The best customer loyalty software
نرم افزار وفادار سازی مشتری
۱۳۹۹-۰۸-۱۵
Customer Loyalty Card کارت وفاداری مشتری
کارت وفاداری مشتری | لویالیتی کارت
۱۳۹۹-۰۸-۱۵

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

What is CRM

What is CRM. مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟ دیدگاه های مدیریت ارتباط با مشتری.

مدیریت ارتباط با مشتری چیست و چه انواعی دارد؟ مدیریت ارتباط با مشتری یا به اختصار CRM یک کلمه ی اختصاری می باشد که خود از سه کلمه تشکیل شده است. Customer Relationship Management. عبارت CRM و طرح سوال اینکه مدیریت ارتباط با مشتری چیست در چند سال اخیر وارد بازار شده است که متقاضیانی زیادی برای اجرای آن در سازمان خود دارند. چرا که فواید بسیاری در زمینه های مختلف در سازمان بوجود می آورد. در ابتدا بهتر است درمورد تعریف CRM توضیحات لازم را ارائه دهیم. به همین منظور عناوین زیر در این مقاله مورد بحث قرار می گیرند.

مدیریت ارتباط با مشتریان چیست؟
مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟ دیدگاه های مدیریت ارتباط با مشتری.

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

مدیریت اتباط با مشتری تعاریف مختلفی دارد. چرا که دیدگاه های مختلفی درمورد CRM وجود دارد. ولی اساس کار همه ی CRM ها یکسان می باشد. به صورت کلی CRM یک روند و یک استراتژی می باشد که ارتباط با مشتریان و مدیریت آن ها در بهترین حالت ممکن رخ دهد. برای رخ دادن این اتفاق لازم است تا امکانات مختلفی که در CRM وجود دارد به کار گرفته شود.

امکانات و استراتژی های مختلفی در  CRM وجود دارد. در صورتی که تمامی آن ها در کنار هم و به بهترین شکل انجام شوند، کارایی CRM در بهترین حالت خود قرار می گیرد. بدین صورت بهره وری در سازمان افزایش چشمگیری پیدا می کند. What is CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتری یک استراتژی و یک عملکرد در خصوص رفتار با مشتریان است. ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پیشرفت برنامه نویسان، این استراتژی تبدیل به یک نرم افزار شده است. با نرم افزار CRM می توان تمامی کارهای لازم برای جذب و افزایش مشتری را انجام داد. این کار تنها با چند کلیک ساده قابل انجام خواهد بود. بنابراین سازمان هایی که امروزه قصد دارند از این سیستم استفاده کنند، اقدام به تهیه نرم افزار CRM می کنند. چرا که سرعت، دقت و راحتی کار افزایش می یابد.

نرم افزار CRM با بکار گیری از ابزار های متنوع و مورد نیاز سازمان، باعث جذب مشتریان و افزایش رضایت آن ها خواهد شد. چرا که این ابزار ها، در جهت برقراری ارتباط موثر با مشتری کمک شایانی می کنند. مشتری با داشتن یک ارتباط موثر اعتماد و رضایت بیشتری نسبت به سازمان پیدا خواهد کرد. در این صورت با خیال مطمئن اقدام به خرید از سازمان می کند. با این اقدام جز مشتریان سازمان خواهد شد. سپس ارتباط مشتری با سازمان به کمک CRM در بهترین حالت ممکن حفظ خواهد شد و مشتری برای خرید های مجدد از سازمان اقدام خواهد کرد.

جهت تکمیل این مقاله می توانید مطالب CRM چیست و نرم افزار CRM چیست را نیز مطالعه نمایید و توضیحات دقیقی را از این موضوع کسب نمایید.

تعریف مدیریت ارتباط با مشتری از دیدگاه های مختلف

تعاریف مختلفی از CRM وجود دارد. بنابراین نمی توان یک تعریف کلاز آن بیان کرد. همچنین دیدگاه های مختلفی در زمینه ی مدیریت ارتباط با مشتری بوجود آمده است. بنابراین تعاریف مختلف مدیریت ارتباط با مشتری را بررسی خواهی کرد.

  • مدیریت ارتباط با مشتری استراتژیک

بر اساس این دیدگاه افراد به دنیال آن هستند که تمام اقدامات مربوط به کسب و کار حول مشتری ایجاد شود. بر اساس دیدگاه استراتژیک CRM، توجه و تمرکز بر مشتری یکی از الزامات سازمان محسوب می شود. تمرکز بر روی مشتری بر روی افزایش وفاداری و رضایت او انجام خواهد شد. What is CRM

  • مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی

در دیدگاه عملیاتی مدیریت ارتباط با مشتری، تمرکز بر روی کلیه ی امور مربوط به مشتری صورت خواهد گرفت. ابزار های غیر مستقیمی که با کمک دیدگاه استراتژیک مدیریت ارتباط با مشتری، می تواند کارایی مدیریت ارتباط با مشتری را افزایش دهد. این دیدگاه بر مبنای افزایش سرعت و بهره وری تجهیزات و امور مربوط به مشتری است. اموری مثل بازاریابی، خدمات پس از فروش، ارسال کاتالوگ و… . این دیدگاه بر اساس مشتری محوری حرکت می کند. در این دیدگاه عملیاتی CRM، محصول محوری کمتر به چشم می خورد.

  • مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی چیست؟

دیدگاه تحلیلی مدیریت ارتباط با مشتری برای تصمیم گیری های سازمان کاربرد دارد. در این دیدگاه استفاده از سوابق مشتریان مورد نظر می باشد. مشریان با سابقه های تماس و خرید و مکاتباتی که دارند، اطلاعاتی را از خود به سازمان می دهند. مدیران می توانند با بررسی این اطلاعات تصمیمات جدیدی در سازمان بگیرند. و یا ممکن است استراتژی فروش سازمان را تغییر دهند. بنابراین این دیدگاه CRM بر پایه ی تحلیل اطلاعات مشتریان که در طول ارتباط آن ها با سازمان بدست آمده می باشد.

  • مدیریت ارتباط با مشتری تعاملی چیست؟

مدیریت ارتباط با مشتریان تعاملی بر مبنای ارتباط با مشتری قرار دارد. تعریف این دیدگاه بر اساس افزایش روابط سازمان با مشتری به طور موثر می باشد. در این دیدگاه CRM، ارتباط افراد سازمان با مشتریان مورد بررسی قرار می گیرد. با بررسی ارتباطات می توان رابطه ی کارمندان و سازمان را افزایش داد. در این صورت رضایت مشتری نیز افزایش خواهد یافت. What is CRM.

معنی و مفهوم مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟
What is CRM. مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟
افزایش کارایی CRM (مدیریت ارتباط با مشتری)

تا اینجا به تعاریف مختلف مدیریت ارتباط با مشتری بر اساس دیدگاه های مختلفی که وجود دارد پرداختیم. نکته ی قابل توجه این است که این دیدگاه ها و تعاریف مختلف CRM بهتر است در کنار یکدیگر قرار گیرند. در این صورت CRM و یا مدیریت ارتباط با مشتری در بهترین شکل ممکن اجرا خواهد شد. در غیر این صورت رسیدن به اهداف CRM به کندی پیش خواهد رفت. چرا که به تمامی جوانب مدیریتی در خصوص ارتباط با مشتری پرداخته نشده است.

اجرای دیدگاه های مختلف CRM و یا همان مدیریت ارتباط با مشتری می تواند هم به صورت یک استراتژی گسسته انجام گیرد. و هم می تواند به صورت یک نرم افزار جامع CRM پیاده سازی شود. با پیاده سازی CRM به صورت یک نرم افزار جامع، سرعت و دقت مدیریت در خصوص ارتباط با مشتری افزایش پیدا می کند. بکارگیری تمامی دیدگاه ها در یک نرم افزار CRM کارایی آن را دو چندان خواهد کرد.

جهت دریافت مشاوره برای پیاده سازی مدیریت ارتباط با مشتریان می توانید با کارشناسان رکاما تماس حاصل فرمایید.

ما را برای تکمیل مطب دنبال کنید. آموزشهای ما را در کانال سرواپ و صفحه آموزشها مشاهده فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

درباره باشگاه مشتریان
Call Now Buttonمشاوره رایگان
تماس با مدیر
بفرست...