اجرای یک کمپین تبلیغاتی نیازمند، مدیریت دقیق و جامع میباشد. چراکه برگزاری کمپینهای تبلیغاتی با پرداخت هزینههای نسبتاً بالایی انجام میشود، و کمپین و مدیریت آن باید بهگونهای باشد که نتیجهی خوبی داشته باشد، و هزینههای آن چند برابر بازگشت داده شود. به همین علت مدیریت کمپینهای تبلیغاتی باید طبق اصول مدیریتی پیش برود. تا بهترین نتیجه حاصل شود. برای مدیریت هرچه بهتر کمپینهای تبلیغاتی میتوان، از بهترین نرمافزار CRM کمک گرفت. نرمافزار CRM رکاما قابلیتهای زیادی را برای مدیریت کمپینهای تبلیغاتی در اختیار صاحبان کسبوکارها میگذارد، که به کمک آن میتوان مدیریت کمپینهای تبلیغاتی را بهآسانی انجام داد.
در این مقاله قصد داریم، در خصوص مدیریت کمپینهای تبلیغاتی با CRM اطلاعات لازم را ارائه دهیم. به همین منظور عناوین زیر موردبررسی قرار خواهد گرفت. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید، تا از مزایای CRM برای کمپینهای تبلیغاتی خود مطلع شوید و بهترین نتیجه را کسب کنید.
- تعیین هدف از ایجاد کمپین تبلیغاتی با کمک CRM
- تعیین بازار هدف از کمپین تبلیغاتی با CRM
- بررسی چرخه و یا طول عمر محصولات و خدمات
- اجرای کمپین تبلغیات با CRM
- بررسی نتیجه ی کمپین با CRM
تعیین هدف از ایجاد کمپین تبلیغاتی با کمک CRM
اولین گام برای مدیریت کمپینهای تبلیغاتی با CRM، تعیین هدف از ایجاد کمپین میباشد. نرمافزار CRM برای تعیین هدف کمک زیادی میکند. چراکه با اطلاعاتی که در نرمافزار CRM، از وضعیت بازار و مشتریان و محصولات ثبت میشود، میتوان به هدفی دست پیدا کرد که طبق آن کمپین را ایجاد کرد.
منظور از هدف تعیین خواستهای است که قرار است، با کمپین تبلیغاتی به آن دست پیدا کنیم. برای مثال یک شرکت و یا فروشگاه با بررسیهایی که به کمک CRM رکاما انجام میدهد، متوجه این موضوع میشود که، مشتریان او با برند فروشگاه آشنایی ندارند و به خاطر برند از خدمات و محصولات استفاده نکردند. در این صورت هدف از ایجاد کمپین، برند سازی میشود، و طبق آن باید کارهای تبلیغاتی را انجام داد.
همچنین ممکن است یک سازمان و فروشگاه متوجه شود، که برند سازی درستی انجام داده ولی، میزان فروش او در حال کاهش است. در این صورت باید کمپین تبلیغاتی را بر اساس، تبلیغات محصولات و بالا بردن فروش تنظیم کند. بنابراین، تعیین هدف با CRM از اهمیت بالایی برخوردار است، و باید بهدرستی هدف از کمپین تعیین شود. ایجاد ارتباطات بیشتر، دریافت اطلاعات مفید جهت بازار سازی و افزایش نرخ تعامل از دیگر اهدافی میباشد، که میتوان با کمک CRM در کمپینهای تبلیغاتی از آنها استفاده کرد. برای دریافت CRM رایگان کلیک کنید.
تعیین بازار هدف از کمپین تبلیغاتی با CRM
قدم بعدی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی مؤثر، تعیین بازار هدف میباشد، که با کمک CRM امکانپذیر میباشد. ازآنجاییکه تمامی اطلاعات مربوط به سفارشها و خرید محصولات و همچنین اطلاعات مشتریان در CRM رکاما ثبت میشود، پس میتوان بازار هدف هر محصول را بهآسانی پیدا کرد. در این صورت پس از تعیین هدف میتوان، بازار هدف را مشخص کرد و مطابق با آن کمپین تبلیغاتی را اجرا کرد.
تعیین بازار هدف از کمپین تبلیغاتی با CRM رکاما به صاحبان کسبوکارها کمک میکند، تا هزینههای تبلیغاتی را کاهش دهند. چراکه اگر بازار هدف بهدرستی تعیینشده باشد، قطعاً نتیجهی مناسبی حاصل میشود، که در این صورت نیازی به تبلیغات بیشتر نخواهد بود.
بنابراین با داشتن CRM رکاما میتوان، هزینههای کمپینهای تبلیغاتی را کاهش داد، و از طرفی به سود بیشتری دست پیدا کرد. برای اطلاع از ترفندهای مدیریت بازار توسط سی ار ام مقاله مدیریت بازار با نرم افزار سی ار ام را مطالعه کنید.
بررسی چرخه و یا طول عمر محصولات و خدمات
یکی از مواردی که در کمپین تبلیغات از اهمیت زیادی برخوردار است، توجه به چرخهی عمر محصولات و یا خدمات است. اگر در فصلی خرید یک محصول و یا خدمت کاهش پیدا میکند، پس تأثیر کمپین تبلیغاتی کم میشود. بنابراین توصیه میشود، در زمانی که فروش بیشتر بوده کمپین اجرا شود.
البته این موضوع در صورتی صدق میکند، که میزان فروش دقیقاً به خاطر چرخهی عمر باشد و نه به خاطر دلایل دیگر. بنابراین استفاده از نرمافزار CRM رکاما در این خصوص اهمیت ویژهای پیدا کند. چراکه با بررسیهای گزارشات فروش در CRM میتوان چرخهی عمر محصولات را بررسی کرد و همچنین میتوان علت کاهش فروش را بررسی کرد.
گزارشات نرم افزار CRM کاربردهای زیادی دارد، که این مورد از آن در خصوص برگزاری کمپینهای تبلیغاتی بسیار حائز اهمیت میباشد. برای آگاهی در خصوص اقدامات صورت گرفته در سازمان میتوان، از سایر قابلیتهای CRM در گزارشگیری استفاده کرد.
اجرای کمپین تبلغیات با CRM
پس از بررسیهای تخصصی در خصوص، برگزاری کمپین به کمک CRM رکاما میتوان، وارد مرحلهی اجرایی شد و کمپین را اجرا کرد. یکی از قابلیتهای پرکاربرد CRM رکاما برای کمپینهای تبلیغاتی، ارسال پیامک گروهی میباشد. پس از تدوین استراتژی و نوشتن متنی مناسب برای تبلیغ از طریق پیامک، میتوان به تمامی مخاطبینی که تا آن روز به سازمان و فروشگاه در ارتباط بودهاند، پیامک ارسال کرد.
یکی از ویژگیهای مفید CRM رکاما برای ارسال پیامهای تبلیغاتی، امکان ایجاد دستهبندی مختلف برای مشتریان است. بدینصورت میتوان، با دستهبندی گروه هدف و یا انتخاب دستههایی برای گروه هدف، پیامک را تنها برای آنها ارسال کرد. بدینصورت هزینههای تبلیغات کاهشیافته، و اثربخشی آن افزایش مییابد. در خصوص این ویژگی میتوانید اطلاعات دقیقتر را در مقالهی نرم افزار اطلاع رسانی مطالعه نمایید.
بررسی نتیجه ی کمپین با CRM
پس از پایان کمپین تبلیغاتی لازم است، تا نتیجهی آن بررسی شود. بررسی نتایج به تصمیمگیری بعدی برای اجرای کمپینهای تبلیغاتی دیگر کمک زیادی میکند. درصورتیکه کمپین بهدرستی و با کمک CRM انجامشده باشد، نتیجهی مطلوبی حاصل میشود. اما ممکن است در برخی اقدامات نقاط ضعفی وجود داشته باشد، که در این صورت با بررسی گزارشات و اطلاعات بهدست آمده از کمپین تبلیغاتی در CRM، میتوان نقاط ضعف را پیداکرده، و در جهت بهبود آنها تلاش کرد. در این خصوص بررسی میزان فروش و گزارشات مربوط به این بخش، اطلاعات مفیدی را در مورد تأثیر کمپین در اختیار صاحبان کسبوکارها قرار میدهد.
در خصوص پیادهسازی نرمافزار CRM در فروشگاه و یا سازمان خود میتوانید، از تجربیات کارشناسان رکاما استفاده کنید و بهترین نتیجه را از CRM کسب نمایید. برای این کار تنها کافی ست، با رکاما تماس گرفته و درخواست خود را بیان کنید.
بدون نظر