برگزاری سمینار با CRM. کاربردهای نرم افزار CRM برای برگزاری سمینار. مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

برگزاری سمینار با CRM. کاربردهای نرم افزار CRM برای برگزاری سمینار. مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری


مشاغلی که مشتریان زیادی دارند و قصد دارند اطلاعات و یا آموزش‌های مختلفی را به مشتریان خود ارائه کنند، می‌توانند از طریق برگزاری سمینارها اقدام نمایند. اما برگزاری هر سمیناری نیازمند مدیریت جامع و دقیق می‌باشدچراکه اگر سمینار بدون برنامه‌ریزی لازم و بدون نظارت مدیریتی اجرا شود، نتیجه‌ی مطلوب را به دنبال نخواهد داشت.

بنابراین لازم است تا از ابزارهای مختلف مدیریتی برای برگزاری سمینارها استفاده کرد. نرم‌افزار CRM رکاما امکان نظارت و برنامه ریزی‌های دقیق را به مدیران سازمان‌ها می‌دهد تا بتوانند سمینارهای خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند. بنابراین برای مدیریت برگزاری سمینار با CRM می‌توان بهترین نتیجه را گرفت. با مراجعه به لیست قیمت نرم افزار سی آر ام می توانید، از هزینه لازم برای تهیه این نرم افزار آگاه شوید.

در این مقاله قصد داریم در خصوص مدیریت برگزاری سمینار با CRM توضیحات لازم را تحت عناوین زیر ارائه دهیم.

مدیریت برگزاری سمینار با CRM
برگزاری سمینار با CRM. کاربرد های نرم افزار CRM برای برگزاری سمینار. مدیریت همایش.

سمینار چیست؟

در ابتدا بهتر است تا با مفهوم واژه‌ی سمینار آشنا شد تا بتوان درک بهتری نسبت به مدیریت سمینار با CRM پیدا کرد. به‌طورکلی سمینار به جلسه‌ای می‌گویند که یک یا چند سخنران، مدرس و یا متخصص، اطلاعات و آموزش‌هایی را به حاضران در جلسه منتقل کنند.

اکثر سمینارها با هدف افزایش دانش و آگاهی افراد برگزار می‌شود. برخی از جلسات ممکن است تنها آموزش باشد. یعنی افراد پس از شرکت در جلسه دانشی را کسب کرده‌اند و می‌توانند از آن اطلاعات در جهت رفع مشکلات خود استفاده کنند. در سمینارها از افراد سرشناس و معروف استفاده می‌کنند تا افراد بیشتری خواهان شرکت در سمینار باشند.

برخی از سمینارها نیز با هدف فروش محصول و تبلیغات صورت می‌گیردبه‌طوری‌که در این نوع سمینارها در کنار آموزش‌های مفید به مخاطبان، به‌طور غیرمستقیم از محصول و یا خدمتی تعریف می‌کنند. حاضران در جلسه نیز با توجه به اعتمادی که نسبت به سمینار به‌دست آورده‌اند، برای خرید محصولات معرفی‌شده ترغیب خواهند شد. بنابراین برگزاری سمینار با هدف‌های مختلفی و با موضوعات گوناگونی برگزار می‌شوند.

اهمیت مدیریت سمینار و مدیریت ارتباط با مشتریان

کیفیت برگزاری هر سمیناری ارتباط مستقیم با مدیریت آن دارد. چراکه برگزاری  سمینار نیازمند پشت سر گذراندن مراحل مختلفی است. انتخاب موضوع سمینار، هدف از برگزاری، تعیین اساتید و یا سخنران‌های موردنظر، انجام هماهنگی‌های لازم با سخنران‌ها و بسیاری از موارد دیگر که همگی باید به‌صورت دقیق مدیریت شوند. در غیر این صورت اگر مدیریت امور به‌درستی انجام شود، قطعاً کیفیت سمینار در حد مطلوبی قرار نخواهد گرفت. درنتیجه نارضایتی مخاطبان جلسه به وجود می‌آید.

اما برای جلوگیری از عدم ناهماهنگی‌ها و عدم سو مدیریت در برگزاری جلسات می‌توان از نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتریان بهره گرفت. نرم‌افزاری که شرکت رکاما آن را به‌گونه‌ای طراحی کرده است که مدیران هر سازمانی را برای استفاده از سایر نرم‌افزار مدیریتی و برنامه‌ریزی بی‌نیاز کرده است. بنابراین با استفاده از نرم‌افزار CRM رکاما می‌توان سمینارها را به بهترین شکل ممکن برگزار کرد. درنتیجه رضایت مشتریان و افرادی که در سمینار شرکت کرده‌اند افزایش پیدا می‌کند.

کاربرد های نرم افزار CRM رکاما در مدیریت برگزاری سمینار ها

اکنون‌که تعریف سمینار و اهمیت مدیریت آن بیان شد، به سراغ کاربردهای نرم‌افزار CRM رکاما برای مدیریت برگزاری سمینارها می‌رویم. این نرم‌افزار قابلیت‌های مختلفی را برای مدیران به همراه دارد. چنانچه تاکنون بدرستی با نرم افزار سی آر ام آشنا نشده این مقاله CRM چیست؟ را مطالعه کنید.

این نرم افزار دارای قابلیت‌هایی مثل زمان‌سنجی‌ها و یادآوری، ذخیره‌ی اطلاعات، بررسی سوابق مدارک مربوط به سمینارها، آمارگیری و هر چیزی که یک مدیر برای مدیریت برگزاری سمینار به آن احتیاج داشته باشد. در ادامه به شرح کاربردهای این نرم‌افزار جامع خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره جهت دریافت نرم‌افزار CRM رکاما نیز می‌توانید با کارشناسان رکاما در تماس باشید.

برگزاری سمینار و مدیریت آن با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
برگزاری سمینار با CRM. مدیریت برگزاری سمینار. مدیریت برگزاری همایش با CRM.

ذخیره ی تمامی اطلاعات مورد نیاز برای سمینار

سمینارها با موضوعات مختلف برگزار می‌شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که برای سمینار لازم است تا ثبت شود، موضوع سمینار می‌باشد. سپس می‌توان در نرم‌افزار CRM توضیحات بیشتری را در خصوص عناوین موردبحث در سمینار درج کرد. هدف برگزاری سمینار و همایش بسیار اهمیت دارد.

بنابراین باید هدف از برگزاری سمینار نیز ثبت شود. چراکه بعد از مدتی بتوان در هر زمانی که نیاز بود جزئیات کامل سمینار را بررسی کرد. زمان و مکان برگزاری جلسات نیز بهتر است که ثبت شود. همچنین می‌توان اطلاعات دقیق‌تری مثل ساعت و روز برگزاری و آدرس دقیق محل برگزاری را درج کرد.

با توضیحات بیان‌شده می‌توان دریافت کرد که نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری در خصوص ثبت اطلاعات بسیار جامع عمل می‌کند. بنابراین مدیران سازمان‌ها در هر زمان که نیاز باشد می‌توانند به‌راحتی به اطلاعات سمینار دسترسی پیدا کنند.

بررسی این اطلاعات کمک زیادی به تصمیم‌گیری جهت برگزاری سایر جلسات می‌کند. بنابراین می‌توان همواره کیفیت جلسات را مورد ارزیابی قرار داد و در جهت بهبود آن تلاش کرد. به همین جهت است که مدیریت برگزاری سمینارها را با نرم‌افزار CRM مزایای زیادی را به دنبال دارد.

ثبت مدارک و مجوز های برگزاری سمینار

نرم‌افزار CRM رکاما قابلیت ثبت و ذخیره‌ی فایل‌ها و اسناد را نیز دارا می‌باشد. بنابراین هر سند و مدرکی که نیاز باشد را می‌توان در این نرم‌افزار بارگذاری کرد. هر فایلی که بارگذاری می‌شود، موضوع آن و محل آن مشخص است. بنابراین هنگام برگزاری سمینارها می‌توان فایل‌های مربوطه را در قسمت همان سمینار بارگذاری کرد.

این قابلیت دسترسی راحت به فایل‌های سمینار را امکان‌پذیر می‌کند. البته این قابلیت و سایر دسترسی‌های نرم‌افزار CRM برای هر فردی در سازمان قابل تنظیم می‌باشدبه‌طوری‌که می‌توان تعیین کرد هر فردی به این اسناد دسترسی داشته باشد و یا نداشته باشد. بنابراین مدیریت اسناد برگزاری سمینار و جلسات با کمک نرم‌افزار CRM رکاما به‌راحتی امکان‌پذیر می‌باشد.

ثبت اطلاعات شرکت کنندگان

یکی از اطلاعات مفیدی که می‌توان از سمینارها به‌دست آورد، اطلاعات شرکت‌کنندگان می‌باشد. اطلاعاتی مثل نام، سن، جنسیت و شماره تماس. با استفاده از این اطلاعات می‌توان مخاطبان مؤثری را در جهت اهداف مختلف دسته‌بندی کرد. اگر در آینده سازمانی بخواهد مجدداً سمیناری برگزار کند، می‌تواند از اطلاعات تماس افراد استفاده کند و این موضوع را به اطلاع آن‌ها برساند. برای خواندن مطالب بیشتر در این مورد به صفحه پرونده مخاطبین CRM مراجعه کنید.

بنابراین با هزینه‌ی اندکی می‌تواند مخاطبان زیادی را برای شرکت در سمینار جذب کرد. همچنین می‌توان برای کارهای تبلیغاتی از این اطلاعات بهره برد. اطلاعات شرکت‌کنندگان در سمینار به‌طور کامل و دقیق در نرم‌افزار CRM درج می‌شود. در هر زمان نیاز که نیاز باشد می‌تواند به‌راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد. همچنین قابلیت ارسال پیام‌های گروهی برای مخاطبین در نرم‌افزار CRM وجود دارد. بنابراین در کمترین زمان می‌توان پیام‌های موردنظر را به گروهی از مخاطبین و یا همه‌ی آن‌ها ارسال کرد.

آگاهی از سلیقه ی مشتریان با نرم افزار CRM

همان‌طور که بیان شد ذخیره‌ی اطلاعات تماس افرادی که در سمینار شرکت کرده‌اند امکان‌پذیر می‌باشد. این قابلیت کاربردهای زیادی دارد به‌طور مثال می‌توان از این اطلاعات برای معرفی محصولات جدید سازمان استفاده کرد. این اطلاع‌رسانی به مخاطبانی انجام می‌شود که محصول مطابق با سلیقه‌ی آن‌ها می‌باشد. آگاهی از سلیقه‌ی مشتریان نیز با بررسی موضوعات سمینارها و تمایل افراد برای شرکت در آن‌ها به‌دست می‌آید.

اگر یک سازمانی از سلیقه‌ی مشتریان خودآگاه باشد، می‌تواند فروش بیشتری را انجام دهد. چراکه با اطلاع از علایق مشتریان می‌توان تبلیغات را با اثربخشی بالاتری انجام داد. همچنین برای ارسال پیام‌های تبلیغاتی می‌توان گروه‌ها هدف را پیداکرده و تنها برای آن‌ها پیام ارسال کرد. در این صورت هزینه‌های تبلیغات کاهش‌یافته و اثر بخشی تبلیغات افزایش می‌یابد. برای تهیه نرم افزار سی آر ام رکاما به صفحه خرید نرم افزار سی آر ام مراجعه کنید.

کاربرد CRM در برگزاری سمینارها
برگزاری سمینار با CRM. کاربرد های نرم افزار CRM برای برگزاری سمینار. مدیریت همایش و کنفرانش با CRM.
ثبت نظرات افراد در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

یکی دیگر از قابلیت‌های نرم‌افزار CRM رکاما امکان ثبت نظرات افرادی است که در سمینار شرکت کرده‌اندنرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری با قابلیت ایجاد فرمی که دارد، می‌توان با آن فرم‌های نظرسنجی را ایجاد کرده و اطلاعات آن‌ها را ذخیره کند. با استفاده از نظرات مشتریان می‌توان کیفیت سمینارها را افزایش داده و در جهت مدیریت بهتر آن‌ها تلاش کرد

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص نرم‌افزار CRM می‌توانید، با کارشناسان رکاما در تماس باشید. کارشناسان رکاما شما را به‌صورت دقیق از کاربردهای این نرم‌افزار جامع مدیریتی آگاه خواهند کرد.

ما را برای تکمیل  آموزشها ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *