اندازه گیری رضایتمندی مشتری با نرم افزار CRM چیست
اندازه گیری رضایتمندی مشتریان با نرم افزار CRM
۱۳۹۹-۱۱-۰۸
مدیریت کنترل پروژه با CRM
مدیریت کنترل پروژه با نرم افزار CRM
۱۳۹۹-۱۱-۰۸

مدیریت برگزاری سمینار ها با نرم افزار CRM

Seminar management with CRM

Seminar management with CRM . برگزاری سمینار با CRM. کاربرد های نرم افزار CRM برای برگزاری سمینار. مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری. بهترین نرم افزار سی آر ام. CRM چیست؟

مشاغلی که مشتریان زیادی دارند و قصد دارند اطلاعات و یا آموزش های مختلفی را به مشتریان خود ارائه کنند، می توانند از طریق برگزاری سمینارها اقدام نمایند. اما برگزاری هر سمیناری نیازمند مدیریت جامع و دقیق می باشد. چرا که اگر سمینار بدون برنامه ریزی های لازم و بدون نظارت مدیریتی اجرا شود، نتیجه ی مطلوب را به دنبال نخواهد داشت. بنابراین لازم است تا از ابزار های مختلف مدیریتی برای برگزاری سمینار ها استفاده کرد. نرم افزار CRM رکاما امکان نظارت و برنامه ریزی های دقیق را به مدیران سازمان ها می دهد تا بتوانند سمینارهای خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند. بنابراین برای مدیریت برگزاری سمینار با CRM می توان بهترین نتیجه را گرفت.

در این مقاله قصد داریم در خصوص مدیریت برگزاری سمینار با CRM توضیحات لازم را تحت عناوین زیر ارائه دهیم.

مدیریت برگزاری سمینار با CRM
CRM چیست؟ برگزاری سمینار با CRM. کاربرد های نرم افزار CRM برای برگزاری سمینار. مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری. بهترین نرم افزار سی آر ام.

سمینار چیست؟

در ابتدا بهتر است تا با مفهوم واژه ی سمینار آشنا شد تا بتوان درک بهتری نسبت به مدیریت سمینار با CRM پیدا کرد. به طور کلی سمینار به جلسه ای می گویند که یک یا چند سخنران، مدرس و یا متخصص، اطلاعات و آموزش هایی را به حاضران در جلسه منتقل کنند. اکثر سمینار ها با هدف افزایش دانش و آگاهی افراد برگزار می شود. برخی از جلسات ممکن است تنها آموزش باشد. یعنی افراد پس از شرکت در جلسه دانشی را کسب کرده اند و می توانند از آن اطلاعات در جهت رفع مشکلات خود استفاده کنند. در سمینار ها از افراد سرشناس و معروف استفاده می کنند تا افراد بیشتری خواهان شرکت در سمینار باشند.

برخی از سمینار ها نیز با هدف فروش محصول و تبلیغات صورت می گیرد. به طوری که در این نوع سمینار ها در کنار آموزش های مفید به مخاطبان، به طور غیر مستقیم از محصول و یا خدمتی تعریف می کنند. حاضران در جلسه نیز باتوجه به اعتمادی که نسبت به سمینار بدست آورده اند، برای خرید محصولات معرفی شده ترغیب خواهند شد. بنابراین برگزاری سمینار با هدف های مختلفی و با موضوعات گوناگونی برگزار می شوند.

اهمیت مدیریت سمینار و مدیریت ارتباط با مشتریان

کیفیت برگزاری هر سمیناری ارتباط مستقیم با مدیریت آن دارد. چرا که برگزاری هر سمیناری نیازمند پشت سر گذارندن مراحل مختلفی است. انتخاب موضوع سمینار، هدف از برگزاری، تعیین اساتید و یا سخنران های مورد نظر، انجام هماهنگی های لازم با سخنران ها و بسیاری از موارد دیگر که همگی باید به صورت دقیق مدیریت شوند. در غیر این صورت اگر مدیریت امور به درستی انجام شود، قطعا کیفیت سمینار در حد مطلوبی قرار نخواهد گرفت. در نتیجه نارضایتی مخاطبان جلسه بوجود می آید.

اما برای جلوگیری از عدم ناهماهنگی ها و عدم سو مدیریت در برگزاری جلسات می توان از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان بهره گرفت. نرم افزاری که شرکت رکاما آن را به گونه ای طراحی کرده است که مدیران هر سازمانی را برای استفاده از سایر نرم افزار های مدیریتی و برنامه ریزی بی نیاز کرده است. بنابراین با استفاده از نرم افزار CRM رکاما می توان سمینار ها را به بهترین شکل ممکن برگزار کرد. در نتیجه رضایت مشتریان و افرادی که در سمینار شرکت کرده اند افزایش پیدا می کند.

کاربرد های نرم افزار CRM رکاما در مدیریت برگزاری سمینار ها

اکنون که تعریف سمینار و اهمیت مدیریت آن بیان شد، به سراغ کاربرد های نرم افزار CRM رکاما برای مدیریت برگزاری سمینارها می رویم. این نرم افزار قابلیت های مختلفی را برای مدیران به همراه دارد. قابلیت هایی مثل زمان سنجی ها و یادآوری، ذخیره ی اطلاعات، بررسی سوابق مدارک مربوط به سمینار ها، آمارگیری و هرچیزی که یک مدیر برای مدیریت برگزاری سمینار به آن احتیاج داشته باشد. در ادامه به شرح کاربرد های این نرم افزار جامع خواهیم پرداخت. برای دریافت مشاوره جهت دریافت نرم افزار CRM رکاما نیز می توانید با کارشناسان رکاما در تماس باشید.

برگزاری سمینار و مدیریت آن با نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
برگزاری سمینار با CRM. کاربرد های نرم افزار CRM برای برگزاری سمینار. CRM چیست؟ مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری. بهترین نرم افزار سی آر ام.

ذخیره ی تمامی اطلاعات مورد نیاز برای سمینار

برگزاری سمینار ها با موضوعات مختلف انجام می شود. بنابراین یکی از مهم ترین اطلاعاتی که برای سمینار لازم است تا ثبت شود، موضوع سمینار می باشد. سپس می توان در نرم افزار CRM توضیحات بیشتری را در خصوص عناوین مورد بحث در سمینار درج کرد. هدف برگزاری سمینار و همایش بسیار اهمیت دارد. بنابراین باید هدف از برگزاری سمینار نیز ثبت شود. چرا که بعد از مدتی بتوان ادر هر زمانی که نیاز بود جزئیات کامل سمینار را بررسی کرد. زمان و مکان برگزاری جلسات نیز بهتر است که ثبت شود. همچنین می توان اطلاعات دقیق تری مثل ساعت و روز برگزاری و آدرس دقیق محل برگزاری را درج کرد.

با توضیحات بیان شده می توان دریافت کرد که نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در خصوص ثبت اطلاعات بسیار جامع عمل می کند. بنابراین مدیران سازمان ها در هر زمان که نیاز باشد می توانند به راحتی به اطلاعات سمینار دسترسی پیدا کنند. بررسی این اطلاعات کمک زیادی به تصمیم گیری جهت برگزاری سایر جلسات می کند. بنابراین می توان همواره کیفیت جلسات را مورد ارزیابی قرار داد و در جهت بهبود آن تلاش کرد. به همین جهت است که مدیریت برگزاری سمینار ها را با نرم افزار CRM مزایای زیادی را به دنبال دارد.

ثبت مدارک و مجوز های برگزاری سمینار

نرم افزار CRM رکاما قابلیت ثبت و ذخیره ی فایل ها و اسناد را نیز دارا می باشد. بنابراین هر سند و مدرکی که نیاز باشد را می توان در این نرم افزار بارگزاری کرد. هر فایلی که بارگزاری می شود، موضوع آن و محل آن مشخص است. بنابراین هنگام برگزاری سمینار ها می توان فایل های مربوطه را در قسمت همان سمینار بارگزاری کرد.

این قابلیت دسترسی راحت به فایل های سمینار را امکان پذیر می کند. البته این قابلیت و سایر دسترسی های نرم افزار CRM برای هر فردی در سازمان قابل تنظیم می باشد. به طوری که می توان تعیین کرد هر فردی به این اسناد دسترسی داشته باشد و یا نداشته باشد. بنابراین مدیریت اسناد برگزاری سمینار و جلسات با کمک نرم افزار CRM رکاما به راحتی امکان پذیر می باشد.

ثبت اطلاعات شرکت کنندگان

یکی از اطلاعات مفیدی که می توان از سمینار ها بدست آورد، اطلاعات شرکت کنندگان می باشد. اطلاعاتی مثل نام، سن، جنسیت و شماره تماس. با استفاده از این اطلاعات می توان مخاطبان موثری را در جهت اهداف مختلف دسته بندی کرد. اگر در آینده سازمانی بخواهد مجددا سمیناری برگزار کند، می تواند از اطلاعات تماس افراد استفاده کند و این موضوع را به اطلاع آن ها برساند.

بنابراین با هزینه ی اندکی می تواند مخاطبان زیادی را برای شرکت در سمینار جذب کرد. همچنین می توان برای کارهای تبلیغاتی از این اطلاعات بهره برد. اطلاعات شرکت کنندگان در سمینار به طور کامل و دقیق در نرم افزار CRM درج می شود. در هر زمان نیاز که نیاز باشد می تواند به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد. همچنین قابلیت ارسال پیام های گروهی برای مخاطبیت در نرم افزار CRM وجود دارد. بنابراین در کمترین زمان می توان پیام های مورد نظر را به گروهی از مخاطبین و یا همه ی آن ها ارسال کرد.

آگاهی از سلیقه ی مشتریان با نرم افزار CRM

همان طور که بیان شد ذخیره ی اطلاعات تماس افرادی که در سمینار شرکت کرده اند امکان پذیر می باشد. این قابلیت کاربرد های زیادی دارد به طور مثال می توان از این اطلاعات برای معرفی محصولات جدید سازمان استفاده کرد. این اطلاع رسانی به مخاطبانی انجام می شود که محصول مطابق با سلیقه ی آن ها می باشد. آگاهی از سلیقه ی مشتریان نیز با بررسی موضوعات سمینارها و تمایل افراد برای شرکت در آن ها بدست می آید.

اگر یک سازمانی از سلیقه ی مشتریان خود آگاه باشد، می تواند فروش بیشتری را انجام دهد. چرا که با اطلاع از علایق مشتریان می توان تبلیغات را با اثر بخشی بالاتری انجام داد. همچنین برای ارسال پیام های تبلیغاتی می توان گروه ها هدف را پیدا کرده و تنها برای آن ها پیام ارسال کرد. در این صورت هزینه های تبلغیات کاهش یافته و اثر بخشی تبلیغات افزایش می یابد.

کاربرد CRM در برگزاری سمینارها
برگزاری سمینار با CRM. کاربرد های نرم افزار CRM برای برگزاری سمینار. بهترین نرم افزار سی آر ام. CRM چیست؟ مزایای نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری
ثبت نظرات افراد در نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

یکی دیگر از قابلیت های نرم افزار CRM رکاما امکان ثبت نظرات افرادی است که در سمینار شرکت کرده اند. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری با قابلیت ایجاد فرمی که دارد، می توان با آن فرم های نظرسنجی را ایجاد کرده و اطلاعات آن ها را ذخیره کند. با استفاده از نظرات مشتریان می توان کیفیت سمینارها را افزایش داده و در جهت مدیریت بهتر آن ها تلاش کرد

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره در خصوص نرم افزار CRM می توانید با کارشناسان رکاما در تماس باشید. کارشناسان رکاما شما را به صورت دقیق از کاربرد های این نرم افزار جامع مدیریتی آگاه خواهند کرد.

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

درباره باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...