد این حس یکی از اصول مشتری مداری می باشد. بنابراین باشگاه یک بستر جهت ارائه ی خدمات به مشتریان برای جذب رضایت آن ها می باشد. البته در خصوص ارائه ی خدمات باید کارشناسی های لازم صورت بگیرد تا در عین بهره مندی مشتریان از مزایای باشگاه، سازمان دچار ضرر نشود.
باشگاه مشتریان می تواند در بستر های مختلفی پیاده سازی شود. برخی از سازمان ها تنها با ارائه ی یک کارت مخصوص به مشتریان خود، خدمات و تخفیف هایی را به عنوان باشگاه ( customer club ) در نظر می گیرد. برخی حتی ممکن است ساده تر عمل کنند. به طوری که مشتری پس از خرید تنها با دادن شماره ملی و یا شماره همراه خود امتیازاتی را برای خرید های بعدی خود دریافت خواهند کرد. اما کامل ترین نوع باشگاه ، باشگاهی است که در فضای سایت می باشد. ایجاد باشگاه در قالب سایت نسبت به سایر بستر ها دارای مزیت های بیشتری می باشد. Customer orientation with customer club
با ایجاد باشگاه مشتریان در قالب سایت برای رعایت اصول مشتری مداری ، مشتریان همواره می توانند به پنل کاربری خود مراجعه کنند. فرقی نمی کند که در فروشگاه باشند و یا در منزل خود. در هر مکان و هر زمانی مشتریان می توانند به پنل کاربری خود مراجعه کرده و از امتیازات بهره مند شوند. بدینن صورت رضایت مشتریان چند برابر خواهد شد. بدین گونه مشتری های وفادار بیشتری جذب سازمان می شوند.
امروزه سازمان ها برای افزایش سود خود علاوه بر جذب مشتریان جدید لازم است تا در حفظ مشتریان قدیمی خود بکوشند. بنابراین رعایت اصول مشتری مداری در خصوص نگهداری مشتریان سابق ضروری می باشد. با ورود مشتریان جدید به سازمان تعداد مشتریان افزایش یافته و تعداد مشتری هایی که باید در جهت حفظ آن ها کوشید نیز افزایش می باشد. به کارهایی که باعث افزایش مشتریان بدین صورت می شود زنجیره ی حفظ مشتری گفته می شود. زنجیره ی حفظ مشتری با کمک باشگاه ( customer club ) بسیار آسان خواهد بود. چرا که باشگاه مشتریان نرم افزاری است که در جهت وفادار سازی مشتریان کاربرد های زیادی دارد. Customer orientation with customer club
سازمان هایی که قصد دارند سود خود را با زنجیره ی حفظ مشتری افزایش دهند، استفاده از باشگاه مشتریان توصیه می شود. البته هرنوع باشگاهی منجر به حفظ زنجیره ی مشتری نمی شود. چرا که پیاده سازی باشگاه برای اصول مشتری مداری باید به صورت کارشناسی شده صورت بگیرد. برای مشورت برای راه اندازی باشگاهمی توانید با کارشناسان ما در تماس باشید. کارشناسان ما با تجربه ی پیاده سازی باشگاه مشتریان در انواع سازمان ها، مدیران سازمان ها را در جهت پیاده سازی باشگاه یاری خواهند کرد.
از دیگر اصول مشتری مداری ، احترام و ارزش گذاری به نظرات مشتریان می باشد. چرا که مشتریان با ارائه ی نظرات خود حس ارزشمند بودن و محترم بودن خواهند کرد. بنابراین ایجاد نظرسنجی به کمک باشگاه ( customer club ) راه خوبی برای انتقال این حس می باشد. مزیت دیگر ایجاد نظرسنجی، دریافت پیشنهادات مشتریان است که می تواند سازمان را در جهت تصمیم گیری ها یاری کند. بنابراین با ایجاد نظرسنجی در باشگاه مشتری می توان به نقاط ضعف و نقاط قوت سازمان پی برد. با آگاهی از این نکات می توان ایرادات سازمان را رفع کرد. رفع ایرادات نیز سازمان را در جهت رعایت اصول مشتری مداری یاری خواهد کرد.
دریافت نظرات مشتریان در هر زمینه ای می تواند باشد. برای تمرکز بر اصول مشتری مداری می توان در خصوص نحوه ی برخورد با مشتری، کیفیت محصولات، نحوه ی ارسال و … فرم های نظرسنجی را ایجاد کرد. باشگاه مشتری با جمع آوری اطلاعات فرم ها نتیجه ی نظر سنجی را به صورت داده های آماری و نمودار نمایش خواهد داد. مدیران سازمان با بررسی و تحلیل داده ها می توانند تصمیمات درستی را در خصوص رعایت اصول مشتری مداری بگیرند. Customer orientation with customer club
ایجاد نظر سنجی به کمک باشگاه مشتری ها علاوه بر راحتی کار، مزیت دیگری نیز دارد. در باشگاه می توان برای فرم های نظرسنجی امتیازاتی را در نظر گرفت. بدین صورت مشتریان با تکمیل فرم های نظرسنجی امتیاز مشخصی را دریافت خواهند کرد. سپس می توانند برای مزایای باشگاه از امتیازات استفاده کنند. بدنی صورت مشتریان بیشتری در نظرسنجی شرکت خواهند کرد. با افزایش آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی، دقت و کیفیت نظرسنجی نیز افزایش می یابد. بنابراین به صورت دقیق تری می توان اصول مشتری مداری را در سازمان رعایت کرد.
در نهایت همه ی این کابرد ها و مزایای نرم افزار باشگاه مشتریان برای رعایت اصول مشتری مداری ، به افزایش فروش سازمان منجر می شود. همچنین کاهش هزینه های جذب مشتری در کنار افزایش فروش، به افزایش چشمگیر سود سازمان منجر خواهد شد. و همه ی این ها با پیاده سازی یک باشگاه مشتری و یا customer club کاربردی و اصولی امکان پذیر خواهد بود. Customer orientation with customer club
ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.