پایان سردرگمی در مدیریت!
یک راهکار یکپارچه برای افزایش فروش، جذب مشتری و بهینه‌سازی فرآیندها

تا آخر بهمن ماه از 5.000.000 تومان اعتبار هدیه بهره‌مند شوید

پایان سردرگمی در مدیریت!
اعتبار هدیه تا آخر بهمن ماه

نرم افزار نظر سنجی

Survey software نظرسنجی و CRM

در دنیای رقابتی امروزه باید برای مشتریان ارزش و احترام قائل بود. چراکه وجود رقیبان زیاد می‌توان مشتریان فروشگاهی را به خود جذب نماید. همچنین از راه‌های افزایش وفاداری مشتریان انتقال حس احترام و ارزش به آن‌هاست.

یکی از مواردی که باعث می‌شود مشتری حس ارزش را از سمت فروشگاه دریافت کند، دریافت نظرات مشتریان از طریق فرم‌های نظرسنجی می‌باشد. برای ایجاد فرم‌های نظرسنجی می‌توان از نرم‌افزارهای نظرسنجی استفاده کرد. نرم‌افزارهایی مثل نرم‌افزار CRM (سی آر ام) و نرم‌افزار باشگاه مشتریان.

در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با نرم‌افزار نظرسنجی آشنا کنیم. به همین منظور عناوین زیر در این مقاله موردبررسی قرار خواهند گرفت.

انواع نظرسنجی 

نظرسنجی به گونه‌های مختلفی می‌تواند ایجاد شود. برای مثال، برخی سازمان‌ها با ایجاد پرسشنامه سعی در فهمیدن نظرات مشتریان دارند. این روش، روش مناسبی جهت اخذ سریع نظرات نمی‌باشد. همچنین عدم وجود ابزاری مثل خودکار و یا گم کردن فرم نظرسنجی می‌تواند از معایب این نوع نظرسنجی در نظر گرفته شود. 

برخی از فروشندگان نیز با صحبت با مشتریان در هنگام مراجعه‌ی آن‌ها از نظرات مشتریان بهره‌مند می‌شوند. ولی این کار باعث نمی‌شود تا نظرات مشتریان ناراضی و علت نارضایتی آن‌ها مشخص شود. همچنین با این روش نمی‌توان به یک جمع‌بندی مناسب در جهت رفع ایرادات و بهبود فروشگاه دست پیدا کرد. اینجاست که مدیریت ارتباط با مشتریان به کمک مدیران فروشگاه می‌آید.

راهی مناسب برای دریافت نظرات مشتریان وجود دارد که هیچ‌کدام از معایب گفته‌شده را ندارد. این راه استفاده از نرم‌افزار نظرسنجی می‌باشد. نرم‌افزار نظرسنجی می‌تواند با کمک نرم‌افزار باشگاه مشتریان و یا نرم‌افزار CRM (سی آر ام) ایجاد شود. نرم‌افزارهایی که به‌صورت دقیق نظرات مشتریان را جمع‌آوری می‌کند. با جمع‌آوری کلیه‌ی نظرات می‌توان به تحلیل و بررسی نظرات پرداخت. این کار کمک می‌کند تا در زمان کمتری مشکلات فروشگاه رفع شوند. آیا قصد آشنایی بیشتر با این دو نرم افزار را دارید؟ به CRM چیست؟ و یا مقاله باشگاه مشتریان چیست؟ مراجعه کنید.

شکل های مختلف نظر سنجی

نظرسنجی در هر فروشگاهی می‌تواند در زمینه‌ای خاص صورت بگیرد. بنابراین نظرسنجی انواع مختلفی دارد. طراحی نظرسنجی در نرم افزارهای نظرسنجی صورت می‌گیرد و مشتریان با مراجعه به آن می‌توانند در انواع نظرسنجی شرکت کنند. که یکی از این نرم افزارها باشگاه مشتریان می‌باشد.

 ممکن است برخی از فروشگاه‌ها در مورد دکوراسیون و چیدمان فروشگاه خود از مشتریان نظر بخواهند. در این صورت فروشگاه‌ها می‌توانند نقاط ضعف طراحی فروشگاه خود را توسط نظرسنجی پیدا کنند. و در خصوص رفع مشکل تلاش کنند. همچنین ممکن است فروشگاه‌ها در خصوص کیفیت کالای خود اقدام به استفاده از نرم افزارهای نظرسنجی کنند.

یکی دیگر از فرم‌های نظرسنجی می‌تواند در خصوص رفتار فروشندگان و کارمندان فروشگاه ایجاد شود. با این کار می‌توان به رفتارهای فروشندگان نظارت کافی داشت. درصورتی‌که کارمندی در روابط اجتماعی مشکل داشته باشد می‌توان از این طریق به آن پی برد. سپس می‌توان در جهت رفع این اشکال اقدام نمود. نظرسنجی در شکل‌های مختلف و گوناگون دیگری می‌تواند توسط نرم‌افزار باشگاه مشتریان و یا نرم‌افزار CRM (سی آر ام) طراحی شود. درهرصورت ایجاد انواع نظرسنجی کمک‌های زیادی در جهت بهینه شدن فروشگاه می‌کند.

روش های ارسال نظر سنجی به مشتریان

فروشگاه‌ها برای دریافت نظرات مشتریان و تکمیل فرم‌های نظرسنجی باید این اقدام را به اطلاع آن‌ها برساند. نرم‌افزار نظرسنجی به کمک نرم‌افزار CRM (سی آر ام) و یا باشگاه مشتریان این امکان را دارد که فروشگاه بتواند از طریق راه‌های مختلفی به مشتریان اطلاع‌رسانی کند.

 روش‌هایی مثل ایمیل، پیامک، ارسال هشدار روی نرم‌افزار گوشی و … . دلیل این اطلاع‌رسانی سریع و آسان، ثبت کامل اطلاعات تماس مشتریان در باشگاه مشتریان می‌باشد. وجود این اطلاعات کمک می‌کند که هر زمان فروشگاه بخواهد اطلاعیه‌ای را به مشتریان خود اعلام کند در کمتر از چند دقیقه بتواند این کار را انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر به نرم افزار اطلاع رسانی مراجعه نمایید.

فروشگاه‌ها از طریق راه‌های مختلفی ارتباطی در باشگاه مشتریان و نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان می‌توانند لینک فرم نظرسنجی را برای مشتریان خود ارسال کند. یا اطلاع‌رسانی در خصوص قرارگیری نظرسنجی در باشگاه مشتریان می‌تواند مشتریان را برای دادن نظرات خود به نرم‌افزار نظرسنجی راهنمایی کند. مراجعه‌ی مجدد مشتریان به نرم‌افزار نظرسنجی کمک می‌کند تا یادآوری فروشگاه نیز به مشتریان صورت بگیرد. به‌هرحال مشتریان از هر طریقی که فروشگاه تصمیم بگیرد می‌توانند نظرات خود را به سمع و بصر مدیران فروشگاه برسانند. و این امر باعث افزایش رضایت مشتریان نیز خواهد شد.

راه های افزایش انگیزه ی مشتریان برای تکمیل فرم نظر سنجی

برخی از مشتریان به علت وفاداری نسبت به فروشگاه سعی در کمک به بهبود فروشگاه دارند. به همین علت این دسته از مشتریان بدون نظرسنجی نیز مشکلاتی که می‌بینند را به گوش مدیران فروشگاه می‌رسانند. اما این امر برای برخی از افراد اهمیت ندارد. و ممکن است بدون گفتن هیچ سخنی دفعه‌های بعد از فروشگاه‌های دیگر خرید نمایند. اما باشگاه مشتریان با امکاناتی که دارد کمک می‌کند تا دسته‌ی دوم افراد نیز در نظرسنجی‌ها شرکت کنند.

یکی از راه‌های افزایش انگیزه‌ی مشتریان برای تکمیل فرم نظرسنجی در نظر گرفتن امتیاز برای استفاده از باشگاه مشتریان می‌باشدبدین‌صورت که مشتریان با تکمیل فرم نظرسنجی‌ها می‌توانند امتیاز مشخصی را دریافت نمایند. سپس با استفاده از امتیازهای خود از مزایا و خدمات باشگاه مشتریان بهره‌مند شوند. و این کار از مزایای مدیریت ارتباط با مشتری از طریق باشگاه مشتریان می‌باشد.

یکی از نرم افزارهای نظر سنجی استفاده از CRM است. نظرسنجی در CRM یکی از قابلیت‌های تأثیرگذار در جهت، اطلاع از نظرات مشتریان و افزایش رضایت آن‌هاست. 

بنابراین ایجاد نظرسنجی نیازمند دقت کافی و زیرساخت مناسب می‌باشد. نظرسنجی در نرم‌افزار CRM با بالاترین دقت و بهترین گزارشات قابل انجام است. بنابراین استفاده از بهترین نرم‌افزار نظرسنجی مزایای زیادی دارد.  در این ادامه به این مزایا و چگونگی نظرسنجی در سی آر ام خواهیم پرداخت.

نکات اجرای برنامه نظر سنجی در CRM

اجرای برنامه نظرسنجی در هر کسب‌وکاری نیازمند رعایت یکسری نکات می‌باشدچراکه نظرسنجی باید به‌گونه‌ای باشد، که بتوان درنهایت رضایت مشتریان را از طریق تحلیل رفتار مشتری افزایش داد. یکی از نکات مهم در نظرسنجی دقت به مواردی است، که در رضایت مشتریان تأثیر دارد. چراکه نظرسنجی باید کوتاه و مختصر باشد تا مشتریان برای شرکت در آن رغبت داشته باشند. بنابراین باید بهترین سؤالات و نظرات را در نظرسنجی در CRM گنجاند.

یکی دیگر از مواردی که باید در نظرسنجی در نرم‌افزار CRM رعایت شود، توجه به بخش‌های مختلف سازمان است. یعنی اگر کسب‌وکار و سازمان دارای بخش‌های مختلفی باشد، که تأثیر زیادی در ارتباط با مشتریان دارد، باید به‌صورت جداگانه برای هرکدام نظرسنجی ایجاد کرد. در این صورت می‌توان نتایج بهتری با دقت بیشتری دریافت کرد.

یکی دیگر از نکات اجرای نظرسنجی در سی آر ام این است، که پس از نظرسنجی باید به نظرات توجه کرد، و با بررسی آن‌ها اقداماتی را انجام داد که رضایت مشتریان افزایش یابد. بنابراین صرفاً ایجاد نظرسنجی بدون هیچ اقدامی سودی نخواهد داشت.

قابلیت های CRM برای نظرسنجی

نرم‌افزار CRM امکانات و قابلیت‌های زیادی را برای صاحبان کسب‌وکارها در نظر گرفته است. بنابراین مدیران فروشگاه‌ها و سازمان‌ها می‌توانند، با استفاده از این قابلیت‌ها نتیجه‌ی مطلوبی را از نظرسنجی در CRM بگیرند.

در ادامه به شرح این قابلیت‌ها می‌پردازیم. در خصوص قابلیت‌های دیگر نرم‌افزار CRM رکاما برای سازمان‌ها و فروشگاه‌ها می‌توانید مقاله‌ی خدمات CRM را مطالعه نمایید.

طراحی فرم های دلخواه نظرسنجی

نرم‌افزار CRM قابلیت‌های زیادی برای اجرای نظرسنجی با بهترین نتیجه دارد. یکی از مزیت‌های منحصربه‌فرد CRM رکاما، قابلیت ایجاد فرم با مقادیر و عناوین دلخواه می‌باشد. بنابراین برای ایجاد نظرسنجی در CRM نیز می‌توان، فرم‌های مختلف با طراحی‌های دلخواه ایجاد کرد. این قابلیت کمک زیادی به‌راحتی کار در جهت دریافت نظرات مشتریان برای بخش‌های مختلف می‌باشد.

یکی دیگر از مزایای طراحی فرم نظرسنجی دلخواه با CRM رکاما، قابلیت انتخاب فیلدهای از پیش‌ساخته مثل متن، تیک بله و خیر، کمبوباکس و… می‌باشد. بنابراین برای سؤالات مختلف می‌توان، بهترین گزینه را برای پاسخ‌دهی به سؤالات انتخاب کرد. در این صورت مشتریان نیز بهترین پاسخ را به سؤالات نظرسنجی خواهند داد.

بررسی آسان پاسخ ها در نظرسنجی CRM رکاما

یکی دیگر از قابلیت‌های نرم‌افزار CRM برای نظرسنجی، امکان بررسی آسان پاسخ‌های مشتریان به نظرسنجی می‌باشد. پس از اتمام نظرسنجی باید نظرات را بررسی کرد، تا نتیجه‌ی آن مشخص شود.

با استفاده از نرم‌افزار CRM می‌توان، نتایج نظرسنجی را به‌آسانی بررسی کرد. همچنین نتیجه‌گیری با کمک CRM بسیار دقیق انجام خواهد شد.  برای برخی از نظرات نیز می‌توان، گزارشات نظرسنجی در CRM را به‌صورت نمودار مشاهده نمود.

اطلاع رسانی به مشتریان

یکی دیگر از مزیت‌های نرم‌افزار CRM در نظرسنجی، امکان اطلاع‌رسانی به مشتریان برای شرکت در نظرسنجی می‌باشدچراکه اطلاعات تماس مخاطبین به‌طور کامل در CRM ثبت‌شده، و در هر زمان که نیاز باشد مثل زمانی که قصد دارید در نظرسنجی CRM شرکت کنند، می‌توان پیامی را برای مشتریان ارسال کرد. ارسال پیام برای مشتریان به‌صورت گروهی قابل انجام می‌باشد. تنها کافی ست یک پیام تدوین شود و سپس آن را برای مشتریان ارسال کرد. همچنین امکان تعیین زمان‌بندی برای ارسال پیام وجود دارد.

از دیگر مزیت‌های اطلاع‌رسانی به مشتری برای شرکت در نظرسنجی در CRM رکاما، امکان تعیین گروه مختلف برای ارسال پیام جهت شرکت در نظرسنجی می‌باشد. یعنی می‌توان مشتری‌ها را در CRM رکاما دسته‌بندی کرد، و سپس برای گروه مدنظر پیام اطلاع‌رسانی را ارسال کرد.

بنابراین اگر فروشگاهی برای گروه‌های مشتریان خود نظرسنجی‌های مختلفی را ایجاد می‌کند، می‌تواند برای هر گروهی لینک جداگانه‌ای ایجاد کرد. در خصوص اطلاع‌رسانی به مشتریان توسط CRM رکاما می‌توانید مقاله‌ی نرم افزار اطلاع رسانی را مطالعه نمایید.

اهمیت اجرای نظرسنجی در CRM

نرم‌افزار CRM رکاما یک نرم‌افزار جامع و کامل می‌باشد که می‌توان، به کمک آن تمامی اطلاعات مربوط به کسب‌وکار را جمع‌آوری کرد و آن‌ها به‌راحتی مدیریت کرد. بنابراین هنگامی‌که یک کسب‌وکار قصد دارد، نظرسنجی را با CRM رکاما ایجاد کند، می‌تواند در ابتدا تمامی اطلاعات لازم را از CRM بررسی کند، و سپس بر اساس آن‌ها سؤالات نظرسنجی را ایجاد کرد.

همچنین نتایج نظرسنجی‌ها به‌طور کامل در CRM رکاما ذخیره‌شده و سپس می‌توان در نظرسنجی‌های بعدی نیز از آن‌ها به شیوه‌های مختلفی استفاده کرد.

دقت بالا در ایجاد نظرسنجی در  CRM و جمع‌آوری اطلاعات کامل نظرسنجی یکی از مزیت‌های مهم CRM رکاما می‌باشد که بهترین نتیجه را می‌توان با کمک CRM رکاما دریافت کرد.

بنابراین با بررسی‌های تخصصی در خصوص ایجاد نظرات و فیلدهای دلخواه می‌توان به نقاط قوت و نقاط ضعف سازمان پی برد و در جهت بهبود آن‌ها تلاش کرد. در صورت نیاز برای دریافت مشاوره جهت استقرار نرم‌افزار CRM و ایجاد نظرسنجی می‌توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت آگاهی از قیمت های نرم افزار به لیست قیمت ها سر بزنید.

برای اطلاع از بهترین نرم‌افزار سی آر ام کلیک کنید و یا با مشاورین ما در رکاما تماس بگیرید.

هدیه رکاما

با تکمیل فرم زیر، نیازهای کسب‌وکار خود را بیان کنید تا علاوه بر مشاوره رایگان تیم رکاما، از هدیه 5.000.000 تومانی بهره‌مند شوید. 

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

مرحله 1 از 3 - اطلاعات اولیه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست محتوا
تماس با ما

رکاما مشتاق شنیدن صدای شماست

شماره تماس: 03134910

ایمیل: info@rokama.ir

پیمایش به بالا

با رکاما مسیر رشد کسب‌وکارتان را شروع کنید

با تکمیل فرم زیر علاوه بر دریافت مشاوره رایگان برای مشکلات کسب و کارتان، از 5.000.000 تومان اعتبار هدیه بهره‌مند شوید.

"*" فیلدهای الزامی را نشان می دهد

مرحله 1 از 3 - اطلاعات اولیه