برای ثبت گزارشات استفاده از نرم افزارهای گزارش ساز احتمال خطا را به صفر می رساند. در ایران نرم افزارهای گزارش ساز مختلفی وجود دارد که باعث می شود افراد برای پیدا کردن بهترین آن دچار سردرگمی شوند. به همین منظور در این مقاله علاوه بر آنکه مزایای استفاده از نرم افزارهای گزارش ساز و ثبت گزارش و همچنین نرم افزار ثبت گزارش پرسنل را بیان می کنیم، بهترین آن را باتوجه به کاربری آسان و همچنین امکانات کاملی که دارد معرفی می کنیم. نرم افزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد اما صرفا نمایش یکسری عدد و ارقام در جدول کمک موثری نمی کند.
بسیاری از شرکت های نرم افزاری با اضافه کردن یکسری جدول ها در نرم افزارهای خود اسم آن را گزارش ساز می گذارند و یا حتی در نرم افزارهای CRM خود ماژولی را تحت عنوان این اسم قرار می دهند و هزینه های زیادی را از مشتریان دریافت می کنند. درحالی که گزارش ساز و یا نرم افزار گزارش گیری در هر زمینه ای باید امکانات مختلفی داشته باشد تا مدیران بتوانند اطلاعات دقیق و بدون خطایی رو از سازمان و کسب و کار خود دریافت نمایند. بدین ترتیب می توانند تصمیمات درستی را برای رشد کسب و کار خود بگیرند. بنابراین انتخاب یک نرم افزار به معیارهای مختلفی بستگی دارد . در این مقاله راهنمایی کاملی را برای انتخاب بهترین گزارش ساز برای گرفتن گزارهاش های فروش، بازاریابی، وظایف پرسنل و هر امری که در کسب و کار نیاز به گزارش دارد را بیان خواهیم کرد.
نرم افزار گزارش ساز چیست؟
گزارشگیری اطلاعات همواره یکی از نیازهای مدیران سازمان بوده است. چراکه با گزارشگیری از اطلاعات میتوان، برای اهداف آیندهی سازمان، برنامهریزیهای لازم را انجام داد. بنابراین مدیران سازمان باید بتوانند در هرزمانی که بخواهند از اطلاعات سازمان خود گزارشگیری کنند. گزارشهای سازمان اگر بهصورت دستی جمعآوری شود، امکان ایجاد اشتباه وجود دارد. زیرا همواره انسانها به دلایل مختلفی ممکن است، در امور اینچنینی دقت کافی نداشته باشند.
بنابراین گزارشگیری اطلاعات با کمک نرمافزار CRM میتوان مشکلات مربوط به گزارشگیری را رفع نماید.
در این مقاله قصد داریم در خصوص کاربردهای نرمافزار CRM رکاما برای گزارشگیری اطلاعات، توضیحات لازم را ارائه دهیم. بنابراین شما با خواندن این مقاله میتوانید از مزایای این نرمافزار فوقالعاده کاربردی آگاهی لازم پیدا کنید. بدین منظور عناوین زیر در این مقاله موردبررسی قرار خواهند گرفت.
- اهمیت گزارش گیری اطلاعات در سازمان
- گزارش موجودی محصولات
- کاربرد نرم افزار CRM در گزارش موجودی محصولات
- گزارش میزان فروش
- گزارش قیمت خرید
- بهترین نرم افزار گزارش گیری اطلاعات
اهمیت گزارش گیری اطلاعات در سازمان
هر مدیری در هر سازمانی، باید همواره از سازمان خود اطلاعات کافی را داشته باشد. فرقی نمیکند که مدیر در چه سطحی از مدیریت قرار دارد. در هر حالت باید از امور مربوط به سازمان خود مطلع باشد. چراکه وظیفهی مدیریتی در صورتی بهدرستی انجام میشود که مدیر اطلاع کافی و دقیقی از اتفاقاتی که در سازمان رخ میدهد، داشته باشد. بدون اطلاع از اتفاقات سازمان، بینظمی در کارها رخ میدهد. درنتیجه کارمندان وظیفهی خود را بهدرستی انجام نخواهند داد. و به دنبال آن سازمان رو به افول خواهد رفت.
بنابراین مدیران سازمانها باید همواره بتوانند، از اطلاعات سازمان خود گزارشگیری کنند. گزارشهای روزانه، هفتگی، ماهانه و یا هر دورهی دیگری کاربردهای مختلفی دارد. به همین دلیل، باید بتوان بهتمامی گزارشها در هر دورهای، دسترسی پیدا کرد. CRM رکاما این امکان را به مدیران میدهد که در هر زمان بخواهند بتوانند به اطلاعات موردنیاز دسترسی پیدا کنند. چراکه نرمافزار CRM تمامی اطلاعات سازمان را در خود جمعآوری میکند.
بنابراین مدیران با کمک نرمافزار CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری بهراحتی میتوانند وظایف مدیریتی خود را بهدرستی انجام دهند. همچنین بالا بودن دقت در گزارشات یکی دیگر مزایای گزارشگیری با نرمافزار سی آر ام میباشد. با مطالعه مقاله اصول گزارش نویسی و گزارش گیری می توانید بیشتر با این قابلیت آشنا شوید.
گزارش گیری از موجودی محصولات
یکی از اطلاعات مهم در خصوص تأمین کالای مشتریان، اطلاع از موجودی محصولات میباشد. بنابراین مدیر و یا مسئول خرید هر سازمانی باید از موجودی محصولات سازمان اطلاع داشته باشد و بتواند گزارشگیری اطلاعات موجودی محصولات را بهراحتی انجام دهد. چراکه برنامهریزی و کنترل موجودی هر سازمانی یکی الزامات آن سازمان و فروشگاه میباشد. اگر سازمان خودش تولیدکنندهی محصولات است باید طبق برنامهریزی و نیاز بازار محصولات را تولید کند. و اگر سازمان فروشندهی محصولی است باید در زمان لازم کالاهای سازمان را تأمین کند. تعریف محصولات در نرمافزار سی آر ام کار بسیار آسانی خواهد بود. چراکه دستهبندی، نام، رنگ، ابعاد، سریال و هر اطلاعات دیگری که لازم باشد را میتوان در نرمافزار CRM ثبت کرد. crm reporting tools
یکی دیگر از اطلاعاتی که در نرمافزار CRM رکاما ثبت میشود، موجودی کالا میباشد. اگر یک کالا تنها یکبار در CRM ثبتشده باشد، در هنگام تأمین محصول بهصورت خودکار به موجودی اضافه خواهد شد. همچنین در صورت فروش محصول، موجودی محصول بهصورت خودکار کاهش پیدا میکند.
همچنین اگر محصولی فروختهشده باشد و مرجوع گردد، موجودی محصولات بهصورت خودکار افزایش مییابد. بنابراین دیگر هیچ کارمندی نیاز نیست وقت خود را صرف انجام تغییرات موجودی محصولات بگذارند. برای مشاهده چگونگی مدیریت محصولات با استفاده از سی آر ام به مدیریت محصولات و خدمات سر بزنید.
کاربرد نرم افزار CRM در گزارش موجودی محصولات
مسئولین فروشگاهها و سازمانها باید در هر زمان که نیاز داشته باشند بتوانند از میزان موجودی محصولات آگاه شوند. چراکه برنامهریزیهای لازم جهت تأمین کالا نیازمند آگاهی از موجودی کالا در زمانهای مختلف میباشد. گزارشگیری با نرمافزار CRM رکاما بسیار آسان خواهد شد. چراکه اطلاعات محصولات در نرمافزار سی آر ام همواره بهصورت دقیق و آپدیت شده ارائه میشود. همچنین با CRM میتوان موجودی محصولات را در بازههای زمانی مختلف مشاهده کرد. با این اطلاعات میتوان نیاز بازار را دورههای مختلف پیشبینی کرد. با این کار سازمان و فروشگاه با کمبود محصول مواجه نخواهد شد.
یکی دیگر از کاربردهای نرمافزار CRM رکاما در خصوص گزارشگیری اطلاعات و موجودی محصولات، اطلاعرسانی به مدیران خرید سازمان برای خرید محصولات است. بهطوریکه میتوان برای هر کالایی حداقل مقدار کالا را تعریف کرد که هر زمان موجودی به آن حد رسید، یک پیام و یا هشدار برای مدیر خرید فرستاده شود. در این صورت میتوان قبل از اتمام کامل موجودی محصولات، برای تأمین کالا اقدام کرد. بنابراین نرمافزار CRM بهصورت خودکار از محصولات گزارشگیری اطلاعات موجودی را انجام میدهد و در مواقع لازم به مدیران اطلاعرسانی میکند.
گزارش میزان فروش
یکی دیگر کاربردهای نرمافزار CRM رکاما در خصوص گزارشگیری اطلاعات، ارائهی گزارش میزان فروش سازمان میباشد. چراکه هر زمان کالایی فروخته شود، اطلاعات آن کالا در CRM ثبت میشود. به همین علت تعداد فروش هر محصول در هز زمانی که نیاز باشد قابلدستیابی است. با استفاده از گزارشگیری اطلاعات فروش محصولات میتوان به میزان فروش و میزان سودی که سازمان از محصول کسب کرده است دست پیدا کرد. crm reporting tools
با استفاده از گزارشگیری اطلاعات محصولات فروختهشده میتوان، به سلیقهی مشتریان در خصوص نوع کالاها دست پیدا کرد. بهطور مثال اگر از یک محصولی چند نوع و چندرنگ وجود داشته باشد، میتوان از سلیقهی اکثریت مشتریان در خصوص آن کالا آگاه شد. سپس با استفاده از گزارشگیری اطلاعات در خصوص سلیقهی مشتریان میتوان برای تأمین کالا طبق نظر مشتریان عمل کرد. در این صورت هزینههای نگهداری از محصولاتی که فروش کمتری دارند کاهش پیدا میکند. همچنین سرمایهی سازمان برای محصولات کم مشتری کمتر درگیر میشود.
گزارش قیمت خرید
یکی از گزارشگیریهای اطلاعات از سازمان که سازمان را برای دستیابی به سود بیشتر یاری میکند، اطلاع از قیمتهای خریداریشدهی محصولات میباشد. چراکه هرچه سازمان بتواند محصولات خود را با قیمت کمتری تهیه کند و به مشتری ارائه کند، سود بیشتری را میتواند بهدست آورد. نرمافزار CRM رکاما درزمینهی گزارشگیری اطلاعات محصولات خریداریشده نیز بهصورت دقیق عمل میکند. بهطوریکه هرگاه سازمان یک کالایی را از تأمینکنندهای خریداری کند، crm reporting tools
اطلاعات آن بهطور کامل سی آر ام ثبت میشود. بنابراین در هر زمان که سازمان بخواهد کالاهای خود را تأمین کند، میتوان از این اطلاعات گزارشگیری انجام دهد. سپس با بررسی گزارشها میتوان بهترین تأمینکننده را برای خرید محصولات انتخاب کند.
بهترین نرم افزار گزارش گیری اطلاعات
نرمافزار CRM رکاما از هر اطلاعاتی که در خود ذخیره میکند، میتوان گزارشگیری اطلاعات را انجام دهد. این گزارشها با توجه به نیاز هر سازمانی قابلدستیابی میباشد. همچنین گزارشگیری اطلاعات در نرمافزار CRM در بازههای زمانی مختلفی باید قابلدستیابی باشد. علاوه بر این بهترین نرمافزار گزارشگیری اطلاعات نباید فرآیند پیچیدهای را برای دریافت گزارشات داشته باشد. crm reporting tools
درصورتیکه قصد دارید امور مربوط به مدیریت و گزارشگیری اطلاعات سازمان خود را به بهترین شکل ممکن و با دریافت دقیقترین اطلاعات انجام دهید میتوانید از قابلیتهای نرمافزار CRM رکاما در این خصوص بهرهمند شوید. برای تهیهی نرمافزار CRM رکاما با کارشناسان مجموعهی رکاما تماس حاصل فرمایید. همچنین، لیست قیمت های نرم افزار سی آر ام را نیز مشاهده نمائید.
آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.
بدون نظر