Types of marketing انواع بازاریابی

Types of marketing . انواع بازاریابی . اهمیت تحلیل در بازاریابی.


به مجموعه‌ی تمامی فرایندها و پروسه‌هایی که در ایجاد اشتیاق در مخاطبین برای خرید محصول نقش دارند بازاریابی گفته می‌شود. بازاریابی یا Marketing با انجام تحقیقات مختلف در بازار آغاز می‌شود. ادامه این روندها در تحلیل رفتار مصرف‌کنندگان می‌باشد.

شناخت کامل نیازهای مصرف‌کنندگان و یا مشتریان و نگهداری آن‌ها روندی است که در تحلیل بازار صورت خواهد گرفت. نقطه‌ی آغازین بازاریابی قبل از فروش محصول است. قبل از این‌که مصرف‌کننده کالایی را خریداری نماید بستر مناسبی برای ایجاد چنین هدفی انجام‌شده است. خواندن مقاله بازاریابی چیست؟ پیش از این مطلب به شما پیشنهاد می شود. در این مقاله قصد داریم عناوین زیر را برای بررسی انواع بازاریابی موردبحث قرار دهیم.

مقاله درمورد انواع بازاریابی
مقاله درمورد انواع بازاریابی. انواع بازاریابی. مقاله درمورد انوع بازاریابی. انواع بازاریابی شبکه ای. انواع روش های بازاریابی.

اهمیت تحلیل بازار برای بازاریابی | مقاله درمورد انواع بازاریابی

مارکتینگ و یا همان بازاریابی را نمی‌توان تنها و منحصراً با یک ایده‌ی نوآورانه آغاز کرد. بلکه این مشتریان و مصرف‌کنندگان می‌باشند که نقطه‌ی آغازین و پایان هر کسب‌وکاری را تحت تأثیر قرار می‌دهند. بنابراین، عاملی که در این پروسه از محوریت خاصی برخوردار می‌باشد مشتریان می‌باشند.

از این رو تحلیل بازار از اهمیت بسیاری برخوردار می‌باشد. به فرایند شناخت بازار و نیازمندی‌های بازار، هدف تحلیل بازار می‌گویند. این موضوع را می‌توان سنگ بنای هرگونه تصمیم‌گیری در این حوزه دانست. با کمک تحلیل‌ها می‌توان تصمیم‌گیری‌هایی نظیر تهیه و تدوین استراتژی‌ها و تکنیک‌های بازاریابی گرفت.

انواع فعالیت های بازاریابی

فعالیت‌های بازاریابی انواع مختلفی دارند. هر یک از این فعالیت‌ها سهمی در کسب و درآمد افراد یک جامعه دارند. به‌طور مثال تولیدکنندگان محتوا، گرافیست‌ها، مهندسین فروش، طراحان صنعتی، متخصصین کامپیوتر، عکاسان صنعتی و … همگی به‌نوعی در فرایند بازاریابی سهیم بوده و در چرخه‌ی مارکتینگ نقش عمده‌ای را ایفا می‌کنند.

فعالیت هر یک از این گروه‌ها در پیشبرد کسب‌وکارها تعریف می‌شود. در بازار پررقابت امروز دارا بودن برنامه‌ی مشخص برای مشتری مداری و نگهداری آن‌ها نقش به سزایی در بازاریابی دارد. محصولات و خدماتی که در بازاریابی به مشتریان عرضه می‌شود دارای شرایط مختلفی می‌باشند.

 در این راستا قیمت معقول را می‌توان عاملی دانست که بر روی موفقیت در بازاریابی تأثیر به سزایی خواهد داشت. این فرایند بر سبک زندگی مردم عصر حاضر تأثیر گذاشته و آن‌ها را با امکانات بیشتری روبه‌رو کرده است.

در بحث بازاریابی و یا مارکتینگ باید به سه سطح اجتماعی که شامل طبقه‌ی غنی، متوسط و فقیر می‌باشد توجه لازم را داشت و نیاز آن‌ها را به‌صورت کامل پوشش داد. در ابتدا نیاز این سه گروه توسط اصول و رویه‌های بازاریابی شناسایی، طبقه‌بندی و سپس عرضه می‌شوند. بازاریابی انواع مختلفی دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. در خصوص بازاریابی برای طراحان سایت می‌توانید مقاله‌ی نرم افزار CRM برای طراحان سایت را نیز مطالعه کنید.

بازاریابی چریکی

بازاریابی چریکی را می‌توان نمونه‌ای از خود بازاریابی دانست.  این نوع از بازاریابی به گوریلا چریکی نیز معروف می‌باشد.  رکن اصلی مارکترهای چریکی‌خلاقیت است.

در این Marketing تمامی تلاش‌ها در راستای جلب‌توجه مخاطبان به سمت برندی خاص شکل می‌گیرد. تأثیرگذاری این روند از فروش و بازاریابی‌ها بسیار بالا می‌باشد. بیشترین نرخ اشتراک‌گذاری‌ها و تعامل‌ها را می‌توان به این نوع از بازاریابی‌ها و مارکتینگ ها اختصاص داد. Types of marketing

بازاریابی شبکه های اجتماعی

با توجه به تغییر سبک زندگی مخاطبان و حضور پررنگ آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی می‌توان نوعی دیگر از بازاریابی‌ها را معرفی کرد. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با شرایط ایجادشده در فضای زندگی مردم، از استقبال بالایی روبه‌رو بوده است. 

ازآنجاکه بیشتر مردم اکثر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی سپری می‌کنند این نوع از Marketing بستر مناسبی برای تضمین موفقیت برندها می‌باشد. Types of marketing

تولید محتوا های رنگارنگ و دور از واقعیت برای برانگیختن مخاطبان رسانه‌ ای و به اشتراک گذاشتن آن‌ ها بر پایه‌ی استراتژی‌ های بازاریابی شبکه‌ای می‌باشد. این پیام‌ها و پست‌ها را می‌توان در قالب فیلم‌های کوتاه و عکس‌های جذاب و فریبنده از محصولات و خدمات برندها مشاهده کرد. برای آشنایی با انواع نرم افزار مناسب بازاریابی، به صفحه نرم افزار بازاریابی مراجعه کنید.

انواع بازاریابی
مقاله درمورد انواع بازاریابی. اهمیت تحلیل در بازاریابی. انواع بازاریابی شبکه ای. انواع بازاریابی

بازاریابی شبکه ای

بازاریابی شبکه‌ای نوع دیگری از مارکتینگ های ( Marketing) مهم در این حوزه می‌باشند. این نوع از بازاریابی‌های فروش بسیار جنجالی بوده و در کشوری مانند ایران ممنوعیت دارند. از بحث‌های همیشگی این نوع از بازاریابی‌ها قانونی بودن و مفید بودن آن‌ها می‌باشد. Types of marketing

بازاریابی روانشناسی

با پیشرفت علم و تکنولوژی و شناخت عصب‌شناسی، علمی مانند روانشناسی به دنیای بازاریابی رخنه کرده است. در این نوع از مارکتینگ، بازاریابی و روان‌شناسی با یک دیگر تلفیق‌شده‌اند. تلفیق این دو موضوع با یک دیگر موجب برانگیختن احساسات انسانی شده و آن‌ها را به انجام کاری ترغیب خواهد کرد. بازاریابی روانشناسی خود به دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود. این دسته‌بندی ازاین‌قرار می‌باشد:

بازاریابی حسی

در بازاریابی حسی تمرکز اصلی بر روی پنج حس اصلی افراد می‌باشد. در این روش می‌توان از طریق ترغیب افراد از طریق احساسات پنج‌گانه  توجه آن‌ها را جلب کرد.

بازاریابی هیجانی

در بازاریابی هیجانی بر روی هیجانات افراد تمرکز می‌شود. هیجاناتی از قبیل عواطف و تحریک احساساتی مانند عشق، دلسوزی و حتی تنفر موردتوجه قرار می‌گیرندتجربه‌ی حسی ماندگار در افراد هدف چنین بازاریابی‌هایی می‌باشد.

بازاریابی سببی

در این بازاریابی بر روی اموری که توسط مصرف‌کنندگان موردتوجه است تمرکز می‌شود. به این واسطه می‌توان توجه فرد را به سمت محصول و یا برندی خاص جلب کرد. این نوع از مارکتینگ ها معمولاً بر روی امور خیرخواهانه تمرکز داشته و توجه مخاطبان را به خود برمی‌انگیزند. کمپینی که برای حمایت از کودکان سرطانی برگزار می‌شود را می‌توان در این دسته‌بندی قرار داد. در این نوع از Marketing معمولاً بر روی ضمیر ناخودآگاه افراد تمرکز می‌شود.

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی را می‌توان نوع دیگری از مارکتینگ های فعال در این زمینه دانست. این نوع از بازاریابی‌ها با کمک تبلیغات اداره می‌شوند. تبلیغات قبل از این‌که محصول وارد بازار شود مخاطب را برای خرید مشتاق می‌کند. این نوع از بازاریابی‌ها به بازاریابی وایرال نیز مشهور می‌باشند. این مارکتینگ ها تلاش بر گستردگی هر چه بیشتر را دارند. در این زمینه می‌توان گفت تفاوت‌های عمده‌ای میان برندهای معروف و سایر برندها وجود دارد. Types of marketing

برندهای معروف گاهی هزینه‌ای بابت این تبلیغات پرداخت نمی‌کنندعلاقه‌مندانی که محصولات این برندها را به مصرف می‌رسانند اغلب به‌صورت رایگان تبلیغات آن‌ها را ترویج می‌دهند. این تبلیغات درست مانند یک ویروس در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود. باید توجه داشت که شرکت‌ها و برندهای شناخته‌نشده برای این تبلیغات باید هزینه‌ی بالایی را پرداخت نمایند.

آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *