افرادی که یک کسبوکار را راهاندازی میکنند، انتظار دارند تمامی کارمندانشان نیز دلسوز کسبوکار باشند. اما در بسیاری از مواقع ضعفهایی در افراد دیده میشود که نهتنها به بهبود کسبوکار کمک نمیکنند، بلکه مانع رشد کسبوکار و سازمان نیز میشوند. یکی از این ضعفها در کارمندان تنبلی میباشد. با تنبلی کارمندان کارها بهدرستی پیش نخواهد رفت. از طرفی ممکن است نیروی متخصص بهراحتی پیدا نشود و صاحبان کسبوکارها حاضر شوند با تنبلی کارمندان کنار بیایند. اما اگر مدیریت کارمندان تنبل با شیوههای صحیح انجام شود، بهمرور تنبلی افراد از بین خواهد رفت.
در این مقاله قصد داریم به مدیریت کارمندان تنبل و روشهای از بین رفتن تنبلی افراد بپردازیم و بدین منظور عناوین زیر موردبررسی قرار خواهند گرفت.
کارمندان تنبل در هر سازمانی منجر به وارد شدن زیان خواهد شد. چراکه تنبلی باعث عقب افتادن کارهامیشود. در هر سازمانی هر اموری که با تأخیر انجام شود، درنهایت نارضایتی مشتری ایجاد میشود. چراکه تمامی امور سازمان همگی به انجام امور مشتریان ختم خواهد شد.
بنابراین باید جلوی اهمالکاری و تنبلی کارمندان گرفته شود تا رضایت مشتریان کاهش پیدا نکند. هرچه میزان رضایت مشتریان افزایش یابد، قطعاً سود کسبوکار نیز بیشتر خواهد شد. به همین علت مدیریت کارمندان تنبل و کاهش تنبلی آنها یکی از کارهای مهم هر کسبوکارمیباشد.
دلیل دیگری که باید تنبلی کارمندان مدیریت شود این است که اگر در یک سازمانی یک کارمند تنبلی کند، ممکن است تنبلی و انرژی منفی او به سایر کارمندان منتقل شود. روش جلوگیری از تنبلی سایر افراد این است که فرد تنبل مدیریت شود.
هرچقدر هم که سایر کارمندان انرژی داشته باشند و کار خود را بهدرستی انجام دهد، بااینحال ممکن است تنبلی یک فرد تا حدی روی دیگران نیز تأثیر گذار باشد. به همین منظور برای جلوگیری از انتشار تنبلی به سایر کارمندان باید مدیریت کارمندهای تنبل را به خوبی انجام داد. توصیه می شود صفحه CRM چیست را مشاهده نمایید.
ابزار مناسب برای مدیریت اشخاص تنبل در سازمان
برای مدیریت کارمندان تنبل در سازمان لازم است تا از ابزار مناسب مدیریتی استفاده شود. در این زمینه یک ابزار بسیار کاربردی وجود دارد که میتوانبهآسانی کارمندان را مدیریت کرد و با روشهای کاربردی تنبلی آنها را کاهش داد. ابزاری به اسم نرمافزار CRM رکاما و یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری. این نرمافزار علاوه بر مدیریت مشتریان و کارمندان، اشخاص تنبل در سازمان را نیز مدیریت میکند. این نرمافزار جامع و کاربردی کار مدیران کسبوکار را در هر زمینهای آسان میکند. برای دریافت نسخه رایگان CRM مدیل می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید و یا به صفحه نرم افزار CRM رایگان مراجعه نمایید.
دقت بالای نرمافزار CRM رکاما در انجام امور، امکان اشتباه در کارها را کاهش میدهد. نظم بخشیفوقالعادهیسیآر امرکاما باعث میشود تا رضایت مشتریان نیر افزایش یابد. در ادامه قصد داریم به قابلیتهای مهم این نرمافزار برای مدیریت تنبلی کارمندان بپردازیم. قابلیتهایی که با کمک آنهامیتوان انگیزه را در کارمندان افزایش داد و تنبلی را از آنها دور کرد.
ایجاد وظیفه و روش کاهش تنبلی
در شرایط مختلف برای هر کارمندی مطابق با جایگاه سازمانی که دارد، وظایفی ایجاد میشود. بهطور مثال اگر یک مشتری برای خرید محصول تماس بگیرد باید وظیفهی پیگیری برای بازاریابان سازمان ایجاد شود. یا مثلاً اگر یک مشتری درخواست مرجوعی نماید باید یک وظیفه برای بخش حسابداری صادر شود. و یا بسیاری از حالتهای دیگر که در هرکدام با ایجاد شرایط مختلفی باید وظیفهای انجام شود.
بنابراین باید از یک روش صحیح برای انجام درست امور استفاده کرد. یکی از کاربردهاینرمافزار CRM رکاما برای مدیریت تنبلی کارمندان این است که وظایف لازم را هم بهصورت خودکار و هم بهصورت دستی ایجاد میکند. درواقعمیتوان گفت اتوماسیون وظایفراهحل مشکلات بسیاری از مدیران با کارمندان میباشد.
در بعضی مواقع لازم است تا کارمندی برای یک کارمند دیگر وظیفهای را ایجاد کند و یا لازم است، مدیر برای یک کارمند و یا کارمندان یک بخش وظیفه و یا وظایفی را تعیین نماید. این کار بهصورت دستی و همراه با جزئیات ایجاد میشود. زمان ایجاد وظیفه نیز قابل تنظیم و برنامهریزیمیباشد. شرح دقیق وظایفی که باید انجام شود نیز در CRM ثبت میشود. بدینصورتمیتوان مدیریت کارمندان را بسیار آسانتر انجام داد.
مزایای ایجاد وظیفه در CRM برای مدیریت کارمندان تنبل
با نرمافزارسیآر ام ایجاد وظیفه برای هر کارمندی همراه با دقیقترین اطلاعات ثبت خواهد شد. بنابراین کارمندان تنبل دیگر بهانهای برای عدم آگاهی از جزئیات وظیفه نخواهند داشت. ازآنجاییکه روز و ساعت انجاموظیفه در CRM رکاما قابل تنظیم میباشد، کارمندان تنبل بهانهای برای فراموشی وظیفه نیز نخواهند داشت.
اگر وظیفه در ساعت مشخصشده با کارمند مربوطه نمایش داده شود ولی کارمند در آن لحظه قادر به انجام آن نباشد، میتواند آن را برای زمان دیگری تنظیم نماید. درصورتیکه زمان جدید تنظیم شود، تغییرات ایجادشده توسط کارمند قابلمشاهدهمیباشد.
درصورتیکه کارمندان تنبل بدون اعتنا به وظیفه آن را رد نمایند، وظیفه بارنگ قرمز همواره در پنل کاربری نمایش داده میشود. بنابراین کارمندان تنبل هیچ بهانهای برای انجام ندادن آن نخواهند داشت. یکی دیگر از مزایای مدیریت کارمندان تنبل با سیآر ام این است که شرح کارهایانجامشده در قبال وظیفه نیزقابلمشاهدهمیباشد.
بنابراین کارمندان تنبل نمیتوانند تنبلی خود را در انجاموظیفهی خود دخالت دهند. مدیران کسبوکارها با بررسی وظایف انجامشده میتوانند به عملکرد کارمندان پی ببرند. در این صورت میتوان کارمندان تنبل را پیداکرده و آنها را مدیریت کنند.
گزارش وظایف انجام شده
در نرمافزار CRM رکاما این امکان وجود دارد که کارمندان پس از پایان کار خود، شرح وظایف انجامشدهی خود را درج نمایند. هر کارمندی با توجه به جایگاهی در سازمان دارد، وظایف تعیینشدهای را در طول روز انجام میدهد. اما این وظایف هرکدام دارای جزئیاتی میباشند که در طول روز ممکن است متفاوت انجام شوند.
همچنین ممکن است برخی از امور در کنار وظایف اصلی هر کارمند به او محول شود. بنابراین تمامی کارمندان اعم از کارمندان برجسته و کارمندان تنبل باید طرح کارهای انجامشده در همان روز را در CRM ثبت کنند.
ثبت گزارش وظایف انجامشدهی کارمندان به مدیریت کارمندان تنبل کمک زیادی میکند. چراکه مدیر کسبوکارمیتوانندهمهروزه شرح وظایف را بررسی نماید. با بررسی شرح وظایف میتوان به تنبل بودن و یا نبودن افراد پی برد. همچنین اگر نقطهضعفی در کارمندان وجود داشته باشد، میتوان آن را پیدا کرد و بهبود بخشید. بنابراین گزارش وظایف انجامشده روش دیگری برای مدیریت تنبلی در سازمان میباشد.
ثبت اطلاعات اقدامات انجام شده به صورت خودکار
برخی از اموری که کارمندان در سازمان انجام میدهند، بهطور خودکار در CRM رکاما ثبت میشود. برای مثال اگر یک کارمندی با یک مشتری تماس بگیرد، نام کارمند بهعنوانپاسخدهنده در نرمافزار CRM و یا همان نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری ثبت میشود. برعکس این اتفاق نیز به همین شکل انجام میشود. یعنی اگر مشتری با سازمان تماس بگیرد، نام کارمند پاسخدهنده ثبت میشود. میتوان گفت این سیستم خودکار سازی فرآیندهای سازمان که توسط بهترین نرم افزار سی ار ام انجام می شود، سبب کم شدن اتلاف وقت کارمندان در بسیاری از کارهای روزمره و تکراریمیشود.
با بررسی روابط مشتریان و رفتار کارمندان میتوان به تنبلی کارمندان پی برد. چراکه اگر یک کارمندی با تنبلی به مشتری پاسخ دهد، رضایت مشتری کاهش پیدا میکند. بنابراین با بررسی اطلاعاتی که CRM بهصورت خودکار ذخیره میکند، میتوان مدیریت کارمندان تنبل را به شکل صحیحی انجام داد. با استفاده از روشهایبیانشدهمیتوان تنبلی افراد سازمان و کارمندان را از بین برد. ابزار لازم برای پیادهسازیروشهاخرید و قیمت نرمافزار CRMمیباشد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت راه اندازی نرم افزار CRM می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. همچنین برای آگاهی بیشتر از نرم افزار CRM رکاما می توانید مقاله ی خدمات CRM را مطالعه نمایید.
بدون نظر