آموزش حسابداری نرم افزار CRM
آموزش حسابداری در نرم افزار CRM
2019-09-15
خزانه داری نرم افزار CRM
آموزش مدیریت دریافت و پرداخت وجوه و چک ها در نرم افزار CRM
2019-09-17

کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدیریت ارتباط مشتری CRM

مدیریت ارتباط مشتری CRM

در این قسمت مطالبی مربوط به کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری و نرم افزار CRM ارائه می گردد

CRM مخفف شده Customer Relationship Management می باشد. معنی فارسی این جمله مدیریت ارتباط با مشتری است.

پیاده سازی و اجرای مدیریت ارتباط با مشتریان CRM در یک شرکت یعنی ایجاد کردن و استقرار دادن یک فرهنگ سازمانی موثر بر همه ی فرآیند ها و فعالیتهای آن شرکت است .

کاربرد این فرهنگ سازمانی ایجاد روابطی طولانی مدت و ارزشمند بین مشتری و شرکت می باشد .

مدیریت-ارتباط-با-مشتریان
کاربرد مدیریت ارتباط مشتری CRM

کاربرد دیگرایجاد رویه های کنترلی است تا روابط بیان شده، دائم توسعه و بهبود یابند و این بهبود مستمر در رابطه و مدیریت رفتار مشتری به وفادار سازی انجامد .

کاربرد اصلی مدیریت ارتباط با مشتریان ( CRM ) ، تمرکز مدیریت شده بر روی تمام عوامل موثر داخلی و خارجی که سبب جذب مشتری می شود می باشد.

کاربرد دیگر نرم افزار CRM

استقرار درست و به موقع مدیریت ارتباط با مشتریان CRM ، علاوه بر حفظ مشتری در بلند مدت سودآوری را در پی خواهد داشت. این سودآوری ایجاد شده در پی خرید های مکرر مشتری به وجود می آید .

پیاده سازی و استقرار مدیریت ارتباط با مشتری در یک سازمان نیازمند به در اختیار داشتن کارشناسان و کارمندان چند بعدی است یا استفاده از مشاو.

فعالیتهایی که معمولا در فرآیند مدیریت ارتباط با مشتری رعایت می شود شامل موارد زیر است :

  • شناسایی مشتری
  • جذب مشتری
  • نگهداری مشتری
  • وفادار سازی مشتری
  • هوادار سازی مشتری

برخی از مدیران گمان می کنند مدیریت ارتباط با مشتریان CRM صرفا بر فرآیند بازاریابی و فعالیتهای آن تمرکز دارد . این درحالی است که مفهوم سی آر ام ، بسیار گسترده تر از فعالیتهای بازاریابی است .

سی آر ام تمام بخش های شرکت را علاوه بر بازاریابی درگیر می نماید .

من جمله می توان به تولید ، اداری و استخدامی ، خدمات و پشتیبانی ، فروش ، تحقیق و توسعه و مالی اشاره نمود .

آیا مدیریت ارتباط با مشتری CRM متمرکز بر یک سطح از کسب و کار می شود؟

مدیریت ارتباط با مشتری متمرکز بر یک سطح از کسب و کار نمی شود و به صورت چند بعدی همه ی سطوح را درگیر می نماید . مدیریت ارتباط با مشتری CRM به صورت سیستماتیک سبب برنامه ریزی ، زمانبندی و کنترل فعالیتهای قبل و بعد از فروش می شود .

مدیران ارشد شرکت هایی که برای استقرار مدیریت ارتباط با مشتری خیز بر می دارند باید بدانند.

مدیریت ارتباط با مشتری CRM با تمام فعالیتهای روز مره کسب و کار دارد پس باید در چشم انداز و استراتژی سازمان به صورت خاص به مدیریت ارتباط با مشتری CRM پرداخته شده باشد .

یکی از کاربرد های نرم افزار CRM سی آر ام توانمند ساختن مشتریان جهت تعامل سازنده با شرکت می باشد .

زمانی که سی آرام دریک شرکت مستقر می شود یا در حال استقرار می باشد تمام ابزار های تماس فی مابین شرکت و مشتریان به خدمت می گیرد .

من جمله وب ، شبکه های اجتماعی ، ایمیل ، پیامک ، تلفن و …

مشتری یکی از سرمایه های اصلی سازمان است

هزینه های بسیاری می شود تا از بین سر نخ ها عده ای شناسایی و تبدیل به فرصت و از بین فرصت ها عده ای تبدیل به مشتری شوند . پس برای هر مشتری ، شرکت متحمل هزینه بسیار شده است .

لذا از دست دادن مشتری یعنی سوختن سرمایه گذاری انجام شد .

یک نکته ظریف در فرآیند بازاریابی هست که می توان به عنوان یک اصل از آن استفاده نمود .

جذب مشتری های ناراضی و نگه داشتن مشتری هزینه ای بسیار پایین تر نسبت به جذب مشتری جدید دارد . مشتری در اصل کالایی ارزشمند است که می تواند به راحنی برای شرکت خلق درآمد نماید .

برای دریافت مطالب مرتبط با آموزش نرم افزار CRM ما را دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید .

پاسخی بگذارید

دریافت بن تخفیف
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...