CRM terminology
اصطلاحات تخصصی نرم افزار CRM
۱۳۹۹-۰۸-۰۳
CRM sponsors in the organization مزایا
حامیان CRM در سازمان
۱۳۹۹-۰۸-۰۳

زنجیره ی ارزش در CRM ا Value chain in CRM

Value chain in CRM زنجیره ارزش

Value chain in CRM . زنجیره ارزش در CRM . طبقه بندی مشتریان . مدیریت ارتباط با مشتری . نرم افزار CRM چیست .

زنجیره ی ارزش در CRM یعنی چی و چه دسته بندی هایی دارد؟ مشخصا باید به این نکته توجه کرد که پیاده سازی CRM در قبال هزینه ها و سختی هایی که در سازمان ممکن است تا اجرای نهایی خود داشته باشد ، قطعا پیامدهایی با ارزش نیز در خود دارد.

وقتی به جمع بندی این ارزش ها بپردازیم، می توان آنها را در پنج بخش به صورت زنجیروار معرفی نمود. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تعریف دقیق عبارات CRM، می توانید مقاله ی CRM مخفف چیست را مطالعه نمایید. در خصوص زنجیره ارزش در CRM عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

  1. تحلیل و طبقه بندی
  2. مشتری نوازی و آشنایی و ارتباط با مشتریتان
  3. توسعه شبکه داخلی و خارجی سازمان
  4. توسعه پیشنهاد ارزش
  5. مدیریت دوره عمر مشتری

رسیدن به این زنجیره ارزش پنج بخشی در نهایت سودآوری سازمان را تضمین می کند.

Value chain in CRM چیست
Value chain in CRM. زنجیره ارزش در CRM. طبقه بندی مشتریان. زنجیره ی ارزش در سی آر ام.

۱- تحلیل و طبقه بندی

وقتی CRM در یک سازمان پیاده می شود، اولین و پایه ای ترین ارزشی که ایجاد می شود این است که آن سازمان می تواند بر مبنای داده های صحیح و متقن بازار و مشتریان را طبقه بندی نماید.
می تواند بر اساس این داده های کسب شده، فروش را با خطایی اندک و قابل مدیریت برای آینده پیش بینی نماید.
قطعا اشراف به اطلاعات موثق باعث ایجاد امکان مدیریت هزینه های خلق شده از فروش و بازاریابی است.
اطلاعات و داده ها این امکان را برای مدیران مهیا می سازد تا بتوانند ارزش دوره زندگی مشتری را محاسبه و ابزارهای لازم برای تحلیل را انتخاب نمایند.

۲- مشتری نوازی و آشنایی با مشتری | زنجیره ارزش در CRM

وقتی اطلاعات از طریق ارتباطات با مشتری افزایش می یابد، به همان نسبت پایگاه داده مشتری هم بزرگتر می شود. به همان نسبت در داخل سازمان دانش و داده ها وسعت پیدامی کند و سازمان رویه ای را در پیش می گیرد تا بتواند بهبودهای قابل ملاحظه ای در داده ها و دریافتهای خود از مشتری پدید آورد.
وقتی اطلاعات مشتری در سازمان زیاد شود، متخصصین می توانند برای رفتارها و علایق و … مشتری و سازمان الگو طراحی کنند. یا الگوهای موجود را کشف و بهبود بخشند.
وقتی در یک سازمان حجم داده های مشتری رو به فزونی می گذارد، و بهبود هایی در بانکهای داده ایجاد می شود، سازمان، به سمت تکنولوژی های برتر در فن آوری ارتباطات و اطلاعات گام بر می دارد.

در تکمیل این مقاله می توانید موضوعاتی مثل انواع CRM را نیز دنبال کنید.

۳- توسعه شبکه های داخل سازمان و برون سازمانی

توسعه شبکه های داخل سازمان و برون سازمانی یکی دیگر از زنجیره های ارزش در CRM است. افزایش ارتباط با مشتریان و پیاده سازی حرفه ای و درست CRM سبب می شود تا سازمان تمرکز جدی بر فرایندهای داخلی و خارجی خود داشته باشد، آن را بهبود و در صورت نیاز توسعه دهد.
به محض آنکه سازمان شیرینی های مدیریت دانش را مزه کرد، به سمت توسعه بازار و شبکه بازاریابی قدم بر می دارد. و قطعا توسعه تجارت الکترونیک را سر لوحه کار خود می کند.

۴- توسعه و پیشنهاد ارزش

مدیران سازمان در قدمهای بلند خود بدانجا خواهند رسید که هرچیزی که برای مشتری ارزش ایجاد می کند را بر مبنای داده های صحیح و قابل اعتماد ایجاد می نمایند. و به مرور بر اسب تجربه مشتری سوار شده و به سمت دست یافتن به ارزشهای بیشتر می تازند.
آگاهی از تجربه مشتری و ارزشهای او سبب رشد سازمان شده و مهندسین و فرایند ها، مدیرا سازمان و متخصصین محصول را در سازمان به سمت مهندسی مجدد فرایند، محصول و … هدایت می کنند. جهت اطلاع از بهترین نرم افزار CRM رایگان کلیک کنید.

زنجیره ارزش در CRM
ارزش در سی آر ام. Value chain in CRM. زنجیره ارزش در CRM. طبقه بندی مشتریان.

۵- مدیریت دوره عمر مشتری

CRM  در آخرین حلقه ارزش خود قطعا اهداف اصلی پیاده سازی و اجرا را در پی دارد وآن هدف چیزی غیر از افزایش جذب مشتری ، بهبود فرایندهای بازار ، کاهش ریزش مشتری و افزایش وفاداری او نیست.
CRM   پس از رسیدن به آخرین حلقه ایجاد ارزش در سازمان ، معیارهای سازمان را مستقر تر و محکمتر می کند و سازمان را در جهت افزایش سهم بیشتر از بازار یاری می کند. / Value chain in CRM

حامیان ایجاد ارزش در سازمان

برای پیاده سازی CRM  باید ۴ شرط اصلی در نظر گرفته شود. چرا که با استفاده از این ۴ شرط است که پیاده سازی CRM در مسیری درست و مطلوب به راه خود ادامه می دهد. چهار شرط لازم عبارت اند از:

  1. رهبری و فرهنگ
  2. داده ها و فن آوری اطلاعات
  3. افراد
  4. فرآیندها

برای خواندن توضیحات هریک از حامیان ارزش، به مقاله حامیان ایجاد ارزش در سازمان در قسمت وبلاگ مراجعه نمایید. همچنین می توانید برای مشاهده ی لیست قیمت نرم افزار CRM کلیک کنید. مطالعه ی مقاله ی سامانه CRM نیز توصیه می شود.

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید. آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...