The best customer loyalty software
بهترین نرم افزار وفادار سازی مشتری | The best customer loyalty software
۱۳۹۹-۰۸-۱۵
Customer Loyalty Card کارت وفاداری مشتری
کارت وفاداری مشتری چیست ؟ | Customer Loyalty Card
۱۳۹۹-۰۸-۱۵
What is CRM

What is CRM . تعریف CRM . مدیریت ارتباط با مشتری CRM چیست ؟ سی ار ام . دیدگاه های مدیریت ارتباط با مشتری . سی آر ام.

CRM یک کلمه ی اختصاری می باشد که خود از سه کلمه تشکیل شده است. Customer Relationship Management . این عبارت ( سی آر ام ) به معنای مدیریت ارتباط با مشتری می باشد. عبارت CRM در چند سال اخیر وارد بازار شده است که متقاضیانی زیادی برای اجرای آن در سازمان خود دارند. چرا که فواید بسیاری در زمینه های مختلف در سازمان بوجود می آورد. در ابتدا بهتر است درمورد تعریف CRM توضیحات لازم را ارائه دهیم. به همین منظور عناوین زیر در این مقاله مورد بحث قرار می گیرند. ? What is CRM

What is CRM سی ار ام چیست
What is CRM . سی ار ام . تعریف CRM . مدیریت ارتباط با مشتری CRM چیست ؟
سی آر ام . دیدگاه های مدیریت ارتباط با مشتری .

مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) چیست؟ | What is CRM

مدیریت اتباط با مشتری تعاریف مختلفی دارد. چرا که دیدگاه های مختلفی درمورد CRM ( سی آر ام ) وجود دارد. ولی اساس کار همه ی CRM ها یکسان می باشد. به صورت کلی CRM ( سی آر ام ) یک روند و یک استراتژی می باشد که ارتباط با مشتریان و مدیریت آن ها در بهترین حالت ممکن رخ دهد. برای رخ دادن این اتفاق لازم است تا امکانات مختلفی که در CRM وجود دارد به کار گرفته شود.

امکانات و استراتژی های مختلفی در  CRM ( سی ار ام )  وجود دارد. در صورتی که تمامی آن ها در کنار هم و به بهترین شکل انجام شوند، کارایی CRM ( سی ار ام ) در بهترین حالت خود قرار می گیرد. بدین صورت بهره وری در سازمان افزایش چشمگیری پیدا می کند.What is CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری CRM

مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی و یک عملکرد در خصوص رفتار با مشتریان است. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت برنامه نویسان، این استراتژی تبدیل به یک نرم افزار شده است. با نرم افزار CRM ( سی ار ام ) می توان تمامی کارهای لازم برای جذب و افزایش مشتری را انجام داد. این کار تنها با چند کلیک ساده قابل انجام خواهد بود. بنابراین سازمان هایی که امروزه قصد دارند از این سیستم استفاده کنند، اقدام به تهیه نرم افزار CRM ( سی آر ام ) می کنند. چرا که سرعت، دقت و راحتی کار افزایش می یابد. What is CRM

نرم افزار CRM ( سی آر ام )  با بکار گیری از ابزار های متنوع و مورد نیاز سازمان، باعث جذب مشتریان و افزایش رضایت آن ها خواهد شد. چرا که این ابزار ها، در جهت برقراری ارتباط موثر با مشتری کمک شایانی می کنند. مشتری با داشتن یک ارتباط موثر اعتماد و رضایت بیشتری نسبت به سازمان پیدا خواهد کرد. در این صورت با خیال مطمئن اقدام به خرید از سازمان می کند. با این اقدام جز مشتریان سازمان خواهد شد. سپس ارتباط مشتری با سازمان به کمک CRM ( سی آر ام )  در بهترین حالت ممکن حفظ خواهد شد و مشتری برای خرید های مجدد از سازمان اقدام خواهد کرد. What is CRM

تعریف CRM از دیدگاه های مختلف

تعاریف مختلفی از CRM ( سی آر ام ) وجود دارد. بنابراین نمی توان یک تعریف کلاز آن بیان کرد. همچنین دیدگاه های مختلفی در زمینه یCRM  ( سی آر ام ) بوجود آمده است. بنابراین تعاریف مختلف CRM ( سی ار ام ) را بررسی خواهی کرد. What is CRM

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM استراتژیک چیست ؟

بر اساس این دیدگاه افراد به دنیال آن هستند که تمام اقدامات مربوط به کسب و کار حول مشتری ایجاد شود. بر اساس دیدگاه استراتژیک CRM ( سی آر ام )  ، توجه و تمرکز بر مشتری یکی از الزامات سازمان محسوب می شود. تمرکز بر روی مشتری بر روی افزایش وفاداری و رضایت او انجام خواهد شد. What is CRM

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM عملیاتی چیست ؟

در دیدگاه عملیاتی CRM ، تمرکز بر روی کلیه ی امور مربوط به مشتری صورت خواهد گرفت. ابزار های غیر مستقیمی که با کمک دیدگاه استراتژیک  ( سی آر ام ) CRM می تواند کارایی مدیریت ارتباط با مشتری را افزایش دهد. این دیدگاه بر مبنای افزایش سرعت و بهره وری تجهیزات و امور مربوط به مشتری است. اموری مثل بازاریابی، خدمات پس از فروش، ارسال کاتالوگ و… . این دیدگاه بر اساس مشتری محوری حرکت می کند. در این دیدگاه عملیاتی CRM ، محصول محوری کمتر به چشم می خورد. What is CRM

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM  تحلیلی چیست ؟

دیدگاه تحلیلی CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری برای تصمیم گیری های سازمان کاربرد دارد. در این دیدگاه استفاده از سوابق مشتریان مورد نظر می باشد. مشریان با سابقه های تماس و خرید و مکاتباتی که دارند، اطلاعاتی را از خود به سازمان می دهند. مدیران می توانند با بررسی این اطلاعات تصمیمات جدیدی در سازمان بگیرند. و یا ممکن است استراتژی فروش سازمان را تغییر دهند. بنابراین این دیدگاه CRM بر پایه ی تحلیل اطلاعات مشتریان که در طول ارتباط آن ها با سازمان بدست آمده می باشد. What is CRM

مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM  تعاملی چیست ؟

CRM تعاملی بر مبنای ارتباط با مشتری قرار دارد. تعریف این دیدگاه بر اساس افزایش روابط سازمان با مشتری به طور موثر می باشد. در این دیدگاه  ( سی آر ام ) CRM ، ارتباط افراد سازمان با مشتریان مورد بررسی قرار می گیرد. با بررسی ارتباطات می توان رابطه ی کارمندان و سازمان را افزایش داد. در این صورت رضایت مشتری نیز افزایش خواهد یافت. What is CRM

What is CRM مدیریت ارتباط با مشتری
What is CRM . سی ار ام . تعریف CRM . سی آر ام . دیدگاه های مدیریت ارتباط با مشتری .
مدیریت ارتباط با مشتری CRM چیست ؟
افزایش کارایی CRM ( مدیریت ارتباط با مشتری )

تا اینجا به تعاریف مختلف CRM بر اساس دیدگاه های مختلفی که وجود دارد پرداختیم. نکته ی قابل توجه این است که این دیدگاه ها و تعاریف مختلف CRM ( سی آر ام ) بهتر است در کنار یکدیگر قرار گیرند. در این صورت CRM ( سی ار ام ) و یا مدیریت ارتباط با مشتری در بهترین شکل ممکن اجرا خواهد شد. در غیر این صورت رسیدن به اهداف CRM ( سی ار ام ) به کندی پیش خواهد رفت. چرا که به تمامی جوانب مدیریتی در خصوص ارتباط با مشتری پرداخته نشده است. What is CRM

اجرای دیدگاه های مختلف CRM ( سی ار ام ) و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری می تواند هم به صورت یک استراتژی گسسته انجام گیرد. و هم می تواند به صورت یک نرم افزار جامع CRM ( سی ار ام ) پیاده سازی شود. با پیاده سازی CRM ( سی آر ام ) به صورت یک نرم افزار جامع، سرعت و دقت مدیریت در خصوص ارتباط با مشتری افزایش پیدا می کند. بکارگیری تمامی دیدگاه ها در یک نرم افزار CRM کارایی آن را دو چندان خواهد کرد. What is CRM

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید . آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

درباره باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...