پایان سردرگمی در مدیریت!
یک راهکار یکپارچه برای فروش، جذب مشتری و بهینه‌سازی فرآیندها

تا آخر بهمن ماه از 5.000.000 تومان اعتبار هدیه بهره‌مند شوید

پایان سردرگمی در مدیریت!
اعتبار هدیه تا آخر بهمن ماه

نرم افزار باشگاه بدنسازی

CRM Sports باشگاه ورزشی چیست ؟

در محیط پرچالش باشگاه‌های ورزشی و در چند سال اخیر باشگاه‌های بدن‌سازی به دنبال راه‌اندازی یک نرم‌افزار مدیریت باشگاه هستند تا مشتریان خود را مدیریت کنند.  برای این منظور نرم‌افزارهای مختلفی وجود دارد و نرم‌افزار CRM از ابزارهای بسیار پرکاربرد در جهت حفظ منافع و جذب رضایت مشتریان در باشگاه‌های بدن‌سازی و ورزشی می‌باشد که به باشگاه‌ها کمک می‌کند تا مدیریت اعضا، مربیان و اطلاع‌رسانی‌های مهم را با دقت و سرعت بیشتری انجام دهند.

با استفاده از یک نرم‌افزار CRM حرفه‌ای، می‌توان از مشکلات رایج مانند فراموشی تمدید عضویت، نارضایتی مشتریان از مدیریت باشگاه، و سردرگمی در برنامه‌ریزی مربیان جلوگیری کرد. علاوه بر این، قابلیت‌هایی نظیر پیگیری هوشمند مشتریان، ذخیره مدارک، ارسال پیام‌های یادآوری و مدیریت پرداخت‌ها، تجربه‌ای بی‌نظیر برای اعضای باشگاه رقم می‌زند.

اگر به دنبال افزایش رضایت مشتریان، بهبود مدیریت باشگاه و رشد کسب‌وکار خود هستید، همین امروز برای مشاوره رایگان و خرید نرم‌افزار CRM ویژه باشگاه‌های ورزشی اقدام کنید!

CRM Sports سی آر ام
CRM Sports. کاربرد CRM در باشگاه ورزشی. دلایل ایجاد CRM در باشگاه ورزشی
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در باشگاه بدنسازی. نرم افزار باشگاه بدنسازی.

CRM و مدیریت عضویت مشتریان باشگاه ورزشی

عضویت مشتریان در باشگاه بدن‌سازی و دیگر باشگاه‌های ورزشی همواره دارای معضلاتی بوده است. چراکه شاخص‌ها و امور مهمی در خصوص ثبت‌نام و عضویت ورزشکاران وجود دارد. تاریخ ثبت‌نام ورزشکاران یکی از مواردی می‌باشد که همیشه دارای اهمیت بوده است. چراکه پرداخت هزینه‌های باشگاه از تاریخ ثبت‌نام انجام می‌گیرد و تمدید عضویت نیز به‌صورت دوره‌ای نسبت به همان تاریخ می‌باشدنرم‌افزار CRM با ثبت دقیق روز عضویت ورزشکاران در باشگاه بدن‌سازی و باشگاه‌های ورزشی امکان خطا و اشتباه را برای پرداخت هزینه‌ها به صفر می‌رساند.

ورزشکاران و مشتریان باشگاه بدن‌سازی هنگام ثبت‌نام مدارک شناسایی و در صورت نیاز سایر مدارک را به باشگاه ورزشی ارائه می‌کنندنرم‌افزار CRM باشگاه بدن‌سازی این قابلیت را دارد که بتواند فایل اسکن مدارک را در خود ذخیره کند. بدین‌صورت دیگر نیازی به داشت خود مدارک نمی‌باشد. مدارک ثبت‌شده برای هر مشتری در پنل کاربری او قابل‌مشاهده است و به‌راحتی با انتخاب مشتری می‌توان به اطلاعات او دست پیدا کرد.

در برخی از اوقات پیش‌آمده است که باشگاه ورزشی که بدون سی آر ام مدارک مشتریان را دریافت کرده و پس از مدتی آن را گم‌کرده است. بنابراین مجدداً از مشتری درخواست کرده که مدارک موردنیاز را تحویل دهد. این اتفاق موجب نارضایتی مشتری خواهد شد. ولی به کمک نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌توان از این اتفاق جلوگیری نمود.

CRM و مدیریت مربیان باشگاه ورزشی

یکی دیگر از کاربردهای نرم‌افزار سی آر ام برای باشگاه بدن‌سازی، مدیریت مربیان باشگاه می‌باشدباشگاه‌های ورزشی می‌توانند از مربیان مختلفی در خصوص امور ورزشی متفاوت استفاده نمایند. برای  مثال ممکن است یک باشگاه ورزشی برای افرادی که قصد تمرین بادی بیلدینگ دارند، مربی مخصوص داشته باشد. همچنین برای افرادی که قصد ورزش در رشته‌ی پاور لیفتینگ را دارند مربی مخصوص به خود را داشته باشند. یا سایر رشته‌های دیگر مثل فیزیک، بادی کلاسیک، یوگا، هوازی، استقامتی و … که هرکدام می‌تواند مربی مخصوص به خود را داشته باشد.

کاربرد CRM برای مربیان باشگاه

با داشتن چندین مربی در باشگاه ورزشی لازم است تا مدیریت مربیان باشگاه به‌درستی صورت بگیرد تا هم مشتریان از عملکرد آن‌ها راضی باشند و هم مربیان از باشگاه رضایت کامل را داشته باشند. نرم‌افزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری کاربردهای زیادی برای رابطه‌ی بین باشگاه‌های بدن‌سازی و مربیان دارد.

 برای مثال با دسته‌بندی مشتریان در گروه هر مربی می‌توان بر عملکرد مربی بر ورزشکاران نظارت داشت. همچنین می‌توان مدت‌زمان حضور مربی و فعالیت‌های او را برای ورزشکاران باشگاه مورد ارزیابی قرار داد. علاوه بر این موارد، سوابق پرداخت حقوق و سابقه کامل مربی در نرم‌افزار CRM قابل ثبت و مشاهده می‌باشد.

یکی دیگر از کاربردهای نرم‌افزار CRM برای باشگاه بدن‌سازی و اماکن ورزشی در خصوص مربیان، تعداد مشتریان هر مربی می‌باشد. با گروه‌بندی ورزشکاران هر مربی می‌توان به‌راحتی تعداد ورزشکارانی که هر مربی به آن‌ها مشاوره می‌دهد را مشاهده نمود. وجود چنین قابلیتی کمک‌های متعددی به باشگاه ورزشی می‌کند که این قابلیت تنها با کمک CRM به وجود می‌آید

CRM و اطلاع رسانی به ورزشکاران باشگاه

یکی دیگر از کاربردهای CRM در باشگاه ورزشی اطلاع‌رسانی آسان به مشتریان باشگاه می‌باشدبه طور مثال باشگاه ورزشی می‌تواند به کمک سی آر ام اطلاعات لازم را در خصوص برگزاری مسابقات منطقه، استانی و کشوری را به مشتریان خود ارسال نماید. بدین‌صورت ورزشکاران با اطلاع‌رسانی سریع می‌توانند برنامه‌ریزی‌های لازم را برای شرکت در مسابقات انجام دهند. CRM Sports

همچنین در برخی از ایام مثل ماه مبارک رمضان و یا دوران کرونا ممکن است ساعات کاری باشگاه تغییر کند.  یا ممکن است سانس های مختلفی اضافه شود و یا تغییر کند. درهرصورت لازم است تا این تغییرات به اطلاع مشتریان باشگاه ورزشی برسد. بنابراین اطلاع‌رسانی یکی دیگر از مزیت‌های نرم‌افزار باشگاه بدن‌سازی در پلتفرم CRM می‌باشد.

CRM و اطلاع رسانی تمدید عضویت

یکی از اموری که در باشگاه بدن‌سازی و اماکن ورزشی مورد اهمیت قرار دارد، تمدید عضویت مشتریان است. بسیاری از مشتریان تاریخ دقیق ثبت‌نام خود را فراموش می‌کنند و ممکن است در روزی که عضویت آن‌ها به اتمام رسیده باشد به باشگاه مراجعه کنند. و اگر کارت‌بانکی و یا پول به همراه مشتری نباشد ممکن است که مجبور شود از تمرین در آن روز صرفه نظر کند و موجب ناراحتی مشتری شود. اما می‌توان با کمک سی آر ام از این اتفاق جلوگیری کرد.

نرم‌افزار CRM این امکان را دارد که بتوان عضویت مجدد ورزشکاران را به آن‌ها یادآوری کند. این کار به‌صورت خودکار قابل انجام می‌باشد. برای استفاده از این ویژگی نرم‌افزار CRM در باشگاه بدن‌سازی می‌توان پیامی را به‌عنوان پیام پیش‌نویس تدوین نمود و آن را طبق زمان‌سنج عضویت افراد تنظیم نمود. بدین‌صورت عضویت افراد در زمانی مناسب به آن‌ها یادآوری می‌شود و می‌توانند در جهت تمدید عضویت اقدام نمایند.

مزایای اطلاع رسانی باشگاه ورزشی به کمک CRM

یکی از مزایای سیستم اطلاع‌رسانی به مشتریان از طریق CRM، افزایش رضایت ورزشکاران است. چراکه این اقدام نوعی احترام به وقت مشتریان می‌باشداطلاع‌رسانی باشگاه ورزشی می‌تواند به کمک سیستم پیامک، ایمیل و یا راه‌های دیگری که به سی آر ام متصل است انجام شود. این کار تنها با چند کلیک ساده قابل انجام خواهد بود.

از دیگر از مزایای اطلاع‌رسانی باشگاه به کمک CRM، اطلاع‌رسانی به گروه‌های مختلف ورزشکاران می‌باشدبه طور مثال ممکن است که باشگاه ورزشی بخواهد تنها به مشتریان یک مربی خبری را اطلاع دهد. در این صورت به کمک CRM (نرم‌افزار باشگاه بدن‌سازیمی‌توان این اطلاع‌رسانی را تنها برای مشتریان آن مربی انجام داد. همچنین می‌توان اطلاع رسانی‌های باشگاه را تنها برای افراد دارای عضویت فعال، انجام داد. این کار به کمک CRM رکاما به‌راحتی قابل انجام خواهد بود. بدین‌صورت هزینه‌های باشگاه جهت اطلاع‌رسانی در حد زیادی کاهش پیدا می‌کند

اطلاع رسانی و ارسال پیام های مناسبتی به کمک CRM

یکی دیگر از کاربردهای اطلاع‌رسانی باشگاه ورزشی به کمک CRM، ارسال پیام‌های مناسبتی به مشتریان می باشد. نرم‌افزار CRM می‌تواند به صورت خودکار پیام‌ های تبریک تولد، تبریک اعیاد و … را به مشتریان باشگاه ورزشی ارسال نماید. این کار باعث افزایش رضایت ورزشکاران خواهد شد. ارسال پیامک‌های مناسبتی به مشتریان غیرفعال نیز می‌تواند یک یادآور خوب برای ثبت‌نام مجدد باشد. 

درصورتی‌که ورزشکاران و مشتریان باشگاه ورزشی از عملکرد باشگاه رضایت داشته باشند، باشگاه را به دوستان و آشنایان خود معرفی خواهند کرد. بدین طریق تبلیغات مؤثری نیز در جهت جذب مشتری بیشتر انجام خواهد شد. و همگی این مزایا به کمک نرم‌افزار CRM به‌دست خواهند آمد.

ثبت سوابق کامل ورزشکاران در CRM

نرم‌افزار CRM در اماکن ورزشی علاوه بر ثبت اطلاعات تماس و اطلاعات شخصی مشتریان، اطلاعات موردنیاز برای روند تمرین را برای هر ورزشکار ثبت می‌کند. اطلاعاتی مثل قد، وزن، گروه خونی و هر آنچه که یک ورزشکار برای دریافت برنامه‌ی تمرین به آن نیاز دارد. بدین‌صورت مربیان می‌توانند به‌راحتی با انتخاب ورزشکار موردنظر اطلاعات او را بررسی کنند.

برنامه‌های دریافت شده‌ی ورزشکاران نیز می‌تواند در CRM ثبت شود. با ثبت برنامه‌های تمرین در CRM، ورزشکاران در صورت گم کردن برنامه‌ی خود می‌توانند مجدداً آن را دریافت کنند. همچنین سوابق تمرینی فرد ورزشکار به‌طور کامل ثبت می‌شود، که اگر فرد ورزشکار بخواهد مربی خود را تغییر دهد می‌تواند با ارائه‌ی تمرینات قبلی خود مربی جدید را از سابقه ورزشی خود آگاه سازد.

CRM و ارائه ی تخفیف و مزایا برای مشتریان وفادار

با ثبت سوابق مشتریان در سی آر ام می‌توان از مدت‌زمان عضویت آن‌ها در باشگاه مطلع شد. بنابراین می‌توان طرح‌های ویژه‌ای را برای مشتریان وفادار در نظر گرفت. مدت زمانی را برای حفظ مشتری تعیین کرد که مشتری پس‌ازآن بتواند از تخفیف و مزایایی بهره‌مند شود. بدین‌صورت بیشتر ورزشکاران تمایل دارند تا همچنان مشتری باشگاه ورزشی بماند تا بتوانند از این مزایا بهره مند شوند. این کار با هدف افزایش وفاداری مشتریان صورت می‌گیرد.

بررسی و تحلیل مشتریان در دوره های مختلف با کمک CRM

یکی از کارهایی که نرم‌افزار سی آر ام در باشگاه‌های ورزشی می‌تواند انجام دهد، ارائه‌ی آمار مشتریان و سود باشگاه ورزشی می‌باشد. بنابراین در هرزمانی می‌توان با بررسی آمار و ارقام موجود در CRM سی آر ام به میزان سود باشگاه ورزشی پی برد. علاوه بر این در صورت کاهش آمار می‌توان به بررسی مشکل و بهبود نقاط ضعف باشگاه پرداخت. کاهش مشتریان باشگاه در هرزمانی می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری، مدیران باشگاه را در جهت پیدا کردن دلایل کاهش مشتری یاری خواهد کرد.

یکی از دلایل می‌تواند عدم رضایت ورزشکاران از عملکرد باشگاه باشد. بنابراین می‌توان با بررسی عملکرد مربیان، مدیریت باشگاه، بررسی تجهیزات و … در CRM اماکن ورزشی این مشکل را حل کرد و مشتریان و ورزشکاران بیشتری را به خود جذب کرد. این اقدام توسط تحلیل داده‌های آماری توسط نرم‌افزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری امکان‌پذیر می‌باشد. بنابراین CRM همواره با جمع‌آوری داده‌ها و اطلاعات مشتریان، مدیران باشگاه‌های ورزشی را در جهت افزایش مشتریان یاری می‌کند. افزایش مشتریان نیز درنهایت به افزایش سود باشگاه منتهی می‌شود.

ایجاد نظر سنجی در باشگاه ورزشی با CRM

یکی از راه‌هایی که می‌توان به نقاط ضعف باشگاه پی برد، ایجاد نظرسنجی در CRM در زمینه‌های مختلف می‌باشدنرم‌افزار CRM این امکان را دارد که بتواند نظرات مشتریان را جمع‌آوری کند و مدیران باشگاه را در جهت بررسی نقاط ضعف و قوت یاری کند. چراکه یکی از بهترین راهکارهای پیدا کردن نقاط ضعف باشگاه ورزشی، اطلاع از نظرات و انتقادات ورزشکاران می‌باشد. همچنین می‌توان از پیشنهاد ورزشکاران در خصوص چیدمان تجهیزات استفاده کرد. چراکه در بعضی مواقع نظرات مشتریان بسیار مؤثر در جهت بهبود باشگاه ورزشی می‌باشد. البته اجرای نظرات و پیشنهادات ورزشکاران باید طبق نظرات کارشناسان پیاده‌سازی شوند.

نظر سنجی‌های ایجادشده در سی آر ام در هر زمینه‌ای قابل انجام خواهد بود. به‌طور مثال می‌توان نظرات ورزشکاران در مورد وسایل و تجهیزات ورزشی جویا شد. همچنین می‌توان در مورد فضای باشگاه، نوع تهویه‌ی فضا، سرویس بهداشتی، رختکن و … از نظر آن ها آگاه شد، و اگر مشکل قابل‌حلی در این زمینه وجود داشته باشد می‌توان آن را برای افزایش رضایت ورزشکاران رفع کرد.

نرم‌افزار سی آر ام رکاما در بسیاری از کسب‌وکارها مورداستفاده قرار می‌گیرد و محدود به یک شغل و یا سازمان خاصی نیست. در این مورد می‌توانید مقاله‌ی CRM در شرکت‌های خدماتی و نظافتی را نیز مطالعه نمایید.

مزایای نظر سنجی در باشگاه ورزشی

به‌طورکلی اهمیت دادن به نظرات مشتریان همواره موردپسند افراد قرارگرفته است. چراکه  انجام این کار نوعی احترام و ارزش برای آن ها به‌حساب می‌آید. ورزشکاران نیز می‌توانند با ارائه‌ی نظرات خود باشگاه را در جهت بهبود هرچه بیشتر یاری کنند. همچنین ورزشکاران به خاطر ارزشی که برای آن‌ها قائل شده است، احساس رضایت بیشتری از باشگاه ورزشی خواهند داشت. و هرچقدر که باشگاه در جهت رفع نقاط ضعف خود تلاش کند، می‌تواند مشتریان بیشتری را به خود جذب نماید.

سامانه CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری در سازمان‌ها و مراکز مختلفی مورداستفاده قرار می‌گیرد.  مزایای بیان‌شده در این مقاله به‌راحتی با کمک خرید نرم‌افزار CRM به‌دست خواهد آمد. تنها کافی ست چند کلیک ساده در CRM انجام دهید تا به همه‌ی مزایای گفته‌شده دست پیدا کنید. برای اجرای نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان می‌توانید از راهنمایی‌های کارشناسان ما بهره‌مند شوید.

هدیه رکاما

با تکمیل فرم زیر از مشاوره رایگان برای استقرار و معرفی بهترین ابزار مختص کسب‌وکارتان بهره‌مند شوید. همچنین از 90 دقیقه آموزش رایگان برخوردار خواهید شد.

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

مرحله 1 از 3 - اطلاعات اولیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
تماس با ما

رکاما مشتاق شنیدن صدای شماست

شماره تماس:

03134910

02191012435

ایمیل: info@rokama.ir

پیمایش به بالا

با رکاما مسیر رشد کسب‌وکارتان را شروع کنید

با تکمیل فرم زیر علاوه بر دریافت مشاوره رایگان برای مشکلات کسب و کارتان، از 5.000.000 تومان اعتبار هدیه بهره‌مند شوید.

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

مرحله 1 از 3 - اطلاعات اولیه