وجود نظم در سازمان و یا همان انضباط سازمانی، سبب افزایش دقت در امور سازمان میشود. همچنین با وجود نظم در سازمانها، سرعت انجام کارها به طور قابل توجهی بالا میرود. در هر سازمانی که نظم و انضباط وجود داشته باشد، رضایت مشتریان نیز بیشتر خواهد بود. چراکه بسیاری از امور سازمانها، مرتبط با امور مشتریان میباشد.
بنابراین هرچقدر دقت و سرعت در انجام امور مشتری بیشتر شود، رضایت مشتری افزایش پیدا میکند، و به همین علت اهمیت نظم در سازمان بیشازپیش افزایشیافته است. یک ابزار مناسب برای نظم دهی در سازمان، نرمافزار CRM میباشد. با نرمافزار سی آر ام رکاما میتوان انضباط را در سازمان و بین کارمندان ایجاد کرد. برای آشنایی کامل با این نرم افزار، CRM چیست؟ را مطالعه فرمائید.
در این مقاله قصد داریم به ایجاد نظم و کسبوکارها و سازمانها با نرمافزار CRM رکاما بپردازیم. بدین منظور عناوین زیر موردبررسی قرار خواهند گرفت.
- اهمیت نظم در سازمان
- قابلیت های نرم افزار CRM رکاما برای ایجاد نظم
- ایجاد نظم در وظایف
- کاربرد CRM در منظم ساختن وظایف
- ثبت تمامی اطلاعات در نرم افزار
اهمیت نظم در سازمان
در ابتدا به موضوع اهمیت نظم و انضباط در سازمان میپردازیم. ایجاد نظم و یکپارچگی در سازمان باعث میشود، تا منافع کلی سازمان حفظ شود. چراکه با وجود نظم امکان از دست رفتن اطلاعات و یا حرکت در مسیری غیر از هدف سازمان از بین خواهد رفت.
حفاظت اطلاعات سازمان، در هر کسبوکاری دارای اهمیت میباشد. اگر در یک سازمانی نظم وجود نداشته باشد، امکان درز اطلاعات وجود خواهد داشت. اما با استفاده از نرمافزار CRM رکاما میتوان به اطلاعات نظم بخشید و امنیت اطلاعات سازمان را حفظ کرد.
یکی دیگر از دلایل ایجاد نظم، سرعت بخشیدن در امور سازمان میباشد. هرچقدر نظم و انضباط در یک سازمان بیشتر باشد، سرعت انجام امور نیز بیشتر خواهد شد. چراکه کارمندان سازمان در صورت وجود نظم سریعتر وظایف خود را انجام خواهند داد.
بنابراین استفاده از نرمافزار سی آرام در سرعت بخشیدن به امور نیز تأثیر به سزایی دارد. هر مدیری با ایجاد نظم در سازمان میتواند، سازمان خود را به بهترین شکل مدیریت کند. بنابراین مدیرانی که از مدیریت سازمان خود کلافه شدهاند، باید به فکر ایجاد نظم در سازمان خود باشند. این دسته از مدیران با تهیه بهترین نرم افزار سی ار ام به آرامش خواهند رسید. چراکه این ابزار تمامی قابلیتهای ایجاد نظم در کسبوکارها را دارد.
قابلیت های نرم افزار CRM رکاما برای ایجاد نظم
نرمافزار CRM چیست؟ نرمافزار CRM رکاما یک نرمافزار جامع مدیریتی است، که تمامی امور مدیریتی را برای مدیران سازمان آسان میکند. این نرمافزار از بخشهای مختلف و جامعی تشکیلشده، که تمامی قابلیتهای موردنیاز یک سازمان را در خود جایداده است. بنابراین، مدیران برای ایجاد نظم در امور سازمان و سایر امور میتوانند، از قابلیتهای CRM رکاما بهرهمند شوند.
اما در این مقاله قصد نداریم به بحثهای حاشیهای بپردازیم، و تمامی امکانات را معرفی کنیم. بلکه قصد داریم در خصوص قابلیتهای موجود در سی آر ام برای ایجاد نظم در سازمان بپردازیم. چراکه اهمیت نظم در سازمان در این مقاله موردبحث قرارگرفته است. در ادامه این قابلیتها شرح دادهشدهاند. اما کسانی که قصد دارند از سایر خدمات CRM مطلع شوند میتوانند مقالهی کاربرد CRM را مطالعه نمایند.
ایجاد نظم در وظایف کارمندان سازمان
در هر سازمانی بخشهای مختلفی وجود دارد. در هر بخشی یک یا چندین کارمند مشغول به انجام امور مرتبط به همان بخش هستند. بنابراین لازم است تا امور مربوط به هر بخش در هر سازمانی به بخش مربوطه ارجاع داده شود. در بسیاری از موارد اتفاق افتاده است که وظیفهی یک کارمند را کارمند دیگری انجام داده است. و یا وظیفهای برای کارمندی تعیینشده ولی به اطلاع کارمند مربوطه نرسیده است.
این اتفاقات باعث بینظمی در سازمان میشود. با این شرایط کارهای سازمان به تأخیر افتاده و امور زیادی برای انجام دادن بر رویهم جمع میشوند. اگر این بینظمی سروسامان نگیرد، سازمان مجبور به استخدام نیروی جدید میشود که هزینههای زیادی را در بردارد و در واقع اینیکی از دلایل اهمیت نظم در سازمان میباشد.
کاربرد CRM در منظم ساختن وظایف
برای رفع این بینظمی و اختلالات در سازمان میتوان از قابلیت ایجاد وظایف CRM رکاما استفاده کرد. چراکه این قابلیت در نرمافزار سی آرام رکاما با بالاترین دقت و بهصورت کاربردی عمل میکند. برای این کار لازم است تا وظایف مربوط به هر کارمند در CRM ایجاد شود. سپس وظایف تعیینشده در روز و ساعت معین به کارمند مربوطه یادآوری میشوند. پسازآن میتوان، وضعیت وظیفه را بهطور کامل بررسی کرد. اگر وظیفه انجامنشده باشد، کارمند مربوطه دلیل آن را در CRM در قسمت وظیفه ثبت کرده است. اگر وظیفه انجامشده، نحوهی چگونگی انجام و وضعیت آن نیز قابل ثبت و بررسی میباشد.
با این قابلیت CRM امکان فراموشی و یا عدم انتقال وظیفه به کارمند مربوطه از بین خواهد رفت. از طرفی کارمندان نیز دیگر بهانهای برای فراموشی وظیفه نخواهند داشت. چراکه وظایف عقبافتاده همواره در پنل کارمندان قابلمشاهده است.
همچنین اگر یک کارمندی در زمان مقرر نتواند به وظیفه رسیدگی کند، میتواند مجدداً یادآوری جدیدی برای وظیفه تنظیم کنید. بدینصورت نظم در سازمان در قسمت وظایف بهطور کامل انجام میشود. بنابراین تمامی کارها به بهترین شکل ممکن و در زمان مقرر بدون تأخیر انجام خواهند شد. مطالعهی مقالهی انواع سی آرام در این خصوص توصیه میشود.
ثبت تمامی اطلاعات در نرم افزار
یکی از بهترین قابلیتهای نرمافزار CRM رکاما برای ایجاد نظم در سازمان این است، که تمامی اطلاعات و اتفاقات را در خود ذخیره میکند. با ذخیرهی اطلاعات، تمامی امور انجامشده منظم خواهند شد.
مدیر سازمان برای بررسی وضعیت سازمان خود باید اطلاعات بخشهای مختلف را موردبررسی قرار دهد. از آن جایی که جمعآوری این اطلاعات، بدون نرمافزار کار پیچیدهای خواهد شد، بنابراین یک بینظمی در جمعآوری اطلاعات ممکن است رخ بدهد. اما نرمافزار سی آرام رکاما این مشکل را حل کرده است، و به اهمیت نظم در سازمان پرداخته است.
امکانات قابل توجه
تمامی اطلاعات مشتریان، کارکنان، صورتحسابها، مدارک و اسناد، تماسها و بهطورکلی هر اتفاقی که در سازمان بیفتد، در نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریان و یا همان CRM ثبت میشود. برای مثال اگر یک مشتری خریدی انجام دهد، فاکتور او بلافاصله در CRM ثبت میشود. اگر فردی با سازمان از طریق تلفن، پیامک، ایمیل و یا فکس ارتباط برقرار کند، شرح تماس و پیامهای در سی آر ام ثبت میشوند. بنابراین نظم در سازمان بدینصورت ایجاد میشود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر جهت راهاندازی نرمافزار CRM، برای ایجاد نظم در سازمان میتوانید، با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. همچنین میتوانید قیمت CRM را مشاهده کنید.
بدون نظر