مدیریت ارتباط مشتری CRM

مدیریت ارتباط مشتری CRM


در این قسمت مطالبی مربوط به کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری و یا همان کاربرد CRM ارائه می گردد.

پیاده سازی و اجرای مدیریت ارتباط با مشتریان CRM در یک شرکت یعنی ایجاد کردن و استقرار دادن یک فرهنگ سازمانی موثر بر همه ی فرآیند ها و فعالیتهای آن شرکت است. بنابراین کاربرد CRM برای ایجاد نظم و یک فرهنگ سازمانی موثر که یک روند مشخصی را تعیین می کند، می باشد. کاربرد CRM و این فرهنگ سازمانی ایجاد روابطی طولانی مدت و ارزشمند بین مشتری و شرکت می باشد.

مدیریت-ارتباط-با-مشتریان
کاربرد مدیریت ارتباط مشتری. کاربرد CRM.

کاربرد دیگر CRM ایجاد رویه های کنترلی است تا روابط بیان شده، دائم توسعه و بهبود یابند و این بهبود مستمر در رابطه و مدیریت رفتار مشتری به وفادار سازی انجامد .

کاربرد اصلی مدیریت ارتباط با مشتریان، تمرکز مدیریت شده بر روی تمام عوامل موثر داخلی و خارجی که سبب جذب مشتری می شود می باشد. قیمت و خرید CRM.

کاربرد دیگر CRM

استقرار درست و به موقع مدیریت ارتباط با مشتریان CRM، علاوه بر حفظ مشتری در بلند مدت سودآوری را در پی خواهد داشت. این سودآوری ایجاد شده در پی خرید های مکرر مشتری به وجود می آید. پیاده سازی و استقرار مدیریت ارتباط با مشتری در یک سازمان نیازمند به در اختیار داشتن کارشناسان و کارمندان چند بعدی است یا استفاده از مشاور.

فعالیتهایی که معمولا در فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری رعایت می شود شامل موارد زیر است:

  • شناسایی مشتری
  • جذب مشتری
  • نگهداری مشتری
  • وفادار سازی مشتری
  • هوادار سازی مشتری

برخی از مدیران گمان می کنند کاربرد مدیریت ارتباط با مشتریان صرفا بر فرآیند بازاریابی و فعالیتهای آن تمرکز دارد. این درحالی است که مفهوم سی آر ام، بسیار گسترده تر از فعالیتهای بازاریابی است.

سی آر ام تمام بخش های شرکت را علاوه بر بازاریابی درگیر می نماید. من جمله می توان به تولید، اداری و استخدامی، خدمات و پشتیبانی، فروش، تحقیق و توسعه و مالی اشاره نمود.

آیا کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری متمرکز بر یک سطح از کسب و کار می شود؟

کاربرد CRM

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟ مدیریت ارتباط با مشتری متمرکز بر یک سطح از کسب و کار نمی شود و به صورت چند بعدی همه ی سطوح را درگیر می نماید . مدیریت ارتباط با مشتری به صورت سیستماتیک سبب برنامه ریزی، زمانبندی و کنترل فعالیتهای قبل و بعد از فروش می شود.

مدیران ارشد شرکت هایی که برای استقرار مدیریت ارتباط با مشتری خیز بر می دارند باید بدانند.

مدیریت ارتباط با مشتری CRM با تمام فعالیتهای روز مره کسب و کار دارد پس باید در چشم انداز و استراتژی سازمان به صورت خاص به مدیریت ارتباط با مشتری CRM پرداخته شده باشد.

یکی از کاربرد های نرم افزار CRM سی آر ام توانمند ساختن مشتریان جهت تعامل سازنده با شرکت می باشد.

زمانی که سی آرام دریک شرکت مستقر می شود یا در حال استقرار می باشد تمام ابزار های تماس فی مابین شرکت و مشتریان به خدمت می گیرد. من جمله وب، شبکه های اجتماعی، ایمیل، پیامک، تلفن و …

کاربرد CRM برای مشتریان

مشتری یکی از سرمایه های اصلی سازمان است.

هزینه های بسیاری می شود تا از بین سر نخ ها عده ای شناسایی و تبدیل به فرصت و از بین فرصت ها عده ای تبدیل به مشتری شوند . پس برای هر مشتری، شرکت متحمل هزینه بسیار شده است. لذا از دست دادن مشتری یعنی سوختن سرمایه گذاری انجام شده.

یک نکته ظریف در فرآیند بازاریابی هست که می توان به عنوان یک اصل از آن استفاده نمود. جذب مشتری های ناراضی و نگه داشتن مشتری هزینه ای بسیار پایین تر نسبت به جذب مشتری جدید دارد . مشتری در اصل کالایی ارزشمند است که می تواند به راحنی برای شرکت خلق درآمد نماید.

آموزش حسابداری در نرم افزار CRM

برای دریافت مطالب مرتبط با آموزش نرم افزار CRM ما را دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید. همچنین مطالعه ی مقاله ی CRM چیست توصیه می شود.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *