marketing
چطور با نرم افزار CRM ، بهترین بازاریابی را انجام نمایید؟
2019-08-13
فیلم و ویدئو های آموزش نرم افزار CRM
2019-08-15

درباره مدیریت ارتباط با مشتریان CRM

مدیریت ارتباط با مشتریان

مدیریت ارتباط با مشتریانCRM سی آر ام بازاریابی قیمت ارزان

مدیریت ارتباط با مشتریان CRM سی آر ام چیست؟

اگر کسی بخواهد از لحاظ لغوی ، معنی CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان را بداند. باید به همین سه کلمه اکتفا کند. مدیریت ، ارتباط ، مشتری یا در لاتین Customer relationship Management. اما از لحاظ حرفه ای باید به مباحث دقیق تر نگاه نمود.

وقتی بحث سی.آر.ام در سازمانی مطرح می شود ، شروع ایجاد سوالات بی جواب در آن سازمان می باشد. که با تکیه بر کارشناسان و مشاوران آگاه می توان به پاسخهایی قانع کننده رسید. برخی از این سوالات در زیر مطرح شده است.

  • اما از لحاظ ماهوی ، مدیریت ارتباط با مشتریان چه کاری انجام می دهد؟.
  • با پیاده سازی CRM در یک سازمان چه اهدافی دنبال می شود؟.
  • انواع مدلهای مدیریت ارتباط با مشتریان چیست؟.
  • آیا همه کسب و کار ها نیاز به پیاده سازی CRM دارند؟.
  • آیا به معنای واقعی اگر سی.آر.ام در محیط کسب و کاری پیاده شود ، فروش افرایش پیدا می کند؟
  • آیا برای پیاده سازی CRM به چیز های دیگری نیاز است؟
  • آیا مدیریت ارتباط با مشتریان ، صرفا راه اندازی نرم افزار CRM است؟
مدیریت ارتباط با مشتریان
مدیریت ارتباط با مشتریانCRM سی آر ام

سوالات زیادی در رابطه با CRM و مدیریت ارتباط با مشتریان مطرح می شود. برخی از مدیران به خواندن چند کتاب مدیریت ارتباط با مشتریان اکتفا می کنند. برخی تا کمی از تاریخچه مدیریت ارتباط با مشتریان می خوانند ، نیاز واقعی خود را در پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمانشان میبینند.

مدیریت ارتباط با مشتریان یک فرهنگ است

قبل از آنکه مدیران درگیر پیاده سازی ، مدیریت ارتباط با مشتریان شوند ، باید خودشان با فرهنگ سازمانی که در آن قرار است تغییر یا تحولی اتفاق بیفتد آشنا باشند. درک نیاز به استقرار مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمان ، قدم نخستین است. اما انطباق پیاده سازی ، روش اجرا ، زمان شروع و … پارامترهایی است که باید در مسیر اجرا به آن توجه جدی شود.

مقاومت در پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتریان (سی آر ام )

در زمان پیاده سازی CRM در هر شرکتی ، متناسب با فرهنگ آن سازمان ، میزان آموزش داده شده به پرسنل ، اندازه واقعی نیاز به مدیریت ارتباط با مشتریان و …. مقاومت هایی شکل می گیرد.

توان مشاوران و مجریان در اجرای نرم افزار ، عمال اصلی در کاهش و مدیریت مقاومتها می باشد. ضمن آنکه حمایتهای مدیریت در استقرار از تیم اجرایی ، نقش مهمی را در سرعت بخشیدن به حذف مقاومتها و سامان دادن آنها بازی می نماید

سعی می کنیم این متن را به مرور زمان تکمیل تر کنیم .

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

پاسخی بگذارید

دریافت بن تخفیف
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...