Benefits of CRM in educational institutions

Benefits of CRM in educational institutions . مزایای CRM در موسسات آموزشی. فواید نرم افزار CRM در موسسه های علمی. مدیریت ارتباط با مشتری و سازمان های آموزشی.


امروزه مزایای پیاده‌سازی CRM در سازمان‌ها بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. نرم‌افزار CRM می‌تواند در انواع سازمان‌ها و در ابعاد مختلفی کاربرد داشته باشد. هر سازمانی می‌تواند با توجه به نیاز و گستردگی کارهای خود، اقدام به پیاده‌سازی CRM نماید.

 چراکه با کمک سی آر ام می‌توان تمامی کارها و وظایف موجود در سازمان را مدیریت کرد. اصلی‌ترین هدف CRM مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد. چراکه سود سازمان‌ها از مشتریان نشأت می‌گیرد. بنابراین توجه به چگونگی ارتباط با مشتریان از شاخصه‌های مهم فروش سازمان‌ها می‌باشد.

مؤسسات آموزشی نیز از  این امر مستثنا نمی‌باشندچراکه مؤسسات آموزشی دارای مشتریان مختلفی جهت کسب آموزش در حرفه‌ها و رشته‌های مختلف می‌باشند. بنابراین در مؤسسات آموزشی نیز لازم است که مدیریتی جامع بر ارتباط با مشتریان مدیریت صورت بگیرد. در صورت تمایل به شناخت برترین سی آر ام موجود، بهترین نرم افزار CRM ایران را مطالعه کنید.

به همین دلیل سی آر ام می‌تواند کمک چشمگیری در این خصوص نماید. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایای CRM در مؤسسات آموزشی توضیحات لازم را ارائه دهیم. به همین منظور عناوین زیر موردبررسی قرار خواهند گرفت.
Benefits of CRM in educational institutions مزایای مدیریت ارتباط با مشتریان چیست
مدیریت ارتباط با مشتری و سازمان های آموزشی. مشتری مداری در آموزشگاه.
مزایای CRM در موسسات آموزشی. فواید نرم افزار CRM در موسسه های علمی.

۱) جمع آوری اطلاعات مشتریان در موسسات آموزشی

نرم‌افزار CRM با ثبت اطلاعات مخاطبین می‌تواند آن‌ها در هر زمانی که موسسه بخواهد، در اختیار مدیران و کارکنان قرار دهد. همچنین، دسترسی کارکنان می‌تواند طبق نظر مدیران محدود شود. با پیاده‌سازی سی آر ام در مؤسسات آموزشی، اطلاعات افراد از زمانی که با موسسه آموزشی تماس می‌گیرند ثبت می‌شود. این اطلاعات می‌تواند در ادامه‌ی کار تکمیل‌تر شود. در ابتدا اطلاعات تماس مخاطبین به‌صورت خودکار دریافت می‌شود. سپس، می‌توان اطلاعاتی مثل ایمیل، فکس، شماره دوم و … را نیز به‌صورت دستی به ثبت رساند.

با به ثبت رسیدن تمامی اطلاعات تماس مشتریان، می‌توان در هر زمان که نیاز بود با مشتری ارتباط برقرار نمود. با توجه به نیاز موسسه برای برقراری ارتباط می‌توان از راه مختلف ارتباطی اقدام به انجام این کار نمود. جمع‌آوری اطلاعات مشتریان می‌توان درزمینه‌های مختلفی به‌کار آید. به‌طور مثال می‌تواند با کمک CRM در مؤسسات آموزشی مخاطبین را از دوره‌های آموزشی مختلف مطلع کرد. و یا می‌توان اطلاعیه‌های برگزاری کلاس‌ها و دوره‌ها را به‌راحتی به آن‌ها ارسال نمود. برای مطالعه بیشتر در مورد این قابلیت پرونده مخاطبین نرم افزار سی آر ام را مطالعه نمایید.

۲) افزایش رضایت مشتریان در موسسات آموزشی با کمک CRM

هدف اصلی CRM، مدیریت ارتباط با مشتریان می‌باشد. به همین منظور ابزار و ماژول‌هایی در نرم‌افزار CRM تعبیه‌شده است تا تمامی اصول مربوط به مدیریت ارتباط با مشتریان رعایت شود. در نرم‌افزار CRM تمامی سوابق مشتری ثبت خواهد شد. یکی از این سوابق می‌تواند دوره‌هایی باشد که مخاطب قبلاً ثبت‌نام کرده است. بنابراین هنگام ارتباط مشتری با موسسه آموزشی سریعاً می‌توان به دوره‌های ثبت‌نام شده‌ی او دسترسی پیدا کرد و راهنمایی‌های لازم را انجام داد. بدین‌صورت مشتری احساس خشنودی بیشتری خواهد کرد.

در نرم‌افزار CRM می‌توان اطلاعات اخلاقی و روحیات مشتریان را ثبت نمود. بدین‌صورت در هنگام تماس مشتریان با مؤسسات آموزشی، کارکنان موسسه می‌توانند قبل از پاسخگویی به تماس مشتری از روحیات او باخبر شوند. همچنین در هنگام تماس می‌توان به سایر سوابق تماس‌ها و ارتباط با مشتری دست پیدا کرد. با داشتن این اطلاعات می‌توان رضایت مشتری را به‌راحتی به‌دست آورد. همچنین مطالعه مقاله رضایتمندی مشتری با CRM نیز به شما می شود.

۳) جذب رضایت مشتریان موسسات آموزشی در مناسبت های خاص

همان‌طور که بیان شد ثبت اطلاعات مشتریان در CRM صورت می‌گیرداز جمله این اطلاعات می‌توان به مناسبت های مهم اشاره کرد. مناسبت‌هایی مثل روز تولد مشتری، سالگرد ازدواج و … . با داشتن این اطلاعات می‌توان حتی با یک جمله تبریک ساده، رضایت مشتری را به‌دست آورد. لازم به ذکر است که یادآوری مناسبت‌های خاص به‌صورت خودکار توسط خود نرم‌افزار سی آر ام صورت می‌گیرد. بنابراین لازم نیست تا وقتی برای انجام این کار گذاشته شود. تنها کافی است تا یک‌بار متنی از قبل به‌صورت پیش‌نویس مهیا شود و سپس اسم مخاطب به‌صورت خودکار و اتوماتیک در متن پیام درج می‌شود.

Benefits of CRM in educational institutions موسسه های آموزشی
فواید نرم افزار CRM در موسسه های علمی.
مدیریت ارتباط با مشتری و سازمان های آموزشی. مزایای CRM در موسسات آموزشی.

 ۴) یادآوری موسسه آموزشی در ایام خاص

علاوه بر مناسبت های مخصوص به خود مشتری، مناسبت‌های عمومی نیز وجود دارد که مؤسسات می‌توانند در روزهای موعد پیام تبریک و یا تسلیت به مخاطبین بفرستند. با ارسال پیام‌های مناسبتی به مخاطبین نیز احساس رضایت مشتریان افزایش می‌یابد. تنظیم زمان ارسال و متن پیام نیز تنها یک‌بار انجام می‌شود و بعد از آن نرم‌افزار CRM به‌صورت خودکار به مخاطبین پیام موردنظر را ارسال می‌کند.

ارسال پیام‌های متناسب با مناسبت‌ها و ایام خاص در طول سال، علاوه بر احساس خشنودی مشتریان، یک یادآوری می‌باشد که مشتری‌ها مجدداً به مؤسسات آموزشی و کسب علم فکر کنند. به همین علت ارسال پیام‌ها در مناسبت‌ها، سبب، انتقال حس ارزشمند بودن مخاطب و  یادآوری موسسه آموزشی برای ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی جدید می شود.

۵) تبلیغات موثر به کمک CRM در موسسات آموزشی

جمع‌آوری اطلاعات مشتریان در دسته بندی‌های مختلف این امکان را به مؤسسات می‌دهد که بتوانند تبلیغات مؤثری انجام دهند. با دسته‌بندی مشتریان در مؤسسات آموزشی می‌توان در هر زمان برای یک گروه خاصی از مشتریان تبلیغات را انجام داد. چراکه ممکن است برخی از دوره‌ها مناسب تمامی مخاطبین نباشد. ارسال این دوره‌های خاص برای تمامی مخاطبین تنها هزینه‌های زیاد را در بر خواهد داشت.

با ارسال پیام‌های تبلیغاتی به گروه مشخصی از مخاطبین می‌تواند از هزینه‌های تبلیغاتی کاست. بدین‌صورت سود سازمان افزایش پیدا می‌کند. و این‌ها همگی به کمک نرم‌افزار CRM امکان‌پذیر می‌باشد. لازم به ذکر است که تبلیغات برای مشتریان سابق تنها ۲۰ درصد هزینه‌های جذب مشتری جدید را شامل می‌شود. بنابراین جذب مشتریان سابق برای دوره‌های جدید بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود. برای تکمیل مطلب، مقاله کاربردهای نرم افزار CRM در موسسات آموزشی را بخوانید.

 برای تکمیل مطالب ما را دنبال کنید. همچنین آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *