چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم ؟

چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم ؟ راه کار های افزایش فروش با CRM. جذب مشتری با نرم افزار CRM رکاما. روش های نوین جذب مشتری. روش افزایش مشتریان. بهترین نرم افزار CRM.


چگونگی پیدا کردن مشتری جدید و جذب مشتری همواره از دغدغه‌های صاحبان کسب‌وکار بوده است. چراکه صاحبان کسب‌وکار برای دست‌یابی به سود بیشتر، باید مشتریان بیشتری را پیداکرده و سپس به سمت خود جذب نمایند. بنابراین رفع دغدغه‌ی پیدا کردن مشتری یکی از نیازهای مدیران صاحبان کسب‌وکار می‌باشد. با استفاده از نرم‌افزار CRM و یا نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری به‌راحتی می‌توان این دغدغه را رفع نمود. چراکه نرم‌افزار CRM کاربردهای زیادی در خصوص پیدا کردن و جذب مشتری دارد. به همین منظور قصد داریم در این مقاله در مورد اینکه چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم، توضیحات لازم را ارائه دهیم. بر این اساس عناوین زیر موردبررسی قرار خواهند گرفت.

چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم و بیشتر بفروشیم
چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم؟ راه کار های افزایش فروش با CRM. جذب مشتری با نرم افزار CRM رکاما. روش های نوین جذب مشتری. روش افزایش مشتریان

مشتری چیست؟

در ابتدا لازم است تا با مفهوم مشتری آشنا شد. سپس با درک بیشتری می‌توان به جواب چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم دست پیدا کرد. کلمه‌ی مشتری به فردی نسبت داده می‌شود که انگیزه‌ی خرید کالا و خدماتی را داشته باشد. انگیزه‌ی افراد توسط ایجاد نیاز و حس نیاز مشتری به وجود می‌آید. یعنی مشتری حس کند با خرید محصول و یا خدمتی می‌تواند مشکل و یا مشکلات خود را حل کند. درنهایت فرد با رفع مشکل خود به احساس آرامش دست پیدا می‌کند.

علاوه بر این لازم است تا قدرت خرید را داشته باشد. یعنی انگیزه‌ی خرید به‌تنهایی برای اینکه فردی تبدیل به مشتری شود کافی نیست. اگر افراد برای رفع نیازهای خود بتوانند هزینه‌ی مشخص‌شده را بپردازند، در این صورت می‌توان عنوان مشتری را به این فرد نسبت داد. بنابراین برای پیدا کردن مشتری لازم است تا به انگیزه‌ی خرید و قدرت خرید افراد توجه کرد. توجه به این امر باعث می‌شود تا انرژی سازمان برای پیدا کردن مشتری به بهینه‌ترین حالت ممکن صرف شود. همچنین می‌توان با درک بهتری مشتریان جدید را پیدا کرد.

قابلیت های نرم افزار CRM برای پیدا کردن مشتری جدید

همان‌طور که بیان شد لازم است تا مشتری‌های حوزه‌ی کاری خود را پیدا کرد. اما جست‌وجوی این افراد چگونه امکان‌پذیر است؟ یعنی چگونه می‌توان افرادی را پیدا کرد که هم نیاز به محصولات و خدمات داشته باشند و هم‌توان مالی برای خرید محصولات؟

نرم‌افزار CRM رکاما با قابلیت‌هایی که دارد، به صاحبان کسب‌وکار کمک خواهد کرد که بتوانند مشتری‌ها را بشناسند و آن‌ها را جذب خود نمایند. یعنی با استفاده از قابلیت‌های نرم‌افزار CRM می‌توان افرادی که نیاز به محصولات و خدمات دارند و همچنین توانایی مالی برای پرداخت هزینه‌های آن را دارند را پیدا کرد. در ادامه به قابلیت‌های نرم‌افزار CRM در این خصوص می‌پردازیم.

راه کار های جذب مشتری و اینکه چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم
چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم؟ روش های نوین جذب مشتری. روش افزایش مشتریان. راه کار های افزایش فروش با CRM. جذب مشتری با نرم افزار CRM رکاما.

پیدا کردن بازار هدف با نرم افزار CRM رکاما

اولین قدم برای آن‌که پیدا کردن مشتری جدید، تعیین بازار هدف می‌باشد. آگاهی از بازار هدف هزینه‌های تبلیغات را برای پیدا کردن مشتری جدید کاهش می‌دهد. علاوه بر این تمرکز بر بازار هدف، باعث تمرکز سازمان بر فروش بیشتر می‌شود. همچنین توجه به سلیقه‌ی مشتریانی که به محصول سازمان نیاز دارند، یکی دیگر از مزایای پیدا کردن بازار هدف می‌باشد. اما چطور با CRM می‌توان مشتری جدید پیدا کرد و بازار هدف را تشخیص داد؟

پیدا کردن بازار هدف با نرم‌افزار CRM رکاما کار سختی نخواهد بود. چراکه نرم‌افزار CRM رکاما تمامی اطلاعات افراد را جمع‌آوری می‌کند و به کمک آن‌ها می‌توان اطلاعات به‌دست آمده را تحلیل کرد. سپس با تحلیل اطلاعات افراد می‌توان بازار هدف را پیدا کرد.

برای پیدا کردن بازار هدف با CRM باید جنسیت، سن، علاقه، میزان درآمد، نوع شخصیت و هر چیزی که مرتبط با محصولات سازمان باشد را موردبررسی قرار داد. سپس با بررسی این موارد و تحلیل اطلاعات به‌دست آمده از مشتریان می‌توان بازار هدف را تشخیص داد. پس از گذشت مدتی مجدداً با بررسی اطلاعات می‌توان بازار هدف را به‌صورت بسیار دقیق تعین کرد.

مطالعه ی مقاله ی مدیریت کنترل پروژه با CRM نیز توصیه می شود.

ایجاد فهرست مشتریان بالقوه

یکی دیگر از جواب‌های سؤال چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم این است که باید یک لیست از مشتریان بالقوه تهیه کرد. لیست کاملی از افرادی که احتمال داده می‌شود به محصول و یا خدمات سازمان نیاز داشته باشند. در ابتدا برای پیدا کردن مشتری جدید می‌توان به خانواده، آشنایان، اقوام و دوستان مراجعه کرد. بنابراین این افراد می‌توانند در فهرست مشتریان بالقوه قرار بگیرند. در مرحله‌ی بعد می‌توان با پرسش از آشنایان و اقوام افرادی که به محصولات و یا خدمات نیاز دارند را پیدا کرد. بنابراین این افراد نیز در فهرست مشتریان بالقوه قرار خواهند گرفت. جست‌وجو در اینترنت برای پیدا کردن مشتریان بالقوه نیز یکی دیگر از راه‌های افزایش اسامی لیست مشتریان بالقوه می‌باشد.

لیست مشتریان بالقوه در نرم‌افزار CRM رکاما به‌آسانی ایجاد می‌شود. هر زمان که بتوان مشتریان بالقوه‌ی دیگری را پیدا کرد، اسامی آن‌ها در نرم‌افزار CRM ثبت می‌شود. بنابراین بعد از گذشت مدتی یک لیست جامع و کامل از مشتریان بالقوه در اختیار صاحبان کسب‌وکار قرار می‌گیرد. حتی اگر کسب‌وکار در نمایشگاه‌ها حضورداشته باشند و مشتریان احتمالی پیدا شود، می‌توان مشخصات آن‌ها را در نرم‌افزار CRM به ثبت رساند.

برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه

پس‌ازآنکه لیست مشتریان بالقوه تهیه شد، باید با آن‌ها ارتباط برقرار کرد. بنابراین برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق نرم‌افزار CRM یکی دیگر از مراحل اینکه چطور با CRM مشتریان جدید پیدا کنیم می‌باشدنرم‌افزار CRM با داشتن قابلیت‌های برقراری ارتباط با مشتریان از طریق راه‌های مختلف، تماس با مشتریان را بسیار آسان کرده است. ازآنجایی که لیست مشتریان بالقوه در نرم‌افزار CRM ثبت‌شده است، تنها با چند کلیک می‌توان با مشتریان ارتباط برقرار کرد.

نرم‌افزار CRM رکاما امکان ارسال پیامک، فکس، ایمیل، تماس تلفنی و هر روش دیگری که به CRM متصل شود را دارا می این به‌راحتی با لیست مشتریان بالقوه که تهیه‌شده می‌توان ارتباط برقرار کرد. اگر در لیست مشتریان بالقوه ایمیل ثبت‌شده باشد، می‌توان پیامی را به‌صورت گروهی برای ایمیل مشتریان ارسال کرد. اگر شماره همراه وجود دارد، می‌توان از پیامک‌های تبلیغاتی استفاده کرد. اگر شماره شرکت و شماره‌های ثابت در لیست وجود داشته باشد، می‌توان به‌صورت تلفنی با مشتریان بالقوه تماس برقرار کرد.

درهرصورت می‌توان با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را از وجود محصول و یا خدمات خود مطلع کرد. بدین‌صورت می‌توان با نرم‌افزار CRM برای پیدا کردن مشتری جدید اقدام کرد.

روش ها و راه کار های اینکه چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم؟

روش افزایش مشتریان. جذب مشتری با نرم افزار CRM رکاما. راه کار های افزایش فروش با CRM
پیگیری مشتریان با نرم افزار CRM

مرحله‌ی آخر از اینکه چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم پیگیری مشتریانی است که با آن‌ها ارتباط برقرار کرده‌ایم. پیگیری اصل مهمی در خصوص موفقیت برای فروش می‌باشد. چراکه درصد زیادی از فروش محصولات و خدمات در مرحله‌ی پیگیری اتفاق می‌افتد. شنیدن کلمه‌ی «نه» در این مرحله ممکن است زیاد اتفاق بیفتد. اما کلمه‌ی «نه» برای هر فردی معنی به‌خصوصی دارد. بعضی افراد کلاً قصد خرید نخواهند داشت. یعنی بعدازآن صرف انرژی برای این‌گونه افراد امری بیهوده خواهد بود. اما برخی از افراد فعلاً به محصولات و یا خدمات نیاز ندارند. بنابراین باید این دسته افراد را در دسته‌بندی مشخصی قرار داد تا پس از مدتی مجدداً محصول و خدمات را به آن‌ها یادآوری کرد.

ثبت اینگونه اطلاعات مشتریان برای پیگیری‌های مشتریان بسیار مهم است. چراکه برای پیگیری نیاز است تا اطلاعات دقیقی از تمایلات افراد و دلایل آن‌ها درگذشته وجود داشته باشد. در این صورت می‌توان در بهترین زمان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد و محصول را مجدداً به آن‌ها یادآوری کرد. بنابراین استفاده از نرم‌افزار CRM رکاما برای این مرحله نیز توصیه می‌شود. چراکه اطلاعات لازم برای پیگیری مشتریان به‌طور کامل همراه با جزئیات در نرم‌افزار CRM رکاما ثبت می‌شود.

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *