کاربرد CRM در مراکز درمانی
اهمیت و کاربرد نرم افزار CRM در مراکز درمانی
۱۳۹۹-۱۲-۰۶
تفاوت CRM با ERP چیست؟
تفاوت CRM با ERP چیست و کدام بهتر است؟
۱۳۹۹-۱۲-۰۶

استراتژی CRM و کاربردهای آن

استراتژی CRM

استراتژی های کاربردی CRM. مزیت استراتژی مدیریت ارتباط با مشتریان. استراتژی نظم در سازمان با سی آر ام.

بسیاری از صاحبان کسب و کار قصد پیاده سازی CRM را در سازمان خود دارند. ولی برخی از این افراد از استراتژی CRM و کاربرد های آن آگاهی ندارند. استراتژی CRM و یا همان استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری در هر سازمانی متفاوت است. تفاوت استراتژی سی آر ام در نوع سازمان، وسعت آن و محصولاتش می باشد. بنابراین هر مدیری باید متناسب با سازمان خود استراتژی CRM خود را تعیین نماید.

در این مقاله قصد داریم به استراتژی های CRM و کاربرد های آن بپردازیم. بدین جهت عناوین زیر مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

کاربرد های استراتژی نرم افزار CRM
استراتژی نظم در سازمان با سی آر ام. مزیت استراتژی مدیریت ارتباط با مشتریان. استراتژی های کاربردی CRM.

اهمیت داشتن استراتژی برای CRM

کلمه ی CRM به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. اما امروزه کاربرد سی آر ام فراتر از مدیریت یک جانبه ی مشتریان می باشد. امروزه CRM در قالب نرم افزار های تحت وب و ویندوزی ارائه می شود. نرم افزار CRM امکانات و کاربرد های زیادی برای مدیریت تمامی امور سازمان دارد. نرم افزار سی آر ام رکاما جامع ترین نرم افزار CRM ایران می باشد که علاوه بر مدیریت مشتریان، قابلیت مدیریت تمامی افراد و تمامی امور مربوط به سازمان ها و فروشگاه ها را دارد.

با داشتن CRM به تنهایی نمی توان مشکلات سازمان را رفع کرد. بلکه برای آنکه بتوان از نرم افزار CRM بیشترین استفاده را برد، باید استراتژی CRM تدوین شود. استراتژی CRM خود دارای کاربرد های زیادی می باشد که مدیران باید برای آن وقت کافی بگذارند. با صرف وقتی اندک برای تدوین استراتژی CRM سازمان، رشد سازمان تا سال ها ادامه پیدا خواهد کرد. اما استراتژی باید به گونه ای باشد که بتوان از آن ها بهره ی کافی را برد و کاربرد های موثری داشته باشند.

در ادامه به مهم ترین استراتژی های CRM رکاما خواهیم پرداخت. با به کار بردن این استراتژی ها می توان کارایی سی آر ام را افزایش داد. در صورت نیاز برای مشاوره نیز می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید.

مهم ترین استراتژی CRM: نظم دهی به سازمان

در هر کسب و کاری اگر امور به صورت منظم انجام شوند، مزایای زیادی ایجاد می شود. اولین مزیت وجود نظم در سازمان، انجام سریعتر امور می باشد. فرقی نمی کند که امور مربوط به مشتریان باشد و یا سایر کارهای سازمان. در هر صورت سرعت انجام کارها بالا می رود. بنابراین صرفه جویی در وقت یکی از کاربرد های داشتن استراتژی برای CRM در سازمان می باشد.

یکی دیگر از مزیت های استراتژی نظم در سازمان، رضایت کارمندان می باشد. اگر در یک سازمانی کارمندان با رضایت کافی وظایف خود را انجام دهند، سازمان با سرعت بیشتری به رشد خود ادامه می دهد. بنابراین یکی دیگر از کاربرد های این استراتژی از CRM رشد سازمان در زمان کمتر می باشد.

اگر امور مربوط به مشتریان با دقت بالا صورت بگیرد، رضایت مشتریان نیز افزایش می یابد. بنابراین استراتژی نظم در سازمان که با CRM رکاما قابل اجرا است، باعث می شود تا رضایت مشتریان افزایش یابد. با افزایش رضایت مشتریان، سود سازمان نیز افزایش پیدا خواهد کرد. در مجموع تمامی مزایای استراتژی ایجاد نظم در سازمان با کمک سی آر ام باعث می شود تا سازمان با سرعت بیشتری رشد کند و سهم بییشتری از بازار را از آن خود نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می توانید مقاله ی نرم افزار رکاما و مدیریت کسب و کار را مطالعه نمایید.

مزایای استراتژی سی آر ام
استراتژی مدیریت ارتباط با مشتریان. استراتژی های CRM. استراتژی بازاریابی CRM.

چگونگی انجام استراتژی نظم با نرم افزار CRM

شاید برای برخی افراد سوال ایجاده شده باشد که مزایای در بخش قبل، چگونه با CRM ایجاد می شوند؟ در این قسمت به پاسخ این سوال می پردازیم. نرم افزار CRM رکاما و یا همان نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری تمامی اطلاعات ورودی و خروجی از سازما را در خود ثبت می کند. هر اتفاقی که در سازمان رخ بدهد، در CRM قابل ثبت می باشد. بنابراین نرم افزار سی آر ام در هر سازمانی انبوهی از اطلاعات را در خود جای داده است. اما آن چیزی که باعث افزایش کاربرد این استراتژی CRM شده است این است که اطلاعات به صورت دسته بندی ذخیره خواهند شد.

اطلاعاتی که در سی آر ام رکاما ثبت می شود، به صورت دسته بندی و در بخش مربوطه ذخیره می شود. به طور مثال اگر فاکتوری برای مشتری صادر شود، صورتحساب و فاکتور مشتری در بخش اطلاعات مشتری قابل مشاهده است. همچنین اگر حسابدار بخواهد به فاکتور ها دسترسی داشته باشد می تواند فاکتور مشتریان را در بخش حسابداری نرم افزار مشاهده کنند.

سایر اطلاعات ذخیره شده اعم از اطلاعات شرح وظایف کارمندان، وضعیت تیکت ها، موجودی محصولات، مرخصی کارمندان، رضایت مشتریان و هر آن چیزی که به سازمان مربوط باشد به صورت دسته بندی و منظم در CRM رکاما قابل مشاهده و بررسی می باشد.

استراتژی بازاریابی با CRM (سی آر ام)

یکی دیگر از مهم ترین استراتژِی های هر سازمانی، استراتژی های مربوط به بخش فروش می باشد. نرم افزار CRM در خصوص فروش و بازاریابی نیز کاربرد های زیادی دارد. بنابراین با داشتن سی آر ام می توان به یک استراتژی مناسب بازاریابی دست پیدا کرد. بازاریابان هر فروشگاهی می توانند تمامی اطلاعات و رخداد های مربوط به امور بازاریابی را در سی آر ام ثبت کنند. بنابراین به راحتی می توان عملکرد بازاریابان را مورد بررسی قرار داد.

از آن جایی که استراتژی CRM قسمت بازاریابی را نیر در بر می گیرد، پروسه ی بازاریابی و قیف فروش به صورت کامل در CRM تعریف شده است. بنابراین بازاریابان می توانند تمامی کارهای خود را با نرم افزار سی آر ام انجام دهند. اموری مثل پیدا کردن بازار هدف، شناسایی مشتریان، معرفی محصولات و یا خدمات، پیگیری و در نهایت فروش همگی با سی آر ام قابل اجرا خواهد بود. در نتیجه می توان بهترین نتیجه را برای بازاریابی با نرم افزار CRM و استراتژِی آن بدست آورد.

برای دریافت مشاوره جهت پیاده سازی CRM و استفاده از استراتژی و کاربرد های آن می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای اطلاع از قابلیت های دیگر سی آر ام مقاله ی خدمات CRM را مطالعه نمایید.

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

درباره باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...