امروزه که رقابت بالایی بین فروشگاههای تجهیزات پزشکی، چه در خردهفروشی و چه در عمدهفروشی به وجود آمده است. فروشگاههای تجهیزات پزشکی از راه مختلفی اقدام به جذب مشتری بیشتر مینمایند.
در این مقاله درمورد کاربرد CRM در فروشگاه های تجهیزات پزشکی بحث خواهیم کرد. به همین منظور عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
- مشتریان تجهیزات پزشکی و CRM
- CRM و فروش تجهیزات پزشکی
- نرم افزار CRM و موجودی تجهیزات پزشکی
- نرم افزار CRM و بازاریابی تجهیزات پزشکی
- گزارش گیری از تجهیزات پزشکی به کمک CRM
- گزارشات تجهیزات پزشکی مرجوعی
مشتریان تجهیزات پزشکی و CRM
مشتریان فروشگاههای تجهیزات پزشکی در گروههای مختلفی میتوانند قرار بگیرند. ولی اغلب مشتریان این فروشگاهها، پزشکان و دکترها میباشند. همچنین کلینیکها و مراکز درمانی از مشتریان حقوقی این فروشگاهها محسوب میشوند. بنابراین برای ثبت اطلاعات مشتریان فروشگاههای تجهیزات پزشکی نیازمند نرمافزاری میباشد که بتوان مشتریان حقیقی و حقوقی را در آن ثبت کرد .
یکی از کاربردهای CRM رکاما این است که میتوان اطلاعات هر دو نوع مخاطب را در دو نوع فرم جداگانه ثبت کرد. چراکه اطلاعات موردنیاز برای ثبت هر نوع مخاطب با دیگری متفاوت است. برای آشنایی با پرونده مخاطبین این سامانه بر روی پرونده مخاطبین نرم افزار CRM کلیک کنید.
پزشکان به دلیل موقعیت بالای اجتماعی که دارند، همواره مورداحترام جامعه قرارگرفتهاند. بنابراین پزشکان برای خرید تجهیزات پزشکی خود از فروشگاهی اقدام به خرید میکنند که احساس رضایت و احترام به آنها دست بدهد.
نرمافزار CRM، با امکاناتی که رابطه با مدیریت ارتباط با مشتری دارد، این حس را به پزشکان منتقل میکند. چراکه این امکانات بهمنظور تسریع در فرآیند بازاریابی، معرفی، فروش، خدمات پس از فروش، بالا بردن حس اعتماد و … ایجادشدهاند. بااینوجود پزشکان ترجیح میدهند از فروشگاهی خرید نمایند که از آن رضایت کامل داشته باشند. افزایش رضایت پزشکان نیز یکی دیگر از کاربردهای CRM میباشد.
CRM و فروش تجهیزات پزشکی
نرمافزار CRM با وجود داشتن امکانات فراوانی در خصوص ثبت محصولات، ابزاری پرکاربرد برای فروش تجهیزات پزشکی و مدیریت ارتباط با مشتریان میباشد. نرمافزار CRM این امکان را به فروشندگان تجهیزات پزشکی میدهد که بتوانند دسته بندیهای موردنظر خود را برای محصولات خود ایجاد کنند.
از دیگر کاربردهای CRM داشتن فرمهایی برای ثبت اطلاعات کامل و دقیق از محصولات، جستوجو را برای محصولات در CRM بسیار آسان کرده است. بنابراین هنگامیکه مشتریان درخواست کالایی را دارند در کوتاهترین زمان ممکن میتوان به ویژگیهای آن دست پیدا کرد. بدینصورت زمان کمتری نیز از مشتری گرفته میشود و احساس رضایت در وی افزایش پیدا میکند.
CRM با دارا بودن ماژول حسابداری و ثبتاسناد و فاکتورها فرآیند فروش را برای فروشندگان تجهیزات پزشکی بسیار آسان کرده است. چراکه هنگام درخواست مشتری برای خرید تجهیزات، سریعاً میتوان وسایل موردنظر را در پیشفاکتور و فاکتور قرار داد. و فاکتور را برای مشتری ارسال نمود. بدینصورت مدیریت ارتباط با مشتری در بخشهای خریدوفروش نیز دخیل میباشد. برای آشنایی با این ماژول به حسابداری نرم افزار سی آر ام سر بزتید
با ارائه فاکتور تجهیزات پزشکی در نرمافزار CRM امور مربوط به حسابداری مشتری نیز بهطور خودکار انجام خواهد. بنابراین فروش تجهیزات پزشکی با نرمافزار CRM امری آسان و لذتبخش خواهد بود. اطلاعات خرید مشتریان بهطور کامل همراه با تمامی جزئیات در نرمافزار سی آرام ثبت خواهد شد. جزئیاتی مثل تاریخ خرید، تجهیزات پزشکی خریداریشده، تعداد، مبلغ فاکتور، میزان تخفیف، نوع ارسال، نوع تحویل، مکان ارسال تجهیزات پزشکی، نوع پرداخت فاکتور و … .
نرم افزار CRM و موجودی تجهیزات پزشکی
یکی از مواردی که همواره در فروشگاههای تجهیزات پزشکی مورد اهمیت قرار دارد، موجودی کالاها میباشد. چراکه در برخی موارد پیشآمده است که مشتری برای ثبت سفارش منتظر اطلاع از موجودی و یا عدم موجودی کالا مانده است. همچنین ممکن است کالایی تمام شده باشد و فروشندهی تجهیزات پزشکی، خرید آن را فراموش کرده باشد.
در این صورت مشتری هنگام تماس و یا مراجعه به فروشگاه و عدم موجودی کالا موردنظر، احساس نارضایتی پیدا میکند. ولی میتوان این احساس نارضایتی را به کمک نرمافزار CRM تبدیل به احساس رضایت نمود. و سود فروشگاه را نیز افزایش داد.
کاربرد دیگر نرمافزار CRM این است که هنگام افزودن کالای جدید، تجهیزات بهصورت خودکار به موجودی انبار اضافه شود. همچنین هنگامیکه فاکتوری برای مشتری ارسال میشود از موجودی کالا کسر خواهد شد. علاوه بران مشتری هنگام ثبت سفارش در همان لحظه متوجه موجودی و یا عدم موجودی کالا خواهد شد.
بدینصورت وقت مشتری هدر داده نمیشود. به همین علت رضایت مشتری نیز از عملکرد فروشگاه بالا میرود و مشتری را تبدیل به مشتری وفادار میکند. درنهایت همهی این اتفاقات سود فروشگاه تجهیزات پزشکی را بالا میبرد. که همگی به خاطر وجود CRM برای فروشگاه تجهیزات پزشکی میباشد.
نرم افزار CRM و بازاریابی تجهیزات پزشکی
فروش تجهیزات پزشکی ملزم به تبلیغ و بازاریابی میباشد. چراکه امروزه رقابت بین فروشندگان تجهیزات پزشکی افزایشیافته است. نرمافزار CRM با داشتن امکاناتی برای بازاریابان فروشگاه تجهیزات پزشکی، امور بازاریابی را نیز آسان کرده است. با نرمافزار CRM از اولین تماس مشتریهای های احتمالی و سرنخها میتوان فرصتها و مشتریان بالفعل را به وجود آورد.
چراکه تمامی تماسها و گفتوگوها و تمامی فرآیند بازاریابی بهطور کامل در سی آرام ثبت خواهد شد. بنابراین سی آرام در این زمینه نیز گزینهی مناسبی برای مدیریت بر ارتباط با مشتریان میباشد.
گفتوگوهای انجامشده توسط بازاریابان و مشتریان توسط CRM از طریق مختلفی قابل ثبت میباشد. پیامهایی که از طریق ایمیل، فکس، پیامک، تماسهای تلفنی با ضبط صدا قابل بازبینی و رهگیری میباشند. بدینصورت مدیریت ارتباط با مشتریان نیز در این زمینه نیز کمک شایانی به فروشندگان تجهیزات پزشکی میکند. همچنین فروشندگان میتوانند بر امور مربوط به بازاریابی و رفتار بازاریابان مدیریت داشته باشند. بدینصورت بازاریابان تجهیزات پزشکی در بالاترین سطح کارایی خود اقدام به فعالیت میکنند.
گزارش گیری از تجهیزات پزشکی به کمک CRM
در برخی از اوقات فروشندگان قصد دارند تا گزارشی را از فعالیت بازاریابان داشته باشند. چراکه برای مدیریت بر نحوهی عملکرد آنها نیاز به درافت گزارش و آمارها میباشند. گزارشگیری فعالیت بازاریابان تجهیزات پزشکی به کمک نرمافزار CRM بسیار آسان میباشد. تنها با چند کلیک ساده در CRM میتوان عملکرد بازاریابان را بررسی کرد.
یکی دیگر از مواردی که ممکن است فروشندگان تجهیزات پزشکی آن را بررسی کنند، میزان فروش میباشد. کاربرد دیگر سی آر ام برای فروشندگان تجهیزات پزشکی این است که بتوانند از فروش محصولات خود بهصورت آسان و سریع گزارش دریافت کنند. گزارشهای سی آر ام میتواند بر اساس فروش نوعی از تجهیزات پزشکی باشد. همچنین میتوان با کمک این سامانه گزارش کلی فروش را مشاهده کرد. با این ویژگی CRM، برنامه ریزیهای مدیریتی و فروش تجهیزات پزشکی آسانتر خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر گزارش گیری در نرم افزار CRM را مطالعه کنید.
گزارشات تجهیزات پزشکی مرجوعی
نرمافزار CRM امکان گزارش تجهیزات پزشکی مرجوعی را نیز میتواند ارائه کند. حسن این کار اطلاع از نوع تجهیزات مرجوعی میباشد. بااطلاع از این قضیه میتوان علت مرجوعی بودن تجهیزات پزشکی را بررسی کرد.
که یکی از وظایف اصلی CRM تجزیهوتحلیل اطلاعات مربوط به مشتریان میباشد. با رفع مشکلات موجود در این زمینه، تجهیزات پزشکی مرجوع شده کاهش پیدا میکند. و این بدین معنا میباشد که فروش بیشتری صورت میگیرد و سود فروشگاه بالا میرود.
کاهش کالاهای مرجوعی نیز رضایت مشتری را افزایش میدهد. با افزایش رضایت مشتری، امکان خرید مجدد بالا میروند. درنهایت با کسب رضایت مشتریان، سود فروشگاههای تجهیزات پزشکی نیز بالا میرود. انجام این فرآیند نیز نوعی مدیریت ارتباط با مشتری میباشد که بهراحتی با نرمافزار CRM امکانپذیر میباشد.
آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر