CRM terminology
اصطلاحات تخصصی نرم افزار CRM ا CRM terminology
۱۳۹۹-۰۸-۰۳
CRM sponsors in the organization مزایا
حامیان CRM در سازمان | CRM sponsors in the organization
۱۳۹۹-۰۸-۰۳
Value chain in CRM زنجیره ارزش

Value chain in CRM . زنجیره ارزش در CRM . طبقه بندی مشتریان . مدیریت ارتباط با مشتری . نرم افزار CRM چیست .

مشخصا باید به این نکته توجه کرد که پیاده سازی CRM  در قبال هزینه ها و سختی هایی که در سازمان ممکن است تا اجرای نهایی خود داشته باشد ، قطعا پیامدهایی با ارزش نیز در خود دارد. / Value chain in CRM

وقتی به جمع بندی این ارزش ها بپردازیمT می توان آنها را در پنج بخش به صورت زنجیروار معرفی نمود .

  1. تحلیل و طبقه بندی
  2. مشتری نوازی و آشنایی و ارتباط با مشتریتان
  3. توسعه شبکه داخلی و خارجی سازمان
  4. توسعه پیشنهاد ارزش
  5. مدیریت دوره عمر مشتری

رسیدن به این زنجیره ارزش پنج بخشی در نهایت سودآوری سازمان را تضمین می کند .

Value chain in CRM چیست
Value chain in CRM . زنجیره ارزش در CRM . طبقه بندی مشتریان . مزایای پیاده سازی CRM. مدیریت ارتباط با مشتری . نرم افزار CRM چیست .

۱- تحلیل و طبقه بندی | Value chain in CRM

وقتی CRM  در یک سازمان پیاده می شود ، اولین و پایه ای ترین ارزشی که ایجاد می شود این است که آن سازمان می تواند بر مبنای داده های صحیح و متقن بازار و مشتریان را طبقه بندی نماید.
می تواند بر اساس این داده های کسب شده ، فروش را با خطایی اندک و قابل مدیریت برای آینده پیش بینی نماید.
قطعا اشراف به اطلاعات موثق باعث ایجاد امکان مدیریت هزینه های خلق شده از فروش و بازاریابی است.
اطلاعات و داده ها این امکان را برای مدیران مهیا می سازد تا بتوانند ارزش دوره زندگی مشتری را محاسبه و ابزارهای لازم برای تحلیل را انتخاب نمایند .

۲- مشتری نوازی و آشنایی با مشتری | Value chain in CRM

وقتی اطلاعات از طریق ارتباطات با مشتری افزایش می یابد ، به همان نسبت پایگاه داده مشتری هم بزرگتر می شود. به همان نسبت در داخل سازمان دانش و داده ها وسعت پیدامی کند. و سازمان رویه ای را در پیش می گیرد تا بتواند بهبودهای قابل ملاحظه ای در داده ها و دریافتهای خود از مشتری پدید آورد .
وقتی اطلاعات مشتری در سازمان زیاد شود ، متخصصین می توانند برای رفتارها و علایق و … مشتری و سازمان الگو طراحی کنند . یا الگوهای موجود را کشف و بهبود بخشند.
وقتی در یک سازمان حجم داده های مشتری رو به فزونی می گذارد، و بهبود هایی در بانکهای داده ایجاد می شود ، سازمان ، به سمت تکنولوژی های برتر در فن آوری ارتباطات و اطلاعات گام بر می دارد.

۳- توسعه شبکه های داخل سازمان و برون سازمانی

افزایش ارتباط با مشتریان و پیاده سازی حرفه ای و درست CRM  سبب می شود تا سازمان تمرکز جدی بر فرایندهای داخلی و خارجی خود داشته باشد ، آن را بهبود و در صورت نیاز توسعه دهد.
به محض آنکه سازمان شیرینی های مدیریت دانش را مزه کرد ، به سمت توسعه بازار و شبکه بازاریابی قدم بر می دارد . و قطعا توسعه تجارت الکترونیک را سر لوحه کار خود می کند.

۴- توسعه و پیشنهاد ارزش

مدیران سازمان در قدمهای بلند خود بدانجا خواهند رسید که هرچیزی که برای مشتری ارزش ایجاد می کند را بر مبنای داده های صحیح و قابل اعتماد ایجاد می نمایند. و به مرور بر اسب تجربه مشتری سوار شده و به سمت دست یافتن به ارزشهای بیشتر می تازند.
آگاهی از تجربه مشتری و ارزشهای او سبب رشد سازمان شده و مهندسین و فرایند ها ، مدیرا سازمان و متخصصین محصول را در سازمان به سمت مهندسی مجدد فرایند ، محصول و … هدایت می کنند .

Value chain in CRM چیست؟
Value chain in CRM . زنجیره ارزش در CRM . طبقه بندی مشتریان . مزایای پیاده سازی CRM. انواع CRM. مدیریت ارتباط با مشتری. نرم افزار CRM چیست؟

۵- مدیریت دوره عمر مشتری

CRM  در آخرین حلقه ارزش خود قطعا اهداف اصلی پیاده سازی و اجرا را در پی دارد وآن هدف چیزی غیر از افزایش جذب مشتری ، بهبود فرایندهای بازار ، کاهش ریزش مشتری و افزایش وفاداری او نیست.
CRM   پس از رسیدن به آخرین حلقه ایجاد ارزش در سازمان ، معیارهای سازمان را مستقر تر و محکمتر می کند و سازمان را در جهت افزایش سهم بیشتر از بازار یاری می کند. / Value chain in CRM

حامیان ایجاد ارزش در سازمان

برای پیاده سازی CRM  باید ۴ شرط اصلی در نظر گرفته شود. چرا که با استفاده از این ۴ شرط است که پیاده سازی CRM در مسیری درست و مطلوب به راه خود ادامه می دهد. چهار شرط لازم عبارت اند از:

  1. رهبری و فرهنگ
  2. داده ها و فن آوری اطلاعات
  3. افراد
  4. فرآیندها

برای خواندن توضیحات هریک از حامیان ارزش، به مقاله ( لینک ) حامیان ایجاد ارزش در سازمان مراجعه نمایید.

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

درباره باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...