استراتژی های کاربردی CRM

استراتژی های کاربردی CRM. مزیت استراتژی مدیریت ارتباط با مشتریان. استراتژی نظم در سازمان با سی آر ام.


بسیاری از صاحبان کسب‌وکار قصد خرید و راه اندازی نرم افزار CRM، را در سازمان خود دارند. ولی برخی از این افراد از استراتژی CRM و کاربردهای آن آگاهی ندارند. استراتژی CRM و یا همان استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری در هر سازمانی متفاوت است. تفاوت استراتژی سی آر ام در نوع سازمان، وسعت آن و محصولاتش می‌باشد. بنابراین هر مدیری باید متناسب با سازمان خود، استراتژی CRM خود را تعیین نماید.

در این مقاله قصد داریم به استراتژی‌های CRM و کاربردهای آن بپردازیم. بدین‌جهت عناوین زیر موردبررسی قرار خواهند گرفت.

کاربرد های استراتژی نرم افزار CRM
استراتژی نظم در سازمان با سی آر ام. مزیت استراتژی مدیریت ارتباط با مشتریان. استراتژی های کاربردی CRM.

اهمیت داشتن استراتژی برای CRM

کلمه‌ی CRM، به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد. اما امروزه کاربرد سی آر ام فراتر از مدیریت یک جانبه ی مشتریان می‌باشد. امروزه CRM در قالب نرم‌افزار تحت وب، ابری و نصبی ارائه می‌شودنرم‌افزار CRM امکانات و کاربردهای زیادی برای مدیریت تمامی امور سازمان دارد. نرم‌افزار سی آر ام رکاما جامع‌ترین نرم‌افزار CRM ایران می‌باشد، که علاوه بر مدیریت مشتریان، قابلیت مدیریت تمامی افراد و تمامی امور مربوط به سازمان‌ها و فروشگاه‌ها را دارد.

با داشتن بهترین نرم افزار CRM به‌تنهایی نمی‌توان، مشکلات سازمان را رفع کرد. بلکه برای آنکه بتوان از نرم‌افزار CRM بیشترین استفاده را برد، باید استراتژی CRM تدوین شود. استراتژی CRM خود دارای کاربردهای زیادی می‌باشد که مدیران باید برای آن‌وقت کافی بگذارند. با صرف وقتی اندک برای تدوین استراتژی CRM سازمان، رشد سازمان تا سال‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. اما استراتژی باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان از آن‌ها بهره‌ی کافی را برد و کاربردهای مؤثری داشته باشند.

در ادامه به مهم‌ترین استراتژی‌های CRM رکاما خواهیم پرداخت. با به کار بردن این استراتژی‌ها می‌توان کارایی سی آر ام را افزایش داد. در صورت نیاز، برای مشاوره نیز می‌توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. برای مشاهده امکانات و قیمت های آن به صفحه قیمت CRM مراجعه نمایید.

مهم ترین استراتژی CRM: نظم دهی به سازمان

در هر کسب‌وکاری اگر امور به‌صورت منظم انجام شوند، مزایای زیادی ایجاد می‌شود. اولین مزیت وجود نظم در سازمان، انجام سریع‌تر امور می‌باشد. فرقی نمی‌کند که امور مربوط به مشتریان باشد، و یا سایر کارهای سازمان. درهرصورت سرعت انجام کارها بالا می‌رود. بنابراین صرفه‌جویی در وقت یکی از کاربردهای داشتن استراتژی برای CRM در سازمان می‌باشد.

یکی دیگر از مزیت‌های استراتژی نظم در سازمان، رضایت کارمندان می‌باشد. اگر در یک سازمانی کارمندان با رضایت کافی وظایف خود را انجام دهند، سازمان با سرعت بیشتری به رشد خود ادامه می‌دهد. بنابراین یکی دیگر از کاربردهای این استراتژی از CRM رشد سازمان در زمان کمتر می‌باشد.

اگر امور مربوط به مشتریان با دقت بالا صورت بگیرد، رضایت مشتریان نیز افزایش می‌یابد. بنابراین استراتژی نظم در سازمان که با CRM رکاما قابل‌اجرا است، باعث می‌شود تا رضایت مشتریان افزایش یابد. با افزایش رضایت مشتریان، سود سازمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. درمجموع تمامی مزایای استراتژی ایجاد نظم در سازمان با کمک سی آر ام باعث می‌شود، تا سازمان با سرعت بیشتری رشد کند و سهم بیشتری از بازار را از آن خود نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید، مقاله‌ی نرم افزار رکاما و مدیریت کسب و کار را مطالعه نمایید.

مزایای استراتژی سی آر ام
استراتژی مدیریت ارتباط با مشتریان. استراتژی های CRM. استراتژی بازاریابی CRM.

چگونگی انجام استراتژی نظم با نرم افزار CRM

شاید برای برخی افراد سؤال ایجاد شده باشد، که مزایای در بخش قبل، چگونه با CRM ایجاد می‌شوند؟ در این قسمت به پاسخ این سؤال می‌پردازیمنرم‌افزار CRM رکاما و یا همان نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری تمامی اطلاعات ورودی و خروجی از سازمان‌ را در خود ثبت می‌کند. هر اتفاقی که در سازمان رخ بدهد، در CRM قابل ثبت می‌باشد. بنابراین نرم‌افزار سی آر ام در هر سازمانی انبوهی از اطلاعات را در خود جای‌داده است. اما آن چیزی که باعث افزایش کاربرد این استراتژی CRM شده است این است، که اطلاعات به‌صورت دسته‌بندی ذخیره خواهند شد.

اطلاعاتی که در سی آر ام رکاما ثبت می‌شود، به‌صورت دسته‌بندی و در بخش مربوطه ذخیره می‌شودبه‌طور مثال اگر فاکتوری برای مشتری صادر شود، صورتحساب و فاکتور مشتری در بخش اطلاعات مشتری قابل‌مشاهده است. همچنین اگر حسابدار بخواهد به فاکتورها دسترسی داشته باشد می‌تواند، فاکتور مشتریان را در بخش حسابداری نرم‌افزار مشاهده کنند.

سایر اطلاعات ذخیره‌شده اعم از اطلاعات شرح وظایف کارمندان، وضعیت تیکت ها، موجودی محصولات، مرخصی کارمندان، رضایت مشتریان و هر آن چیزی که به سازمان مربوط باشد، به‌صورت دسته‌بندی و منظم در CRM رکاما قابل‌مشاهده و بررسی می‌باشد.

برای دانلود رایگان CRM رکاما می توانید به صفحه CRM رایگان مراجعه نمایید. همچنین می توانید به صورت رایگان با مشاورین رکاما تماس حاصل فرمایید.

استراتژی بازاریابی با CRM

یکی دیگر از مهم‌ترین استراتژی‌های هر سازمان، استراتژی‌های مربوط به بخش فروش می‌باشدنرم‌افزار CRM در خصوص فروش و بازاریابی نیز کاربردهای زیادی دارد. بنابراین با داشتن سی آر ام می‌توان به یک راهبُرد مناسب بازاریابی دست پیدا کرد. بازاریابان هر فروشگاهی می‌توانند، تمامی اطلاعات و رخدادهای مربوط به امور بازاریابی را در سی آر ام ثبت کنند. بنابراین به‌راحتی می‌توان عملکرد بازاریابان را موردبررسی قرار داد.

ازآنجایی که استراتژی CRM قسمت بازاریابی را نیز در بر می‌گیرد، پروسه‌ی بازاریابی و قیف فروش به‌صورت کامل در CRM تعریف‌شده است. بنابراین بازاریابان می‌توانند، تمامی کارهای خود را با نرم‌افزار سی آر ام انجام دهند. اموری مثل پیدا کردن بازار هدف، شناسایی مشتریان، معرفی محصولات و یا خدمات، پیگیری و درنهایت فروش همگی با سی آر ام قابل‌اجرا خواهد بود. درنتیجه می‌توان، بهترین نتیجه را برای بازاریابی با نرم‌افزار CRM و استراتژِی آن به‌دست آورد.

برای دریافت مشاوره جهت پیاده‌سازی CRM و استفاده از راهبُرد و کاربردهای آن می‌توانید، با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از قابلیت‌های دیگر سی آر ام، مقاله‌ی خدمات CRM را مطالعه نمایید..

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *