انبار به بخشی از سازمان گویند که محصولات جهت نگهداری در آن جمعآوری، و از آنجا به واحدهای مختلف انتقال داده میشوند. اما بحث مدیریت انبار و انبارداری همواره با مشکلاتی مواجه بوده است. چراکه در یک سازمان همواره محصولاتی وارد و از انبار خارج میشوند و همچنین تعداد اقلامی ورودی و خروجی کالا و قطعات بسیار مهم میباشد بنابراین مدیریت چنین مکانی تا حدی دشوار خواهد بود. بخشی از انبارداری مربوط به تجهیزات و نیروی کار میباشد. ولی بخش دیگر از انبارداری مربوط به موجودی کالا و تأمین بهموقع محصولات میباشد. در این خصوص میتوان با کمک نرمافزار انبارداری رکاما و یا همان نرمافزار مدیریت انبار این مشکل را حل کرد. Warehouse management with crm
علاوه بر این هزینههای نگهداری محصولات در انبار باید در نظر گرفته شود. برای حل چالشهای مربوط به این موضوعات، مدیران سازمان میتوانند با یک تماس از مزایا و امکانات کاملترین نرمافزار انبارداری مطلع شده و در صورت نیاز آن را دریافت کنند. برای تماس با شمارههای درجشده در همین سایت میتوانید تماس بگیرید. در این مقاله به توضیحات لازم را تحت عناوین زیر در خصوص نرمافزار مدیریت انبار با CRM رکاما بدهیم. برای شناخت کامل سی آر ام، می توانید به crm چیست؟ سر بزنید.
- مدیریت موجودی محصولات فروخته شده با نرم افزار انبارداری متصل به CRM
- مدیریت انبارداری برای موجودی محصولات خریداری شده با نرم افزار مدیریت انبار
- امکان تعریف چند انبار برای سازمان در نرم افزار انبارداری
- ثبت بارکد محصولات در نرم افزار انبارداری
- مدیریت کالاهای رو به اتمام با نرم افزار مدیریت انبار
نرم افزار انبارداری متصل به CRM و مدیریت موجودی محصولات فروخته شده
با ماژول حسابداری CRM، هر مشتری که از سازمان محصولی خریداری نمایند، تمامی اطلاعات فاکتور او در نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری ثبت میشود. به دنبال صدور فاکتور برای مشتری، موجودی کالاهای سازمان کاهش پیدا میکند. بنابراین در هر زمان که نیاز باشد میتوان به موجودی دقیق انبارها دسترسی پیدا کرد. بدینصورت مدیریت انبار در خصوص گرفتن موجودی امری دقیق و آسان خواهد شد.
از طرفی اگر محصولاتی که توسط مشتریان خریداری شوند مرجوع شوند، موجودی انبار افزایش مییابد. به همین علت است که با نرمافزار CRM رکاما میتوان همیشه موجودی دقیقی از محصولات را بهدست آورد. با استفاده از نرمافزار انبارداری رکاما میتوان به تحلیل میزان فروش هر محصول نیز پرداخت. بنابراین میتوان برنامهریزیهای لازم را در هر زمان برای افزایش موجودی انجام داد.
نرم افزار مدیریت انبار برای موجودی محصولات خریداری شده
نرم افزار انبارداری و امکان تعریف چند انبار برای سازمان
هرچقدر که یک سازمان بزرگتر باشد، میزان ورودی و خروجی محصولات از انبار بیشتر میشود. بنابراین سازمانها با گسترش خود باید به فکر گسترش انبارهای خود نیز باشند. چراکه مدیریت انبار با گسترش سازمان گسترش مییابد و باید نظارت دقیقتری صورت گیرد. اما در بعضی سازمانها لازم است تا چندین انبار برای محصولات تعریف شود. در این سازمانها معمولاً گروهبندی محصولات بهصورت گستردهتری صورت میگیرد. در این هنگام مدیریت انبار امر آسانی نخواهد بود.
با این شرایط سازمانها میبایست از نرم افزارهایی مثل نرمافزار انبارداری کمک بگیرند. در نرمافزار انبارداری رکاما امکان تعریف چندین انبار وجود دارد. موجودی کالای هر انبار نیز بهصورت جداگانه قابلپیگیری میباشد. همچنین در هرلحظه میتوان از وجود یک کالا در انبار مطلع شد و یا موجودی یک کالا را در تمامی انبارها بررسی کرد. برای خرید محصولات نیز انبار مربوطه برای محصول تعریف میشود.
بنابراین با انتخاب هر محصول در نرمافزار انبارداری میتوان به موجودی آن کالا در انبارهای تعریفشده دسترسی پیدا کرد. بااینوجود و با کمک نرمافزار انبارداری رکاما حتی با گسترش سازمان، هیچ نگرانی در خصوص مدیریت انبار پیش نخواهد آمد. این مزایا با کمک CRM رکاما بهراحتی قابلدستیابی میباشد.
ثبت بارکد محصولات در نرم افزار انبارداری
یکی دیگر از ویژگی ها و کاربردهای نرمافزار CRM رکاما، داشتن قابلیت ثبت بارکد محصولات دارای بارکد میباشد. هنگام ثبت محصولات اگر محصول یک کالای بدون نیاز به بارکد باشد گزینهی محصول بارکدی فعال نمیشود. ولی اگر یک محصول دارای بارکد باشد، باید در نرمافزار CRM انبارداری گزینهی محصول دارای بارکرد انتخاب شود. در این صورت میتوان بارکد محصول موردنظر را وارد کرد.
بنابراین در هر زمان که نیاز باشد میتوان با واردکردن محصول، به اطلاعات کامل آن محصول دسترسی پیدا کرد. حتی اگر محصول فروختهشده باشد، با واردکردن بارکد در نرمافزار انبارداری میتوان به وضعیت آن کالا دسترسی پیدا کرد. بدینصورت مدیریت انبارداری کالاهای دارای بارکد نیز با نرمافزار CRM انجام میشود. حتی اگر محصولات در انبارهای مختلفی باشند بازهم میتوان با واردکردن بارکد، محل انبار شدن محصول را مشاهده کرد.
مدیریت کالاهای رو به اتمام با نرم افزار مدیریت انبار
با استفاده از نرمافزار مدیریت رکاما میتوان میزانی را برای هر محصول تعریف کرد که با رسیدن موجودی محصولات به آن میزان یک پیام برای مدیر تأمین کالا ارسال شود. در این صورت هنگامیکه مشتریان کالایی را خریداری میکنند و موجودی کالا به تعداد کمی میرسد، میتوان برای خرید مجدد اقدام کرد. بدینصورت مشتری هیچگاه با عدم موجودی کالا مواجه نمیشود. در این صورت مشتری از سازمان رضایت بیشتری خواهد داشت.
با افزایش رضایت مشتریان سود سازمان نیز افزایش مییابد. با وجود چنین قابلیتی مدیریت انبارداری و خرید محصولات موردنیاز در زمان لازم صورت میگیرد. در نهایت با منسجم شدن مدیریت انبارداری، کارها در زمان کمتری انجام میشوند. درنتیجه محصولات در زمان کمتری بهدست مشتری میرسد.
بیشک تمامی امکانات نرمافزار مدیریت انبار رکاما در این مقاله نمیگنجد چراکه میتوان گفت نرمافزار رکاما یکی از کاملترین نرمافزارهای انبارداری میباشد. بنابراین جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره جهت راهاندازی نرمافزار انبارداری در سازمان خود، با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید تا امکانات موردنیاز شما بررسی شود و نرمافزار متناسب با کسبوکار شما ارائه شود.
در پایان باید گفت، مطالعه گزارشات کالا و انبارها در نرم افزار crm نیز می تواند برای شما مفید باشد.
آموزش های ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزش ها مشاهده فرمایید.
بدون نظر