CRM application in travel agencies . نرم افزار CRM در آژانس مسافرتی . کاربرد های سی آر ام برای سازمان های مسافرتی . مدیریت ارتباط با مشتریان . مزایای CRM در آژانس مسافرتی
سازمان های خدماتی، فروشگاهی، اداری و … هر کدام به نحوی از کاربرد های CRM استفاده می کنند. آژانس های مسافرتی نیز یکی از مراکزی می باشد که می تواند به کمک CRM اقدام به مدیریت مشتریان و مسافران نماید. چرا که آژانس هایی مسافرتی به مشتریان زیادی خدمات می دهد و مدیریت آژانس مسافرتی کار آسانی نخواهد بود. به همین منظور در این مقاله قصد داریم درمورد کاربرد CRM در آژانس مسافرتی توضیحات لازم را ارائه دهیم.
عناوین مورد بررسی در این مقاله عبارت اند از:
در ابتدا لازم است تا درمورد اهمیت اجرای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان و یا همان CRM در آژانس های مسافرتی بحث کنیم. که از مهم ترین دلایل اهمیت وجود چنین نرم افزار کاربردی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
در ادامه به شرح هریک از دلایل می پردازیم. برای دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان و مشاوران مجموعه ی رکاما در تماس باشید. کارشناسان ما شما را برای راه اندازی بهترین نرم افزار CRM در آژانس مسافرتی راهنمایی خواهند کرد.
افراد زیادی به هدف های مختلف در هر زمانی ممکن است تصمیم به سفر بگیرند. برخی برای زیارت. برخی سیاحت. و کلا دلایل دیگری که باعث شده است در هر زمانی افراد زیادی تصیم به سفر بگیرند. وقتی در یک سازمانی تعداد مشتریان افزایش می باید باید به نحوی آن ها را مدیریت کرد. بنابراین در آژانس های مسافرتی که مشتریان زیادی دارند لازم است تا نرم افزار CRM به منظور مدیریت ارتباط با مشتریان اجرا شود. با نرم افزار CRM به راحتی می توان بر مشتریان و نحوه ی ارتباط با آن ها و خدماتی که به آن ها داده می شود نظارت و مدیریت کرد.
مشتریان آژانس های مسافرتی از طریق راه های مختلفی می توانند با آژانس های مسافرتی در ارتباط باشند. برخی مشتریان به صورت حضوری اقدام به دریافت بلیط و یا ثبت نام تور های مسافرتی می کنند. برخی نیز ممکن است به صورت تلفنی با آژانس در تماس باشند و کار های خود را به پیش ببرند. با این وجود، می توان به کمک نرم افزار CRM ارتباط با مشتریان حضوری و غیر حضوری را مدیریت می کند. علاوه بر این اطلاعات تماس مشتریان مثل ایمیل نیز در CRM ثبت می شود که از این طریق نیز مشتریان می توانند با آژانس مسافرتی در ارتباط باشند.
در بسیاری از سازمان ها و فروشگاه ها مشتریان مختلفی با آن سر و کار دارند. در آژانس های مسافرتی نیز مشتریان مختلفی مراجعه می کنند. مشتریان مختلفی که هر کدام به قصد کار جداگانه ای ممکن است با آژانس در ارتباط باشند. بنابراین دسته بندی مشتریان آژانس مسافرتی کاری ضروری بخاطر مدیریت ارتباط با آن هاست. این امر به کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به راحتی انجام می شود. چرا که با استفاده از نرم افزار رکاما می توان دسته بندی های متعددی را طبق نظرات و برنامه های مدیران آژانس تعریف کرد.
دسته بندی های آژانس هاس مسافرتی برای مشتریان می تواند به شکل های مختلفی انجام شود. به طور مثال ممکن است برای یک آژانس دسته بندی مشتریان بر اساس وسیله ی سفر مورد اهمیت قرار گیرد. و یا می توان مشتریان را بر اساس بلیط های رفت و برگشتی و یا یک طرفه دسته بندی کرد. همچنین برخی مسافران برای سفر های توریستی خود تنها بلیط را از آژانس تهیه می کنند. برخی نیز ممکن است علاوه بر بلیط از آژانس درخواست رزرو مکان اقامت هم داشته باشند. و یا ممکن است از تور ها استفاده نمایند. و یا دسته بندی های مختلف دیگری که در آژانس های مسافرتی می توان از آن ها استفاده کرد.
نرم افزار مدیریت نذورات در امام زاده ها و اماکن متبرکه
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ماژول ها و ابزار کاملی برای بازاریابی و جذب مشتری دارد. بازاریابان آژانس مسافرتی می توانند گزارش های فعالیت خود را به طور کامل در CRM ثبت نمایند. اطلاعات مربوط به امور بازاریابی از زمانی که مشتری اولین ارتباط خود را با آژانس مسافرتی برقرار می کنند ثبت خواهد شد. چه ارتباط حضوری باشد و چه غیر حضوری. در هر صورت می توان وظیفه ای را در جهت پیگیری های بعدی برای جذب مشتری ایجاد کرد. همچنین با ثبت اتفاقات در هر مرحله می توان به صورت موثر تری مشتری را جذب نمود.
با ایجاد وظیفه در زمان های موعد که باید مجدد اقدامات بازاریابی را برای مشتری انجام داد، می توان در کمترین زمان و با بیشترین درصد موفقیت مشتریان را به سمت آژانس مسافرتی برای ارائه ی خدمات جذب کرد. همچنین با داشتن اطلاعات کامل از مشتریان و صحبت های رد و بدل شده بین مشتری و بازاریاب ، در ارتباط های بعدی اعتماد سازی بیشتری را می توان انجام داد.
در هر زمانی که یک مشتری با آژانس مسافرتی تماس بگیرد، اطلاعات تماس مخاطب در CRM ثبت خواهد شد. همچنین هنگام مراجعه ی حضوری مشتریان به آژانس مسافرتی می توان اطلاعات تماس مشتریان را در CRM ثبت کرد. علاوه بر شماره ی تماس فرد می توان شماره ی ثابت، ایمیل، فکس و … را در صورت نیاز از مشتریان دریافت کرد و در CRM (سی آر ام) به ثبت رساند. اما وجود این اطلاعات و راه های تماس مختلف با مشتری چه مزیت مهمی محسوب می شود؟
در بسیاری از مواقع لازم است تا با مشتری در خصوص انجام روند کارها با او تماس گرفت. این تماس ممکن است به دلایل مختلفی صورت گیرد. در هر صورت در کمترین زمان با یک جست و جوی ساده در نرم افزار CRM می توان با مشتریان ارتباط برقرار کرد. به طور مثال در برخی از موارد ممکن است سفری به دلیل شرایطی لغو شود. شرایطی مثل بدی آب و هوا برای پرواز ها، تعمیر خطوط ریلی و … . در هر صورت لازم است تا این خبر در اسرع وقت به اطلاع مشتریان برسد. در این صورت مشتریان نیز رضایت بیشتری را از آژانس مسافرتی خواهند داشت. چرا که می توانند برنامه ریزی های لازم را برای جبران عقب افتادگی سفر خود انجام دهند.
یکی از کاربرد های دیگر CRM مدیریت کارمندان آژانس مسافرتی می باشد. کارمندان با ثبت وقایعی که در روز رخ می دهد و کارهایی که انجام می دهند، گزارش کاملی را از فعالیت خود تهیه می کنند. مدیران آژانس ها نیز با بررسی شرح گزارش ها می تواند بر عملکرد کارمندان آژانس نظارت داشته باشد. بدین صورت نقاط ضعف و قوت کارمندان را می توان پیدا کرد و در جهت افزایش نقاط قوت و رفع نقاط ضعف و بهبود کارمندان تلاش کرد.
در یک آژانس مسافرتی هر کارمندی ممکن است وظیفه ی جداگانه ای داشته باشد. و یا می توان مشتریان هر دسته را به هر یک از کارمندان سپرد. در این صورت کارمندان باید تنها به انجام وظایف خود بپردازند. با استفاده از نرم افزار CRM هرکارمندی می تواند برای وظایف خود هشدار تنظیم نماید. در این صورت در روزی که باید وظیفه ی خود را انجام دهد، به او یادآوری می شود. علاوه بر این کارمندان می توانند برای سایر کارمندان وظیفه ای را ارسال کنند. همچنین مدیران آژانس مسافرتی می توانند وظایف هر کارمند را برای او در CRM ایجاد کند. بنابراین با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان و یا همان CRM ، مدیریت بر کارمندان آژانس نیز به راحتی انجام پذیر می باشد.
هر مشتری که با آژانس مسافرتی در ارتباط باشد تمامی اطلاعات او در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری ثبت خواهد شد. اطلاعات مربوط به درخواست ها، پیشنهاد ها، اطلاعات سفر های قبلی، اطلاعات سفر درخواستی و … . با ثبت این اطلاعات، در هر زمانی که کارمندان نیاز داشته باشند می توانند به راحتی به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.
در برخی از موارد ممکن است مشتری به صورت فوری به اطلاعات بلیط ، شماره رسید رزرو هتل و یا ساعت دقیق پرواز خود نیاز داشته باشد. در این صورت با تماس با آژانس مسافرتی می تواند در کمترین زمان ممکن به این اطلاعات دست پیدا کند. در هر صورت و به هر دلیلی اگر اطلاعات و سوابق مشتری نیاز باشد در کمترین زمان ممکن با کمک CRM می توان به آن ها دست پیدا کرد.
ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.