سازمانهای خدماتی، فروشگاهی، اداری و … هرکدام به نحوی از قابلیت های CRM استفاده میکنند. آژانسهای مسافرتی نیز یکی از مراکزی میباشد که میتواند به کمک CRM اقدام به مدیریت مشتریان و مسافران نماید. چنانچه قصد دارید از قابلیتهای این نرمافزار آگاهی پیدا کنید به امکانات نرمافزار سی آر ام سر بزنید.
عناوین مورد بررسی در این مقاله عبارت اند از:
- اهمیت استفاده از نرم افزار CRM در آژانس های مسافرتی
- وجود مشتریان زیاد برای آژانس ها و کاربرد CRM
- کاربرد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در دسته بندی مشتریان آژانس مسافرتی
- جذب مشتری به کمک نرم افزار بازاریابی CRM
- اطلاع رسانی به مشتریان به کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
- مدیریت کارمندان آژانس مسافرتی
- ثبت کامل سوابق مشتریان و مسافران
اهمیت استفاده از نرم افزار CRM در آژانس های مسافرتی
در ابتدا لازم است تا در مورد اهمیت اجرای نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریان و یا همان CRM در آژانسهای مسافرتی بحث کنیم. که از مهمترین دلایل اهمیت وجود چنین نرمافزار کاربردی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- وجود مشتریان زیاد برای آژانسهای مسافرتی
- دستهبندی مشتریان مختلف
- بازاریابی برای جذب مشتری
- اطلاعرسانی به مشتریان
- مدیریت کارمندان آژانس
- سوابق مشتریان
در ادامه به شرح هریک از دلایل میپردازیم. برای دریافت مشاوره میتوانید با کارشناسان و مشاوران مجموعهی رکاما در تماس باشید. کارشناسان ما شما را برای راهاندازی بهترین نرمافزار CRM در آژانس مسافرتی راهنمایی خواهند کرد. برای اطلاع از قیمت های نرم افزار سی آر ام اینجا کلیک کنید.
وجود مشتریان زیاد برای آژانس ها و کاربرد CRM
افراد زیادی به هدفهای مختلف در هر زمانی ممکن است تصمیم به سفر بگیرند. برخی برای زیارت، برخی سیاحت و دلایل دیگری مانند: مسافرتهای کاری، تحصیلی، درمانی و… که افراد. وقتی در یک سازمانی تعداد مشتریان افزایش میباید باید به نحوی آنها را مدیریت کرد.
بنابراین در آژانسهای مسافرتی که مشتریان زیادی دارند لازم است تا نرمافزار CRM بهمنظور مدیریت ارتباط با مشتریان اجرا شود. با نرمافزار CRM بهراحتی میتوان بر مشتریان و نحوهی ارتباط با آنها و خدماتی که به آنها داده میشود نظارت و مدیریت کرد. برای آشنایی با نحوه عملکرد این نرم افزار به کاربرد مدیریت ارتباط با مشتری سر بزنید.
مشتریان آژانسهای مسافرتی از طریق راههای مختلفی میتوانند با آژانسهای مسافرتی در ارتباط باشند. برخی مشتریان بهصورت حضوری اقدام به دریافت بلیت و یا ثبتنام تورهای مسافرتی میکنند. برخی نیز ممکن است بهصورت تلفنی با آژانس در تماس باشند و کارهای خود را بهپیش ببرند. بااینوجود، میتوان به کمک نرمافزار CRM ارتباط با مشتریان حضوری و غیرحضوری را مدیریت میکند. علاوه بر این اطلاعات تماس مشتریان مثل ایمیل نیز در CRM ثبت میشود که از این طریق نیز مشتریان میتوانند با آژانس مسافرتی در ارتباط باشند. نیاز به اطلاعرسانی موارد مختلف به مشتریان خود را دارید؟ مقاله نرمافزار اطلاعرسانی به مشتری CRM را بخوانید.
کاربرد نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در دسته بندی مشتریان آژانس مسافرتی
در بسیاری از سازمانها و فروشگاهها مشتریان مختلفی با آن سروکار دارند. در آژانسهای مسافرتی نیز مشتریان مختلفی مراجعه میکنند. مشتریان مختلفی که هرکدام بهقصد کار جداگانهای ممکن است با آژانس در ارتباط باشند. بنابراین دستهبندی مشتریان آژانس مسافرتی کاری ضروری به خاطر مدیریت ارتباط با آنهاست. این امر به کمک نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری بهراحتی انجام میشود. چراکه با استفاده از نرمافزار رکاما میتوان دستهبندیهای متعددی را طبق نظرات و برنامههای مدیران آژانس تعریف کرد.
دستهبندیهای آژانسهای مسافرتی برای مشتریان میتواند به شکلهای مختلفی انجام شود. بهطور مثال ممکن است برای یک آژانس دستهبندی مشتریان بر اساس وسیلهی سفر مورد اهمیت قرار گیرد. و یا میتوان مشتریان را بر اساس بلیتهای رفت و برگشتی و یا یک طرفه دستهبندی کرد.
همچنین برخی مسافران برای سفرهای توریستی خود تنها بلیت را از آژانس تهیه میکنند. برخی نیز ممکن است علاوه بر بلیت از آژانس درخواست رزرو مکان اقامت هم داشته باشند. و یا ممکن است از تورها استفاده نمایند. و یا دستهبندیهای مختلف دیگری که در آژانسهای مسافرتی میتوان از آنها استفاده کرد. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید به دسته بندی مشتریان در سی آر ام سر بزنید.
جذب مشتری به کمک نرم افزار بازاریابی CRM
نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری ماژولها و ابزار کاملی برای بازاریابی و جذب مشتری دارد. بازاریابان آژانس مسافرتی میتوانند گزارشهای فعالیت خود را بهطور کامل در CRM ثبت نمایند. اطلاعات مربوط به امور بازاریابی از زمانی که مشتری اولین ارتباط خود را با آژانس مسافرتی برقرار میکنند ثبت خواهد شد. چه ارتباط حضوری باشد و چه غیرحضوری. درهرصورت میتوان وظیفهای را در جهت پیگیریهای بعدی برای جذب مشتری ایجاد کرد. همچنین با ثبت اتفاقات در هر مرحله میتوان بهصورت مؤثر تری مشتری را جذب نمود.
با ایجاد وظیفه در زمانهای موعد که باید مجدد اقدامات بازاریابی را برای مشتری انجام داد، میتوان در کمترین زمان و با بیشترین درصد موفقیت مشتریان را به سمت آژانس مسافرتی برای ارائهی خدمات جذب کرد. همچنین با داشتن اطلاعات کامل از مشتریان و صحبتهای ردوبدل شده بین مشتری و بازاریاب، در ارتباطهای بعدی اعتمادسازی بیشتری را میتوان انجام داد. اگر به دنبال راه هایی برای داشتن مشتریان بیشتر هستید، تکنیک های جذب مشتری با CRM را مطالعه کنید.
اطلاع رسانی به مشتریان به کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
در هر زمانی که یک مشتری با آژانس مسافرتی تماس بگیرد، اطلاعات تماس مخاطب در CRM ثبت خواهد شد. همچنین هنگام مراجعهی حضوری مشتریان به آژانس مسافرتی میتوان اطلاعات تماس مشتریان را در CRM ثبت کرد. علاوه بر شمارهی تماس فرد میتوان شمارهی ثابت، ایمیل، فکس و … را در صورت نیاز از مشتریان دریافت کرد و در CRM (سی آر ام) به ثبت رساند. اما وجود این اطلاعات و راههای تماس مختلف با مشتری چه مزیت مهمی محسوب میشود؟
در بسیاری از مواقع لازم است تا با مشتری در خصوص انجام روند کارها با او تماس گرفت. این تماس ممکن است به دلایل مختلفی صورت گیرد. درهرصورت در کمترین زمان با یک جستوجوی ساده در نرمافزار CRM میتوان با مشتریان ارتباط برقرار کرد. بهطور مثال در برخی از موارد ممکن است سفری به دلیل شرایطی لغو شود. شرایطی مثل بدی آبوهوا برای پروازها، تعمیر خطوط ریلی و … . درهرصورت لازم است تا این خبر در اسرع وقت به اطلاع مشتریان برسد. در این صورت مشتریان نیز رضایت بیشتری را از آژانس مسافرتی خواهند داشت. چراکه میتوانند برنامهریزیهای لازم را برای جبران عقبافتادگی سفر خود انجام دهند.
مدیریت کارمندان آژانس مسافرتی با نرم افزار CRM
یکی از کاربردهای دیگر CRM مدیریت کارمندان آژانس مسافرتی میباشد. کارمندان با ثبت وقایعی که در روز رخ میدهد و کارهایی که انجام میدهند، گزارش کاملی را از فعالیت خود تهیه میکنند. مدیران آژانسها نیز با بررسی شرح گزارشها میتواند بر عملکرد کارمندان آژانس نظارت داشته باشد. بدینصورت نقاط ضعف و قوت کارمندان را میتوان پیدا کرد و در جهت افزایش نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و بهبود کارمندان تلاش کرد.
در یک آژانس مسافرتی هر کارمندی ممکن است وظیفهی جداگانهای داشته باشد. و یا میتوان مشتریان هر دسته را به هر یک از کارمندان سپرد. در این صورت کارمندان باید تنها به انجام وظایف خود بپردازند. با استفاده از نرمافزار CRM هر کارمندی میتواند برای وظایف خود هشدار تنظیم نماید. در این صورت در روزی که باید وظیفهی خود را انجام دهد، به او یادآوری میشود. علاوه بر این کارمندان میتوانند برای سایر کارمندان وظیفهای را ارسال کنند. همچنین مدیران آژانس مسافرتی میتوانند وظایف هر کارمند را برای او در CRM ایجاد کند. بنابراین با نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتریان و یا همان CRM، مدیریت بر کارمندان آژانس نیز بهراحتی انجامپذیر میباشد.
ثبت کامل سوابق مشتریان در نرم افزار CRM
تمامی اطلاعات هر مشتری که با آژانس مسافرتی در ارتباط باشد،در نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری ثبت خواهد شد. اطلاعات مربوط به درخواستها، پیشنهادها، اطلاعات سفرهای قبلی، اطلاعات سفر درخواستی و … . با ثبت این اطلاعات، در هر زمانی که کارمندان نیاز داشته باشند میتوانند بهراحتی به آن ها دسترسی داشته باشند.
در برخی از موارد ممکن است مشتری بهصورت فوری به اطلاعات بلیت، شماره رسید رزرو هتل و یا ساعت دقیق پرواز خود نیاز داشته باشد. در این صورت با تماس با آژانس مسافرتی میتواند در کمترین زمان ممکن به این اطلاعات دست پیدا کند. درهرصورت و به هر دلیلی اگر اطلاعات و سوابق مشتری نیاز باشد در کمترین زمان ممکن با کمک CRM میتوان به آنها دست پیدا کرد.
آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر