مدیریت فروش instagram با CRM

مدیریت فروش instagram با CRM. مزایای CRM برای پیج های اینستاگرام. کاربرد سی آر ام در افزایش فروش. راه های جذب مشتری در اینستاگرام با CRM.


در چند سال اخیر بسیاری از کسب‌وکارها وارد دنیای مجازی شده، و فروش خود را از طریق بسترهای مختلف اینترنتی انجام می‌دهند. یکی از بسترهایی که مورد استقبال افراد زیادی قرارگرفته است، نرم‌افزار اینستاگرام می‌باشد. اینستاگرام محیط مناسبی برای معرفی محصولات و خدمات می‌باشد، اما عدم مدیریت فروش در اینستاگرام همواره یکی از معضلات صاحبان کسب‌وکارها بوده است.

اگر شما هم با چنین معضلی مواجه هستید و نمی‌توانید آمار دقیقی از فروش، مشتریان و سلیقه‌ی آن‌ها داشته باشید، در کمتر از چند دقیقه می‌توانید، این مقاله را مطالعه نمایید و راهکار آن را به‌دست آورید. چراکه در این مقاله به مدیریت فروش در اینستاگرام با خرید نرم‌افزار CRM پرداخته‌ایم.

در خصوص مدیریت فروش در اینستاگرام با CRM، عناوین زیر موردبررسی قرار خواهد گرفت.

مدیریت فروش در اینستاگرام با CRM
مزایای CRM برای پیج های اینستاگرام. کاربرد سی آر ام در افزایش فروش. مدیریت فروش instagram با CRM. راه های جذب مشتری در اینستاگرام با CRM.

چرا CRM برای مدیریت فروش در اینستاگرام؟

در ابتدا به توضیح کلی و مزایای CRM برای مدیریت فروش در اینستاگرام می‌پردازیم، و سپس کاربردهای CRM را برای مدیریت فروش اینستاگرام شرح خواهیم داد. نرم‌افزار CRM یک نرم‌افزار جامع مدیریتی می‌باشد که تمامی سازمان‌ها و فروشگاه‌ها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. این نرم‌افزار که اصطلاحاً با نام مدیریت ارتباط با مشتری هم شناخته می‌شود، تمامی قابلیت‌های موردنیاز یک مدیر کسب‌وکار را دارا می‌باشد. بنابراین استفاده از نرم‌افزار CRM برای تمامی مدیران چه کسب‌وکارهای بزرگ و گسترده و چه کسب‌وکارهای کوچک، مفید واقع می‌شود.

هر جا که پای فروش محصول و یا خدماتی در میان باشد، باید مدیریت مشتریان به‌درستی انجام شود. چراکه در غیر این صورت نارضایتی مشتریان به دنبال آن اتفاق می‌افتد، و فروش کاهش پیدا می‌کند. فروش در اینستاگرام نیز از همین رویه پیروی می‌کند. یعنی باید بتواند فالورهای پیج را مدیریت کرد، تا بتوان بیشترین میزان فروش را تجربه کرد. نرم‌افزار CRM علاوه بر مدیریت سازمان و فروشگاه‌ها، به مدیریت پیج های اینستاگرام نیز کمک زیادی می‌کند. در ادامه به کاربردهای CRM رکاما برای مدیریت فروش در اینستاگرام می‌پردازیم.

کاربرد CRM در ثبت اطلاعات فالورهای اینستاگرام

یکی از اصلی‌ترین کاربردهای نرم‌افزار CRM برای مدیریت اینستاگرام، ثبت اطلاعات مشتریان پیج اینستاگرام می‌باشد. اگر از مشتریان قدیمی شماره دریافت شده باشد، به‌راحتی می‌توان شماره‌ها در پرونده مخاطبین CRM رکاما ثبت کرد. بدین منظور می‌توان تمامی شماره‌ها در نرم‌افزار اکسل قرارداد و به یک‌باره آن‌ها را به CRM رکاما منتقل کرد. آموزش انتقال شماره‌های اینستاگرام از اکسل به CRM به‌طور کامل داده خواهد شد.

درصورتی‌که، مدیران پیج ها قصد دارند اطلاعات تماس سایر فالورهای اینستاگرام را به‌دست آورند، می‌توانند از روش‌هایی مثل گذاشتن مسابقه و دریافت شماره‌ها اقدام نمایند. راه‌های مختلف دیگری نیز برای دریافت شماره‌ها وجود دارد، که با استفاده از هرکدام از آن‌ها می‌توان اطلاعات تماس مشتریان را به‌راحتی به‌دست آورد و در CRM برای مدیریت اینستاگرام ثبت کرد. پس‌ازآن در هر زمان که نیاز باشد می‌توان به‌راحتی از اطلاعات مشتریان استفاده کرد، و میزان فروش محصولات و خدمات را افزایش داد.

تبلیغات هدفمند در اینستاگرام با CRM

یکی از اصلی‌ترین روش‌های افزایش فروش، تبلیغات هدفمند می‌باشد. منظور از تبلیغات هدفمند، تبلیغ برای افرادی می‌باشد که به محصول و یا خدمات ما احتیاج دارند. بنابراین باید اطلاعات برقراری ارتباط با این افراد را پیداکرده و تبلیغات را انجام داد. با استفاده از روشی که در بخش قبل بیان شد، می‌توان به‌راحتی تبلیغات هدفمند انجام داد. چراکه فالورهای پیج به محصولات و یا خدمات موجود تمایل نشان داده‌اند، که در اینستاگرام پیج را فالو کرده‌اند. بنابراین به‌راحتی می‌توان یک لیست کامل برای تبلیغات هدفمند به‌دست آورد.

با داشتن اطلاعات مشتریان اعم از ایمیل و یا شماره تماس می‌توان، پیام‌های تبلیغاتی را برای آن‌ها ارسال کرد. هر زمان که محصول و یا خدمت جدیدی اضافه می‌شود می‌توان آن را با کمک  بهترین نرم‌افزار CRM به فالورهای اینستاگرام معرفی کرد. چراکه با کمک CRM رکاما می‌توان به‌راحتی به‌صورت گروهی برای مشتریان پیام ارسال کرد. بدین‌صورت می‌توان فروش در اینستاگرام را با کمک CRM رکاما افزایش داد.

کاربرد CRM در مدیریت کردن instagram
مدیریت فروش instagram با CRM. راه های جذب مشتری در اینستاگرام با CRM. مزایای CRM برای پیج های اینستاگرام. کاربرد سی آر ام در افزایش فروش.

دسته بندی مشتریان اینستاگرام با CRM

از دیگر قابلیت‌های CRM برای مدیریت مشتریان اینستاگرام می‌توان، به دسته‌بندی مشتریان اشاره کرد. با دسته بندی مشتریان در CRM می‌توان تبلغیات هدفمندتری نیز انجام داد. چراکه می‌توان مشتریان اینستاگرام را در دسته‌بندی دلخواه گروه‌بندی کرد. برای مثال می‌توان، مشتریان را بر اساس محصولی که خریده‌اند و یا به آن تمایل نشان داده‌اند دسته‌بندی کرد. سپس با گذاشتن تخفیف بر روی هر محصول می‌توان به‌صورت گروهی برای دسته‌بندی موردنظر پیام ارسال کرد.

دسته‌بندی مشتریان در CRM برای اینستاگرام مزایای دیگری هم نیز دارد که اطلاع‌رسانی تنها یکی از این مزیت‌ها بود. در خصوص طلاع رسانی به مشتریان با CRM رکاما کلیک کنید  اطلاعات و آموزش‌های بیشتری را در رابطه کسب نمایید. لازم به ذکر است که رنگ‌بندی برای دسته‌بندی مشتریان نیز امکان‌پذیر است که در هنگام مشاهده‌ی مخاطبین و یا تماس با آن‌ها می‌توان رنگ مشتری را مشاهده کرد و طبق آن با مشتری رفتار کرد.

مدیریت موجودی محصولات

یکی دیگر از کاربردهای CRM رکاما برای مدیریت فروش در اینستاگرام، مدیریت محصولات می‌باشد. در نرم‌افزار CRM رکاما امکان ثبت محصولات به همراه جزئیات دقیق مثل: شماره‌سریال، قیمت، موجودی، رنگ و سایر جزئیات وجود دارد. بنابراین هرگاه محصولی فروخته شود می‌توان، از موجودی CRM کم کرد. با این کار می‌توان میزان فروش محصولات را در بازه‌های زمانی مختلف بررسی کرد. چراکه یکی دیگر از مزایای CRM برای مدیریت فروش در اینستاگرام امکان گزارش‌گیری از محصولات و میزان فروش آن‌ها می‌باشد. در این خصوص می‌توانید مقاله‌ی گزارش گیری با CRM را مطالعه نمایید.

با اطلاع از میزان موجودی محصولات در هرلحظه، می‌توان برنامه‌ریزی لازم را برای تهیه‌ی محصولات انجام داد. در این صورت مشتری با احتمال کمتری با عدم موجودیت کالا در اینستاگرام مواجه خواهد شد. همچنین با برنامه‌ریزی صحیح برای تأمین کالا به کمک CRM، هزینه‌های نگهداری نیز کاهش پیدا می‌کند.

جهت پیاده‌سازی نرم‌افزار CRM رکاما برای پیج اینستاگرام خود می‌توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید.

۱ نظر و دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *