What is marketing مفهوم بازاریابی
بازاریابی چیست؟ | What is marketing
۱۳۹۹-۰۹-۲۰
CRM application for site designers نرم افزار CRM ( سی آر ام ) مدیریت ارتباط با مشتری
کاربرد نرم افزار CRM ( سی آر ام ) برای طراحان سایت | CRM application for site designers
۱۳۹۹-۰۹-۲۰

به مجموعه ی تمامی فرایند ها و پروسه هایی که در ایجاد اشتقیاق در مخاطبین برای خرید محصول نقش دارند بازار یابی گفته می شود. بازار یابی یا Marketing با انجام تحقیقات مختلف در بازار آغاز می شود. ادامه این روند ها در تحلیل رفتار مصرف کنندگان می باشد. شناخت کامل نیازهای مصرف کنندگان و یا مشتریان و نگهداری آن ها روندی است که در تحلیل بازار صورت خواهد گرفت. نقطه ی آغازین بازاریابی قبل از فروش محصول است. قبل از این که مصرف کننده ای کالایی را خریداری نماید بستر مناسبی برای ایجاد چنین هدفی انجام شده است. در این مقاله قصد داریم عناوین زیر را برای بررسی انواع بازاریابی مورد بحث قرار دهیم. Types of marketing

Types of marketing تحلیل بازاریابی
Types of marketing . اهمیت تحلیل در بازار یابی. انواع بازاریابی

اهمیت تحلیل بازار برای بازاریابی | Types of marketing

 مارکتینگ و یا همان بازار یابی را نمی توان تنها و منحصرا با یک ایده ی نوآورانه آغاز کرد. بلکه این مشتریان و مصرف کنندگان می باشند که نقطه ی آغازین و پایان هر کسب و کاری را تحت تاثیر قرار می دهند. بنابراین، عاملی که در این پروسه از محوریت خاصی برخوردار می باشد مشتریان می باشند. از این رو تحلیل بازار از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد. به فرایند شناخت بازار و نیازمندی های بازار هدف تحلیل بازار می گویند. این موضوع را می توان سنگ بنای هر گونه تصمیم گیری در این حوزه دانست. با کمک تحلیل ها می توان تصمیم گیری هایی نظیر تهیه و تدوین استراتژی ها و تکنیک های بازاریابی گرفت. Types of marketing

انواع فعالیت های بازار یابی | Types of marketing

 فعالیت های بازار یابی انواع مختلفی دارند. هر یک از این فعالیت ها سهمی در کسب و درآمد افراد یک جامعه دارند. به طور مثال تولید کنندگان محتوا، گرافیست ها، مهندسین فروش، طراحان صنعتی، متخصصین کامپیوتر، عکاسان صنعتی و … همگی به نوعی در فرایند بازار یابی سهیم بوده و در چرخه ی مارکتینگ نقش عمده ای را ایفا می کنند. فعالیت هر یک از این گروه ها در پیشبرد کسب و کارها تعریف می شود. در بازار پر رقابت امروز دارا بودن برنامه ی مشخص برای مشتری مداری و نگهداری آن ها نقش به سزایی در بازار یابی دارد. محصولات و خدماتی که در بازاریابی به مشتریان عرضه می شود دارای شرایط مختلفی می باشند.

 در این راستا قیمت معقول را می توان عاملی دانست که بر روی موفقیت در بازاریابی تاثیر به سزایی خواهد داشت. این فرایند بر سبک زندگی مردم عصر حاضر تاثیر گذاشته و آن ها را با امکانات بیشتری رو به رو کرده است. در بحث بازاریابی و یا مارکتینگ باید به سه سطح اجتماعی که شامل طبقه ی غنی، متوسط و فقیر می باشد توجه لازم را داشت و نیاز آن ها را به صورت کامل پوشش داد. در ابتدا نیاز این سه گروه توسط اصول و رویه های بازار یابی شناسایی، طبقه بندی و سپس عرضه می شوند. بازار یابی انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. Types of marketing

بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی را می توان نمونه ای از خود بازار یابی دانست.  این نوع از بازاریابی به گوریلا چریکی نیز معروف می باشد. خلاقیت رکن اصلی چریکی ها می باشد. در این Marketing تمامی تلاش ها در راستای جلب توجه مخاطبان به سمت برندی خاص شکل می گیرد. تاثیر گذاری این روند از فروش و بازاریابی ها بسیار بالا می باشد. بیشترین نرخ اشتراک گذاری ها و تعامل ها را می توان به این نوع از بازار یابی ها و مارکتینگ ها اختصاص داد. Types of marketing

بازاریابی شبکه های اجتماعی

با توجه به تغییر سبک زندگی مخاطبان و حضور پررنگ آن ها در شبکه های اجتماعی می توان نوعی دیگر از بازاریابی ها را معرفی کرد. بازار یابی شبکه های اجتماعی با شرایط ایجاد شده در فضای زندگی مردم، از استقبال بالایی روبه رو بوده است. از آنجا که بیشتر مردم اکثر وقت خود را در شبکه های اجتماعی سپری می کنند این نوع از Marketing بستر مناسبی برای تضمین موفقیت برند ها می باشد. Types of marketing

تولید محتواهای رنگارنگ و دور از واقعیت برای برانگیختن مخاطبان رسانه ای و به اشتراک گذاشتن آن ها بر پایه ی استراتژی های بازار یابی شبکه ای می باشد. این پیام ها و پست ها را می توان در قالب فیلم های کوتاه و عکس های جذاب و فریبنده از محصولات و خدمات برند ها مشاهده کرد.

Types of marketing بازاریابی چیست
Types of marketing . اهمیت تحلیل در بازاریابی. بازار یابی شبکه ای . انواع بازار یابی

بازار یابی شبکه ای

بازاریابی شبکه ای نوع دیگری از مارکتینگ های( Marketing) مهم در این حوزه می باشند. این نوع از بازاریابی های فروش بسیار جنجالی بوده و در کشوری مانند ایران ممنوعیت دارند. از بحث های همیشگی این نوع از بازاریابی ها قانونی بودن و مفید بودن آن ها می باشد. Types of marketing

بازاریابی روانشناسی

با پیشرفت علم و تکنولوژی و شناخت عصب شناسی، علمی مانند روانشناسی به دنیای بازار یابی رخنه کرده است. در این نوع از مارکتینگ، بازاریابی و روان شناسی با یک دیگر تلفیق شده اند. تلفیق این دو موضوع با یک دیگر موجب برانگیختن احساسات انسانی شده و آن ها را به انجام کاری ترغیب خواهد کرد. بازاریابی روانشناسی خود به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود. این دسته بندی از این قرار می باشد:

بازار یابی حسی

در بازاریابی حسی تمرکز اصلی بر روی پنج حس اصلی افراد می باشد. در این روش می توان از طریق ترغیب افراد از طریق احساسات پنج گانه  توجه آن ها را جلب کرد.

بازاریابی هیجانی

در بازاریابی هیجانی بر روی هیجانات افراد تمرکز می شود. هیجاناتی از قبیل عواطف و تحریک احساساتی مانند عشق، دلسوزی و حتی تنفر مورد توجه قرار می گیرند. تجربه ی حسی ماندگار در افراد هدف چنین بازار یابی هایی می باشد.

بازاریابی سببی

در این بازاریابی بر روی اموری که توسط مصرف کنندگان مورد توجه است تمرکز می شود. به این واسطه می توان توجه فرد را به سمت محصول و یا برندی خاص جلب کرد. این نوع از مارکتینگ ها معمولا بر روی امور خیرخواهانه تمرکز داشته و توجه مخاطبان را به خود بر می انگیزند. کمپینی که برای حمایت از کودکان سرطانی برگذار می شود را می توان در این دسته بندی قرار داد. در این نوع از Marketing معمولا بر روی ضمیر ناخودآگاه افراد تمرکز می شود.  Types of marketing

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی را می توان نوع دیگری از مارکتینگ های فعال دراین زمینه دانست. این نوع از بازار یابی ها با کمک تبلیغات اداره می شوند. تبلیغات قبل از این که محصول وارد بازار شود مخاطب را برای خرید مشتاق می کند. این نوع از بازار یابی ها به بازاریابی وایرال نیز مشهور می باشند. این مارکتینگ ها تلاش بر گستردگی هر چه بیشتر را دارند. در این زمینه می توان گفت تفاوت های عمده ای میان برند های معروف و سایر برند ها وجود دارد. Types of marketing

برند های معروف گاهی هزینه ای بابت این تبلیغات پرداخت نمی کنند. علاقه مندانی که محصولات این برندها را به مصرف می رسانند اغلب به صورت رایگان تبلیغات آن ها را ترویج می دهند. این تبلیغات درست مانند یک ویروس در شبکه های اجتماعی منتشر می شود. باید توجه داشت که شرکت ها و برندهای شناخته نشده برای این تبلیغات باید هزینه ی بالایی را پرداخت نمایند.

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را

در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

Types of marketing

دیدگاهتان را بنویسید

درباره باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...