CRM Application Medical Equipment Store . کاربرد CRM در فروشگاه تجهیزات پزشکی . سی آر ام و تجهیزات پزشکی. مزایای سی ار ام در فروشگاه های پزشکی. CRM چیست ؟ سی آر ام رایگان . بهترین CRM . نرم افزار CRM .
امروزه رقابت بالایی بین فروشگاه های تجهیزات پزشکی چه در خرده فروشی و چه در عمده فروشی بوجود آمده است. فروشگاه های تجهیزات پزشکی از راه مختلفی اقدام به جذب مشتری بیشتر می نمایند. فروشگاه های تجهیزات پزشکی برای آن که بتوانند مشتریان بیشتری را به خود جذب نمایند باید رضایت آن ها بدست آورند. همچنین برای برای حفظ مشتری های قدیمی و وفادار سازی مشتریان جدید باید اقداماتی را انجام دهند. یکی از کار هایی که می توان برای وفادار سازی مشتریان و رضایت مشتریان انجام داد، استفاده از نرم افزار CRM می باشد.
در این مقاله درمورد کاربرد CRM در فروشگاه های تجهیزات پزشکی بحث خواهیم کرد. به همین منظور عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.
مشتریان فروشگاه های تجهیزات پزشکی در گروه های مختلفی می توانند قرار بگیرند. ولی معمولا مشتریان این فروشگاه ها پزشکان و دکتر ها می باشند. همچنین کلینیک ها و مراکز درمانی از مشتریان حقوقی این فروشگاه ها محسوب می شوند. بنابراین برای ثبت اطلاعات مشتریان فروشگاه های تجهیزات پزشکی نیازمند نرم افزاری می باشد که هم بتوان مشتریان حقیقی را در آن ثبت کرد و هم مشتریان حقوقی. یکی از کاربرد های CRM رکاما این است که می توان اطلاعات هر دو نوع مخاطب را در دو نوع فرم جداگانه ثبت کرد. چرا که اطلاعات مورد نیاز برای ثبت هر نوع مخاطب با دیگری متفاوت است.
پزشکان به دلیل موقعیت بالای اجتماعی که دارند، همواره مورد احترام جامعه قرار گرفته اند. بنابراین پزشکان برای خرید تجهیزات پزشکی خود از فروشگاهی اقدام به خرید می کنند که احساس رضایت و احترام به آن ها دست بدهد. نرم افزار CRM، با امکاناتی که رابطه با مدیریت ارتباط با مشتری دارد، این حس را به پزشکان منتقل می کند. چرا که این امکانات به منظور تسریع در فرآیند بازاریابی ، معرفی، فروش، خدمات پس از فروش، بالا بردن حس اعتماد و … صورت می گیرد. با این وجود پزشکان ترجیح می دهند از فروشگاهی خرید نمایند که از آن رضایت کامل داشته باشند. افزایش رضایت پزشکان نیز یکی دیگر از کاربرد های CRM می باشد.
نرم افزار CRM با وجود داشتن امکانات فراوانی در خصوص ثبت محصولات، ابزاری پر کاربرد برای فروش تجهیزات پزشکی و مدیریت ارتباط با مشتریان می باشد. نرم افزار CRM این امکان را به فروشندگان تجهیزات پزشکی می دهد که بتوانند دسته بندی های مورد نظر خود را برای محصولات خود ایجاد کنند. از دیگر کاربردهای CRM داشتن فرم هایی برای ثبت اطلاعات کامل و دقیق از محصولات ، جست و جو را برای محصولات در CRM بسیار آسان کرده است. بنابراین هنگامی که مشتریان درخواست وسیله ای را دارند در کمترین زمان ممکن می توان به ویژگی های محصول مورد نظر دست پیدا کرد. بدین صورت زمان کمتری نیز از مشتری گرفته می شود و احساس رضایت در او افزایش پیدا می کند.
CRM با دارا بودن ماژول حسابداری و ثبت اسناد و فاکتور ها فرآیند فروش را برای فروشنگان تجهیزات پزشکی بسیار آسان کرده است. چرا که هنگام درخواست مشتری برای خرید تجهیزات، سریعا می توان وسایل مورد نظر را در پیش فاکتور و فاکتور قرار داد. و آن را برای مشتری ارسال نمود. بدین صورت مدیریت ارتباط با مشتری در بخش های خرید و فروش نیز دخیل می باشد.
با زدن فاکتور تجهیزات پزشکی در نرم افزار CRM امور مربوط به حسابداری مشتری نیز به طور خودکار انجام خواهد. بنابراین فروش تجهیزات پزشکی با نرم افزار CRM امری آسان و لذت بخش خواهد بود. اظلاعات خرید مشتریان به طور کامل همراه با تمامی جزئیات در نرم افزار سی آر ام ثبت خواهد شد. جزئیاتی مثل تاریخ خرید، تجهیزات پزشکی خریداری شده، تعداد، مبلغ فاکتور، میزان تخفیف، نوع ارسال، نوع تحویل، مکان ارسال تجهیزات پزشکی، نوع پرداخت فاکتور و … .
یکی از مواردی که همواره در فروشگاه های تجهیزات پزشکی مورد اهمیت قرار دارد، موجودی کالا ها می باشد. چرا که در برخی موارد پیش آمده است که مشتری برای ثبت سفارش منتظر اطلاع از موجودی و یا عدم موجودی کالا مانده است. همچنین ممکن است کالایی تمام شده باشد و فروشنده ی تجهیزات پزشکی ، خرید آن را فراموش کرده باشد. در این صورت مشتری هنگام تماس و یا مراجعه به فروشگاه و عدم موجودی کالا مورد نظر، احساس نارضایتی پیدا می کند. ولی می توان این احساس نارضایتی را به کمک نرم افزار CRM تبدیل به احساس رضایت نمود. و سود فروشگاه را نیز افزایش داد.
کاربرد دیگر نرم افزار CRM این است که هنگام خرید تجهیزات به صورت خودکار به موجودی انیار اضافه کند. همچنین هنگامی که فاکتوری برای مشتری ارسال می شود از موجودی کالا کسر خواهد شد. علاوه بر ان مشتری هنگام ثبت سفارش در همان لحظه متوجه موجودی و یا عدم موجودی کالا خواهد شد. بدین صورت وقت مشتری هدر داده نمی شود. به همین علت رضایت مشتری نیز از عملکرد فروشگاه بالا می رود و مشتری را تبدیل به مشتری وفادار می کند. در نهایت همه ی این اتفاقات سود فروشگاه تجهیزات پزشکی را بالا می برد. که همگی بخاطر وجود CRM برای فروشگاه تجهیزات پزشکی می باشد.
فروش تجهیزات پزشکی ملزم به تبلیغ و بازاریابی می باشد. چرا که امروزه رقابت بین فروشندگان تجهیزات پزشکی افزایش یافته است. نرم افزار CRM با داشتن امکاناتی برای بازاریابان فروشگاه تجهیزات پزشکی ، امور بازاریابی را نیز آسان کرده است. با نرم افزار CRM از اولین تماس مشتری های های احتمالی و سرنخ ها می توان فرصت ها و مشتریان بالفعل را بوجود آورد. چرا که تمامی تماس ها و گفت و گو ها و تمامی فرآیند بازاریابی به طور کامل در سی آر ام ثبت خواهد شد. بنابراین سی آر ام در این زمینه نیز گزینه ی مناسبی برای مدیریت بر ارتباط با مشتریان می باشد.
گفت و گو های انجام شده توسط بازاریابان و مشتریان توسط CRM از طریق مختلفی قابل ثبت می باشد. پیام هایی که از طریق ایمیل، فکس، پیامک، تماس های تلفنی با ضبط صدا قابل بازبینی و رهگیری می باشند. بدین صورت مدیریت ارتباط با مشتریان نیز در این زمینه نیز کمک شایانی به فروشندگان تجهیزات پزشکی می کند. همچنین فروشندگان می توانند بر امور مربوط به بازاریابی و رفتار بازاریابان مدیریت داشته باشند. بدین صورت بازاریابان تجهیزات پزشکی در بالاترین سطح کارایی خود اقدام به فعالیت می کنند.
در برخی از اوقات فروشندگان قصد دارند تا گزارشی را از فعالیت بازاریابان داشته باشند. چرا که برای مدیریت بر نحوه ی عملکرد آن ها نیاز به درافت گزارش و آمار ها می باشند. گزارش گیری فعالیت بازاریابان تجهیزات پزشکی به کمک نرم افزار CRM بسیار آسان می باشد. تنها با چند کلیک ساده در CRM می توان عملکرد بازاریابان را بررسی کرد.
یکی دیگر از مواردی که ممکن است فروشندگان تجهیزات پزشکی آن را بررسی کنند، میزان فروش می باشد. کاربرد دیگر سی آر ام برای فروشندگان تجهیزات پزشکی این است که بتوانند از فروش محصولات خود به صورت آسان و سریع گزارش دریافت کنند. گزارش های سی آر ام می تواند بر اساس فروش نوعی از تجهیزات پزشکی باشد. همچنین می توان با کمک سی آر ام گزارش کلی فروش را مشاهده کرد. با این ویژگی CRM، برنامه ریزی های مدیریتی و فروش تجهیزات پزشکی آسان تر خواهد شد.
نرم افزار CRM امکان گزارش تجهیزات پزشکی مرجوعی را نیز می تواند ارائه کند. حسن این کار اطلاع از نوع تجهیزات مرجوعی می باشد. با اطلاع از این قضیه می توان علت مرجوعی بودن تجهیزات پزشکی را بررسی کرد. که یکی از وظایف اصلی CRM تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوط به مشتریان می باشد. با رفع مشکلات موجود در این زمینه ، تجهیزات پزشکی مرجوع شده کاهش پیدا می کند. و این بدین معنا می باشد که فروش بیشتری صورت می گیرد و سود فروشگاه بالا می رود.
کاهش کالاهای مرجوعی نیز رضایت مشتری را افزایش می دهد. با افزایش رضایت مشتری، امکان خرید مجدد بالا می روند. در نهایت با کسب رضایت مشتریان ، سود فروشگاه های تجهیزات پزشکی نیز بالا می رود. انجام این فرآیند نیز نوعی مدیریت ارتباط با مشتری می باشد که به راحتی با نرم افزار CRM امکان پذیر می باشد.
ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.