Value chain in CRM زنجیره ارزش

Value chain in CRM . زنجیره ارزش در CRM . طبقه بندی مشتریان . مدیریت ارتباط با مشتری . نرم افزار CRM چیست .


زنجیره ی ارزش در CRM به چه معناست و چه دسته‌بندی‌هایی دارد؟ مشخصاً باید به این نکته توجه کرد که  CRM در قبال تمامی هزینه‌ها و سختی‌هایی که در زمان پیاده‌سازی در سازمان دارد. اثرات ارزشمندی نیز برای آن سازمان به دنبال خواهد داشت.

زمانی که به جمع‌بندی این تأثیرات بپردازیم، متوجه خواهیم شد که می‌توان آنها را در پنج بخش به‌صورت زنجیروار معرفی نمود.  برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعریف دقیق عبارات CRM، می‌توانید مقاله‌ی CRM مخفف چیست را مطالعه نمایید. در خصوص زنجیره ارزش در CRM عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

  1. تحلیل و طبقه بندی
  2. مشتری نوازی و آشنایی و ارتباط با مشتریتان
  3. توسعه شبکه داخلی و خارجی سازمان
  4. توسعه پیشنهاد ارزش
  5. مدیریت دوره عمر مشتری

رسیدن به این زنجیره ارزش پنج بخشی در نهایت سودآوری سازمان را تضمین می کند.

Value chain in CRM چیست
Value chain in CRM. زنجیره ارزش در CRM. طبقه بندی مشتریان. زنجیره ی ارزش در سی آر ام.

۱- تحلیل و طبقه بندی| زنجیره ارزش در CRM

وقتی CRM در یک سازمان پیاده‌سازی می‌شود، نخستین زنجیره ی ارزشی که ایجاد می‌شود این است که آن سازمان می‌تواند بر مبنای داده‌های صحیح، قابل استناد بازار و مشتریان را طبقه‌بندی نماید.
مدیران سازمان با بهره‌گیری از این اطلاعات می‌توانند، با کمترین خطا دست به برنامه‌ریزی و پیش‌بینی فروش و بازاریابی در آینده بزنند.
قطعاً اشراف به اطلاعات موثق باعث ایجاد امکان مدیریت هزینه‌های فروش و بازاریابی است.
همچنین، اطلاعات و داده‌ها این امکان را برای مدیران مهیا می‌سازد تا بتوانند، ابزارهای لازم برای تحلیل نیازهای مشتریان  و کسب رضایت آن‌ها را بکار بگیرند.

۲- مشتری نوازی و آشنایی با مشتری | زنجیره ارزش در CRM

وقتی اطلاعات از طریق ارتباطات با مشتری افزایش می‌یابد، به همان نسبت پایگاه داده مشتری هم بزرگ‌تر می‌شود. همچنین، به همان اندازه نیز در داخل سازمان دانش و داده‌ها وسعت پیدا می‌کند. درواقع سازمان رویه‌ای را در پیش می‌گیرد تا بتواند بهبودهای قابل‌ملاحظه‌ای در داده‌ها و تعاملات خود از مشتری پدید آورد.
وقتی اطلاعات مشتری در سازمان زیاد شود، متخصصین می‌توانند برای رفتارها و علایق و … مشتری و سازمان الگو طراحی یا الگوهای موجود را کشف کنند  و بهبود بخشند.
باید گفت که، وقتی در یک سازمان حجم داده‌های مشتری رو به فزونی می‌گذارد، و بهبودهایی در بانک‌های داده ایجاد می‌شود، سازمان، به سمت تکنولوژی‌های برتر در فن‌آوری ارتباطات و اطلاعات گام بر می‌دارد.برای تکمیل این مقاله می توانید موضوعاتی مثل انواع CRM را نیز دنبال کنید.

۳- توسعه شبکه های داخل سازمان و برون سازمانی

توسعه شبکه‌های درون  و برون سازمانی یکی دیگر از زنجیره‌های ارزش در CRM است. افزایش ارتباط با مشتریان و پیاده‌سازی حرفه‌ای و درست CRM سبب می‌شود تا سازمان تمرکز جدی بر فرایندهای داخلی و خارجی خود داشته باشد، آن را بهبود و در صورت نیاز توسعه دهد.
به‌محض آنکه سازمان شیرینی‌های مدیریت دانش را مزه کرد، به سمت توسعه بازار و شبکه بازاریابی قدم بر می‌دارد.  درنهایت سازمان توسعه تجارت الکترونیک را سرلوحه کار خود قرار می‌دهد.

۴- توسعه و پیشنهاد ارزش

مدیران سازمان در قدم‌های بلند خود بدان جا خواهند رسید که هر چیزی که برای مشتری ارزش ایجاد می‌کند را بر مبنای داده‌های صحیح و قابل‌اعتماد ایجاد می‌نمایند. و به‌مرور بر اسب تجربه مشتری سوار شده و به سمت دست یافتن به ارزش‌های بیشتر می‌تازند.
آگاهی از تجربه مشتری و ارزش‌های او سبب رشد سازمان شده و مهندسین و فرایندها، مدیران سازمان و متخصصین محصول را در سازمان به سمت مهندسی مجدد فرایند، محصول و … هدایت می‌کنند. جهت اطلاع از بهترین نرم افزار CRM رایگان کلیک کنید.

زنجیره ارزش در CRM
ارزش در سی آر ام. Value chain in CRM. زنجیره ارزش در CRM. طبقه بندی مشتریان.

۵- مدیریت دوره عمر مشتری در زنجیره ارزش در CRM

آخرین حلقه ارزش CRM،  پیاده‌سازی و اجرای آن است. به‌طور صادقانه اجرای نرم‌افزار CRM در یک سازمان با هدفی جز افزایش فروش، جذب مشتری،  بهبود فرایندهای بازار، کاهش ریزش مشتری و افزایش وفاداری او نیست.

CRM   پس از رسیدن به آخرین حلقه ایجاد ارزش در سازمان، معیارهای سازمان را مستقرتر و محکم‌تر می‌کند و سازمان را در جهت افزایش سهم بیشتر از بازار یاری می‌کند. / Value chain in CRM

حامیان ایجاد ارزش در سازمان 

برای پیاده‌سازی CRM  باید ۴ شرط اصلی در نظر گرفته شود. چراکه با استفاده از این ۴ شرط است که پیاده‌سازی CRM در مسیری درست و مطلوب به راه خود ادامه می‌دهدچهار شرط لازم عبارت‌اند از:

  1. رهبری و فرهنگ
  2. داده ها و فن آوری اطلاعات
  3. افراد
  4. فرآیندها

برای برآورد هزینه و مشاهده قیمت‌های نرم‌افزار crm به قیمت نرم افزار مراجعه کنید.

 آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *