Rokama software and business management مدیریت کسب و کار با CRM
نرم افزار رکاما و مدیریت کسب و کار | Rokama software and business management
۱۳۹۹-۱۰-۲۷
اندازه گیری رضایتمندی مشتری با نرم افزار CRM چیست
اندازه گیری رضایتمندی مشتریان با نرم افزار CRM
۱۳۹۹-۱۰-۲۷
چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم ؟

چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم ؟ راه کار های افزایش فروش با CRM. جذب مشتری با نرم افزار CRM رکاما. روش های نوین جذب مشتری. روش افزایش مشتریان. بهترین نرم افزار CRM.

چگونگی پیدا کردن مشتری جدید و جذب مشتری همواره از دغدغه های صاحبان کسب و کار ها بوده است. چرا که صاحبان کسب و کار برای دست یابی به سود بیشتر، باید مشتریان بیشتری را پیدا کرده و سپس به سمت خود جذب نمایند. بنابراین رفع دغدغه ی پیدا کردن مشتری یکی از نیاز های مدیران صاحبان کسب و کار می باشد. با استفاده از نرم افزار CRM و یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به راحتی می توان این دغدغه را رفع نمود. چرا که نرم افزار CRM کاربرد های زیادی در خصوص پیدا کردن و جذب مشتری دارد. به همین منظور قصد داریم در این مقاله درمورد اینکه چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم ، توضیحات لازم را ارائه دهیم. بر این اساس عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم و بیشتر بفروشیم
چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم ؟ بهترین نرم افزار CRM. راه کار های افزایش فروش با CRM. جذب مشتری با نرم افزار CRM رکاما. CRM چیست؟ روش های نوین جذب مشتری. روش افزایش مشتریان

مشتری چیست؟

در ابتدا لازم است تا با مفهوم مشتری آشنا شد. سپس با درک بیشتری می توان به جواب چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم دست پیدا کرد. کلمه ی مشتری به فردی نسبت داده می شود که انگیزه ی خرید کالا و خدماتی را داشته باشد. انگیزه ی افراد توسط ایجاد نیاز و حس نیاز مشتری بوجود می آید. یعنی مشتری حس کند با خرید محصول و یا خدمتی می تواند مشکل و یا مشکلات خود را حل کند. در نهایت فرد با رفع مشکل خود به احساس آرامش دست پیدا می کند.

علاوه بر این لازم است تا قدرت خرید را داشته باشد. یعنی انگیزه ی خرید به تنهایی برای اینکه فردی تبدیل به مشتری شود کافی نیست. اگر افراد برای رفع نیاز های خود بتوانند هزینه ی مشخص شده را بپردازند، در این صورت می توان عنوان مشتری را به این فرد نسبت داد. بنابراین برای پیدا کردن مشتری لازم است تا به انگیزه ی خرید و قدرت خرید افراد توجه کرد. توجه به این امر باعث می شود تا انرژی سازمان برای پیدا کردن مشتری به بهینه ترین حالت ممکن صرف شود. همچنین می توان با درک بهتری مشتریان جدید را پیدا کرد.

قابلیت های نرم افزار CRM برای پیدا کردن مشتری جدید

همان طور که بیان شد لازم است تا مشتری های حوزه ی کاری خود را پیدا کرد. اما جست و جوی این افراد چگونه امکان پذیر است؟ یعنی چگونه می توان افرادی را پیدا کرد که هم نیاز به محصولات و خدمات داشته باشند و هم توان مالی برای خرید محصولات؟

نرم افزار CRM رکاما با قابلیت هایی که دارد، به صاحبان کسب و کار کمک خواهد کرد که بتوانند مشتری ها را بشناسنند و آن ها را جذب خود نمایند. یعنی با استفاده از قابلیت های نرم افزار CRM می توان افرادی که نیاز به محصولات و خدمات دارند و همچنین توانایی مالی برای پرداخت هزینه های آن را دارند را پیدا کرد. در ادامه به قابلیت های نرم افزار CRM در این خصوص می پردازیم.

راه کار های جذب مشتری و اینکه چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم
چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم ؟ بهترین نرم افزار CRM. روش های نوین جذب مشتری. روش افزایش مشتریان. راه کار های افزایش فروش با CRM. جذب مشتری با نرم افزار CRM رکاما. CRM چیست؟

پیدا کردن بازار هدف با نرم افزار CRM رکاما

اولین قدم برای آن که پیدا کردن مشتری جدید، تعیین بازار هدف می باشد. آگاهی از بازار هدف هزینه های تبلیغات را برای پیدا کردن مشتری جدید کاهش می دهد. علاوه بر این تمرکز بر بازار هدف، باعث تمرکز سازمان بر فروش بیشتر می شود. همچنین توجه به سلیقه ی مشتریانی که به محصول سازمان نیاز دارند، یکی دیگر از مزایای پیدا کردن بازار هدف می باشد. اما چطور با CRM می توان مشتری جدید پیدا کرد و بازار هدف را تشخیص داد؟

پیدا کردن بازار هدف با نرم افزار CRM رکاما کار سختی نخواهد بود. چرا که نرم افزار CRM رکاما تمامی اطلاعات افراد را جمع آوری می کند و به کمک آن ها می توان اطلاعات بدست امده را تحلیل کرد. سپس با تحلیل اطلاعات افراد می توان بازار هدف را پیدا کرد.

برای پیدا کردن بازار هدف با CRM باید جنسیت، سن، علاقه، میزان درآمد، نوع شخصیت و هر چیزی که مرتبط با محصولات سازمان باشد را مورد بررسی قرار داد. سپس با بررسی این موارد و تحلیل اطلاعات بدست آمده از مشتریان می توان بازار هدف را تشخیص داد. پس از گذشت مدتی مجددا با بررسی اطلاعات می توان بازار هدف را به صورت بسیار دقیق تعین کرد.

ایجاد فهرست مشتریان بالقوه

یکی دیگر از جواب های سوال چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم این است که باید یک لیست از مشتریان بالقوه تهیه کرد. لیست کاملی از افرادی که احتمال داده می شود به محصول و یا خدمات سازمان نیاز داشته باشند. در ابتدا برای پیدا کردن مشتری جدید می توان به خانواده، آشنایان، اقوام و دوستان مراجعه کرد. بنابراین این افراد می توانند در فهرست مشتریان بالقوه قرار بگیرند. در مرحله ی بعد می توان با پرسش از آشنایان و اقوام افرادی که به محصولات و یا خدمات نیاز دارند را پیدا کرد. بنابراین این افراد نیز در فهرست مشتریان بالقوه قرار خواهند گرفت. جست و جو در اینترنت برای پیدا کردن مشتریان بالقوه نیز یکی دیگر از راه های افزایش اسامی لیست مشتریان بالقوه می باشد.

لیست مشتریان بالقوه در نرم افزار CRM رکاما به آسانی ایجاد می شود. هر زمان که بتوان مشتریان بالقوه ی دیگری را پیدا کرد، اسامی آن ها در نرم افزار CRM ثبت می شود. بنابراین بعد از گذشت مدتی یک لیست جامع و کامل از مشتریان بالقوه در اختیار صاحبان کسب و کار قرار می گیرد. حتی اگر کسب و کار ها در نمایشگاه ها حضور داشته باشند و مشتریان احتمالی پیدا شود، می توان مشخصات آن ها را در نرم افزار CRM به ثبت رساند.

برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه

پس از آنکه لیست مشتریان بالقوه تهیه شد، باید با آن ها ارتباط برقرار کرد. بنابراین برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق نرم افزار CRM یکی دیگر از مراحل اینکه چطور با CRM مشتریان جدید پیدا کنیم می باشد. نرم افزار CRM با داشتن قابلیت های برقراری ارتباط با مشتریان از طریق راه های مختلف، تماس با مشتریان را بسیار آسان کرده است. از آن جایی که لیست مشتریان بالقوه در نرم افزار CRM ثبت شده است، تنها با چند کلیک می توان با مشتریان ارتباط برقرار کرد.

نرم افزار CRM رکاما امکان ارسال پیامک، فکس، ایمیل، تماس تلفنی و هر روش دیگری که به CRM متصل شود را دارا می این به راحتی با لیست مشتریان بالقوه که تهیه شده می توان ارتباط برقرار کرد. اگر در لیست مشتریان بالقوه ایمیل ثبت شده باشد، می توان پیامی را به صورت گروهی برای ایمیل مشتریان ارسال کرد. اگر شماره همراه وجود دارد، می توان از پیامک های تبلیغاتی استفاده کرد. اگر شماره شرکت و شماره های ثابت در لیست وجود داشته باشد، می توان به صورت تلفنی با مشتریان بالقوه تماس برقرار کرد.

در هر صورت می توان با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کرده و آن ها را از وجود محصول و یا خدمات خود مطلع کرد. بدین صورت می توان با نرم افزار CRM برای پیدا کردن مشتری جدید اقدام کرد.

روش ها و راه کار های اینکه چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم؟
چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم ؟ بهترین نرم افزار CRM. روش افزایش مشتریان. جذب مشتری با نرم افزار CRM رکاما. CRM چیست؟ راه کار های افزایش فروش با CRM
پیگیری مشتریان با نرم افزار CRM

مرحله ی آخر از اینکه چطور با CRM مشتری جدید پیدا کنیم پیگیری مشتریانی است که با آن ها ارتباط برقرار کرده ایم. پیگیری اصل مهمی در خصوص موفقیت برای فروش می باشد. چرا که درصد زیادی از فروش محصولات و خدمات در مرحله ی پیگیری اتفاق می افتد. شنیدن کلمه ی «نه» در این مرحله ممکن است زیاد اتفاق بیفتد. اما کلمه ی «نه» برای هر فردی معنی به خصوصی دارد. بعضی افراد کلا قصد خرید نخواهند داشت. یعنی بعد از آن صرف انرژی برای اینگونه افراد امری بیهوده خواهد بود. اما برخی از افراد فعلا به محصولات و یا خدمات نیاز ندارند. بنابراین باید این دسته افراد را در دسته بندی مشخصی قرار داد تا پس از مدتی مجددا محصول و خدمات را به آن ها یادآوری کرد.

ثبت اینگونه اطلاعات مشتریان برای پیگیری های مشتریان بسیار مهم است. چرا که برای پیگیری نیاز است تا اطلاعات دقیقی از تمایلات افراد و دلایل آن ها در گذشته وجود داشته باشد. در این صورت می توان در بهترین زمان با آن ها ارتباط برقرار کرد و محصول را مجددا به آن ها یادآوری کرد. بنابراین استفاده از نرم افزار CRM رکاما برای این مرحله نیز توصیه می شود. چرا که اطلاعات لازم برای پیگیری مشتریان به طور کامل همراه با جزئیات در نرم افزار CRM رکاما ثبت می شود.

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

درباره باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...